hoi, even vanaf mijn dsi, lekker derriepoep.... volgens mij werkt ontbijtkoek stoppend.... toch... ach als witbrood zou helpen dan misschien biscuit en beschuit ook.. succes vannacht. hier was het afgelopen nacht ook chaos, we moeten een groter bed want met z'n 4en was wel krap.... heb denk ik 4 uurtjes geslapen, ze waren allebei zoooooo verdrietig.. kaatje, mooie foto. @rest, slaap lekker
Ik duik lekker mijn bedje in. Morgenochtend rustig aan boodschapjes doen en stofzuigen. Smiddags krijg een vriendin met kleine op visite. Truste
Cola Nee, grapje natuurlijk. Ik geloof dat eigenlijk de meeste dingen 'fabeltjes' zijn. Ik heb een tijd geleden veel info opgezocht en eigenlijk zijn er niet echt voedingsmiddelen die dat echt voor je doen. Gewoon blijven eten wat ze altijd eet is dacht ik het meest recente advies.
Voedingscentrum zegt dit: Diarree Bij diarree is sprake van dunne ontlasting gedurende meer dan vier keer per dag. De meest voorkomende oorzaken zijn voedselvergiftiging (bijvoorbeeld op reis), stress of alcohol. Ook een virus is vaak de boosdoener. Soms kan voedselovergevoeligheid of het gebruik van medicijnen (laxeermiddelen) diarree veroorzaken. Als diarree de enige klacht is, wordt het zelden door voedselovergevoeligheid veroorzaakt. Diarree wordt bij peuters nogal eens veroorzaakt door overmatig gebruik van vruchtensap. Ook krijgen zij met het eten soms te weinig vezels of te weinig vet binnen. Licht verteerbaar Het is zaak te proberen de oorzaak van de diarree weg te nemen. Een zogenaamd 'licht verteerbaar' dieet volgen heeft geen nut. Voedingsmiddelen als banaan, geraspte appel, bosbessensap, kaneel, rijst, rijstewater en wortelpuree werken niet merkbaar 'stoppend'. Neem contact op met de huisarts als de diarree langer dan een paar dagen aanhoudt of regelmatig terugkeert. Bij permanente, chronische diarree, kan het nodig zijn veel voedingsvezels te eten, omdat vezels vocht binden. Daardoor wordt de ontlasting wat steviger. Raadpleeg bij chronische diarree een arts. Adviezen bij acute diarree Drink veel, twee tot drie liter per dag, maar in kleine hoeveelheden tegelijk. Bijvoorbeeld bouillon (van een blokje of zelf getrokken), slappe thee met een lepeltje honing of druivensuiker (glucose, Dextro M), bron- of mineraalwater zonder prik. Appelsap, perensap en druivensap zijn niet geschikt. Drinken is extra belangrijk als u ook overgeeft. Om vocht en mineralen weer aan te vullen kunt u een ORS-oplossing drinken. Dat is een oplossing met zouten. Zakjes met poeder voor ORS-oplossing zijn verkrijgbaar in de apotheek. Probeer weer wat te eten zodra u daar zin in hebt. Gebruik voedsel waar u trek in hebt en dat goed valt. Pas in eerste instantie op voor melk en melkproducten en suikerrijke voedingsmiddelen, zoals fruit, snoep en zoete nagerechten. Eet niet te veel vet en vette producten. Eet bij buikklachten kleine porties. Zorg extra goed voor hygiëne bij de behandeling van voedsel. Was uw handen goed na toiletbezoek en maak eetgerei goed schoon. Diarree ontstaat namelijk meestal door virussen of bacteriën. Deze ziekteverwekkers komen het lichaam binnen via besmet drinken of eten. U kunt ook besmet raken door direct of indirect contact met ontlasting van iemand die diarree heeft. Was daarom uw handen goed als u naar het toilet bent geweest en voor het eten. Was ook gebruikt eet- en drinkgerei goed af. Dit voorkomt (her)besmetting
Lieve lieve dames.. Ik neem forum afstand op het moment. Ik zal wel gewoon meelezen, dat wel.. dikke dikke knuffs!
Dank je Inge! (had het zelf ook al gelezen) Vannacht is goed gegaan. Enorme plasluier vanmorgen, dus da's een goed teken. Nu is ze met een extra setje kleren naar de creche vertrokken. Ben benieuwd. Parr, wat is er meisje? Knufs!
@Parr: hele dikke knuf meid! @Azeb: ik hoop dat het vandaag beter gaat met Isis. Ik heb niet zoveel te melden. Ben niet echt in goede doen en heb erg veel last van mijn hormonen. Ik heb eergisteren gewoon een uur zitten huilen om helemaal niks. Het leken wel kraamtranen! Maar mijn humeur wil niet echt bijtrekken dus ik hou me een beetje afzijdig . Ik meld me wel weer als ik me beter voel.
Goedemorgen Parr, had het ook al op het andere forum gezegt. Rustig aan meis. Denk even aan jezelf en we zijn er voor je. Dat weet je ! hele dikke knuffel Pupke, ow jee. Misschien toch ook vermoeidheid etc wat er uit komt ?Lijkt mij dat al die ziekenhuis bezoekjes ook energie kosten. Knuff
Hele dikke kus voor Parr en Pupke. Hier zijn de waterpokken dan eindelijk in volle hevigheid losgebarsten. Ze heeft de hele tijd 'jeukpijn' Ik heb Waterpokkengel van Heltiq, dat helpt goed. Ook sachets met zemelenspul voor in bad. Vandaag een tutdagje, het giet vreselijk
Freesia: ik dacht: wat is nou weer een waterpok- engel? Haa Dan knuffel ik hier Pupke, Parr en Jill ook even.. sterkte dames!
Goedemorgen! Pff volgens mij heb ik een beginnend buikgriepje te pakken . Vanochtend weer moeten overgeven en tot nu toe nog steeds niet echt lekker. Ik heb wel een boterham gegeten en die is gelukkig binnen gebleven. Ach ja kan er ook nog wel allemaal bij . Wapa oeps met zn vieren in bed, hopelijk heb je vannacht beter geslapen. Parr dikke knuffel lieverd! Pupke jee zon last van de hormoontjes. Hele dikke knuff en hopelijk tot gauw!! Freesia geef Jill maar lekker veel aandacht vandaag en hopelijk is ze gauw van de jeuk af.
Pisum: ik hoorde laatst, dat als je een bekende aan de lijn krijgt, je die niet zelf mag verder helpen. Nou, dan moeten we elkaar maar niet tutoyeren, niemand die het merkt toch
Freesia, de waterpokken zijn er dus. Voor nu even vervelend maar dan heeft ze ze maar gehad toch Hier is het ook al de hele dag rotweer
nou volgens mij kan iedereen wel een knuffel gebruiken wupje, parr, pupke en wie hem wil!!! hier gaat het iets beter vannacht wel goed geslapen maar ze moet wel nog steeds paracetamol hebben morgen even naar de HA vanmorgen Julia weggebracht en toen isa daar gevoed en even naar de winkel geweest terwijl isa op het kdv bleef, lekker even naar de hema en wibra geweest en nu net thuis xxxxxxxxxxxxx
@freesia: beterschap voor Jill! @wupje: beterschap voor jou! @pupke: knuffels voor jou! Snap dat het niet makkelijk is allemaal en het lijkt me heel logisch dat het je af en toe te veel is. @parr: xxxxxx