September 2008 mama's deel 9

Discussie in 'De mama's' gestart door pisum, 3 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
  2. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @freesia: wow gewoon 2 minuten tandenpoetsen....ik denk dat ik bij raven met moeite 20 seconden haal

3. SanneMart

SanneMart Fanatiek lid

26 nov 2005
    1.307
    0
    0
    @Pisum: ik vrees dat jij gewoon een kindje hebt dat nog veel nodig heeft, ook nog 's nachts. Volgens mij is dat ook echt niet heel gek hoor op haar leeftijd, alleen snap ik dat je er radeloos van wordt zeker nu je weer werkt. Mijn nichtje heeft de eerste 6 maanden ook zo gerommeld (met ook veel huilen), daarna ging het langzaam beter. Mijn szus heeft toen 3 maanden extra ouderschapsverlof opgenomen omdat ze het gewoon niet trok (huilbaby die 's nachts niet sliep). En mijn buurmeisje sliep geloof ik pas met 8-9 maanden 's nachts door zonder voeding. Die werd ook standaard 's nachts wakker van de honger, ook al kreeg ze nog een fles om 23.00 uur.
    Sterkte met Isra, hopelijk snel wat verbetering.

Eva: hier ook van dat "stoere" jongens gedrag. "Pieuw pieuw" doet hij dan ineens (alsof hij schiet :() Of "lasso" en dan gooit hij met zijn sjaal en van dat soort dingen.

@Kaatje: waar heb je die canvas doeken besteld? Wij hebben hier ook nog vvv bonnen liggen en geen idee wat we er mee moeten... misschien een idee voor Teun zijn nieuwe kamer.

4. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Freesia: leuk fimpje! Enne het krokodillenlied wordt vrijwillig gekozen :) Ons tandenpoets ritueel lijkt echt megaveel op die van jullie! Wij zingen ook uitgebreid liedjes. Meestal 4 liedjes, voor elke kaak 1 :D en dan nog even grommen als een leeuw zodat de voortanden ook nog goed gepoetst kunnen worden 8)

@ Sannemart: opvallend hoe snel ze dingen overnemen van anderen hè? Maar goed, ik weet dat het voor mij een zwak punt is. In mijn werk vind ik de omgang met drukke jongetjes soms ook erg lastig. Geef mij maar de meiden die het heerlijk vinden om te knutselen, dansen, boekjes te lezen en willen knuffelen....als ik het zo bekijk valt het nog wel mee met Aimar, die vindt alle bovenstaande dingen ook heerlijk om te doen ;)

5. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Eva, ja het krokodillenlied is eindelijk, eindelijk niet meer eng :D

Yule, wij doen alles met liedjes erbij, tanden poetsen, nagels knippen.

Hier ook een meer 'stoer' kindje. Dan vraag je iets, is het echt van Neehee! Op zo'n zeiktoon, met rollende ogen en een enorme frons ;)
    Argghhh, vréselijk! Vind het ergens ook respectloos en brutaal en als ik iets haat... Hopelijk is die fase snel voorbij :p

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier moeten we Levi meestal in de houtgreep houden om zijn tanden te poetsen haha.
    Hij wil het altijd zelf doen maar dat is meer tandpasta sabbelen als poetsen.

Sannemart. Foto op Canvas - Herinneringen op Linnen - foto op canvas
    Op het end kan je nog een kortingscode invullen ( met Damespraatjes krijg je 10% korting ) en kan je invullen dat je voor een ... bedrag aan vvv bonnen hebt ( deze moet je dan later opsturen maar wordt gelijk op het bedrag verrekend )

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ga off. Nog even ons kind is te dik afkijken, nog even lezen en dan hopen op een lange nacht. Tot morgen !

8. @eva nee heb een echt meisje, dus kietelen enz.

@kaatje thx voor de tip
    wilde morgen daar ok bestellen en heb idd ook nog vvv bonnen
    wil 2 doeken dus dat scheelt weer

net kraamvisite gehad, bon van prenatal dus dat wordt weer shoppen:D
    moet ook nog de babydoos ophalen dus volgende week een keertje langs denk ik

ga zo off. hopelijk wil isa rond half 11 eten en dan lekker slapen
    vanmiddag heeft ze een keer 4 uur geslapen en vanavond ook 2 uurtjes dus misschien krijgen we eindelijk ons tevreden meisje terug

xxxxxxxxxxxxxxx

9. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Waaauw!! Jemig.. hier is het ff alles raken en dan klaar. We gaan over paar weken naar de jeugdtandzorg. Ben benieuwd :)
    Ik ga het zeker eens proberen op jullie manier!!

10. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Have fun! Echt iets voor jullie..zag er superleuk uit

11. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Eén tip: probeer het niet te snappen ;) Ik heb hier ook geen idee.. ik prop het mannetje helemaal vol, maar die trekt nu ook eindelijk met moeite 6/7 uurtjes door. Het komt heeeeeel langzaam.
    Iets met de suikerspiegel misschien? Geen idee...
    DIkke bereknuffel... ik duim op 1 á 2 lekkere nachtjes per week, niet gelijk te hoog inzetten :) maar dan kom je af en toe even lekker bij... en dan breiden we het langzaam uit, goed Isra!!

12. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Haaaai meiden!

Hier vandaag drukke dag gehad (jaja..inge komt van d'r gat).
    Vanmorgen eerst heel erg verslapen. Omdat Sven in eerste instantie al vroeg (6u) wakker was, ben ik na de pap met hem weer in bed gekropen. Normaal gesproken worden we rond uiterlijk 8 wakker van Julian(en dan is ie al heel laat), maar het werd half 9 en toen viel ik in slaap. Werd om half 10 wakker en toen was Julian net aan het mompelen :$

Zou eigenlijk om 10 uur vertrekken, maar dat werd 10:40. Toen op weg, naar een mini-brabo-meeting van de Mei-mama's.
    Het was erg gezellig, Julian heeft zich prima vermaakt en Sven had lol met de andere 2 baby-jongetjes en babymeisje.
    Toevallig is meneer des Huizes fotograaf dus we krijgen ook nog eens hele gave foto's :)

Hier alvast voorproefje

Bekijk bijlage 123377

Gaaf hè!

Toen naar huis, kindjes in slaap in de auto. Thuis pannenkoeken gebakken en zelf nog naar Zumba geweest net. Nu ben ik aan het koken voor volgende week alvast.
    En nog ff bijlezen en dan vlug naar bed ;)

xxx

13. wauw gave foto!!!!

14. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ja.. vind hem ook heeeul stoer!!

15. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Inge: leuke foto!

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Goedemorgen.
    Redelijk geslapen. Bijna weekend :)

Inge, zag die foto op hyves langskomen bij sterreke? Gave foto !

17. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Lief van je!!

18. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Dag dames,

Gisteravond gehoord dat de zus van mijn vriendinnetje (die ik sinds mijn 14e ken) is overleden op 40 jarige leeftijd. Ik ken haar natuurlijk ook al bijna 20 jaar, dus ben er echt heel verdrietig door.

Ze had al enige tijd kanker en het was ook bekend dat ze er aan zou komen te overlijden, maar ze is nu heel onverwacht overleden aan een complicatie na een hele kleinschalige ingreep.

Ze had al een tijdje een drain en die mocht er nu eindelijk uit. Ze keek er heel erg naar uit. Kon ze weer lekker in bad. Ze is opgenomen, geholpen en nadien belde de arts naar de moeder van mijn vriendin om te vertellen dat het allemaal goed gegaan was en ze in recovery lag.

Na enkele uren heeft B zelf ook nog gebeld om te melden dat het goed was, ze beetje verhoging had maar de volgende ochtend naar huis zou mogen. En in de avond ging het fout.

Ze kreeg een inwendige bloeding bij haar lever die door de kanker was aangetast. Artsen hebben echt alles geprobeerd om haar te redden, maar het was te laat. Haar lichaam kon de behandeling niet aan en in de nacht was ze klinisch dood.

Door hele stomme omstandigheden hebben ze geprobeerd om de moeder van mijn vriendin te bellen maar de enige twee nummers die ze in Brussel hadden (daar lag ze) waren van B zelf. Haar huis en mobiele nummer. Ze hebben dus heel lang moeten zoeken voordat ze haar moeder in Weert konden vinden.

Zij is einde ochtend eindelijk gekomen en schrok zich rot. Ze hadden natuurlijk alleen maar gezegd dat ze moest komen omdat het slecht ging, maar niet dat ze al klinisch dood was.

Mama S heeft dus meteen mijn vriendin, andere dochter en zoon gebeld en die waren in de loop van de middag in Brussel. Mijn vriendinnetje schrok zich ook rot. Je gaat er niet vanuit je zus zo aan te treffen. Ze lag in een vies bloederig bed, overal slangen, machines, piepjes en een arts die je vertelt dat ze eigenlijk al dood is.

Op een gegeven moment wilde ze haar iets toedienen, maar dat trok ze niet en is haar hart ermee gestopt. In het bijzijn van haar ouders, broer en twee zussen.

C is ontroostbaar. Je weet dat je zus ziek is, maar ze had nog jaren kunnen leven. Zo hadden ze het zich niet voorgesteld. Het ging tenslotte zo goed. Zo goed dat de drain eruit mocht. En dan dit. Ze voelt zich ook zo schuldig dat ze niet voor de behandeling nog is gegaan en erna alleen maar even een SMS heeft gestuurd (ze zijn heel close), maar ja.... dat doe je nou eenmaal als je het druk hebt en het gewoon een routine behandeling is...

B zelf had het wel zo gewild. Geen ziektebed, geen verdriet, geen afscheid, gewoon weg.....

Ik ben vandaag dus vrij. C. is nu thuis in Breda, maar moet straks naar Weert komen om vanalles te regelen. Ik wil niet dat ze zelf naar Weert gaat rijden (haar vriend moet even werken), dus ik ga haar ophalen en breng haar naar haar ouders toe. Het minste dat ik kan doen....

19. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Sorry, zie nu dat het een hele lap tekst is geworden....

20. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Wat een vreselijk nieuws Jannes... lief dat je haar gaat halen en brengen.

Deel Deze Pagina