Oh Jannes wat naar! En voor haar nabestaanden echt een heel nare manier om dan uiteindelijk toch nog zo plotseling te gaan. Voor haar zelf is het inderdaad misschien wel fijn dat haar verdere pijn en aftakeling bespaard is gebleven.... Sterkte voor je vriendin en natuurlijk ook voor jou zelf! Liefs Azeb
Freesia, Isis vindt het filmpje van Jill en het tandenpoetsen geweldig, moet steeds weer. Zo lang houden wij het niet vol hoor, echt knap! Ga het ook eens zo proberen.
Jannes, oef ik ben even helemaal stil Wat een vreselijk verhaal. Schokkend ook. Fijn dat je er vandaag zo kunt zijn voor je vriendin. Ontzettend veel sterkte.
Jeetje Jannes... wat een ongelooflijke klap zal dit zijn... Opeens op zo'n onverwachts moment je zus kwijt raken. Wel fijn dat het voor haar 'zo heeft moeten zijn'. Sterkte..
@jannes: wat een verdrietig verhaal... lief van je dat je er voor haar kunt zijn. Sterkte! @freesia: wij doen ook alles met liedjes maar dat helpt bij tandenpoetsen en teennagels knippen echt niet. Ik baal er wel van want we hebben echt alles al geprobeerd, lief, streng, doorzetten, zelf laten poetsen, uitleggen, houdgreep, niks helpt. Tandenpoetsen tolereert ze nu ongeveer net als bij Ingeltje: ik heb alles een keer geraakt. Ik heb het een keer liggend geprobeerd, toen raakte ze compleet in paniek, alsof het haar keel in liep ofzo (wat denk ik ook zo was). Teennagels knippen is echt een drama, dat moet echt met z'n tweeen zodat de een haar voetjes in de klem kan houden want anders trapt ze tegen het schaartje wat het alleen maar moeilijker en gevaarlijker maakt. Gek genoeg is vingernagels knippen helemaal prima. vlek: in één van onze gloednieuwe kunstleren eetkamerstoelen zitten supergrote rode vlekken, het lijkt afgegeven van iets, maar ik weet iet wat. Het gaat er totaal niet uit, niet met zeep, water, spiritus, alcohol, niks. Ik ga nog wasbenzine en terpentine proberen maar anders is het denk ik echt jammerdebammer. Iemand nog een tip?
Vanish Oxi action.. even een papje ermee maken, dan goed opschuimen en het schuim gebruiken om mee schoon te maken. Even in laten trekken en daarna met schone doek afnemen. Werkt hier erg goed op vlekken in bank etc.
Hey Levi was chago en moe dus Ferry heeft hem om 11.00 uur op bed gelegd. Is dus niet naar de psz. Hoop niet dat hij ziek wordt. Gister helemaal vergeten te vertellen.Ferry moest gister weer naar de reuma arts, en had al een tijd last van zijn teen, dus toch maar eens aangekaart. Nu heeft hij atrose in zijn teen. Niets tegen te doen. ( Ferry heeft zoiets van, haal hem er maar af ) Jannes, jeetje wat heftig Gecondoleerd. Vind het van het ziekenhuis trouwens niet netjes dat ze haar in een bebloed bed hebben laten liggen. Voor de familie had het toch netter geweest als ze het bed hadden verschoond Yule, dat is balen van de stoel zeg En het zat er niet al in toen jullie ze kregen ?Sorry geen tips
Tandenpoetsen: hier gaat het ook goed, lukt zeker 1 minuutje. Ik zing en niet eens bij .. zeg gewoon hup mondje open en dat doet Teun braaf. Alleen als hij erg moe is is hij er snel klaar mee maar dan nog lukt het me om zijn mond ff goed te doen. Ik ga altijd achter hem staan en dan boven hem langs met de tandenborstel zeg maar, net alsof je bij jezelf poetst. Van voren lukt het me haast niet. Nagels knippen doet K. altijd als Teun zijn favoriete tekenfilm zit te kijken, dan heeft hij het bijna niet eens door en moppert alleen een beetje. Yule: tja als je niet weet wat het is dan wordt het moeilijk. Want voor speciale vlekken haal ik altijd bij het kruitvat die kleine flesjes die specifiek voor bepaalde vlekken zijn (geen idee hoe dat merk heet). Misschien is ossengal nog een idee. Ik kreeg daar vroeger veel mee weg op mijn kleed. Als je een inboedelverzekering hebt kun je het trouwens claimen he en een nieuwe stoel kopen.
Tanden poetsen: was altijd een ramp maar de laatste weken gaat het ineens goed en laat hij het prima toe. Hij doet gewoon zelf zijn mond open en laat alles poetsen. Alleen schrikt hij soms nog als de borstel wat te ver zijn mond in gaat en dan trekt hij zijn hoofd direct terug. Verder ben ik vanochtend in het ziekenhuis geweest. Ik heb eerst een echo gehad. Ze begon helemaal onderaan de buik, waar ze het hoofdje verwacht had. Maar jullie raden het al: onze dame ligt in stuit... We zagen dus een prachtig kontje én nogmaals een bewijs dat ze echt een meisje is. Ze kan op zich nog wel draaien (dat kan tot een week of 36 ongeveer, soms iets later) ware het niet dat onze kleine meid een groeispurt heeft gehad en nu al de grootte heeft van een baby van 36 weken... Ze loopt dus ineens 2 1/2 week voor op groei (en een maand geleden was ze precies gemiddeld). Ik moet dus volgende week weer naar de gyn. om de bevalling door te spreken. Vandaag was ik namelijk bij de klinisch verloskundige en zij heeft aangegeven dat ik er ernstig rekening mee moet houden dat het een geplande keizersnede gaat worden. Vooral omdat ze zo groot is en er bij Q ook sprake was van een niet vorderende uitdrijving. Daarnaast uiteraard de stuitligging. Een vaginale stuitbevalling is bij mij uitgesloten, en een draaipoging doen ze ook niet gezien mijn medische voorgeschiedenis. Vind ik wel balen, ik had liever een natuurlijke bevalling gehad. Maar hier ga ik denk ik niet aan beginnen, te veel (kans op) complicaties. Verder heb ik vannacht veel krampen gehad en ik heb nu ook wat last van mijn onderkantje . Volgens de vk ligt de baby erg diep en is dus al een soort van ingedaald. Een voordeel van dit alles is wel dat ik weer een 3D foto heb gekregen van het gezichtje, want dat was natuurlijk heel goed zichtbaar. Maar goed, we wachten maar weer af!
@jannes bah ben er sprakeloos van dit verwacht je niet gecondoleerd en sterkte!! @yule cillit bang al geprobeerd?? @pupke he balen zeg isa is met 32 weken gedraaid maar ja was toen ook 32 groot. hopelijk draait ze nog. geluk is dat je nu een mooie foto hebt gekregen!! hier alles zijn gangetje vanmorgen heerlijk uitgeslapen tot kwart over 9 had het nodig isa net gewogen en die is deze week 300 gram aangekomen dus we gaan weer de goede kant op. xxxxxxxxxxxx
Wow Pupke... ik geloof dat je alles wat je kán tegenkomen in een zwangerschap gelijk maar even uitprobeert, niet? Als je nieuwsgierig bent, kan je ook gewoon aan anderen vrágen hoe het is hoor. Je hoeft het niet allemaal zelf te testen... Dus we moeten allemaal maar een dansje doen dat kleine Pupke zich omdraait... ik hoop het meid!!
Poeh Pupke dat is het zoveelste wat je kan overkomen in een zwangerschap. Blijkbaar toch nog een grote baby misschien door de suiker? Waarschijnlijk heb je zelf wel vrede met een eventuele kz als ik je zo hoor. (denk dat ik dat in jouw geval ook zou hebben) Thx voor de vlekkentips meiden, ga het even uitproberen. Terpentine hielp ook niet.
Balen Pupke, helaas kan ik er over meepraten. Teun lag ook in stuit, wilde niet draaien en ook de draaipoging met (36+5) mislukte omdat ik bijna van mijn stokje ging van de pijn. Teun was al zo ver ingedaald. Ik durfde het ook niet aan om natuurlijk te bevallen vanwege complicaties. Teun lag in onvolkomen stuit dus het mocht wel van de gyn. Dus ik zou ook een geplande keizersnede hebben, ware het niet dat een paar dagen later (37+3) mijn vliezen braken. Het is niet anders meid, als jullie kleine meid er maar gezond en wel uitkomt. En al met al valt het dan ook allemaal heus wel mee. Leuk nog een mooie 3-d foto gekregen!
Jeetje Pupke, kan er nog meer bij ? Balen zeg Zou zelf ook geen draaipoging doen. Heeft ook wel een voordeel je weet straks precies wanneer je jullie kleine meid vast kunnen houden.
vlelk vervolg: nou echt niets helpt, het ziet eruit alsof het echt in het leer getrokken zit ik heb op internet gevonden dat inktvlekken enzo chemisch reageren met het leer waardoor het er niet meer af gaat dus dat kan wel kloppen, zo ziet het er ook uit inderdaad, heb nu speciale reinigers besteld dus ik hoop dat dat gaat helpen
Hoi! Pff hier ook een raar ochtendje gehad. Eerst gezellig samen de badkamer gesopt en toen fruit gegeten. Kyano had geen koorts meer en wilde weer graag naar buiten. Dus op de fiets naar de Maas gegaan waar hij altijd veel boten kan kijken. Op een gegeven moment stond ik echt blauw van de kou dus vond het wel welletjes en gaf aan dat we terug gingen......nou daar was hij het niet mee eens. Meestal krijst hij dan een minuutje en dan is het over. Nu heeft hij de hele terugweg echt verdrietig gehuild, maar steeds ging het over iets anders. Eenmaal thuis bleef hij van woede achter in de tuin staan, ik denk laat hem maar even afkoelen, en vervolgens toen ik hem toch maar naar binnen gesleept had omdat het zo koud was, wilde hij alleen maar met me knuffelen op de bank Toen was het ook goed en was hij weer gezellig. Ik denk dat hij het toch te koud heeft gehad ondanks dat hij warm aangekleed was.
Pfff Pupke wat balen zeg... Kan er ook nog wel bij! Ik heb voor het draaien van stuitbaby's veel goede verhalen gehoord over Moxa therapie, dat is volgens mij een soort voetreflextherapie/acupunctuur. Is dat misschien nog een optie?
Eva ik herken nog niet echt grote jongensstreken aan Kyano behalve dat hij nu vaak met alles wil gooien, dus ook blokjes en zo waar hij tot voor kort gewoon een toren mee maakte. Kaatje dat is nog eens een goede deal als je een canvas besteld! Oei wat balen zeg voor Ferry . Ingeltje eigenlijk toch heel lekker dat je gisterochtend nog wat slaap kon pakken. Daarom moet je er ook vaak genoeg s nachts uit. Ik zou me er niet schuldig om voelen. En wat leuk zeg die meeting! Jannes jeetje ik heb hier echt een brok in mijn keel . En jij bent gewoon een top vriendin! Zo lief dat je gelijk vrijneemt om haar tot steun te zijn. Heel veel sterkte voor je vriendin en familie in deze moeilijke tijd maar ook voor jou! Yule als je de vlekken er echt niet uitkrijgt moet je het toch wel op de garantie kunnen gooien of niet? Tanden poetsen gaat hier nu weer redelijk. Een minuutje poetsen halen we ook zeker wel maar meestal moet ik het doen want bij mij gaat het beter. Bij hubbie gaat hij altijd dwars doen en dan wordt hubbie boos en is het dus strijd. Bij mij gebeurt dat eigenlijk nooit. Meestal maken we grapjes onder tandenpoetsen of doe ik soms een gekke beweging met de tandenborstel en dan blijft het leuk. Pupke jee jullie meis blijft jullie wel verassen! Maar......Kyano heeft tot 36 weken geloof ik in een stuit gelegen en de draaipoging was al gepland. Meneertje draaide zich de dag van tevoren! En zoals je weet was Kyano ook erg groot, het kan dus wel. En anders tsja dan zit er niets anders op dan een geplande ks, niet leuk maar beter dan een helse bevalling. Knuff!!
heb de stoelen bij een outlet gekocht dus met die garantie zal het wel meevallen.... daarbij zijn het geen vlekken die de winkel heeft gemaakt, ik denk zelf dat het van een rode kaars is waar Raven mee heeft gespeeld en daarna heeft de kleur van haar handjes afgegeven op de stoel (het enige wat ik kan bedenken)