September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Ooh en ik ben ook erg blonT ;) Zie dat de fleecedeken ook 100% katoen is :rolleyes:

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    ow oke :) ik heb hier ook een fleece deken van 100% katoen maar de kraamverzorgster die de intake kwam doen zag hem in zijn bedje liggen en raadde het af.

Maar als je het in de winter gaat gebruiken is ze misschien wel weer sterk genoeg om de dekens van haar af te slaan.

3. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Femke heeft vanavond weer heerlijk bij ons in de draagdoek gelegen....
    We hadden duffe kraamvisite, hihi!

Nu lekker slapen en morgen naar Marco!

Slaap lekker allemaal!

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Weltrusten steen !

Ik ga ook levi wakker maken, eten geven en richting mjn bed.

Trusten.

5. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    die dekentjes van de HEMA zijn ook fleece toch? die heb ik namelijk en waren goed...

6. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ow bah Linda..jij de griep... michelle de prikjes :( sterkte

Yule: ik vind het echt knap dat het je gelukt is allemaal na die vervelende zkh-opname, jij kunt trots zijn op kleine raaf en jezelf! (en hubbie:) )
    Wat leuk! Baby-gebarentaal!

Roshi: Julian heeft hier ook wel eens flinke bogen gespuugd hoor. Volgens mij niets ernstigs hoor!
    WOW! Die tattoo! :confused: Stoer en lief!

Steen.. hoe was de visite? Meegevallen?

2 borsten: doe mijn best, maar het blijft meestal toch bij 1 borst, af en toe 2.
    Fijn Krisstel dat de krampjes daardoor minder worden! IK hoop hier ook. Heb het idee dat het spugen en de krampjes met elkaar te maken hebben, heb ook Sab Simplex besteld.

Pisum: ik vind Rayyan errug knap, maar ja.. heb geen dochter om te koppelen ;)

Lola: yes! Top!

Kaatje: gefeli met je rook'overwinning'! Goed gedaan

Fleece: heb ik ook van de hema... hoop dat het mag

7. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Teamuitje was leuk, lasergamewas erg leuk, en daarna lekker gegeten. Stond rond 20 uur op knappen dus in restaurant op de wc zitten kolven, helaas het handletje/hendeltje vergeten van de avent-handkolf, dus zel steeds dat pieleke omhoog moeten trekken :) en zoogcompressen vergeten dus was ff miss wet t-shirt :D

Thuis alles goed gegaan. Ik had om 16 uur ff gauw beetje no gevoed. Hij kwam toen rond 18 uur al, dus Gijs hem zo'n 130 cc gegeven, heeft er uur over gedaan en sliep tot 23 uur! ! Damn zeg, dat doet ie nooit! Misschien toch de laatste voeding gaan flessen?

8. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Wisten jullie dat je je ticker ook op je bureaublad kunt plaatsen?! Leuk! Voor XP:

1-Klik met je rechtermuisknop op het bureaublad en klik op 'Eigenschappen'.
    2-Klik bovenin op 'Bureaublad'
    3-Klik op 'Bureaublad aanpassen'
    4-Klik bovenin op 'Website' en daarna op 'Nieuw'.
    5-Geef hier de URL in van de banner.(De laatste link die je bij bump and beyond krijgt OF je kunt gewoon rechts klikken op je banner hier en daarna op 'Eigenschappen' om de URL te zien)
    6-Klik op 'OK'!

Kijk anders hier ff: http://www.zwangerschapspagina.nl/post-3465110.html

9. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Sjonge.. ben ik om 3 uur, 6 uur de enige en nu ook weer? Julian moet toch echt eens leren doorslapen :(

10. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.818
    4.057
    113
    Hey,

Ben er twee dagen niet geweest en moet zoveel bijlezen. Ga ik zo doen!

Gisteren zijn we naar Najib Amhali geweest. Enorm leuke show, maar vond het wel moeilijk om Demi bij mn ouders te laten.
    Vanmorgen heb ik al weer vroeg gebeld en mn moeder vertelde dat ze heel slecht eet bij hun. Ben blij als het 4 uur is en ik mn meisje weer hier heb en hopelijk eet ze ook weer beter als ze gewoon bij mij is.

Vond het echt moeilijk de eerste nacht zonder Demi hier, maar heb wel lekker geslapen :D

11. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Hier gisteren weer een middag en avond vol met krampjes... :cry: Zo zielig...ik moest er zelf ook van huilen. Gelukkig waren mijn ouders hier en heeft mijn moeder met heel veel geduld met hem rondgelopen, buikje gemasseerd etc. Ik heb niet pittig gegeten.....
    Nouja, we kijken wel weer hoe het vandaag gaat lopen.

12. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Goedemorgen!

Wij hebben een super nacht gehad, gisteren om kwart voor elf gevoed, en Femke kwam om vier en acht uur!
    Wat me opvalt is dat Femke veel minder slaap nodig heeft overdag. Ze heeft nu van half negen tot half tien geslapen, was toen klaar wakker en heeft ongeveer 50 min in de wipstoel beneden gezeten en lekker zitten lachen en mij in de gaten gehouden met wat ik allemaal aan het doen was. Toen begon ze weer moe te worden, en nu slaapt ze weer lekker. Dus nu wacht ik tot ze komt....herkennen jullie zo'n patroon?

Vanmiddag al naar Arnhem, vanavond Marco Borsato. Ik vind het van de ene kant wel moeilijk om Femke de hele dag bij mijn ouders achter te laten, maar van de andere kant heb ik er ook onwijs veel zin in om lekker er uit te gaan.

@Eva, vreselijk he die krampjes...je kan er zo moedeloos van worden. Dikke knuffel meid!

@Dreames, oh leuk Najib! En inderdaad een beetje hetzelfde gevoel als ik om weg te gaan. Maar wel lekker he!

@Ingeltje, het schijnt van zelf te komen, het doorslapen! Dikke knuffel meid!

@Roshi, wow wat een tatoo....ik hou er zelf helemaal niet van, is inderdaad persoonlijk.

Fijne dag allemaal! Het zal wel tot morgen worden voor mij!

13. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Fleece: de dekens van Prenatal zijn ook fleece van 100% katoen en die mogen gewoon. Ik zou niet weten wat je anders voor een dekentjes zou moeten kopen. :rolleyes: Ze hebben daar niks anders. Als het maar geen polyester fleece is (goedkoper bijv. bij Zeeman en IKEA).

Raven heeft van na de voeding van 23 uur tot 6:30 geslapen! Heeeeeeerlijk! Dat vind ik doorslapen hoor! Zal wel weer eenmalig zijn, maar toch!

@Ingeltje: wat lief dat je dat zegt! Ik ben zelf ook trots dat het me toch gelukt is allemaal!
    Ik ga ff mijn banner op de desktop zetten, leuk idee!
    Handig die kolf, zo wordt het wel echt een 'hand'kolf! :)

Hier de link van de babygebaren, ter info.
    http://www.babygebaren.com/babygebaren

@Steen: welk patroon bedoel je precies? Dat wakker zijn na de voeding? Dat is bij Raven ook ongeveer zo. Voeding van een half uur en dan max. nog een uur wakker (meestal minder). 's Ochtends is ze wakkerder en gezelliger dan 's avonds.
    Veel plezier bij Marco!

14. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    hier een hele goede nacht gehad.
    kyani kwam om, 19.30, 01.30 en toen pas om 7uur vanmorgen dus hebben heerlijk kunnen slapen.

pukkeltjes worden die bij jullie baby's die dit heeft ok erger?
    bij kyani wordt eht namelijk alleen maar erger maar enit minder zoals de ha zei tegen mij. :( vooral in de nek in de haren is het echt knalrood
    ik zal straks met verschonen als ze weer wakker is ff foto's neerzetten ervan.

15. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hoi!
    Ja pukkeltjes heeft Isis ook nog steeds. Wordt zeker niet minder. Zolang het alleen op het hoofdje was hoefde ik me geen zorgen te maken volgens de wvk, als het ook op haar lijfje zat, zou het op een allergie kunnen duiden.

Hier een onrustige avond/nacht gehad. Isis heeft om 15.30, 18.30, 21.30, 01.30, 05.30, 08.30 gedronken. Opeens dus weer om de drie uur (behavle midden in de nacht)! Pffff... Laten we het maar op een sprongetje/regeldag houden en er van uit gaan dat ze straks weer gewoon om de vier uur overdag en om de vijf uur 's nachts (of nog meer!) komt.
    Ik moet zeggen, het is nu kwart voor twaalf en ze ligt nog lekker te slapen. De drie uur hebben we dus al weer gehaald.
    Leuk die babygebaren, ga ik eens bestuderen!
    Groetjes
    Azeb

16. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Goedemorgen allemaal :D Hier wel een goede nacht. Kate kwam om 23u, 5.15u en 9.30u. Vandaag een relax dag. Geen visite en niks op de planning. Ga dus bezig met Kate's plakboek. Haar babyboek heb ik, tot zo ver het kan, af.

@steen heel veel plezier!

@ingeltje super dat het gezellig was! :confused: ... :) zie het helemaal voor mij ;) ooh lekker geslapen tot 23u!
    :thumup: mssn idd laatste voeding met de fles doen! ... en als je VISTA hebt hoe kan het dan :(: oh ... :( lees het nu op de link als je VISTA en laptop hebt lukt het niet.. en laat het zo zijn dat ik beide hebt :(

@dreames wie is Naijb Amhali? :oops:

@eva1983 :( niet leuk nee :( *knuffs

@babystyle ik merk wel bij Kate dat zij meer pukkeltjes krijgt... heb wel hier gelezen dat het door de bv en/of onze hormonen kwamen... maar hier niet rood of zo :(:

Ga nu ff spieken of toddler eindelijk klaar is :D moet een hoop bjiwerken ;)

17. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Steen, veel plezier bij Marco! Britt heeft ook veel minder slaap nodig overdag. Had gelezen dat ze nu vaak gemiddeld 45 minuten slapen en daarna 60 tot 75 min. wakker zijn.

@Ingeltje, hier af en toe ook één borst maar meestal wel twee. Heb het idee dat het beter gaat, hopelijk bij jullie ook. Heeft Julian nog veel last van krampjes? Lekker dat je ze was vergeten..toch geen wit shirt aan hé ;) Hier vannacht ook weer na drie uur weer.

@Dreames, leuk dat jullie hebben genoten en dat je even hebt kunnen bijslapen. Kan me voorstellen dat het moeilijk was, moet er ook nog niet aan denken.

@Eva, zielig hé…ik kan daar ook slecht tegen. Volgens de huisarts hier heeft het niets te maken met wat je eet (maar daar zijn de meningen ook over verdeeld). Misschien heeft de osteopaat een manier om te masseren?

@Yule, wat lekker….hoop dat Britt ook gauw een keer door gaat slapen (als is het maar voor één keertje ;)) Deze deken was polarfleece (kost 48 euro) dus zal wel goed zijn.

@Babystyle, pukkeltjes zijn hier wel minder geworden. Smeer je er iets op of helemaal niets?

Had Britt gisteren om 19:00 uur gevoed en heb haar om 23:30 uur wakker gemaakt en weer gevoed. Ze kwam daarna om 3:00 uur en daarna alweer om 5:30 uur. Vanmorgen pas weer om 9.30 uur net weer om 11:30 uur. Geen peil op te trekken dus.

Voor diegene die ook Dakatrin hebben gebruikt. Wanneer smeerden jullie dit in het mondje voor of na de voeding? Heb het vanmorgen na de voeding gedaan, maar Britt spuugde voor het eerst een hele golf..brrr wat eng :confused: Gelukkig draaide mijn man haar meteen op haar buik.

Slapen
    Hoe doen jullie dat ’s nachts waarvan jullie kleine al op de eigen slaapkamer slaapt? Je hoort dan toch niet de eerste hongersignalen of hebben jullie de babyfoon aan?
    Merk dat Britt aardig groot wordt voor de wieg en dat het niet meer lang duurt voordat ze in haar eigen bedje moet (en dus ook haar eigen kamer). Ik wil ’s nachts niet dat ze gaat huilen omdat ik het gesabbel mis.

18. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Helaas ging Britt niet doorslapen toen je haar wakker maakte om half twaalf, jammer!
    Ik moet er persoonlijk nog niet aan denken om Isis op haar eigen kamer te laten slapen, precies om die reden die jij zegt, dat ik dan volgens mij erg veel mis. Gelukkig hebben wij een grote wieg en hoeft dat dus voorlopig ook nog niet. Wat is eigenlijk normaal qua uiterste leeftijd om naar haar eigen kamer te gaan?

19. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    argh toddler is nog steeds niet online :evil:

toevallig moest Kate vanancht ook in een klein boogje spugen op haar aankleedkussen :confused: zij had er verder geen last van gelukkig! maar ik keek er wel van op!

@krisstel ik doe dan de babyfoon aan als zij op eigen kamer is, maar goed ik ben dan ook slechthorend ;) wat ik niet snap is dat als moeders slecht slapen omdat hun baby te veel geluidjes maakt, doen ze dan de baby's op eigen kamer.. maar dan gebruik je de babyfoon om ze te kunnen horen, dan hoor je die geluidjes toch ook :(: maar goed.. ik dwaal af.. :) daar heb jij geen last van, ik zou dan de babyfoon erbij zetten om dat te kunne horen idd ;)

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ingeltje, klinkt als een gezellig avondje weg. beetje jammer van het hendeltje en de zoogcompressen.

Dreames, Leuk Najib Amhali ! Ik heb het ook al moeilijk bij het idee dat ik Levi straks bij iemand moet achterlate.

Steen, veel plezier bij Marco !

Babystyle, hier werden de pukkeltjes vorige week opeens erger, en nu zijn ze bijna weg

Krisstel, ik smeer daktarin na de voeding. Even een dun laagje met mijn vinger door zijn mond en dan smeer ik nog wat op zijn speen
    Levi slaapt in zijn eigen kamer met de deur dicht,maar je slaapt als moeder volgens mij een stuk lichter. Ik ben iig erg snel wakker van Levi zijn geluidjes

Toddler nog steeds niet online... :evil:

Hier staat nu de appeltaart in de oven. hoop alleen dat hij lukt. had ipv margarine halvarine gebruikt dus het werd een plakdeegje :-? Heb het toch maar in de oven gezet en nu hopen dat het lukt anders moet ik even ergens een taart kopen :)

Deel Deze Pagina