Hoi hoi, Wat is momenteel het eet-ritme van jullie kindje? Vermeld er even bij hoeveel je kindje weegt, leeftijd en of je fles, borst of combinatie geeft. Luuk had tot afgekopen dinsdag het volgende ritme. Hij krijgt Friso hypo-allergene kunstvoeding gecombineerd met afgekolfde moedermelk. Hij was afgelopen dinsdag 5,5 kilo en is nu 6 weken oud... Tijden ongeveer: 07-08 uur 150 CC 11-12 uur 150 CC 15-16 uur 150 CC 18-19 uur 150 CC 22-23 uur 150 CC 03-04 uur 150 CC Nu is het ritme zoek, hij wil steeds meer eten! Liefs, NN
heb foto's vand e uitslag gemaakt van kyani, die zet ik er straks op, ga om half 11 eerst ff naar een babybeurs in castricum. lees als terug ben alles weer ff bij.
heb niet alles bijgelezen maar als iemand ergens nog een tip heeft voor krampjes dan ben ik graag de eerste die het hoort. gisteren was echt een ramp. en als klap op de vuurpijl zijn ook nog de druppels cinababy op, domme mama let niet op. ze heeft echt liggen gillen en huilen tot ook ik in huilen uitbartse, en ik had al ruzie met hubbie dus die reageerde niet. pfff nou we hebben 6 uurtjes geslapen en nu is het goed maar we durven allbei niets te zeggen over vanavond ohw ja ruzie is bijgelegd. xxxxxxxxxxxxxxxx
Goedemorgen meiden. Hier een vermoeiende nacht, Levi wilde ieder anderhalf uur eten ( sprongetje ? )Met als gevolg dat ik weer terug bij af ben en mijn tepels weer zwaar pijnlijk zijn. Kadootjes: kregen jullie ook kleding in die grote maten? heb setjes met 74 en ook maat 80 gehad. Ingeltje hoe is het bij de dierenarts afgelopen? Parr, gelukkig geen verzakking ik vind 15 tot 18 ook wel erg koud hoor. Tweety, gelukkig weer goed nieuws over Robin Anno, hier helpt idd cinababy, op zijn buik over je arm leggen en wiegen.. en anders een bad. ontspannen ze ook van. risico dat ze het bad onderpoepen maar dan zijn ze het wel kwijt
cinababy helpt hier niet echt, ja als ik het elke avond een keer of 6 geef uiteindelijk wel. maar niet met 3 keer per dag. vanavond mag ze mee in de douche dus hopelijk helpt dat een beetje. xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Oh wat vervelend Anno, zoveel krampjes En dan ook nog ruzie erbij, kun je er niet bij hebben dan he! Kaatje, voor jou ook balen zeg, dat Levi nou net nu heeft uitgekozen om zo'n honger te hebben Sterkte met de pijn! Hier gaat het goed. Isis heeft gisteravond en vannacht veel geslapen! Om 20.30 gedronken, toen om 02.30 weer en toen hoorden we rond zes uur gepers en gekreun uit de wieg, ik kijken, ligt ze gewoon te slapen met af en toe een pers erdoor. Dus ik dacht: ik laat haar mooi liggen. Het persen ging steeds door, maar ze werd niet wakker. Om negen uur (heb wel weer geslapen hoor tussendoor) had ik zoiets van: nu moet ze er maar uit. We hebben de douche weer geprobeerd (twee weken terug vond ze het niks) en nu heeft ze er echt van genoten samen met papa. Zo leuk! Alleen het afdrogen is altijd een ramp (ook na het badje). Pfff die arme meid. Daarna lekker bij mij gedronken (ik stond op springen!) en nu ligt ze te slapen. Ik heb mijn borsten even afgekolfd want ze dronk niet zo veel. Ik had er zo 160 cc uit ! Komt mooi uit, kan ik morgen rustig boodschappen gaan doen bij de Makro en prenatal, kan mijn man haar de fles geven als ze honger krijgt! Fijne dag verder! Groetjes
Dag mama'tjes, @Parr: fijn dat het niks ernstigs is! @Babystyle: leuk meisje in een leuk jurkje! @Roshi: gezellig he, met je dochtertje naar de stad! En wat staat dat rokje haar leuk zeg! En wat de cadeautjes betreft: tot nu toe alleen maar leuke dingen gekregen. @Lous: wat een gedoe zeg... Ik hoop dat je snel geopereerd kunt worden zodat je er helemaal vanaf bent! @Zico: vandaag wordt Sterre gedoopt he? Veel plezier! En wat het drinken betreft: ik zou 120 ml + 4 schepjes doen, kijken wat ze daar van drinkt. @Sasha: en, heeft je kleine man nog een nacht doorgeslapen? @Krisstel: Britt is volgens mij een heel tevreden meisje, nietwaar? @Firsttime: zo zo, na een week al doorslapen? Jij wordt wel héél erg verwend... Wat vervelend dat je tepelkloven hebt. @Ingeltje: wat zielig van Tripper! Geef haar maar een knuffeltje van mij. En wat zielig van je man, wens hem maar beterschap! Wat die druppeltjes bloed betreft: dit kan komen doordat er een klein adertje is geknapt door de kracht van het overgeven. Hoeft dus niets ernstigs te zijn, maar hou het toch maar even goed in de gaten. @Tweety: fijn dat het wat beter gaat met Robin! @Naannaan: Quinten is 7 weken, weegt ongeveer 5,5 kilo en krijgt het volgende: 06.00 uur 135 cc + 4,5 schepjes 10.00 uur 135 cc + 4,5 schepjes 13.30 uur 135 cc + 4,5 schepjes 17.00 uur 135 cc + 4,5 schepjes 20.30 uur 150 cc + 5 schepjes 24.00 uur 150 cc + 5 schepjes Hij krijgt Nutrilon Hypoallergeen en elke voeding dikken we in met 2,5 schepjes Nutriton (Johannesbroodpitmeel) omdat hij anders enkele mondjes teruggeeft. Soms meldt hij zich pas om 08.00 uur voor de eerste fles en dan krijgt hij in totaal 5 flessen, steeds van 150 cc + 5 schepjes. @Anno: wellicht heb je al eens van SabSimplex gehoord? Daar hoor ik heel goede verhalen over. @Kaatje: klinkt inderdaad vermoeiend, elk 1,5 uur eten... @Azeb: wat heerlijk dat Isis zo goed heeft geslapen! @Devilchase: 210 cc gedronken? Wauw! Jammer dat het er weer net zo hard uitkwam.... Hier ook alles weer rustig, na een zeer onrustige dag gisteren. Quinten heeft gisteren veel gehuild, weinig was goed. Het viel me op dat hij eergisteren en gisteren heel veel wakker is geweest, wellicht was hij een beetje overprikkeld ofoz. Zo tegen 21.30 uur is hij is slaap gevallen en heeft vervolgens om 24.00 uur, om 06.00 uur en om 10.00 uur gedronken. Verder heeft hij geslapen. Hij ligt nu al 2 uur in zijn eigen bedje, maar heeft nauwelijks geslapen. Ik hoor hem namelijk door de babyfoon wat brabbelen/geluidjes maken en als ik ga kijken is hij wakker. Soms huilt hij maar als ik dan een liedje op de babyfoon laat afspelen, dan wordt hij stil. Wat ik zo heerlijk vindt, is de tijd na de ochtendvoeding, dan krijg ik namelijk de ene na de andere geweldige lach te zien! Ik ga hem zo uit bed halen, even omkleden, fles geven en dan naar de verjaardag van mijn oma. Dit vieren we met alle kleinkinderen en achterkleinkinderen en ik kan jullie vertellen dat dit er héél veel zijn! Daarna nog even naar mijn ouders, dus we hebben een drukke, maar leuke dag voor de boeg!
Goeiemorgen! Ben ik ook weer eens. Haha, heb één voordeeltje ontdekt aan weer werken en dat is dat ik dan wel meer op forum schrijf (ja ja, heel erg ops). @ingeltje: Arme Tripper Hoop dat ie geen inwendige bloedingen heeft en dat ie er snel weer bovenop is. En beterschap voor Gijs. @parr: Hele opluchting dat het niks ergs is. cadeautjes: Hier nog niks gehad dat ik niet leuk vind. Zelf de drie groeimeters die we gekregen hebben vind ik allemaal leuk (mensen vroegen of ze ze moesten ruilen, nee hoor ). Idd wel een aantal kleertjes in best wel grote maten gekregen, maar dan heb je er later ook nog plezier van. @naannaan: Ewout eet BV op verzoek. Hij komt globaal genomen om de 3 uur (soms 4, soms 2, ...) en 's nachts slaapt ie ook wel eens een uurtje of 7. Meestal kom ik aan 6-8 voedingen per dag, als ie een wat minder dagje heeft 9 of 10. Hij weegt nu 5.530 gram en is 56 cm lang (nu ja, die lengte dateert al van 1 oktober, dus misschien is ie nu al wel langer) @kaatje: Jammer van die vermoeiende nacht, maar goed dat de BV weer een stuk beter gaat. eigen kamer slapen: Ewout groeit snel uit z'n wieg en ik wou hem toch 6 maanden bij ons laten slapen voor de BV. Was al paniek ende peeuw hier, maar kreeg opeens een ingeving. Snel paar dingen gemeten en hoera: het ledikant past in de slaapkamer (en ook vlot door alle deuropeningen om tot daar te geraken). Als hij te groot is voor de wieg, komt het ledikant dus een tijdje naar de slaapkamer. Ben veel te blij met m'n mamaradar die weet wanneer ie wil eten voor er gehuild wordt, dus lossen we het zo maar op. voor de lijst: Ewout weegt nu 5.530 gram Hier gaat alles z'n gangetje. Soms zit er een ritme in, soms ook niet, maar dat is ok. Ewout is eigenlijk een heel makkelijke baby *neemt heel groot stuk hout vast*. Heeft 's avonds wel een huiluurtje (of meer dan één), maar dat hoort er bij. Gisteren nieuw ding ontdekt via werkboek van Oei, ik groei: dansen met Ewout op klassieke muziek. M'n CD met de 5e symfonie van Beethoven maar in de CDspeler geduwd en daar gingen we. Hij vond het heel leuk: werd helemaal ontspannen en na een kwartiertje viel ie rustig in slaap. Mama's mini collectie klassieke muziek gaat dus van pas komen (en denk dat ik m'n moeder maar een aantal cd's laat meenemen om te lenen/kopiëren, die heeft een grote collectie). Ben ik ff blij dat ik van klassieke muziek houd (dank u, ouders ) Straks moeten we nog naar een verjaardagsfeest (niet zo veel zin, maar goed), maar we gaan pas als de meeste drukte weg is. En hopelijk ook de rokers, want dat wil ik echt niet Fijne zondag nog allemaal!
Goedemiddag dames! Hier wel een lekker nacht gehad. Na zichzelf in slaap te hebben gehuild rond 23u is kate pas om 6u/half 7 gekomen toen om half tien wakker gemaakt voor bad en daarna voeding. Zij is een beetje onrustig maar slaap nu wel weer. Vanmiddag weer kraamvisite @tweety super dat het beter gaat! @devilchase ik zie dat je de 6 weken nadert... weer regeldag tijd, mssn had Luca daar last van? zo'n babyfoon lijktm ij aan de ene kant erg leuk, maar aan de andere kant zou ik gek van mijnzelf worden @ingeltje hoe is het nu met Tripper? bloed bij? hoe is het nu met Gijs dan? @naannaan hmm kate heeft vershillende tijden. soms lijkt er enkele dagen ritme te zijn en dan gooit zij de heleboel om dan is er ook 3u tussen en dan 4 of 5u en vannacht zelfs 6 u.. Wel is het meestal 6 voedingen op een dag. verder ik geef bv en op verzoek. @anno baby "in elkaar vouwen" hielp niet? @kaatje ik heb zelfs enkele kleding stukken met maat 116 en ook voor als zij 5 á 6 jaar is @azeb ja Kate vindt het afdrogen maar ook niks, wilt ook niet meewerken wnr ik de plooien wil droog maken @pupke jij zit ook in de 6e week, mssn ook regeldag? gelukkig is hij nu weer rustig! veel plezier op de verjaardag! kadootjeshier ook nog niks gehad die ik niet mooi vond. wel de grote kleding waar ik van opkeek. die liggen dan wel een paar jaar nog in de kast verder snapt iedereen wel dat zij niet met mierzoete kleding aan moet komen. roze mag wel maar niet té meisjes achtig wel fijn! @irisb zo Ewout is nu wel een flinke baby! zwaarder dan Kate bij geboorte echte slagroom hé veel plezier op de verjaardag! Zo nu ff gauw een wasje doen en rusten, om 14u visite *zwaai
Vraagje: SabSimplex wat is dat? Helpt het tegen krampjes? Aimar heeft nu al 4 dagen last van krampjes gehad. Dat duurde soms wel 7 uur lang! Zo zielig. Dus met venkelthee en Cinababy begonnen. Gisteren weer last, maar gelukkig 'maar' 3 uurtjes. Gisteravond flink gepoept (eindelijk). Vannacht heeft hij wel onrustig geslapen, was telkens aan het persen. Ook zo zielig...maar gelukkig om 10 uur vanmorgen had hij weer een flinke poepbroek. Mama zit nu ook aan de venkelthee, geen idee of dat werkt maar baat het niet dat schaadt het niet! Hoeveel venkelthee mag zo'n kleintje drinken? Verder heeft Aimar vanmorgen voor het eerst rechtstreeks uit de borst gedronken ipv met tepelhoedjes! Die dingen lieten telkens los en had het idee dat hij erg veel lucht inslikte. Wat ik nu doe is wel beginnen met een tepelhoedje zodat hij de tepel er goed 'uitzuigt', dan het tepelhoedje eraf en dan pakt meneer de tepel wel! Wat ik wel moeilijk vind om los te laten is dat wanneer ik de voeding kolf, ik precies weet hoeveel hij krijgt en nu niet........ Moet er maar op vertrouwen. Maar dat vind ik lastig aangezien mijn borstvoeding al meerdere keren 'waterig' was. Kent iemand dit? En zou dit nog wel genoeg voedzame stoffen bevatten?
@Ingeltje: Beterschap gewenst voor Tripper! @IrisB: Voor Jasmijn heb ik destijds de cd-box Kleintjes Klassiek gekocht. Dit zijn 5 cd's met elk een eigen thema, passend bij het humeur van je kindje. Klik maar eens op onderstaande link voor meer informatie... http://webwinkel.ed.nl/product_info.php ... cts_id=385
Ja, het zijn druppeltje die onder meer helpen bij krampjes. Het is een Duits product, dus niet in Nederland verkrijbaar helaas. Je kunt het wel online bestellen...
kado, hier ook kleding in grote maten gehad, maar das wle leuk voor later dan heb je er ok nog plezier van. en tot nu toe nog neit iets gehad wat neit mooi was. ik ga nu de foto's van de uitslag in me album plaatsen
Babystyle, is dat achter op haar hoofd geen ooievaarsbeet? Die heeft Levi namelijk ook precies daar zitten. De rest lijkt vanaf de foto te zien op babyacne.. tenminste dat zeiden ze op het cb, levi heeft het namelijk ook.
@Eva: oh, voedde je nog steeds met tepelhoedjes! Dan kan het zijn dat Aimar idd veel lucht inslikt (=kramp tot gevolg) maar het drinken is ook veel ineffectiever, hij krijgt dan minder binnen en zeker minder vette melk, en het kost meer moeite waardoor hij vaker honger heeft en grote kans heeft te weinig slaap te krijgen en oververmoeid te raken. Grote kans dat als je tepelhoedje verwijdert na het aanzuigen (of helemaal niet meer gebruikt) het veel beter gaat. Zou ik zeker even de kans geven. Dat 'waterige' heb ik hier ook vaak, maar dat zegt niks over de voedzaamheid volgens mij. Het is idd lastig om erop te vertrouwen dat hij genoeg krijgt, maar het is wel de moeite waard (groeien, poepen en plassen betekent genoeg melk). Hoe minder je 'rommelt' met tepelhoedjes, kolven, flesjes etc., hoe beter jullie op elkaar ingesteld raken. Probeer het anders een paar dagen uit om puur en alleen de borst te geven, let goed op hongersignalen. Waarschijnlijk geeft dat Aimar meer rust en jou dus ook! Je kunt na een paar dagen altijd nog besluiten dat het toch voor jou niet werkt als je niet zeker weet wat er in gaat. Succes meid. Het is niet zo makkelijk als het lijkt, die BV. @babystyle: die pukkeltjes op haar borst lijkt op een allergie en de uitslag in de nek (alhoewel ik het niet goed kan zien) lijkt een beetje op een schimmeltje (omdat het erg rood ziet). Ik zou het even aan de huisarts laten zien of op het CB. Ik dacht dat baby acne beperkt moest blijven tot het gezicht, als het ergens anders op het lichaam komt is het mogelijk iets anders? @IrisB: wat is Ewout een lekker stevige kerel aan 't worden! @Ingeltje: beterschap voor Tripper en Gijs! Wat een weekend zo. Kleding in grote maten: hier ongeveer 3 setjes, 1 vreselijk lelijke uit Amerika, 1 schattige witte zomerjurk, een rompertje en een heel lief badpakje met vlinders erop gestikt. @Azeb: dat afdrogen is idd rampzalig! En shirtjes aantrekken, daar wordt Raven ook woest van! Persen in de slaap herken ik wel. Soms haal ik haar eruit omdat ik denk dat ze honger heeft maar dan valt ze voor mijn borst in slaap... Zoals vanmorgen, heeft ze nog 3 kwartier naast me liggen pitten in haar slaapzakje. Zo schattig. Klassieke muziek: wij hebben sinds de kraamweek radio 4 op de slaapkamer op staan. Raven slaapt er lekker op. Ook in de auto luister in ineens naar radio 4. Normaal werd ik gillend gek van klassiek (ondanks mijn pianolessen van vroeger) maar nu kan ik heel slecht tegen lawaaiige popzenders. Volgens mij door het slaapgebrek of dat er iets in mijn hersens niet meer 10 dingen tegelijk kan. De TV is soms ook wat te schreeuwerig.
kaatje:dierenartsverhaal staat in mijn vorigr berichtje! IrisB: hier ook ledikant in onze kamer, maar ik denk dat ik over paar weekjes weltoe ben aan de verhuizing naar eigen kamertje. Zet wel de babyfoon langs mijnbed, dan hoor ik z'n geluidjes ook wel en de deuren blijven open voorlopig! tenzij het tocht... Sabsimplex heb ik ook besteld... hoop het gauw binnen te krijgen babystyle: ruggetje lijkt welop uitslag. de pukkeltjes van julian zijn meer wit dan rood Gijs is opgeknapt, wezijn nu bij schoonfamilie mijn verjaardag vieren. \tripper heeft al gegeten dus het lijkt goed te gaan. welzielig zo'n poesje in bench opsliuten....
@ Ingetje, ik lees je berichten maar half vandaag had namelijk wel gelezen dat gijs ziek was geworden. Hopelijk is het na twee weken weer over. Altijd zo zielig he bij die beestjes, zijn idd toch je kindjes. Onze poes had toen hij 3 maanden was een gebroken poot, kon alleen een plaat in gezet worden. hup weer 700 euro weg :schock: ga weer even verder. zijn boven alles aan het opruimen, stoffen en schoonmaken.