September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. First time

First time Bekend lid

24 jan 2008
    811
    0
    0
    Hallo dames!

Wat heerlijk om jullie verhalen te lezen! :D Hele herkenbare dingen. Ik word er echt door gerustgesteld om te zien dat bepaalde klachtjes of onzekerheden bij zoveel andere mama's voor komen.

@Sannemart: tot nu toe is Jari eerder een beetje een sleapyhead ipv een wakker mannetje! Ik moet hem regelmatig wekken voor de voeding. Zo schattig, hoe hij zich dan rekt en strekt en moeite heeft om wakker te worden! :)

Vannacht sliep Jari van 23.45 uur tot 5.30 uur. Stukje korter dus, maar nog altijd erg luxe! Ik hoop echt zo dat hij lekker door blijft slapen 's nachts. ZO BLIJ MEE! Lijkt op zijn papa, was vroeger ook een sleepyhead, alleen dan nog een stuk extremer dan zijn zoon... ;)

Fijne avond allemaal! Mannetje gaat met kleine mannetje douchen, leukleuk...

2. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hey meiden!
    We hebben een hele gezellige middag/avond achter de rug bij mijn schoonouders. Daar ook lekker gegeten. Tijdens het eten werd Isis wat huilerig dus zijn we na het toetje maar naar huis gegaan. Nu ligt ze heerlijk op schoot bij papa :)
    Ik probeer het voeden nog wat uit te stellen, zou leuk zijn als ze een beetje laat komt om te drinken, en dan wie weet doorslaapt? Zou fijn zijn!
    Meiden ik ben weg!
    Groetjes
    Azeb

3. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.818
    4.057
    113
    @sannemart: hier is Demi ook zoveel wakker. En heel actief ook als ze wakker is. Vaak houdt ze zichzelf wel bezig in haar box. We hadden al een beetje op een actief en veel wakker kind gerekend omdat mn man ADHD heeft en zijn broertjes ook. Vind het ook eigenlijk wel gezellig.

Demi heeft toen straks weer een beetje gespuugd, maar wel al minder.

4. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Anno103 Wat naar van Julia zeg, ik weet hoe 't voelt.. Hier heeft Mike nu ook al 2 dagen lang de hele dag door krampen. En ook wij halen hem dan uit ze bedje en nemen hem bij ons om te troosten en ze buikje te masseren..
    En inderdaad, als we hem nu zonder kramp in ze bed leggen gaat meneer weer brullen omdat hij volgens mij al weet dat we hem dan eruit halen.

Waarom leg jij een doekje over Julia der gezichtje? Kan dat helpen met inslapen?
    Want daar doet Mike dus gemiddeld 3 kwartier tot een uur over, omdat hij zich niet wil overgeven aan ze slaap.. En overdag is het nog erger, zijn we soms 2 uur verder voor hij EINDELIJK slaapt. We moeten dan echt om de 5 min. komen voor ze speen anders word hij niet stil en doet ze ogen niet dicht..

Iemand tips wat hem sneller in slaap kan brengen? Want ik weet dat we hem wakker in ze bedje moeten leggen omdat hij anders nooit uit zichzelf leert inslapen..

En hoelang laten jullie je baby huilen als hij/zij in ze bedje ligt voordat jullie erheen gaan?

5. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.818
    4.057
    113
    Iemand hier vertelde dat hun de kleine 15 minuten lieten huilen bij 3 minuten stil gingen de 15 minuten opnieuw in. Omdat wij niet echt een duidelijke regel hadden, ben ik dit gaan volgen. En ik moet zeggen het werk prima (dus voor degene die het vertelde Bedankt!). We hoeven eigenlijk zelden naar haar te gaan kijken.

Demi huilt ook regelmatig om haar speen en de eerste paar keer gaan we die geven, maar na een paar keer stoppen we daar ook weer mee. Demi maakt er namelijk een spelletje van. Voor je bij het bedje bent weggestapt heeft ze de speen al weer uitgespuugd en voor je uit de kamer bent, huilt ze al weer om haar speen.

6. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Ik kijk op de klok en probeer haar dan 15 minuten met rust te laten als ze gaat huilen. Meestal is ze binnen die 15 minuten wel in slaap. Zo niet, ga ik erheen en geef ik haar haar speentje weer. Behalve tijdens het huiluurtje 's avonds, dan haal ik haar er op een gegeven moment wel weer uit om lekker te knuffelen. Ze wordt dan snel weer rustig bij ons en dan hou ik haar bij ons tot het weer tijd is voor een voeding.

7. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    En wat verstaan jullie onder huilen?
    Want je hebt natuurlijk gewoon 't mekkeren, zeurderig huilen, huilen huilen en helemaal overstuur dat ze rood aanlopen en hun adem inhouden huilen..

8. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    bij helemaal overstuur ga ik zeker wel kijken, maar bij huilen huilen probeer ik me toch echt nog even in te houden.

eerst huilde Rayyan zo'n 3 tot 4 uur per dag en de laatste week maar 1 :confused: dus voor ons werkt deze methode echt. hij leert heel goed om zelf in slaap te vallen.

9. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ja ik vind het zo moeilijk om te onderscheiden wanneer hij dus huilt en wanneer hij overstuur dreigt te raken..
    Hoe houden jullie dat uit mekaar dan?

Ik wil hem namelijk echt met heel mijn hart wel maximaal 15 min. laten huilen om hem zo de kans te geven zelf te leren.. Maar vind het gewoon zo moeilijk. Ben zo bang dattie overstuur raakt zonder dat ik 't verschil merk en dat er dan wat gebeurd ofzo..

En wat doen jullie dan om die 15 min. door te komen als je hem moet laten huilen? En hoe troost je hem dan weer zodat je weer weg kunt?
    En hoe snel slapen ze dan ongeveer? En hoe snel werkte deze methode bij jullie?

10. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @missyzuilen: waar ik het verschil aan hoor is pauzes in het huilen. Als ze na een paar huilen steeds heel even stil zijn (soms maar paar seconden) is het nog te doen. Maar als het aan een stuk door hysterisch krijsen is zonder pauzetjes en ze stikt er zowat in, dan haal ik haar snel uit de wieg want dan is er echt wel iets!
    Maar whaaaha.... whaaahaaaa.... whaahaa, is meer jammerend en niet echt hysterisch. Dus dan laat ik haar wel in bed, meestal duurt dit nog geen 5 minuten (inmiddels, na een week het max. 15 minuten regime en wakker in bed leggen).
    Nu doet ze dat bijv. ook. Maar ze wil geen speen, ze gaat op schoot harder huilen dus nu laat ik haar in bed. Ze heeft ook net gegeten dus honger is het ook niet.
    Tadaaa, na 3 minuten is het stil. :D

@eva: geeft niks hoor meid! Ik heb dat ook in het begin heel erg gehad, die onzekerheid, zeker over de BV enzo.
    Hij zal zeker wel genoeg hebben als hij een beetje spuugt, dat is een soort overloop systeem bij baby's. Raven geeft ook altijd wat terug na de voeding, is niet erg, als het maar niet de hele voeding elke keer is wat hij terugspuugt.
    Als hij blijft huilen leg je hem gewoon nog een keertje aan. Baby's willen 's avonds wat vaker op elkaar drinken. Heb hier ook om 19:45 links gegeven, toen wilde ze niet meer, en om 20 uur toch weer huilen, dus recht gegeven, toen wilde ze wel. 't Is een beetje schipperen soms. Als hij echt geen honger heeft zal hij ook niet happen of heel snel weer loslaten.

@Krisstel: leuk babymassage! Ben benieuwd hoe je het vindt! Ik ga dat in november doen.

Van onderen :oops: : vanmorgen heeft mijn vriend gekeken en alle hechtingen waren er uit (eindelijk! na 6 weken). Het zag er mooi genezen uit. Hij heeft met glijmiddel op zijn vingers het litteken een klein beetje gemasseerd, het was nog gevoelig als hij er op drukte (op het perineum zeg maar waar het aan elkaar gegroeid is). Naar binnen gaan ging redelijk probleemloos en de ingang deed geen pijn. Maar echt vrijen durfde ik nog niet. Alles in kleine stapjes hoor! Ik was al blij dat 2 vingers goed ging! :D

11. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @kaatje hoe moet ik die email sturen naar ukkie? en daar bedoel ik mee wat moet ik in die email precies zeggen? :oops: hier niet misselijk. wel af en toe "afwezig" zeg maar en licht in het hoofd, ook soms bij het bv

merk dirkjezag ook dat ik een romperset heb daarvan, die heb ik oko gezien bij babydump.

@dreames ben benieuwd! ik hoop dat zij er geen heeft, maar idd zeker voor onzeker en checken ;)

@krisstel :whistle: mooi dat het beter gaat met de krampjes :D

@sannemart *zwaai

@firsttime :D :D kijkes als een van de laatste zijn is ook lang niet zo erg, dan kunne wij alvast meekrijgen wat er komen kan ;)

@missyzuilen meestal hooguit een kwartier. maar ligt ook aan hoe zij huilt idd. al zij tussendoor stil valt dan haal ik haar niet. als zij hysterisch huilt voor 5 min dan haal ik haar op soms eerder. en 1x lieten wij haar tot slaap huilen (dit duurde maar 20min voordat zij sliep gelukkig). is ook niet makkelijk idd om te bepalen wnr wel en niet..

speak of the devil dus... na avondeten had kate ook 2 borsten gehad en heb haar in de wieg gelegd en meteen huilen toen ik weer beneden was. 15 min gewacht mar zij huilde nog dus naar boven gegaan, heb haar even vast gehad en kusjes gegeven en zij gaapte wel dus weer in wieg en dan op haar zij. maar toen weer beneden begon zij hysterisch te huilen. na 5 min is hubbie naar boven gegaan, haar niet uit gehaald maar een paar lieve woordjes toe gefluisterd, kusje en weer weg. eenmaal beneden begon zij weer hysterisch te huilen dus heb ik haar mee naar beneden genomen en bij mij op de bank gelegd. zij slaapt nog steeds :( :(

Zo ga ff Moonlight kijken en dan Kate voeden. Hopelijk doet toddler het morgen wel weer :evil:
    morgen begint hubbie ook weer met werken.. spannend!

12. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @devilschase: las dat je een babyfoon met camera hebt welke heb je? hoe bevalt deze?
    wij willen er ook een hebben voor robin.

vandaag weer een matige dag gehad met robin slecht drinken 20 tot 30 cc max. verder was ie vanmorgen veel wakker
    en lekker gebadderd met hem.

rene heeft een pech dag gehad vandaag hij is van de trap gekukkeld bij opa en oma. elke keer loopt
    ie op de trap te klimmen en steeds waarschuwen we hem en nu wilde die op het kleinste stukkie draaien en dat ging niet en boem
    daar ging ie gelukkig niet van boven maar wel de helft hij ging schreeuwen en wilde alleen maar bij opa zitten
    gelukkig heeft ie er niks dan de schrik van over gehouden.

13. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @tweety: Och jeetje, Rene van de trap gevallen! Arm kereltje... gelukkig heeft ie niks.
    Hopelijk morgen weer een beter dag met Robin.

Wipstoeltjes: wie heeft er een wipstoeltje en welk merk en hoe bevalt dat?

14. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik wil nog een wipstoeltje, geen idee welk merk.
    Is op de site www.babycare.nl en dan de Aqua! Wel prijzig, maar volgens mij wel stevig en lekker dikke kussen erin.

Vanaf hoe oud hebben ze er eigenlijk echt wat aan?

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Parr, gewoon via de mail, onderwerp "kraampakket" . En dan gewoon zeggen dat je vind dat Erika ( Erikaatje85 ) het pakket verdiend.
    Dat is als het goed is genoeg.

TWeety, Jeetje schrikken van Rene, gelukkig is het goed afgelopen

Yule, wij hebben een wipstoel van het merk "Kees" gehad van mijn souders en bevalt tot nu toe prima. Levi vind het heerlijk om er in te zitten en rond te koekeloeren

Oproepje: Ik kan een kraampakketje winnen,maar daarvoor moeten vrienden mailen dat ik het pakket verdien, degene met de meeste vrienden wint hem. Het emailadres is ukkie-ikke@live.com
    Als onderwerp kan je "kraampakket" neerzetten en dan als inhoud dat je vind dat Erika ( Erikaatje85 ) het pakket verdiend
    Zouden jullie dat aub willen doen? Alvast bedankt !

16. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Hee meiden,

Ik ben er ff ego! Vrijdag naar de ha geweest. Ze vond dat Anna een soort intrekkingen had bij haar borst en dat is niet goed. Ook klopte haar hartje te snel en daardoor kon ze geen ruisje horen. Ze heeft met de kinderarts overlegd en daar moeten we woensdag heen.
    Achteraf hadden de meiden dus wél paracetamol gemogen! Zij zei ook dat het mocht.

Vandaag zijn we met de meiden wezen zwemmen voor het eerst. We zijn naar de eemhof gegaan. Ze hebben echt heel erg genoten! En ze bleven lachen! We hadden wel heel veel bekijks. Tot vervelends toe op een gegeven moment. Op een gegeven moment heb ik gewoon geen zin meer om lief te lachen en te zeggen voor de 100ste keer ja het is een tweeling. Nee het zijn geen jongen en een meisje (2 rose zwempakjes) het zijn 2 meisjes.... Pffff

Oh de meiden willen eten...

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Funnyme, hopelijk is het niets ernstigs met Anna.
    Fijn dat jullie zo genoten hebben van het zwemmen !

18. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Welkom! Hey, oik heb ook in de NOD met je gekletst en óók bij ´wie nog meer in de eerste ronde´! Leuk Anno, ik wist niet dat jij daar ook kletste toen haha

19. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Zouden ze dat nu al bewust doen? Geloof daar niet zo in hoor :oops: of heeft ze overdag wel altijd de speen goed vast? Julian laat hem nog vaak per ongeluk los namelijk

20. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik heb een vrij makkelijk kindje, die weinig huilt, dus ik pak hem vrij snel op als hij flink huilt. Ook laat ik hem nog wel eens bij me in slaap vallen. Maar ik heb het geluk dat hij ook prima in slaap valt als ik hem in bed of box legt. Heeft het huilen niet echt nodig.
    Maar ik ben ook overtuigd dat je naar je eigen gevoel moet luisteren. Als jij denkt dat hij te verdrietig is, pak je hem lekker op. Zó snel kun je ze echt nog niet verwennen en als hij daardoor straks wat meer moeite krijgt met inslapen, dan los je het dan ook wel weer op!
    Mijn advies: de regels zijn absoluut een goede houvast, zeker de 15 minutenregel als ik allemama´s hier mag geloven, maat schakel alsbeblieft je intuitie niet uit, die zit toch vaak goed!

Deel Deze Pagina