Hey da´s nou precies wat ik bedoel, je kijkt gewoon of het werkt, maar als je voelt dat het gewoon een keertje niet gaat, dan lekker naar je gevoel luisteren! De volgende keer werkt het waarschijnlijk weer prima, maar het zijn geen automaten!
Goedemorgen! Hoe is het met iedereen? Femke heeft gisteren weer erg veel last van krampjes gehad, dus ze heeft heerlijk tussen ons in geslapen op het aankleedkussen. En vannacht ging het weer prima! En ik denk dat ik een (beginnende) borstontsteking heb, echt super pijnlijke borst, met een rode plek (niet hard...) en erg gevoelig, heeft iemand hier ervaring? Straks op nacontrole, kan het meteen even navragen. @Funnyme, succes woensdag! Spannend... @Yule,wij hebben een chicco wipstoel, bevalt prima. @Tweety, ah arme Rene. Hoe gaat het vandaag met Robin? @Missyzuilen, ik blijf het ook moeilijk vinden hoor...probeer zoveel mogelijk op mijn gevoel af te gaan. Ik heb wel het idee dat ik inmiddels weet welk huiltje waar bij hoort... Fijne dag allemaal!
Dames.. heb een beetje een belangrijk vraagje: Wij hebben hele slechte kraamhulp gehad die ons allerlei verkeerde informatie had gegeven en verkeerde dingen had geleerd. Daardoor kwam het dat Mike toen de kraamhulp weg was al op 120cc met 4 scheppen zat en 8 flessen per dag. Toen CB gebeld, moest 90cc gaan geven met 3 scheppen. Maar omdat ze maagje al opgerekt was tot 120 was hij natuurlijk nooit verzadigd. Weer gebeld, mocht toch dan wel 120cc blijven geven maar proberen meer uren ertussen te krijgen. Was eigenlijk overdag nooit gelukt, maar in de nacht deed hij zelf wel keurig 4 of soms 5 uur ertussen. Hij kreeg ongeveer 850ml per dag binnen. Sinds gisteren deed hij opeens zelf 4 uur tussen de flessen waardoor we uitkwamen op 6 flessen. Maar hij dronk voorheen altijd ze laatste fles rond 8 uur en kwam dan pas weer in de nacht. Gisteren had hij rond half 8 pas 5 flessen op en kwam dus opeens wel om half 11 voor ze fles. Wij hem natuurlijk gegeven in de hoop dat dat ze 6e fles zou blijven. Maar nee hoor, opeens kwam hij weer om half 2 vannacht en om half 5.. Kan dit komen doordat hij gewend is 850ml per dag binnen te krijgen en nu hij opeens 4 uur tussen de flessen doet, hij dus maar rond de 650ml binnen krijgt en dus s'nachts dat probeert in te halen? En wat zouden jullie doen? Want ik moet hem echt van die 8 flessen afkrijgen en afbouwen tot de 6 flessen.. En als hij over tijdje omhoog mag per fles, moet hij naar 5 flessen per dag.
Een hele goede morgen aan alle mamas! Ik heb niet bijgelezen, want jullie hebben in het weekend nogal wat afgekletst Ik wou even vertellen dat ik weer wat aan het opknappen ben! Heb gelukkig geen extreme hoofdpijn meer, en mijn keel zakt al wat aardig af! Nou moet ik ook zeggen dat ik hier wel een apotheek kan beginnen zoveel middeltjes dat ik in huis heb gehaald om mijn herstel wat te versnellen Aan michelle heb ik volgens mij een engeltje! die lieverd slaapt nu volgens mij al meer als een week gewoon de nachten helemaal door Ze gaat om 11 uur op bed en word pas tussen half7 en 7 uur wakker!Super he! Ik las last dat er iemand hier was waarvan het ukje waarschijnlijk een tandje door krijgt.. ik denk dat dat hier ook het geval is.. Michelle kwijlt erg veel, en zie rechtsonderin ook een wit puntje uitsteken in haar mondje! Ik laat het donderdag denk ik even nazien bij het CB, dan weet ik het zeker! Ik vind haar sowiezo wat voorlijk want ik legde haar op haar buikje aan de ene kant van de bank, en voordat ik het wist was ze al naar de andere kant van de bank gekropen Ook heft mijn moeder mij gister huilend opgebeld! Ze kwam haar excuses aanbieden en heeft beloofd om nooit weer zulke slappe acties uit te halen! Ze heeft me ook uitgelegd waarom ze nou zo raar deed en vriendlief telkens de grond in drukte! Ze heeft mij uitgelegd dat ze heel erg bang is dat ik zon leven krijg als wat zij en wij (ik en mijn broertjes) hebben gehad met onze echte vader! (die zat aan de drugs en mishandelde ons) Nu is dat niet te vergelijken want mijn vriend zit niet aan de drugs en zou ook nooit mij of michelle mishandelen! Maar hierdoor heeft mijn moeder een soort van ideaal beeld van een gezin in haar hoofd en ze wou dat wij die zo gingen leven! Ik heb haar uitgelegd dat we niet in de jaren 80 leven en da we een jong gezin zijn dus niet 7 dagen per week als een stel oudjes op de bank hangen net zolang tot aan ons graf! dat zou saai zijn! Ik heb haar gezegd dat vriend en ik een leven samen hebben maar ook appart.. ik heb vriendinnen waar ik ook tijd mee door wil brengen en hij heeft vrienden wara hij dat ook mee door wil brengen! na uitleg van mij gaf ze toe de dingen niet vanuit onze poisitie te bekijken en dat ze dat wel had moeten doen.. en bood ze haar excuses aan! Ze is gister gelijk op bezoek gekomen want ze miste michelle heel erg! Ben erg blij dat mijn moeder haar fout heeft ingezien, en dat had ik nooit verwacht want meestal geeft ze haar fout nooit toe! Dit is dus weer opgelost! Sorry voor het lange verhaal hihi maar dat heb je als je zo een weekend niet online bent, en er heel wat gebeurd is!
MissyZuilen, ik kan je helaas niet helpen...geef bv. Succes meid! Lindaa, fijn dat je weer wat aan de betere hand bent. En wat super dat je moeder haar excuses aan heeft geboden! Gelukkig maar he!
ja zeker, uiteindelijk is ruzie of discussies hebben helemaal niet leuk! vooral niet nu de feestdagen straks weer voor de deur staan!
Goedemorgen meiden! Zo ben nu in mijn upie met mijn meissie. Ben benieuwd hoe het loopt vandaag. Vannacht kwam zij om 3u en weer om 8u. DUs ik lekker op tijd uit bed @devilchasse ik bedacht mij net.. hoe doe je dat 's avonds/ 's nachts als de lichten uit zijn? met de babycam? @yule ik heb eigenmer van prénatal maar nog niet uitgeprobeerd @kaatje gestuurd @funnyme hopelikj is het niks ernstig met Anna! ooh heerlijk dat zwemmen *zwijmel idd al dat aandacht, eventjes is leuk maar niet de héle tijd @ingeltje idd ik heb liever dat zij dan toch doorslaapt in ijn armen dan huilend in wieg. Maar idd dit doe ik als ik merk dat het huilen anders is anders gewoon uithuilen in bed @steen laat femke die borst goed leeg drinken! lukt dat niet dan leeg kolven en koud compres erop na het voeden. En onder de douche met goed warm water masseren op die plek. Bij mij voelde mijn borst eerst branderig/warm aan en ik had koorts maar die plek was nog niet hard en rood. Dit kwam een dag later. Maar dit advies kreeg ik mee voordat wij zeker wisten dat het om BO ging. Dit moet je dan zowieso doen als je de vermoeden hebt! Succes en ik hoop van dat het zo opgelost wordt! Hoe was het nacontrole? @missyzuilen slechte kraamhulp heb je wel klacht ingediend dan? ik geef ook bv sorry.. @lindaa yeah je voelt je beter nog een yeah! goed en slimme actie van jouw moeder!
hihi ik wou nog iets met jullie delen vriendlief en ik hebben gisteren voor het eerst na de bevalling weer eens aan seks gedaan.. nou ik zal je vertellen dat het net voelde alsof ik opnieuw ontmaagd werd Ik zei zelfs tegen vriendlief: "volgens mij hebben ze de boel te dicht genaaid " hahahahha! @missyzuilen: ik geef wel FV maar ook ik kan je niet helpen, want als ik de fles opbouw bij michelle vraagt ze automatisch ook minder om voeding waardoor ik wel op de juiste aantal van flessen kom! @ parr en Kate: nog bedankt voor het berichtje in michelle haar gastenboek! erg lief en leuk!
@Lindaa.. Hoe heb jij opgebouwd dan? Dus gewoon per 30cc omhoog en dan kwam Michelle automatisch voor minder flessen? Ja wij hebben dat nooit kunnen doen, omdat de kraamhulp ons dus op 120cc heeft gezet en zij Mike dus gewoon alles verplicht op liet drinken en zo is ze maagje dus uitgerekt.. En als ik hem nu 150cc geef, spuugt hij precies die 30cc meer uit.. Dus dat schiet denk ik ook niet op.. Of moet ik dan proberen per 10cc omhoog te gaan? Lijkt me namelijk ook raar voor zo'n kleintje als die eerst 800ml per dag krijgt en nu opeens nog maar 650ml. Dan zou ikzelf ookwel honger hebben in de nacht ja..
@missyzuilen: van het doekje op haar hoofd wordt Julia rustig en doet haar oogjes dicht, na een paar keer zuigen aan haar speen slaapt ze, helaas is bij Julia het probleem het blijven slapen, ze kan goed slapen als je de kamer uit gaat en een half uur later is ze heel boos en weer wakker. geef ook bv dus kan je met de flessen ook niet helpen. succes ermee. @ingeltje ik wist ook niet dat jij daar mee gekletst had, haha. @tweety oei renee is wel har dgevallen, gelukkig alleen flink geschrokken. hoe is het vandaag met Robin? @lindaa wat fijn dat je je beter voelt. en wat fijn dat je moeder haar excuus aan bood. nu kun je haar ook begrijpen en hopelijk gaat ze het nu van jullie kant bekijken. @parr spannend de eerste dag alleen maar komt vast goed hoor. @funnyme lekker he dat zwemmen, ik kan ook niet wachten tot we met julia kunnen gaan zwemmen, nog 2 weekjes ongeveer. en van die standaard vragen wordt je idd wel moe op een gegeven moment. voel het weer helemaal van toen ik zwanger was. hoe lang moet je nog? weet je wat het wordt? bah hopelijk niks ergs met Anna. nou nog ff ego. julia heeft het gisteravond redelijk gedaan. om kwart voor 8 werd ze wakker dus zijn we lekker gaan douchen, daar viel ze bijna in slaap zo lekker vond ze het. daarna voeding en toen wilde ze niet slapen, steeds half uurtje ongeveer. dus uiteindelijk om 11 uur nog een voeding en 2 keer terug gemoeten voor haar speen en toen sliep ze tot vanmorgen kwart over 8. net gegeten en nu slaapt ze weer. ze was vanmorgen ook erg vrolijk. hopelijk houdt ze dit vast, zit nu weer aan de venkelthee want misschien heeft dat toch wel geholpen gisteren. maar is nie lekker maar goed voor ons meisje hebben we dat over. morgen trouwens ook op nacontrole bij de vk, zou het bijna zijn vergeten. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
@Missyzuilen: ik zal je uitleggen hoe ik die flessen verhoog: ik maak haar ten eerste nooit wakker, maar wacht tot zij haar meld.. (maar zij heeft haar ritme al) meestal 4-5 uren!overdag krijgt ze eerst gewoon het aantal cc dat ze gewend is.. dat is nu 140 cc.. nu ga ik proberen om haar 170cc te geven en dat doe ik door haar overdag gewoon 140 te geven en dan bij de laatste fles (11 uur savonds) haar een 170 cc fles te geven! Gisteren heb ik dit ook gedaan, en ze heeft er 20 cc van laten staan! Dat zou je moeten proberen en dan kijken wat er overblijft aan cc.. is het niet zoveel dan kun je het de morgen erop weer eens proberen.. snachts zou ik niet zo;n volle fles geven! (maar ja omdat michelle savonds dus de volle fles al krijgt komt ze snachts al niet eens meer!) elk kind is natuurlijk anders maar je zou het zo kunnen proberen! langzaamaan opbouwen.. eerst 1x een volle fles (voor de nacht) dan bijv. de morgen.. en zo door gaan tot hij 5x de volle fles krijgt! Als hij verzadigd genoeg is, zal hij ook langer doorslapen! en komt hij als het goed is dan maar voor 5 flessen (of voor hoeveel cc je hem ook aanbied!)
@Anno103, ben je dan niet bang dat ze stikt ofzo als dat doekje op der gezichtje ligt? @Lindaa.. ik ga straks naar t inloopspreekuur van CB, ben benieuwd wat hun adviseren. En anders ga ik het inderdaad op jou manier proberen! Dus ze laatste fles 140cc geven.. En dan kijken of hij daarop wel goed doorslaapt. En dan hou ik het even zo en dan ga ik langzaam opbouwen door ook ze eerste fles smorgens 140cc te geven. Denk namelijk niet dat hij kwa gewicht al alle flessen 140cc mag hebben.
@Missyzuilen: daar zou ik even geen antwoord op weten (het flessenverhaal). Kunnen ze je bij het CB niet adviseren hierover? @Steen: hopelijk is het geen borstontsteking! Wat Parr zegt zijn goede adviezen, borst leeg en koude kompressen na de voeding/kolven. En koorts meten. En bij twijfel toch snel naar de HA, want een borstontsteking kan ook zonder koorts bestaan. @funnyMe: wat een goed idee zwemmen in een zwemparadijs! Ik zou ook gek worden van die vragen. Ik heb hier een roze dekentje in de maxicosi en toch vraagt iedereen: "is het een meisje of een jongen?" @Lindaa: fijn dat het weer beter met je gaat! Oei, jij dus ook al last met vrijen... ik durfde gisteren nog niet, maar een begin is er...! @Ingeltje: hier maken we ook uitzonderingen hoor, bij het huilen. Gisteravond bijvoorbeeld, was Raven huilerig/jengelig maar wakker en uiteindelijk heb ik haar lekker op schoot genomen in een dekentje. Ze sliep toen makkelijk in maar werd steeds wakker vanwege scheetjes en poep. Dat had haar dus duidelijk dwarsgezeten! Verkouden: Raven is verkouden! Ze werd vanmorgen snotterig en naar lucht happend wakker. Wat zielig klinkt dat zeg! In de kraamweek had ze dat ook, toen duurde het gelukkig maar 2 daagjes en was het een lichte verkoudheid. Ik hoop dat het nu ook maar kort duurt. Ik hoop niet dat ze slechter gaat drinken want ik klap nu al elke voeding uit elkaar van de stuwing...
dames, vanaf morgen bij het kruidvat allemaal bambino spulletjes in de aanbieding. @missyzuilen, ik ben niet bang dat ze stikt want ik leg het alleen over haar voorhoofd en in het begin over haar ogen, maar dan sta ik er zelf nog bij. het grootste deel ligt op bed dus als ze een keer met haar hoofd beweegt glijdt het doekje bijna meteen eraf. xxxxxxxxxxxxxxxx
Ik had net een half uurtje geleden Raven gevoed, loop ik net langs de slaapkamer zie ik een enorme plas spuug op de grond, een meter van de wieg af! De hele voeding ligt eruit, het is echt heel erg veel. Ze slaapt nu wel, ik denk dat ze echt ziek is.
aaaah Yule dat is niet leuk, beterschap voor je meisje en hopelijk blijft de volgende voeding er goed in. xxxxxxxxxxxxxxxx
ik ga je even een schema doorgeven hoe ze sterre hebben leren afbouwen en de uren. 8 voedingen 1-4-7-10-13-16-19-22 7 voedingen 4-7-10.30-13.30-16.30-19.30-22.30 6 voedingen 2-6-10-14-18-22 5 voedingen 6-10-14-18-22 Zo is mijn tabel, uren kan je zelf veranderen naargelang je nu voedt. ook heeft sterre de 8 voedingen begonnen, op 5 dagen was ze zonder probleem overgeschakeld naar 6 voedingen. Nu als ze boven de 3 kg weegt mag ze s'nachts stoppen met eten, maar laat haar het zelf bepalen. Overdag wordt ze steeds om de 4 uren wakker gemaakt als ze niet wakker is, s'nachts geef ik haar nu eten wanneer ze wakker wordt. Zo heeft ze vannacht om 00u eten gekregen en lag ze om 0.30u in haar bedje. Om 06.00u liet ze zich horen voor eten. Om 07.30u terug wakker gemaakt voor haar badje en daarna weer een heel flesje. Zo zit ze overdag op schema.
ja heb het gezien! leuk he! zag ook een baby fleece wikkeldeken (100% polyester) maar dat mogen ze toch niet gebruiken nog? of wel? :-k
@missyzuilen: het aantal cc waar ik het over had is een voorbeeld! dit is nl van toepassing op michelle! jij zou het natuurlijk op jouw aantal cc moeten doen! en dat tabel van zico is ook handig! ik heb de laatste fles altijd op 11 uur! maar dat is ieder voor zich