Hallo! Hier een vrij rustig dagje gehad. Vanmorgen vrienden op kraamvisite en vanmiddag naar de oma van mijn man geweest, die zit sinds afgelopen donderdag in een verpleeghuis en gaat hard achteruit, dus we wilden nog wel heel graag dat Femke zou zien. Gelukkig beseft ze dit nog wel. Ze vond het geweldig! Vanmorgen kwam Femke elke twee uur, nu net zat ze weer netjes op de vier uur. Ik heb haar in het verpleeghuis in de minimonkey (draagdoek) meegenomen, ze vond het heerlijk. Loopt ook erg fijn moet ik zeggen. Daarna nog even met haar in de draagdoek met de hond wezen lopen. Heerlijk genoten van het zonnetje dus. @kaatje, lekker he die spuitluiers....Femke had me straks tuk: over mijn hand en over de tafel, hihi. Deugniet! @nn, welkom hier! Ik weet niet wanneer je weer mag autorijden, ik denk inderdaad wanneer jij je daar toe in staat voelt. En de pukkeltjes heeft Femke ook, kun je inderdaad niets aan doen. Bij ons werd de gehoortest ook thuis gedaan tegelijkertijd met de hielprik, dus dat was wel fijn. @MirandaT, vorig weekend moesten wij Femke ook frequent voeden en ik kolven en fingerfeeding geven. Ik weet niet wat bij jullie de reden is? Bij mij was de voeding nog niet op gang en was Femke te veel afgevallen. Het was even een weekendje doorbikkelen, maar vanaf maandag loopt het geweldig! Succes meid! Hier een lekker rustig avondje met z'n drietjes. We gaan een filmpje kijken en lekker niks doen! Fijne avond allemaal, tot later!
@dreames ik kreeg bij de 1e de afspraak voor de gehoor test van diegene die lang kwam. den kdat je dinsdag gelijk de afspraak krijgt.
@Steen, Yarah wil niet goed drinken aan de borst. Zodra ze aangelegd is neemt ze een paar teugen en valt weer in slaap. Of ze laat gewoon telkens los. Vanmiddag heeft ze dan wel 10 minuten goed gedronken achter elkaar, maar dat is niet genoeg, aangezien ze daarna nog zo 50 cc opdronk via de fingerfeeding. Lastig hoor.. Ik wil zo graag bv geven, maar dit is ook niet alles. Ze moet zo weer een voeding, maar ik wacht tot ze wakker is anders pakt ze helemaal niet. Oma's vinden baby's altijd zo leuk he Haha Yarah vanmiddag ook al over m'n hand heen gepoept Vanmiddag ook kraamvisite gehad en een superleuk pakje gekregen. Leuk hoor al die kleertjes Morgen laatste dag kraamhulp.. zal ze missen hoor. Gelukkig woont ze hier vlakbij, dus kunnen we nog eens langs
Oh jeej, wat vliegt de tijd. Alweer september 2008 mama's. Mijn meisje is inmiddels alweer 2. Geniet van jullie beebjes. Ze zijn zo groot. En voor eventuele vragen: september 2006 mama's zijn er voor jullie. Veel liefs Juud
Ha meiden! Ik postte ook nog elke keer bij de zwangeren haha, maar ben toch echt al mama Maar hier ben ik dan Heb inmiddels in mijn album een fotootje van Fenna *trots* Even in het kort reageren op alle onderwerpen: Voeding: Ik geef flesvoeding en dat gaat perfect, ze drinkt alles op en boert goed, alleen soms zo gulzig dat ze de hik krijgt, dat is wel sneu Navelstompje: Is er gisteren afgevallen gelukkig, dat ding ging stinken haha Kilo's: Valt tot nu toe tegen, pas 7 kilo eraf en er waren er 15 aan, dus hoop dat het nog even doorgaat zo, maar dat denk ik wel, het gaat hard Vloeien: Is alweer bijna over, gelukkig, want ik word er naar van dat gevoel haha! Helaas kan het zomaar weer beginnen maar we hopen natuurlijk van niet Kraamzorg: Dacht dat vandaag haar laatste dag was maar dat is morgen pas Haha wij zijn er allebei wel klaar mee, die vreemde in mijn huis! Ga haar ook eerder weg sturen morgen, en dan zijn we lekker met zijn drietjes Ik zal proberen jullie weer bij te gaan houden, mannetje heeft nog 3 weken vakantie dus dat moet wel lukken Nu wachten tot 12 uur voor de laatste voeding en dan lekker tukken XXX
Heey! Hier alles goed, nog weinig puf om veel te schrijven. Kaatje: leuke foto! Ik ben al 12 kilo kwijt yeaah! Nog maar 5 te gaan Vlooien gelukkig niet gezien, dus ga ervanuit dat het echt netelroos is. Morgenochtend gelijk dokter bellen, want deze jeuk trek ik echt niet.. het is afschuwelijk... en kan het er nu echt niet bij hebben, ben al zo moe en dan die jeuk erbij bahbah.. Maar alles beter dan vlooien Julian heeft dit weekend een raar ritme qua drinken. Komt soms al na 2 uur weer melden met enorme honger. Maakt me onzeker, voed ik niet te snel? MOet ik hem even laten wachten? Voor mijn gevoel is hetjuist goed om gehoor t e geven aan zijn honger en huilen, maar blijf het lastig vinden! Allemaal welterusten!
Bedankt voor jullie reacties! Fijn om te schrijven met jullie die in dezelfde fase zitten! Ons mannetje is zo ontzettend lief, we hebben het zo makkelijk met hem. Ik vraag me af of ik mij nog gelukkiger en vrediger kan voelen dan dit... Is er iemand van jullie ook uitsluitend kolft en dat aan de baby geeft? borstvoeding ging helaas niet (het geven wel, het gevoel helaas niet en mijn tepels zijn veeeeeeels te gevoelig), dus ik kolf nu zoveel mogelijk en dat wordt aangevuld met flesvoeding. Is er nog iemand van jullie die dit doet en hoe zit het met jullie hoeveelheid CC? Ik kolf nu 4 keer per dag, ongeveer 120 CC per keer, dus 480 CC per etmaal. Is niet genoeg voor hoeveel Luuk eet, namelijk 8 x 100 inmiddels al, dus ik hoop dat de produktie wel gaat toenemen. Ben benieuwd hoe jullie ervaringen zijn... Qua kilo's: ik was 60, einde zwangerschap 77, nu 65,5. Liefs, NN
@naannaan ik kolf ook fulltime dit omdat robin in het zh ligt. ik kolf zo'n 5 a 6 keer per dag. helaas is mijn productie ook niet genoeg. smorgens is het na een nacht slapen zo'n 80 a 90 cc en verder zo rond de 70 cc. hier ook de hoop dat het wat meer wordt maar door alle zorgen enz zal het voorlopig wel zo blijven maar iedere druppel is mee genomen.
vloeien: is nu bijna over vraag je over anticonceptie; wanneer gaan jullie weer beginnen? Ik haal vandaag de pil om woensdag weer te beginnen. Dat moest van de vk en tenslotte moet de pil eerst weer veilig worden. Geloof dat dat 1 of 2 maanden duurt kilo's: die zijn er bij mij op 3 na al weer af. Maar ik wilde afvallen voor ik zwanger werd. Ik woog 83 toen ik zwanger werd en mn streven is nu om volgende zomer op 70 te zitten. Dus ik heb nog wel even te gaan. Maar die zwangerschapskilo's zijn bijna weg
Morgen mamas! Hier weer een beroerde nacht achter de rug.. dametje van mij was overdag behoorlijk actief, maar ook snachts wou ze niet slapen! Ik voel me net een zombie HIHI! heb haar onderhand al weer een fles gegeven en lekker in bad gehad, maar haar ogen staan nog wagenwijd open! Vandaag zou om 9 uur de wijkverpleegkundige bij me langskomen.. wordt ik om 20 voor 9 opgebeld dat ze niet komt.. lekker op tijd! *not!* Baal er wel een beetje van omdat ik het met haar over de voeding van michelle wou hebben.. Als michelle wakker word en amper de ogen open heeft begint ze als een gek te huilen om haar fles, en zodra ze die krijgt dan is ze zo gulzig alsof ze in weken niet gegeten heeft, met als gevolg hiervan dat ze dan vaak een golf van haar voeding teruggeeft! en het valt me op dat ze de laatste week ook minder eet.. (ze komt nu dan wel vaker!)Ik moest haar voeding opbouwen naar de 120 cc maar ze zit gemiddeld op de 90 cc.. ene keer drinkt ze alle 105 op en andere keer 70/80 cc.. Is dit normaal? De pil: ik ga ermee beginnen op de eerste dag van de menstruatie! jaa dat kan nog even duren hihi, maar volgens de vk is de pil dan het betrouwbaarst, als je de pil nu zo zou slikken dan is hij niet gelijk veilig.. en moet je dan sowiezo ook al gebruik je de pil eerst een condoom erbij gebruiken! Vloeien: is hier ook bijna over, dat wat er nog is stelt niet veel voor! ene moment komt er wel een vlaagje meer en andere moment niets! Heb nog wel een trekkerige hechting! Kilos: geen idee of ik mijn kilos weer kwijt ben.. 9hoop het niet, was net zo blij dat ik wat dikker was ) Wel heb ik geprobeerd om mijn eigen kleding te dragen maar dat gaat dus voor geen meter! Ook kleding die voor de zwangerschap te groot was, kan ik niet meer in! kom niet verder dan mijn dijen!
navelstrengetje zit hier nog op Luuk... valt er wel bijna af. Niets aan doen toch? Vlekt wel op rompertje, maar verder heeft 'ie er volgensmij geen last van...
Hallo! Vannacht een goede nacht gehad, Femke kwam wel elke 2/3 uur, maar dronk goed en sliep weer makkelijk in. Vandaag een rustige dag hier zonder visites. Alleen het huisbezoek van het CB, ben benieuwd.... En ik heb zo juist met mijn baas gebeld, merkte het weekend in een keer dat ik het vreselijk vind om half november weer te moeten werken. Dus ik heb besloten om nog anderhalve maand fulltime ouderschapsverlof op te nemen. Financieel gezien kan het, en dan hoef ik lekker pas in januari weer te beginnen. (bij ons is het onbetaald...) Navelstomp: deze is Femke op dag 6 al verloren, ze heeft een mooi naveltje nu. Vloeien: hier ook nog maar minimaal, was al vrij snel moet ik zeggen Anticonceptie: ik krijg met de zes een mirena, deze had ik ook voordat ik zwanger wilde worden, en beviel me prima. De huisarts zei me alleen dat we dan even moeten kijken hoe het met de bv gaat, als dit dan bijv. wat minder is, dan zette zij hem liever niet, ivm teruglopen van de bv....maar daar ben ik op zich niet bang voor. Kilo's: ik ben er 6 van de 9 kwijt! @Tweety, hoe gaat het met Robin? @Lindaa, balen dat jullie weer weinig geslapen hebben vannacht.... Vanmiddag even bijtanken? @NN, heerlijk dat je zo aan het genieten bent. Ik herken het helemaal hoor! @Ingeltje, Femke komt ook nog regelmatig elke twee uur voor de voeding, gewoon aanleggen, je kunt nu nog niet verwachten dat er een ritme in zit. Succes! Fijne dag!
DE MAMA'S VAN SEPTEMBER 2008 GEBOREN 02 augustus 2008 [03-09-2008] (35+5) ~ SOPHIE INGE en CARIEN ANNE ~ 1950 gram - 46 cm & 2250 gram - 46 cm ~ mama: Lise [♂] 06 augustus 2008 [03-09-2008] (36+1) ~ DIEGO en CHAYEN ~ 2230 gram - 44,5 cm & 1760 gram - 42,5 cm ~ mama: Liselotje 15 augustus 2008 [08-09-2008] (36+4) ~ ANNA LUNA en SOPHIE EMMA ~ 2.510 gram & 2.790 gram ~ mama: FunnyMe 18 augustus 2008 [02-09-2008] (38+0) ~ NOAH JOY en LEVI JOAS ~ 3.540 gram & 3.540 gram ~ mama: MamaMeike [♀] 21 augustus 2008 [03-09-2008] (38+2) ~ MATICE ~ 2405 gram - 46 cm ~ mama: Jekkia [♀] 25 augustus 2008 [05-09-2008] (38+4) ~ SARA ANNA ~ 3150 gram ~ mama: Jannes 25 augustus 2008 [11-09-2008] (37+4) ~ GIZEM ~ 2970 gram ~ mama: Jale 26 augustus 2008 [02-09-2008] (39+1) ~ JASON ANGELO SCOTTY ~ 3595 gram - 51 cm ~ mama: Charissa 2 [♂] 26 augustus 2008 [31-08-2008] (39+3) ~ ROOS ~ 3880 gram ~ mama: Pipo1973 [♂] 26 augustus 2008 [16-09-2008] (37+1) ~ PIM ~ 2130 gram ~ mama: Nikky 28 augustus 2008 [09-09-2008] (38+3) ~ DAIMY JASMIJN ~ 3210 gram - 48 cm ~ mama: Klavertje44 [♀] 28 augustus 2008 [23-09-2008] (36+2) ~ ROBIN JANCO ARIE ~ 3180 gram ~ mama: Tweety [♂] 29 augustus 2008 [06-09-2008] (39+0) ~ MICHELLE ILANA ~ 2895 gram - 49 cm ~ mama: Lindaa 29 augustus 2008 [02-09-2008] (39+3) ~ NIKKI ANOUK ~ 2720 gram - 47 cm ~ mama: Mss Ace 29 augustus 2008 [24-09-2008] (36+2) ~ KYANA ~ 2670 gram - 45cm ~ mama: Debbyvermeer [♂] 29 augustus 2008 [25-09-2008] (36+1) ~ YLANA YASMIN en JAYLEN JOSHUA ~ 2510 gram & 1950 gram ~ mama: Nic79 30 augustus 2008 [11-09-2008] (38+1) ~ QUINTEN ~ 3630 gram - 51 cm ~ mama: Pupke 30 augustus 2008 [31-08-2008] (39+6) ~ LOTTE MARIA ~ 4000 gram - 53 cm ~ mama: Foover 01 september 2008 [07-09-2008] (39+1) ~ JUNA NINTHE ~ ? gram ~ mama: Diddl [♀♀♀] 01 september 2008 [07-09-2008] (39+1) ~ GIOVANNI FRANCISCUS MICHEL ~ 3710 gram ~ mama: Elise1 03 september 2008 [16-09-2008] (38+2) ~ DEMI LUANA ~ 3400 gram - 48 cm ~ mama: Dreames 03 september 2008 [07-09-2008] (39+3) ~ FEMKE ~ 2850 gram - 47 cm ~ mama: Steen 04 september 2008 [29-08-2008] (40+6) ~ BRITT MARIA BERDINE ~ 3414 gram - 52 cm ~ mama: Krisstel 04 september 2008 [01-09-2008] (40+3) ~ JULIAN ~ 3625 gram - 50 cm ~ mama: Ingeltje 04 september 2008 [26-08-2008] (41+2) ~ MEIKE ~ 3550 gram ~ mama: Jikke [♂♂♀♀] 05 september 2008 [29-08-2008] (41+0) ~ ASHLEY ~ 3700 gram - 53 cm ~ mama: Delayla[♂] 05 september 2008 [05-09-2008] (40+0) ~ JULIA ~ 3220 gram - 50 cm ~ mama: Anno103 05 september 2008 [23-09-2008] (37+3) ~ QUINTY YORINDE MELISE ~ 3080 gram - 52 cm ~ mama: Melissa73 [♀♀♀*] 06 september 2008 [07-09-2008] (39+6) ~ EWOUT RONALD CORNELIS ~ 3600 gram - 51 cm ~ mama: IrisB 06 september 2008 [07-09-2008] (39+6) ~ RAVEN ROSELINE ~ 3600 gram ~ mama: Yule 06 september 2008 [21-08-2008] (42+2) ~ GWEN DEVENY ~ 3970 gram ~ mama: Desangel 07 september 2008 [23-09-2008] (37+4) ~ LUCA ROAN KRIS ~ 2700 gram - 48 cm ~ mama: Devilschase 07 september 2008 [28-09-2008] (37+0) ~ KYANI SYLVIA ~ 3320 gram - 49 cm ~ mama: Babystyle 07 september 2008 [25-09-2008] (37+3) ~ TEUN FRANCISCUS ~ 3350 gram - 51 cm ~ mama: SanneMart 08 september 2008 [25-09-2008] (37+5) ~ YARAH ~ 3255 gram - 50 cm ~ mama: MirandaT 08 september 2008 [01-09-2008] (41+0) ~ SEM DINAND ~ 3860 gram - 54 cm ~ mama: Sasha 08 september 2008 [07-09-2008] (40+1) ~ FENNA EVI ~ 3200 gram - 49 cm ~ mama: Tinkerbel1984 09 september 2008 [12-09-2008] (39+4) ~ LEVI ~ 4000 gram - 51 cm ~ mama: Kaatje85 11 september 2008 [17-09-2008] (39+1) ~ JENNA ~ 3860 gram - 52 cm ~ mama: Sunshine80 [♂] 11 september 2008 [14-09-2008] (39+4) ~ ANNE ~ ?? gram ~ mama: MollyM [♂♂] 13 september 2008 [05-09-2008] (41+1) ~ RAYYAN ~ 3405 gram - 52 cm ~ mama: Pisum 13 september 2008 [23-09-2008] (38+4) ~ JULIE ~ 2900 gram - 49 cm ~ mama: Dorientje 13 september 2008 [20-09-2008] (39+0) ~ EMMA SOPHIE ~ 3165 gram - 51 cm ~ mama: Lola [♀] VLINDERTUIN 02 juni 2008 [03-09-2008] (26+6) ~ LEVI JAMAL* ~ 27-06-08 ~ 950 gram - 36 cm ~ mama: Chaartje79 17 jongetjes, 32 meisjes
Vandaag is Gizem alweer 3 weken oud! Het gaat hartstikke goed met haar. Ze drinkt goed, en daar horen natuurlijk dan ook de nodige plas en poepluiers bij. 's Nachts komt ze om de 3 uur, dus dat is opzich wel te doen. Verder houdt ze heel erg van badderen in de tummy-tub en is het krijsen als ze er weer uit moet. Het is een heel rustig meisje dat eigenlijk alleen huilt als ze echt honger heeft. We zijn al een paar keer lekker op pad geweest met Gizem. Alleen heeft ze de laatste dagen heel erg last van darmkrampjes. Verder zijn we vorige week naar de heupjes poli geweest in het LUMC. Daar kan je gratis de heupjes laten controleren op heupdysplasie. Gelukkig zijn haar heupjes helemaal goed en hoeft ze niet in een spreidbroekje. (Het zit namelijk in de familie bij mij). En vandaag zijn we naar het inloopspreekuur van het consultatiebureau geweest om haar te wegen. De laatste keer was toen de kraamzorg voor het laatst was (precies 2 weken geleden) en toen woog ze 2900 gram. Vandaag woog mevrouw al 3360 gram, dus bijna 500 gram aangekomen in 2 weken. Bij Gizem viel het naveltje er de 4e dag al af..heel snel dus. Vloeien: Ook minimaal, na een week was het al bijna niets meer. Kilo's: Ik zat na 5 dagen al weer 2 kilo onder m'n startgewicht
hallo meiden. @steen met robin gaat het nog hetzelfde. hij heeft af en toe last van slijm maar is wel rustig gelukkig. vanmorgen weer lekker gknuffeld met hem. vloeien is hier alleen na het kolven nog een beetje.
Ook maar even een mini teken van leven geven. Mis jullie, maar heb het momenteel echt ontzettend druk met Ewout. Ben volop bezig aan m'n bevallingsverhaal. Ik doe het maar in Word, dan kan ik stoppen en doorgaan wanneer ik kan. Toch even een paar reacties op dingetjes die ik zag staan: navelstopmpje: Ewout is dit gisteren pas verloren. Heeft er dus best lang over gedaan... kilo's: Al 11 van de 13 kwijt, hoera! Hoop beetje dat het zo doorgaat en dat er wat meer dan 13 kilo af gaat in het totaal anticonceptie: Ik laat over ongeveer 6 weken een koperspiraaltje plaatsen. Hoop dat het dan wat meevalt met die "kans op langere en pijnlijkere menstruatie", maar wil echt geen (kunstmatige) hormonen meer in m'n lijf. vloeien: Hier ook minimaal. Af en toe wel iets meer, maar over het algemeen heb ik er weinig last van. Had dat eigenlijk veel erger verwacht. @ingeltje: Idd gewoon aanleggen als ie er om vraagt. Te veel bestaat niet in het geval van BV. @tweety: Fijn dat het goed gaat met Robin. Hier gaat alles betrekkelijk goed. Begin denk ik beetje in een ritme te komen en vandaag is het ongeveer de eerste dag dat ik niet helemaal fulltime bezig ben met Ewout. Heb zowaar een middagdutje kunnen doen op het uur dat ik wou. BV gaat niet van een leien dakje, maar het feit dat ik belachelijk gemotiveerd ben om het minstens 6 maanden vol te houden helpt wel. Zonder tepelhoedje gaat het maar moeizaam, dus heb besloten een lactatiekundige te laten komen. Vanavond komt ze langs en ik hoop dat dit ons kan helpen. Heb nog steeds hulp nodig bij het aanleggen (nu ja, soms lukt het alleen) en die hulp is overmorgen helemaal weg. Dus er moet wel iets gebeuren... Man gaat overmorgen weer werken (gelukkig maar 2,5 dagen voor het weekend) en dan sta ik er alleen voor. Vind het verschrikkelijk eng Zo, nu ga ik weer naar Ewout toe, want die ligt wakker in z'n wiegje. Heeft gegeten, maar knuffels zijn nooit weg natuurlijk
naannaan, heb je al geprobeerd om met tepelhoedje te voeden ivm je gevoelige teels? anticonceptie. ik wil me laten sterilliseren. vandaag met Raven en Matice bij kinderarts geweest en zijn allebei goedgekeurd en hoeven niet meer terug te komen. Matice is nu 51 cm lang (3 cm gegroeid) en weegt 3175 gram (bijna 7 ons aangekomen)
Hallo meiden. Even een korte update van de nacht en dag. Levi kwam om 23.30 en om 03.00 voor voeding. om 04.30 had hij geen honger en kwam toen pas om 07.30. Ben vandaag voor het eerst beneden. Heerlijk ! Levi is de afgelopen 2 dagen 1 pond gegroeid ! en heeft zijn hielprik gehad. Ook de gehoortest. Links is hij goedgekeurd, rechts lukte niet dus daar komen ze nog voor terug. Ook was de kraamhulp vandaag voor het laatst. Lang leve je hormonen..wou niet huilen maar ging vanzelf :-? Dreames, ik wil iig niet meer aan de pil. zat zelf aan een spiraaltje te denken,maar dat kan geloof ik pas rond 6 weken ofzo. moet me er nog even over inlezen,maar zie sex op het moment echt nog niet zitten dus heb hem ook niet per direct nodig. Lindaa, denk dat dat met de voeding wel normaal is hoor. Hier drinkt hij de ene keer ook meer en langer dan de andere keer. soms wil hij helemaal niet en slaat dan een voeding over. Iris, ben benieuwd hoe de lactatiekundige bevalt. Hier heeft Levi vandaag al 2x zonder tepelhoedje gedronken,en ook allbei de keren 20 min. Morgen is Levi alweer 1 week..jeetje wat gaat dat snel !
Wakkere Ewout sliep toen ik er net aankwam, dus dan maar het grote bevallingsverhaal + Ewout's eerste week afgetypt. Houd jullie vast voor een kleine roman. Nadeel van Word ( nu ja, nadeel), maar wil het voor mezelf wel bewaren, dus vandaar... erg lang. Soit, wie geen zin heeft in lezen, slaat maar over. Mijn bevalling Vorige week donderdagnacht erg slecht geslapen door wat ik dacht dat oefenweeën waren. Vrijdagochtend nog steeds erg regelmatig korte krampjes, maar ik was er van overtuigd dat het not the real thing was, dus ben nog lekker naar de fysio geweest. Thuisgekomen bleken die krampjesom de 5 minuten te komen en ook al ietsje langer te duren, dus na twee uur timen de VK gebeld om te vragen wat die dacht. Ze zou langskomen om even te kijken. In de loop van de middag werden de weeën wel heftiger, maar niet ondraaglijk en toen de VK om 15u30 langs kwam, had ik een vingertopje ontsluiting (klonk niet erg veelbelovend dacht ik toen). Om 20u mocht ik weer bellen en dan zouden ze langskomen om eventueel slaapmedicatie te geven zodat ik niet heel de nacht zo door moest lopen. Lopen was idd wat ik deed, want de enige manier voor mij om de weeën op te vangen, was rond lopen. Heb een spoor in onze laminaat uitgesleten Man moest nu ook bij sommige weeën op mn rug duwen, want had het plezier om vooral rug- en beenweeën te hebben. Denk dat ik tot hier wel nog op het forum gepost heb Weeën werden ondertussen steeds heftiger en vanaf ongeveer 18u30 werd het zo vervelend dat ik zwaar aan het aftellen was naar 20u. Ondertussen op MSN gekletst en beetje gepuzzeld om me af te leiden en dan konden we ein-de-lijk bellen. VK kwam meteen en ik zei nog tegen haar dat ik (had mn vingertopje van vier uur eerder in mn hoofd) dat ik dolgelukkig zou zijn met 2-3 cm. Maar ik had zowaar al 5cm , de VK is dus niet meer weggegaan. Daarna kwamen 3,5u van weeën opvangen. Om 22u heeft de VK mn vliezen gebroken, want die bleven lekker intact. De verwachte plons vruchtwater viel volgens man beetje tegen, maar dat werd later ruimschoots goedgemaakt. Laatste stukje ontsluiting bleef maar duren, dus uiteindelijk heeft VK het een beetje opengehouden zodat het hoofdje erdoor kon. En dat heeft ze geweten, want daar was al het vruchtwater. Kwam er echt in twee gigantische gutsen uit en ik vrees dat ik de VK een beetje gedoopt heb En toen om 23u30 - mocht ik gaan persen. Ik vol goede moed de baarkruk op, maar helaas was mn persdrang ver te zoeken. De weeën werden ook niet sterker, maar leken zelfs zwakker te worden, dus persen moest volledig op eigen kracht. Ik weet dat ik één keer de buurt bij elkaar gebruld heb en dat de VK zei dat ik altijd nog naar het ZH kon om daar een spuit te krijgen die de weeën meer opwekte, maar dat zag ik helemaal niet zitten. Zag het ook niet zitten toen ik toen het hoofdje er bijna was op bed moest gaan liggen. Ik raakte daardoor even in paniek omdat ik zonder persdrang het persen op de baarkruk nu onder de knie had en wat als dat op bed allemaal niet meer zou lukken. Toch maar het bed op gegaan en VK vroeg of ik een injectie met plaatselijke verdoving wilde. Dat wilde ik op dat moment wel, dus ik zie de VK nog die spuit klaarmaken en dan ging het ineens heel erg snel. Denk dat ze de spuit ergens in een hoekje moest gooien, want op dat moment kwam Ewout er aan, die meteen heel erg hard begon te brullen Net geen 5 september, want hij was er op 6 september om 0u30. Iedereen zegt het, maar je gelooft het toch pas echt als het je overkomt: de ene minuut lig je half dood te gaan en dan is je baby er en ben je *snap* alles vergeten. Die klik in je hoofd is echt ongelooflijk. Vond het wel een beetje lang duren voor iemand zei wie er was, want dat wisten we dus niet. Maar dat was dan extra spannend. Kreeg wel meteen een injectie met oxytocine omdat mn weeën zo afgezwakt waren. Ze wilden het risico niet lopen dat ik alsnog naar ZJ moest voor de placenta, maar die was er na 5 minuten ook uit. Ewout woog 3600 gram en was 51 cm lang. Hij haalde meteen 10 voor zn Apgar, dus dat zat helemaal goed. Ook nog even zeggen dat ik geweldig blij ben met mn man die me ongelooflijk geholpen en gesteund heeft. Al bij al moet ik zeggen dat op het ontbreken van echte persdrang na ik een hele goede bevalling heb gehad. Ewouts eerste week: Zaterdag was erg rustig (op visite na) en alles ging vlot. Hij dronk zelfs al flink aan de borst. Helaas werd dat zondagnacht wel anders toen hij maar niet wilde eten en wij geen idee hadden wat we moesten doen om hem te laten eten. Bovendien begon hij op een gegeven moment enge stikgeluiden te maken, dus die nacht hebben we 2 keer de VK gebeld En ik heb s ochtends zon anderhalf uur met hem in mn armen gezeten zodat mn man toch een beetje kon slapen. Lijkt misschien niets, maar ik durfde Ewout tot dat moment niet eens zelf uit zn wiegje nemen. Gelukkig was maandagmorgen de kraamhulp er weer (hoe blij kan je zijn met het geluid van de voordeur). Die raadde tepelhoedjes aan en Ewout kreeg beetje afgekolfde melk via fingerfeeding en 20cc kunstvoeding omdat ie echt moest eten (was bijna 10% afgevallen). Moest ook kolven zodat we altijd wat achter de hand hadden, maar met het tepelhoedje ging het drinken geweldig. Op donderdag was ie na 2 dagen 180 gram aangekomen en vrijdag zat ie alweer bijna op zn geboortegewicht. Ik heb een geweldige kraamhulp gehad: had dezelfde bij de bevalling, maar helaas had ze vrijdag geen dienst, dus heb nog 4 uur iemand anders gehad. Ik had donderdagmiddag dus mn boehoehoe, kraamhulp is weg moment, ook al had ik vrijdag nog wat. Was toch niet hetzelfde. Ben ook heel erg blij dat ik gewoon de 53 uur gekregen heb die ze geïndiceerd hadden. Sinds een paar dagen ben ik aan het proberen om het gebruik van tepelhoedjes af te bouwen, maar dat gaat niet helemaal geweldig, dus vanavond komt de lactatiekundige. Hopelijk kan zij ons helpen, want ik moet en zal BV geven (hopelijk helpt motivatie ook al een beetje ) Ik ga ervan uit dat Ewout nu echt wel genoeg eten binnenkrijgt, want zijn luiers zijn telkens goed gevuld. Luiers verversen is ook een heel avontuur, want hij vindt het erg leuk om bij voorkeur als ie getemperatuurd wordt het een en ander te lanceren En we nu ja, vooral papa zijn ook al een paar keer op creatieve wijze ondergeplast. Leuk, zon jongetje
@Tweety, hoop dat het eind deze week gaat lukken. Lijkt me ook echt zielig om je ventje zo te zien en te moeten achterlaten..gelukkig heb je nu afleiding door de nee fase van Rene Dorientje, hartelijk gefeliciteerd met jullie dochter Julie @Miranda, jammer dat de borstvoeding nog niet helemaal goed loopt kost inderdaad veel tijd zo, hoop dat het allemaal snel lukt. Gelukkig hoeft Yarah niet onder de blauwe lamp. @Kaatje, voel je je alweer wat beter? Leuke foto van jou met Levi in bad Goed dat Levi is gegroeid..nu lekker met zn drieën genieten. @Dreames, gehoortest werd hier meteen gedaan met de hielprik..zou inderdaad ook bellen. Lief zeg Demi in de Tummytub. @Naanaan, gefeliciteerd met jullie zoon Luuk! Hier helpt Bepanthen erg goed tegen kleine pukkeltjes..een paar uur later zijn ze weg. Volgens mij mag je autorijden zodra je zelf vindt dat dat kan. @Steen, wat heerlijk zeg die draagdoek leuk dat zijn oma Femke heeft gezien. Goed dat je het hebt kunnen regelen met je baas..lekker nog langer genieten van jullie meisje. Hoe ging het bezoekje van de CB? @Tinkerbel, stinken hé dat naveltje lekker zeg nog 3 weken met zn drieën, lekker genieten dus! @Ingeltje, lekker zeg al zoveel kilos kwijt, gaat dat snel hé! Is het niet de regeldag van Julian. Britt komt sinds gisterenmiddag ook om de twee uur. @Jale, zo te lezen doet Gizem het inderdaad goed fijn hoor! En al onder je startgewicht, yoehoe waar kunnen zwangerschappen goed voor zijn @IrisB, heerlijk dat je ook even hebt kunnen rusten. Goed dat je zo gemotiveerd bent, hopelijk heb je wat aan de lactatiedeskundige, succes! Ga nu even je bevallingsverhaal lezen. @Jekkia, wow goed zeg lekker ventje is het ook (zag fotos op Hyves) Anticonceptie Ik ga niet meer aan de pil omdat ik het PCO syndroom heb, waarschijnlijk gaan het hier weer de rubbers worden Kilos Zat afgelopen zaterdag weer op mijn oude gewicht Vloeien Is hier gelukkig ook alweer voorbij, ben benieuwd wanneer ik voor het eerst ongesteld ga worden. Aankomende donderdag komt de wijkverpleegkundige, ben benieuwd wat we allemaal gaan bespreken. Britt heeft dus duidelijk haar regeldagen en af en toe een darmkrampje tussendoor. Mijn man is alweer aan het werk en mijn moeder is hier nu voor een weekje..zo leuk om te zien hoe ze van haar geniet. Morgen gaan we nog even winkelen..nu al zin in!