September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Hoe snel helen die schaafwonden?
    Hier nog 1 namelijk.. had maar 3 hechtingen en die waren er na 2 weken uitgevallen (opgelost), maar inderdaad die schaafwond heb ik af&toe nog last..

En hoelang hebben jullie gevloeid en hoelang hebben jullie van onderen gespoeld na het plassen?

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Schaafwonden: Hier waren ze vrij snel geheeld ( een week of 2 ) had er ook totaal geen last meer van,maar door mijn baarmoederverzakking staat er zoveel druk op dat ik ze weer voel.

Spoelen: heb ik alleen in de kraamweek gedaan.

3. 4days

4days Niet meer actief

Ik spoel nog steeds, want het brandt als de ziekte... :( Ik heb zo'n schaafwond maar op 1 plek, maar daarom wel deste dieper geloof ik...

4. 4days

4days Niet meer actief

Freesia -> Hahaha, lief! Vince is altijd heel netjes moet ik zeggen. Maar hij kijkt dan wel ook altijd heeeel serieus tijdens de voeding. :) Met opgetrokken wenkbrauwtjes en gebalde vuistjes, hahaha!

5. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Ik plas ook nog steeds het liefst onder de douche :oops:
    En wat me ook tegenvalt is die kraamvloed :( Gatver wat is dat goor, heel anders dan ongesteld zijn :rolleyes:
    Hier ook een enorme schaafwond trouwens, alsof iemand er een vlam onder houdt, auw auw auw.

6. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Net bij inloopspreekuur geweest van CB.
    Enne mag gewoon 120 blijven geven wanneer hij erom vraagt! Dus ben echt helemaal opgelucht en blij..
    Hij was 155 gram per week aangekomen, ook helemaal toppie!

Mag nu ze eerste en ze laatste fles proberen te verhogen naar 150cc (schepje meer dus).

Alleen hoe weet ik nu wanneer ik al ze flessen kan verhogen naar 150cc zodat hij zelf een fles laat vallen?

7. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Raven is echt ziek. Net weer overgegeven, dik en slijmerig braaksel en weer heel erg veel. Ze lag net op het aankleedkussen dus haar hele hoofd zat onder. Zo zielig. Ik heb haar helemaal schoongemaakt en ze huilde erbarmelijk.
    Daarna viel ze weer zo in slaap, ze is echt zichzelf niet. Nog steeds geen koorts, 37.4 maar ik vertrouw het niet. Heb de huisarts gebeld (vervanger want mijne is op vakantie) en moet om 5 uur langskomen omdat ze nog zo klein is.
    Ik voel me helemaal niet lekker nu mijn kleintje ziek is!

8. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Kloosterzande
    Hè bah Yule, wat zielig zeg :(
    Hopelijk knapt kleine Raven snel weer op, knuffel voor jullie!

9. he bah Yule, geef haar maar een knuffel van mij en hopelijk wordt je wat wijzer bij de HA.
    snap helemaal dat je je nu niet lekker voelt, heb het al met de krampjes.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

10. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Kloosterzande
  11. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    jullie hadden toen toch dat namen-drama? wilden jullie haar ook julie noemen?

12. @Lindaa: Een beeldvullende foto als achtergrond op je babysite maak je als volgt:

Instellingen -> Achtergrond wijzigen

Daar kun je dan de gewenste foto uploaden...

13. hihi leuk filmpje freesia

ga julia eten geven, misschien dat ze weer in haar normale ritme aan het komen is.ze komt al 2 dagen een uur later en dan wordt het ´s avonds 1 uur voor haar laatste voeding.

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

14. @Pisum: Met Emma gaat het heel goed. Ze slaapt nog steeds ingebakerd, aangezien ze dat erg prettig schijnt te vinden. Ze protesteert standaard een minuutje of 10, maar dat hoort erbij. Ik denk dat ze zo'n 18 tot 19 uur per dag slaapt...
    Ook is ze een stuk rustiger geworden. Donderdag voor een laatste behandeling naar de osteopaat. Is Rayyan trouwens al bij de osteopaat geweest?
    Emma slaapt 's nachts heel goed door, zeker 8 uur achter elkaar.
    We zijn al met al erg tevreden, Emma is een totaal ander kind geworden vergeleken met zo'n 4 weken geleden...
    En wat je vragen over kolven betreft: kijk eens op deze site, daar vind je op al je vragen een antwoord...

www.borstvoeding.com

@Freesia: Misschien heb je wel softijs in je (.)(.)... :)

@MissyZuilen: Deze keer heb ik 5 weken gevloeid, sinds een dag of 4 draag ik niets meer in mijn slip. Gespoeld heb ik een week of drie. Toen het niet meer prikte, zeg maar. Wel ben ik daarna nog een poosje doorgegaan met spoelen na de grote boodschap. Dit omdat ik nog niet goed durfde te vegen met toiletpapier. Maar sinds een poosje doe ik dat ook niet meer...

@Yule: Arme Raven! En arme mama... want het is niet leuk om je kindje zo te zien :( ...

15. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Kloosterzande
    @ Ingeltje, nee hoor dat waren wij niet met het namendrama.
    Wij waren wel op dezelfde dag uitgerekend, kregen allebei een meisje en met dezelfde voorletter. Gelukkig niet dezelfde naam.
    Wat ook toevallig is, is dat ze precies een week na elkaar op dezelfde verloskamer geboren zijn :-D Ik heb er alleen 2 dagen over gedaan en schoonzus 6 uur :(

16. 4days

4days Niet meer actief

Yule, knuffel voor Raven! :(

Freesia, schattig hoor! :D Vince veranderd ook in een bijtschildpad als hij honger heeft, hahaha!

17. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    pfff dutje werd niks :( kon pas tegen 14u in slaap vallen en om kwart over 14 wordt kate huilend wakker...

trouwens kate probeert wel te glimlachen. Vanochtend toen ook. dan kijkt zij zo en net alsof het lijkt alsof het gaat doorzetten kijkt zij weer anders :( pff geduld is schone zaak he ;)

@freesia oef ken die dagen ook wel, beetje moedeloos wordt je dan.. komt wel goed! diep zuchten en haar aankijken is allemaal weer waard ;) dikke knuff! :) leuke pic! zo komt kate ook soms vanachter vandaan :) lief filmpje!

@lindaa :) :)

toddler pfff geduld geduld toddler loopt niet vlekkeloos zegt hun email dus hoplelijk as dinsdag/woensdag weer online :evil: pfff!

@pisum hhmmmm ff uitrekenen hoor.. zij komt 6x dus 6x een uur = 6 loopt soms uit door knuffels of gehuil dus denk ik iets van 16 a 17 uur.. meer van genieten dan voorheen? hoezo?

inmiddels kwartier verder, ruzie met de draagdoek gehad maar zij ligt er nu goed in :)

@devilchase vroeg mij al af waar je bleef kletskous ;)

@cossy :confused: wel ff de ha bellen meid! klinkt niet best!

@missyzuilen ik had een sub-totaal ruptuur en heb nog een paar hechtingen aan de binnenkant. 1 week na de bevalling waren er 2 knopen los geknipt aan de buitenkant. wnr ze oplossen ligt er helemaal aan, bij de ene duurt het langer dan de andere zei de ha post arts tegen mij zaterdagavond. Ik spoel nog steeds, mar ik deed dit niet omdat het prikte (prikte nooit bij mij) maar puur vor afkoelen en hygiene ivm altijd maandverband in. Ik vloei nog maar dan bruinig.. vraag mij ook af wnr het ophoudt :)

@yule :( och gossie zielig! vreemd dat zij geen koorts heeft! ik hoop dat het niks is! *knuffs

@ingeltje namen drama was met diddl ;)

18. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hoi!
    Daar ben ik weer.
    Yule, ben benieuwd wat de huisarts zegt. Kan me voorstellen dat je dit niet leuk vindt... Beterschap nogmaals!

Ik ben trouwens blij te horen dat er meer zijn bij wie de baby zich af en toe zo eng verslikt. Niks vreemds dus...

Ik heb een wipstoeltje van de Prenatal, Isis heeft er nog niet veel in gezeten dus kan er nog niet veel zinnigs over zeggen.

Ik heb lekker geshopt bij de Makro en de Prenatal. Mijn man heeft de fles gegeven, dat ging prima.
    Ik dacht: ik kolf toch maar even nu ik weer thuis ben, aangezien er vannacht ook al zo'n lange tijd tussen zat, de productie moet wel goed blijven natuurlijk. Ik heb van die zakjes van Medela gekocht. De eerste had ik er niet goed op en die ging dus ook los na een tijdje :(. De schade qua geklieder viel gelukkig nog mee.
    Ik kolfde trouwens nu uit de ene borst 120 cc en uit de andere 110. Wauw! Over mijn productie hoef ik me geen zorgen te maken dus :).
    Dit kan mooi ingevroren voor als Isis op 8 november uit logeren gaat, al vanaf de middag.
    Oke ik ga even de strijk wegwerken, tot later!
    Groetjes

19. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    @ kaatje ik had 44 1/2uur.

@ freesia geweldig zo een snoetje!

20. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Tuurlijk, tis niet zo ver van jou vandaan. We gaan dagje naar Meerdal.

Freesia Dikkeknuff, komt allemaal goed meis. Zoals Yule het al zei tis een fase.

Pisum
    Wanneer kan ik het het beste doen? ’s Ochtends? na het voeden
    - Welke borst? Die je niet net gevoed hebt neem ik aan? kunt ook de rest van de borst leegkolven, als je tijdens voeden afwisselt van borst
    - Hoeveel kolf je dan af? Of moet je maar kijken wat eruit komt? ik kolf een flesje vol, das 120 ml
    - Hoe bewaar je het? Koelkast, diepvries? diepvries en koelkastHoe lang kan dat bewaard blijven? dacht tot zo'n 3-4 maanden, in koelkast bewaar ik het niet langer dan 2 dagenEn in bakjes of zakjes? Hoe kom ik daaraan? En hoe weet je dan hoeveel daarin zit?ik heb van die medela borstvoedingszakjes, daar gaat 120 ml in. Volgens mij wel op internet te vinden. In een ijsklontjesbakje gaat zo'n 30 ml per vakje
    - Hoe weet ik hoeveel ik moet geven? Met de borst heb ik ook geen idee hoeveel Rayyan drinkt. Daar is een formule voor, weet vast wel iemand hier. Tweety weet dat wel.
    - Hoe warm je de melk dan het beste op? We hebben geen flessenopwarmer ofzo. En wat is de juiste temperatuur? wij doen het au bain marie. In een grote mok waar flesje in past met heet water erin. Op binnenkant van je pols kun je voelen of de temp goed is.

Deel Deze Pagina