September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. het is rapley schat ;)

2. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Nee inderdaad, dat vergat ik er nog bij te typen. Het zou niet in mijn hoofd opkomen om met Julian op pad te gaan als dit niet absoluut hoeft. Kijk ik moest wel een keer boodschappen doen, maar om nou naar een gezellige meeting te gaan :rolleyes:

3. O ja... ik kreeg vanmiddag een mailtje van www.borstvoeding.com , één van de ingestuurde foto's wordt geplaatst... :whistle:

Nóóit gedacht dat ik nog eens voedend te zien zou zijn op een website... :D

Ik zag trouwens dat Cossy en Vince ook met een foto op die site staan. Helaas niet als winnaars van de week, maar in de serie eronder... :D

4. ohw lola leuk

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

5. en van cossy had ik het verhaal wel gelezen maar niet naar de naam gekeken

leuk cossy

wij gaan eten

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

6. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    *zucht* we zijn weer in het jengelslaapje van de avond beland. Altijd hetzelfde liedje 's avonds. Slaapt ze om 17.00 tot 17.45 en gaat dan heel hard huilen. Speen erin en ze gaat over op jengelen wat niet ophoudt. Normaal haal ik haar er dan uit, maar dan is mamdam chagerijnig en redt het niet tot de voeding van 19.15, want jengelt dan alleen nog maar. Dus kan haar dan alleen nog maar op schoot houden, want in de box is het jengeldejengel. En daar word ik dus wat moe van. Dus bedacht om vandaag eens honderd keer de speen te blijven geven tot ze in slaap weer valt, want het is duidelijk dat ze nog moe is (oogjes vallen dicht als je haar hoofdje aait). Vandaar neem ik aan ook het gejengel tot de fles van 19.15. Dus nu is de missie geslaagd en slaapt ze weer, maarrrr... hoop dat ze niet óf nu in haar nachtslaapje belandt, waardoor ik haar moet wakker maken voor de fles van 19.15 (gaat ze heel hard huilen als je haar stoort in haar nachtslaap) en ze waarschijnlijk 's ochtends veel vroeger wakker gaat zijn (neem ik aan?), óf dat ze straks om 20.00 uur als ik haar naar bed breng niet moe genoeg is en niet gaat willen slapen... Iemand ervaring met problematische avondslaapjes vóór de echte bedtijd?

7. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Lola, wat leuk zeg! Het is toch eigenlijk ook wel heel bijzonder zo'n foto. Hoe is het eigenlijk met Emma en de fles?

@Jannes, het stoeltje staat..inderdaad 30 minuten (moest hem ook 1x weer los schroeven ;))

@Moppie, hoe laat heeft ze de laatste fles gehad? Hou je altijd een strak schema aan qua voeding? Anders zou je ook kunnen wachten tot ze zelf wakker wordt als ze om 19:15 uur nog slaapt.
    Bij Britt wisselt het elke dag dus ik weet niet hoe moeders dat doen die wel een strak schema hebben.

8. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Alles gelezen maar geen fut om op alles te reageren.

@ Jekkia: was ik nou de gelukkige van dat Mexx/Esprit setje? Dacht namelijk van wel maar op de lijst staat er nog geen naam achter.....

Jongens even advies over wel of niet bellen van de huisarts morgen:

Aimar heeft geen hoge koorts meer, alleen verhoging en poept veel (gisteren 5 vandaag 3). Hij drinkt alleen wel slecht. Zal ff neerzetten hoeveel cc hij telkens heeft laten staan van de 180/6:

Gisteren:
    1e fles > 80cc over
    2e fles > 120cc over
    3e fles > 20cc over (goed gedronken dus)
    4e fles > 25 cc over (goed gedronken dus)
    5e fles > 155 cc over :)

Vandaag:
    1e fles > 20cc over (goed gedronken dus)
    2e fles > 60cc over
    3e fles > 25cc over (goed gedronken dus)
    4e fles > 100 cc over

Fles geven doen we nu in etappes want anders drinkt hij helemaal niet. Morgen de huisarts bellen of het nog even aankijken?

9. Krisstel

Op het cb zeiden ze dat Britt al 5 a 10 minuten per dag in de kinderstoel mag :confused:
    Vind zelf nog niet dat ze er aan toe is dus wachten nog even. (Maar gelukkig geen schuldgevoel dat ik toen even wilde proberen en een foto kon maken :D)

10. Krisstel

@Eva, toevallig had ik het daar vandaag met het cb over. Hoe is de poep van Aimar? Waterdun? Je moet anders wel uitkijken dat hij niet uitdroogd, schijnt heel snel te gaan met kleintjes.
    Hoeveel verhoging heeft?

11. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Krisstel: wat een lachebekje is Britt toch! En leuk om haar in de stoel te zien zitten! Maar ik geef je groot gelijk dat je daar nog even mee wilt wachten. Ik ben ook niet zo snel met dat soort dingen. Aimar zat pas in de wipper toen hij 2 maanden was en toen ook nog maar heel weinig.
    Vraagje: jij gaat dus ook wachten met bijvoeding tot 6 maanden ivm gevoelige darmpjes. Maar begin je dan wel in de 5e maand met af en toe een hapje proberen? Zodat je met 6 maanden echt een hapje geeft? Ben even nieuwsgierig aangezien Aimar ook zo'n darmproblemen heeft gehad....

12. Krisstel

@Eva, nee ik begin helemaal niet voor de 6 maanden, ook niet met proeven. Vind zo'n kinderstoeltje ook nog eng hoor ivm het ruggetje, maar voor de foto 'mocht' het wel even (oh wat ben ik erg!)

13. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Gisteren zat hij op 38.8
    Zonet had hij maar 37.5 maar had wel het idee dat het gaat stijgen, maar verwacht niet dat hij boven de 39 uit zal komen.
    Hij poept wel veel maar het is niet waterdun. Gisteren was het slijmerig en vandaag hoorde ik van iemand dat dat van zijn snotneusje kan komen. Slikt hij door en poept het dan weer uit. Wel zitten er witte stukjes in. Hij krijgt ook tanden dus daar kan het vele poepen weer mee te maken hebben...jaja het arme mannetje heeft alles tegelijk.... :(

14. Krisstel

Mmm als je twijfelt en Aimar heeft morgen nog verhoging zou ik wel even langs de huisarts gaan.

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Tweety, kan me voorstellen dat het weer helemaal wennen is nu Robin weer thuis is. Hoe reageert Rene er op? idd eerst even genieten en daarna aanloop

Anno, ach lijkt er op :)

Eva, mijn huisarts vertelde de vorige keer dat Levi zeker de helft van zijn flessen op moest drinken. werd het minder moesten we bellen. Hij kreeg toen 200 cc dus mocht 100 laten staan ( natuurlijk niet dagen lang )
    maar als je twijfeld kan je idd beter even advies vragen bij de huisarts, vind zelf dat je met baby's geen risico moet lopen.

Krisstel, volgens mij vermaakt Britt zich prima in de kinderstoel

16. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Hallo mama's,

Ik dacht: ik lees even snel bij...NOT! 46 blz. (!) erbij sinds gisteren! Nu ben ik uiteraard wel zo braaf om alles bij te gaan lezen, maar reageren zal r vanavond niet inzitten. Ik haak vanaf hier weer in. Wat ik wel al heb gelezen:

@Tweety: HOERA! Robin is thuis!

@Pisum: fijn dat je eerste werkdag en de eerste dag van Rayyan op het KDV goed zijn verlopen! Nog een kleine 2 weken en dan zien we elkaar eindelijk...

Zo, ik ga bijlezen, tot later of tot morgen!

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Beetje zwak hoor dat je nu niet reageerd :)

duiken hier vanavond vroeg het bed in met de laptop en een paar dvd's. lekker knus ;)

18. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Anno: mijn luiertas is van het merk Imaginarium. Volgens mij is dat een spaans merk. Misschien dat je 'm al googlend kan vinden?
    Weet niet of het ook écht een luiertas is, maar ik vind 'm superhandig met allerlei vakjes, zijvakjes en 1 groot vaak (en met groot bedoel ik groot want bij ons past er een dikke slaapzak, babyfoon met laders etc., luiers, poedertoren, flessen, reservekleding en nog meer in)

@ Kaatje: dus Aimar zou volgens jouw huisarts minimaal 90cc moeten drinken per keer....Gemiddeld neem ik aan?

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    min. 90 cc per fles.
    maar dan wel voor 2 á 3 dagen.
    Levi had toen de ene keer dat hij 100 cc liet staan en de volgende voeding 30 cc maar kon toen ( op kort termijn ) geen kwaad.

20. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Kaatje: nou net even het gemiddelde uitgerekend. Dan komt het neer op 70cc per fles wat hij laat staan.....
    Ik denk dat ik morgen gewoon even bel tijdens het telefonisch spreekuur...effe kijken wat de HA zegt....

Deel Deze Pagina