September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    ja idd. vind dat je beter voor niets kan bellen als dat er toch iets is, dan sla je je later voor je hoofd.

2. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Eva, ben het met Kaatje eens..je kan beter een keer te vaak langsgaan dan helemaal niet.

Fijne avond meiden..ga zo (voor het eerst) Aquajoggen, ben erg benieuwd. Wanneer toevallig mijn nieuwe tankini (durf nog niet in bikini :rolleyes:) binnen gekregen dus dat kwam mooi uit).

3. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Kaatje: ja das waar....

Het is wel weer heel stil hier zeg....volgens mij wijken Aimar's voeding- en slaaptijden af van die van jullie kids...altijd als Aimar net op bed ligt en ik dus kan forummen is het doodstil hier...en dan als ik druk ben met Aimar zijn er zo weer 10 pagina's vol gekletst!

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Krisstel, veel plezier !

5. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Krisstel: haha hier vandaag mijn nieuwe badpak binnen gekregen aangezien ik niet meer in bikini durf..... :)

6. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik heb nog een zwangerschapstankini.. maar die kan ik dan weer niet shaamteloos dragen natuurlijk ;)

Moppiepoppie: Julian is ook vanaf 17 uur moe en huilerig, maar wij lggen hem niet op bed, want we weten dat hij toch niet gaat slapen tot zijn laatste fles. DUs houden we hem rond die tijd bij ons,beetje spelen en zitten. Vaak met beetje gejengel van hem, maar hij redt het dan prima tot 18:30 en dan geven we hem zijn laatste papfles.
    Rond 19 uur gaat hij dan slapen.

7. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Meiden, sorry voor mijn ego maar ik zit even met de handen int haar..

Dit is Mike zijn flessenschema normaal:

07.00 uur 180/6
    11.00 uur 180/6
    15.00 uur 180/6
    19.00 uur 180/6
    23.00 uur 180/6

Hij sliep hierop door, maar eigenlijk rond de 3 maanden niet meer.
    Hij heeft behoefte aan een ander ritme/schema denk ik. Want aan bijvoeding is hij nog niet toe, eet het niet en wat hij eet krijgt hij mega krampen van!

Hij komt nu soms rond 6 uur voor speentje en komt dan pas zelf rond half 8 voor de 1e fles.
    Dan wilt hij wel gewoon om 11.00 uur, 15.00 uur.. Maarr..... hij heeft om 18.00 uur altijd al mega honger! Een uur voor de fles dus, moet ik die gewoon geven? En dan dus de laatste fles ook rond 21.30/22.00 uur geven als hij begint met spoken?

Misschien is dit zijn manier van aangeven dat hij wel langer tussen de flessen kan doen s'nachts maar nog wel echt die 5e fles nodig heeft?
    En misschien als we die laatste dus eerder geven en zijn ritme volgen, hij na die fles pas de nacht ingaat?

Want we vinden het zo vreemd.. Want toen we die laatste fles weglieten en hij dus de laatste kreeg om 19.30 uur hij wel 7 uur aan één stuk door kon slapen! Alleen toen pikte hij speentje niet en had echt honger, dus hij miste wel echt die 5e fles.
    Maar als we dus die laatste fles om 23.00 uur geven, slaapt hij maar 3 uurtjes aan één stuk door.
    Net alsof we hem dus wel storen in zijn lange slaap..
    Dus wil ik nu gaan proberen die 5e laatste fles vóór zijn lange/diepe slaap te geven.
    Dus rond 21.30/22.00 uur (wil namelijk wel minimaal 3 uur tussen de flessen houden vanwege zijn krampjes).

Zou ik dus vanaf morgen dit schema kunnen proberen:

07.00 uur 180/6
    11.00 uur 180/6
    15.00 uur 180/6
    18.00 uur 180/6
    21.30/22.00 uur 180/6

?

En zijn er hier meer mama's die de laatste 1 à 2 flessen eerder geven dan 4 uur ertussen omdat hun baby anders niet doorsliep of zelf aangaf die flessen eerder te willen?

8. julia is vertrokken, weer wel in de kinderwagen maar ze had het moeilijk heeft al 2 keer gegeten sinds half 7 dus straks maar even voeden voor we naar bed gaan.

kruip nu lekker op de bank en spiek straks nog wel even
    morgen weer werken

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Missy, als Mike om 18.00 echt honger heeft zou ik een voeding geven.
    Levi krijgt hier sinds vandaag de fles van 11.30 een half uurtje eerder ( om 11.00 dus ) omdat dat beter uit komt met zijn slaapje, anders wordt hij wakker van de honger en wil dan niet meer slapen.

Ik vind dat je een baby geen honger mag laten lijden. Kan je hem anders om 18.00 niet een beetje diksap geven ipv een fles om het zo te rekken/ hebben we hier ook gedaan voordat hij groente kreeg.

10. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Kaatje, nou ik wil nog even niks erbij geven vanwege zijn krampjes.
    En als ik hem diksap geef, gaat hij dus erna slapen en komt dus niet zelf meer voor die fles van 19.00 uur en dan ist helemaal drama in de nacht als hij die pas rond 20.00 uur krijgt. Dan gaat hij dus vanaf dan voor zijn gevoel de nacht in, drinkt die fles van 23.00 uur niet op en spookt elk uur!

11. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Dit is creepy; ik zag een reclame van een nieuw soort verzekering. Dus ik eens kijken hoe mijn woonhuisverzekering bij hen zou zijn.
    Dus ik vul netjes alle gegevens in en uiteindelijk zie ik hoeveel ik ga besparen. Als ik dan verderklik, komt er dus gewoon een foto van mijn huis te staan :O
    Vind dat qua privacy echt niet kunnen, hoe komen zij nou weer aan een foto van mijn huis? Het is ook onlangs gemaakt want ons nieuwe nummerbordje hangt er.Ze zullen toch niet alle huizen in NL zijn wezen fotograferen? ? ? ?

Wil iemand het ook eens proberen om te kijken of jullie huis er ook uit komt?
    www.inshared.nl

12. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    ingeltje hier geprobeert maar doet niet omdat bedrijfspand is wat wij hier ok hebben:(

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ingeltje, vreemd. Heb het even geprobeerd maar heb de gegevens niet hier dus deed het op de gok maar met mijn gegevens kunnen ze me niet verzekeren haha

14. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Ingeltje, ik zie ook een foto van ons huis!
    Hmm... vind t maar vreemd en een inbraak op onze privacy!
    Wat zijn trouwens Julian zijn voedingstijden?

@Kaatje, wat zijn Levi zijn tijden dan? Altijd netjes om de 4 uur?

Iedereen: Wil je aub even een schema hier neerzetten van jou babies voedingstijden?
    (Wil even kijken of er meer babies zijn die in de avond sneller achter elkaar drinken om zo de nacht in te gaan..)

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    07.30 papfles
    10.00 fruithap
    11.00 (voorheen 11.30) fles
    15.00 fles
    18.30 groentehap
    22.30 papfles

210/7

16. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Missy: Aimar komt in de hier soms ook eerder voor 4e voeding. Ik geef 'm dan altijd eerder maar wel minstens 3 uur na de vorige voeding. Dan gaat Aimar slapen en moet ik hem om 22:00 - 23:00 wakker maken voor zijn fles en laat hij er dan dus met gemak 5 uur tussen. Prima toch?
    Misschien dat dat bij Mike ook zo werkt....

17. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @ingeltje: als jij je postcode en huisnummer invult kunnen ze dat opzoeken. Heel nederland is gefotografeerd met een 360 graden camera de afgelopen paar jaar. Wordt gebruikt door bedrijven o.a. funda.
    En Rapley: moet je eens je vinger tussen de malende kaakjes van Julian steken als hij een beetje gaat kauwen... dan snap je wel dat tagliatelle, banaan en gekookte wortel geen enkel probleem is!

@missy: oei, lastig. Ben het ook met Kaatje eens dat je niet te lang moet wachten met flessen. Ik weet niet of flesbaby's kunnen 'clusteren' ('s avonds meerdere keren kleine beetjes achter elkaar drinken). Raven doet dat wel namelijk. Dus laatste 2 voedingen zit maar 2 uur tussen. Je kunt misschien proberen de laatste 2 voedingen korter op elkaar te doen maar dan minder cc erin.

18. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Yule, minder cc pikt hij helaas niet.
    Maar als hij zelf dus aangeeft om 18.00 uur te willen en erna 22.00 uur dan komt hij gewoon op 5 dezelfde flessen uit en is er kwa cc niks aan de hand.
    Hooguit in t begin s'nachts wat vaker de speen geven.

Maar misschien snapt hij t nu niet helemaal, omdat hij dus om 18.00 uur aangeeft honger te hebben maar dus niks krijgt hij die fles van 19.00 uur al als laatste fles ziet en daardoor al in een diepe slaap valt na die fles.
    En als we hem wel gewoon geven wanneer hij erom vraagt en niet hoeven te rekken, hij wel weer in t ritme zit.
    Nu halen wijzelf hem dus steeds uit zijn ritme zeg maar...

19. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Missy: ik zou zeggen 'go with the flow'. Probeer te kijken naar Mikes behoeften en sluit er op aan.Ik geef Julian ook wel eens eerder dan de aangegeven 3/4 uur. Soms heeeft hij gewoon al een heel stuk eerder honger, dan lijkt er mij niets fout aan om hem eerder te geven. Soms als Julian later komt dan kom ik 's avonds ook uit op fles om 17 uur en 1 om 19 uur of soms zelfs eerder.
    Hij blijft dan keurig op de 5 flessen en slaapt ook gewoon als altijd.

7:30 fles
    10:00 fruit
    10:30 fles
    13:30 fles
    15:00 groente
    16:00 fles
    18:30 papfles

Allemaal 180/6 en als hij niet alles drinkt dan is 't ook geen probleem, hij groeit goed.

20. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Missy: heb je mijn reactie gelezen?

Deel Deze Pagina