September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Iris: van harte gefeliciteerd met je verjaardag! hopelijk heeft de taart gesmaakt, maar dat zal wel zo te horen.

@missy: eh. ja ik bedoelde idd die van 19 naar 18 uur. Verder denk ik dat Mike niet zoveel 'wil' want het is nog maar een baby. Die reageert gewoon vanuit lust of onlust. Het is denk ik het beste om dat te volgen, dus fles bij honger en niet teveel in schema's en tijden te denken (alhoewel dat ook wel weer veel houvast kan geven sluit het niet altijd goed aan bij je kind)
    Ik zou verder ook niet een te groot probleem maken van half uurtje eerder of later hoor. Dat kan bij ons volwassenen ook nog al eens verschillen toch, wanneer we honger krijgen?
    Misschien zit Mike in een overgangsfase qua voedingen en is het even zoeken naar een nieuw ritme. Juist dan is het belangrijk om hem de fles te geven als hij daarom vraagt, want anders ontdek je het nieuwe ritme niet. Geeft niet als hij incidenteel over de liter heenkomt toch?

@pupke: jeetje meid wat een naar nieuws allemaal. Wat erg allemaal. Sterkte, ook voor iedereen die het betreft natuurlijk.

@funnyme: zijn er veel mensen die moeite hebben je meiden uit elkaar te houden? Want ik zie heel duidelijk verschil.

@eva: als Aimar vrolijk is dan hoef je je toch geen zorgen te maken? Van een paar dagen minder drinken zul je niet zoveel effect merken op de groei trouwens.

@Roshi: gefeli met Jenna!

@Freesia: gefeli met Jill!

@lola: zou ook zeker teruggaan, dan kan echt niet voor een Mexx.

2. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    eva> dat weet ik niet sorry
    wupje> Jenna vond het buikliggen ook niets hoor (zie mijn verhaal van vorige week :) ) maar nu ik haar een paar keer op haar buik gelegd hebt met een opgerolde handdoek onder haar borst vind ze het nu (ook zonder handdoekrol) wel leuk. Ze is het na 5 (vandaag 7) minuten wel zat maar dat vind ik ook wel weer genoeg. Staan vind Jenna ook helemaal geweldig.

Ik heb net met haar voor het raam gezeten, echt zo leuk ze keek echt onwijs naar alles wat bewoog.

Net belde mannetje en die vroeg de hoorn bij Jenna te houden, na een paar fronsen begon ze opeens te lachen en daarna onwijs te "vertellen" mannetje was weer helemaal blij :)

3. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    @ eva okay, nee dta heb ik neit ik probeer wel x in het jaar te gaan. Maar das eme romdat ik na paar maanden weer 'ontploft haar heb'(nee ingeltje geen bom!)

@ roshi haah okay jah das logisch dat ze geen zi meer heeft. Kyani speelde er vanmiddag 30min mee toen wasok over wilde ze slapen.

4. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    @ eva, bij ons meot je dan echt afspraak maken, maar dna emot er wel echt wat zijn anders helpen ze je alleen via de telefoon...

5. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    @ roshi, whaha jah dat voor het raam en alles kijken wat beweegt is heir ok zzo. Vooral met d evrachtauto. Ook als opa langskomt whaha gaat hij toeteren en kyani lachen is ok zo een leuk gezicht :D

Whaha mannetje blij! leuk zeg heb dat hei nog neit geprobeert :)

6. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    meiden ik heb mijn puck a baby op marktplaats gezet. Nu heeft er iemand een mail gestuurd dat ze er 10 euro! voor wilde geven. Ik heb hem zelf gekocht voor 39,95 excl verzendkosten en heb erbij gezet dat Jenna hem maar 2x heeft aangehad en dat hij dus 1x is gewassen.... ik heb tegen die vrouw gezegd dat ik meer dacht aan 25euro toen verklaarde ze me voor gek :confused:

eerlijk gezegd wil ik er gewoon min 20euro voor... ben ik nou zo'n hebbert of is die vrouw gewoon een beetje raar?

7. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Als wij de telefoon bij Aimar's oor houden, kijkt hij heel verbaasd. Hij snapt dan niet waar het vandaan komt. Ik merk dat hij stemgeluid echt koppelt aan gezichtmimiek en dan wel heel echt reageert en meestal gaat lachen :)

8. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Ego:

Vanmorgen kwam Raven al om 4.30 uur. Pfffff, echt irritant als de BV terugloopt dat ze niet meer doorslaapt. Logisch maar wel vervelend.
    Tweede voeding was gelukkig pas om 8.30 uur dus ik kon nog even bijtanken.

Daarna was ze erg lang wakker voor haar doen tot 10 uur maar ik zou om half 11 op de koffie gaan. Door alle BV perikelen zat ik te dubben of ik wel zou gaan, ik word er zo onzeker van dat ik me ga terugtrekken... dus huppa, toch maar gegaan toen Raven weer wakker werd om 11 uur. Was toch best gezellig. Even bij een vriendin naar hun verbouwde huis gekeken en een andere vriendin was er ook met haar 9 maanden oude dochtertje (dat 's nachts niet slaapt en heeeeel erg eczeem heeft, hele lijfje rood en schilferig en gele korsten en alles stukgekrabt, zo zielig!).
    Daar nog even gevoed, en snel naar het dorp om bij de H&M een stapel maat 74 te scoren. (het kan natuurlijk niet zo zijn dat als ik erachter kom dat ik geen maatjes 74 heb, ik dan moet wachten met shoppen...:oops:)
    Ik heb schandalig veel gekocht, 3 vestjes, 4 broekjes, een jurkje en stuk of 5 shirtjes, 4 maillots en 7 paar sokjes.... :oops::oops::oops: Oja en bij Villa Happ ook nog een maillot en een broekje in de SALE 50%...

Thuis om 14.00 Raven weer gevoed (iets eerder dan gepland maar ze was hartstikke moe want niet geslapen onderweg vanaf 11 uur dus niet meer). Daarna meteen in bed geplant waar ze toch wel een beetje ging krijsen van oververmoeidheid. Maar goed ze slaapt nu gelukkig. Denk dat ik haar voorlopig niet hoor.
    Ze was dus erg lang wakker vandaag. Is dit schema een beetje herkenbaar voor jullie?

4.30 voeding
    4.00 - 8.00 slapen (was nog nacht dus telt niet mee)
    8.30 voeding
    10.00 - 10.45 slapen (45 mins)
    11.30 voeding
    14.30 - ? slapen

Oja, merken jullie ook dat als je ergens heen gaat je kindje veel langer wakker is? Als ik gewoon thuis ben gaat ze na een dik uurtje wakker weer jengelen, dan gaat ze naar bed en slaapt dan ook weer. Maar on the move lukt dat echt niet. :(

Verder heb ik met een goede vriendin aan de telefoon gehangen, zij is ook arts en heeft 2 kids en ook BV gegeven. Ze begreep mijn gevoel over niet willen stoppen totaal maar zei ook dat het voor allebei wel leuk moet blijven. Zij is met 5-6 maanden ook over gegaan op half KV/half BV want zij kreeg het ook niet voor elkaar om alles te kolven.
    Ze heeft me even een hart onder de riem gestoken dat ik het al fantastisch gedaan heb 5 maanden BV na een onwijs moeilijke start.
    Ze dacht ook dat het feit dat ik alweer 2 maanden menstrueer de boel aardig compliceerde en enorme invloed had op de BV.

Dus ik probeer de domperidon nog maar als dat ook onvoldoende effect heeft dan ga ik overdag KV geven en zelf BV 's ochtends en 's avonds.

Want nu is het echt niet leuk. Bij de oppas en bij mijn vriend is Raven altijd het zonnetje in huis, maar als ik alleen met haar thuis ben (op mijn vrije dagen die dus allemaal regeldagen worden doordat ik op mijn werk niet genoeg kolf en dus niet genoeg stimuleer ofzo) dan is het erg veel huilen en ontevredenheid. Ik word daar helemaal verdrietig van en dat helpt natuurlijk ook niet bij BV.

Zo heel verhaal geworden. Sorry daarvoor. :oops:

9. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Roshi: gewoon laten staan! Dat mens is gek en ik verzeker je dat er mensen zijn die je 20 of 25 euro gaan bieden. Ik ben zelf namelijk een tijdje naar zo'n ding op zoek geweest en dat wordt er bijna altijd voor gevraagd en ook geboden!

10. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @roshi: nou zeg. Graag of heel niet denk ik dan maar. Wat een suffe reactie van die vrouw.

11. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    @ roshi die vrouw is gek! net wat de andere zeggen er is wel iemand die je 20 geeft hor of meer!

12. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Yule: ik denk dat het heel verstandig is om nu die domperidon te proberen en werkt dat niet, deels KV te gaan geven. Het moet inderdaad wel leuk blijven voor moeder en kind. Ik kan me voorstellen dat je op je vrije dagen met Raven wel van haar wilt kunnen genieten! En inderdaad je hebt je best gedaan! Dat is het belangrijkste toch? Of het nou een week of een jaar geduurd heeft!
    (steek mezelf meteen ook een hart onder de riem want vond het ook moeilijk toen ik na 5 weken moest stoppen omdat de BV echt niet goed ging....maar ik heb ook mijn best gedaan en dat is wat telt!)

13. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Nu ze steeds meer op elkaar gaan lijken weten mensen het soms niet meer. Ach zolang wij ze nog uit elkaar kunnen houden maak ik me niet druk

14. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Aimar slaapt nog....maar wil hem zo wel wakker maken ivm met het niet leegdrinken van zijn flessen, want anders wordt het zo laat en komt hij op maar 4 flessen uit ipv 5....Normaalgesproken niet zo erg, maar nu wel belangrijk.

15. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    @ funny me daar heb je naambandjes voor he :)

16. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ze hebben armbandjes met hun naam erop. Maar we herkennen ze ook wel zonder het bandje

17. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @eva: anders loop je even zijn kamertje in, wordt hij wakker dan was hij daar toch al aan toe en anders slaapt mij er wel doorheen (doe ik ook altijd als ik ergens heen moet ofzo zodat Raven op een meer natuurlijke manier gewekt wordt).

18. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    yule> meis je doet het echt super! Raven geniet al 5maanden van jou melk en zij heeft nu echt wel een goede ondergrond van je gekregen hoor. Maak je er dus svp niet te druk over, zoals je vriendin ook al zei.
    kan me echt helemaal indenken dat je het niet leuk vind dat als jij met Raven bent zij anders is als bij je mannetje of de oppas... misschien als ze inderdaad voldoening uit haar eten krijgt dat ze ook tegen jou weer superleuk doet zoals altijd.

dikke kufffff voor jou meis ennuh je bent een kanjer!

19. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Oh, dank jullie wel voor de lieve woorden, dat doet me echt goed!
    :)

20. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @lola :confused: zou idd mee terug gaan!

@eva kate ligt ook helemmal dubbel van haar laten schrikken :) leuk hé!?

@freesia slik jij weer anti conceptie? want met de pil namelijk heb je haast niet tot nooit dadentrekkend doorzichtig slijm. Ik slikte de pil maar had dit af en toe. En toen ik van de pil af was wel en al ben ik nog steeds niet ongi heb ik het wel 2x in de maand of zo :(

@wupje ja hier heeft het van 10-13 gesneeuwd :D alleen jammer dat het niet plakt :(
    ja presentatie bijna af :D

@roshi €20 is geen gek bedrag hoor! 2x gedragen en 1x gewassen es het dan idd 20-25 waard! zij baalt alleen omdat zij het voor minder wilt, enóf zij heeft goedkopere gezien, maar die zijn vast meervuldig gebruikt!

vit D het is dus van 5 naar 10 druppels gegaan ivm richtlijnen. eind 2008 kwamen ze erachter dat dit niet genoeg was :rolleyes: ik blijf gewoon 5 geven want teveel vi. is ook niet goed en toen was het van niet meer want is niet goed.. denk dat met 5 ook wel zat is.

Deel Deze Pagina