@yule ik vind het niet veel kleertjes hoor! denk aan als ze moeten spugen enzo! ik heb wel veel 2e hands in de kast en kraam kados mt 68 allemaal maar toch koop ik wat bij ook voor eigen smaak heb mij ingehouden bij de prenatal omdat ik morgen de stad inga. zie ik daar wat leuks dan kopen. maar wil vooral uitkijken voor sokjes en rompers.. daar kun je nooit teveel van hebben! Zielig die 9mnd baby maar ook voor de ouders, hun komen ook slaap te kort zo Kate's schema deze week is dit geworden (beetje naar toe gewerkt sinds nutrix blijkbaar) 8u boobs 10-11u naar bed 12.30-13.30 boobs 14.30-15.30 naar bed 17.30-18u boobs 19u bed 23u boobs maar vanmiddag heb ik haar om 14u wakker moeten maken voor voeding want denk niet dat zij aan 3 voldoende heeft, en ik wil vanaacht ook lekker slapen Zoals je aan mijn schema ziet is Kate nu vaak 2uurtjes wakker incl. een voeding ook de ene laatste. alleen de laatste voeding is het eerst luier dan fles bv met nutrix, knuffelen en gelijk naar bed. En ik zat mij nu ook te bedenken dat hoe lang wil jij nog bv geven? als de dompri niet aanslaat en dan? moet idd leuk blijven voor beiden! (denk aan eigen advies aan moppie ) je hebt het ook wel lang gegeven hoor! Dus daar moet je hartstikke trots op zijn! En eigenlijk is het niet de bedoeling ongi te worden als je bv geeft dus ook wel ene kant logisch met die hormoon trip de bv in de weg zit! dikke knuffs meid!
Zo mijn meissie is lekker aan het kraaien en zo in de box zoooooooooo leuk 8) 8) heb gisteren ochtend wat pics gemaakt, zal zo ff spammen ook 2 filmpjes gemaakt in de box gisteren die zet ik zo op onze hyves!
ik had mevrouw van reactie op MP teruggemaild dat ik dacht aan 25 euro nu stuurt zij terug "ik hoor je over een week wel als je hem nog steeds niet kwijt bent mijn max bod is 12,50 euro maar daar hebben we het volgende week wel over" wat een brutaaltje he? ik heb terug gestuurd Beste mevrouw Barens, Bedankt voor uw bod maar voor die prijs doe ik hem niet weg, ook niet over een week. Desnoods hou ik hem dan voor een eventueel 2e kindje of mocht een vriendin hem nodig hebben. Met vriendelijke groet,
@Roshi, nou als ik Mike echt helemaal zou moeten volgen moet ik ook zijn hongersignalen weer zoeken. Want ik heb dus echt gƩƩn idee wanneer hij nou echt honger begint te krijgen. Is dat bij hem wanneer hij wakker word na t slapen of wanneer hij begint te jengelen en op zijn vingers begint te sabbelen? Door t voeden op schema ben ik dus zijn signalen kwijtgeraakt.. Nu ik dit zo zit te typen ben ik gewoon aant huilen, vind t zo erg dat ik mijn kind niet meer lijk te snappen. Maar wat ik DENK dat zijn schema dan zelf zou zijn is: 7.30 uur 10.30 uur 14.00/14.30 uur 18.00 uur 22.00 uur zoiets denk ik.. Want dan word hij vaak OF wakker OF is niet meer tevreden met spelen of op schoot zitten. @Eva, maar als ik Mike zijn slaapritme volg en wanneer hij wakker is en niet meer te genieten is.. Zit er vaker 3 tot 3,5 uur tussen dan 4 of meer.. @Jannes, nee ik denk idd dat t schema niet meer werkt voot Mike nu hij ouder is en alles zelf kan regelen. Maargoed ik ben gewoon zo bang/verdrietig dat we dan weer allerlei ellende erbij krijgen als hij bijv alle flessen om de 3 uur wilt hebben en dus uitkomt om 21.00 uur voor de laatste fles. Maargoed, opzich volgens CB kunnen babies van zijn leeftijd nu 12 uur tussen de flessen doen s'nachts. Dus dan zou dat geen probleem moeten zijn. En misschien komt hij wel pas zelf om 22.00 uur voor de laatste, doet hij dus dan wel 4 tot 5 uur ertussen. Heb jij met Sara ook geen schema? Geef jij gewoon elke x als je merkt dat zij honger heeft? En hoe merk je dat? @Yule, ja idd wat jij zegt zou heel goed kunnen. Dat hij nu een nieuw ritme zelf aan t zoeken is en misschien is dit zijn manier van langer leren slapen in de nacht. Dat hij wel 5 flessen per dag wilt, maar nieuwe/andere tijden eerder op elkaar en zo leert langer de nacht in te gaan zeg maar.. Als je snapt wat ik bedoel... Ik vind t gewoon zo moeilijk, ik ben echt een persoon van structuur en houvast. Dus is t voor mij hƩƩl eng om dat los te laten en nu Mike te moeten volgen. Al zegt mijn moederhart dat t wel t beste is en dat t daardoor best kan zijn dat hij spookt s'nachts. Omdat er dus overdag niet op hem gereageert word kwa hongersignalen en wij hem dus ook honger laten hebben overdag, snapt hij niet meer wat er dan in de nacht moet gebeuren. Hij herkent t verschil dan niet meer.. Omdat hij overdag dus ook niet de fles krijgt als hij daar zelf om vraagt. Ik moet alleen weer helemaal leren hoe ik merk dat hij om de fles vraagt! En dat vind ik moeilijk.. Want misschien geef ik em dan wel te snel een fles, of juist weer te langzaam omdat ik de 1e signalen niet herken. Het zou ook zomaar kunnen dat hij dan ook weer beter slaapt. Dat hij aan de hand van zijn voedingsgewoonte ook zijn slaapgewoonte aan t aanpassen is. En dat dus nu niet kan doen, omdat hij hem op die vaste tijden de fles gaven. Want dit is zijn schema over de dag zeg maar: 07.00 uur fles (drinkt deze nooit echt van harte en is erna gelijk weer moe, dus die ga ik later geven als hij er zelf om vraagt) 08.00 - 09.30/10.00 uur slapen 10.00 - 11.00 uur spelen, maar rond 10.15/10.30 is hij al niet meer tevreden dus misschien wilt hij dan dus wel al de fles, want misschien word hij wel wakker omdat hij honger begint te krijgen) 11.00 uur fles (drinkt deze op alsof hij al weken niks gehad heeft en is erna gelijk dus moe) 12.00 - 14.00 uur slapen 14.00 - 15.00 uur spelen, terwijl hij om 14.30 uur al niet meer te genieten is!) 15.00 uur fles (drinkt deze weer op alsof hij van hem word afgepakt en is erna weer gelijk moe (denk van t vechten tegen de honger dat t hem teveel energie kost)) 16.00 - 17.00 uur slapen 17.00 - 19.00 uur spelen, om de dag in bad.. (terwijl hij om 18.00 uur al niks meer goed vind en huilt!) 19.00 uur fles, weer hetzelfde probleem, drinkt hem super snel leeg en is erna niet tevreden en super moe 20.00 - 22.00 uur slapen 22.00 uur fles, drinkt deze gewoon leeg en valt erna weer in slaap en gaat de nacht in 22.30 - 05.00 uur aan 1 stuk slapen 05.00 uur speentje 05.00 - 06.30 slapen 06.30 uur poepen 07.00 uur dus weer de fles.. Maar kan hem dus na t verschonen ook weer terugleggen zoals Smoeder zaterdagnacht deed en toen moest ze Mike wakkermakne om 07.30 en dronk hij nog niet van harte.. Dus misschien wilt hij de 1e fles pas wel rond 07.30/08.00 uur en regelt dan zelf weer dat hij rond 22.00 uur uitkomt. Dus kan zijn schema zo zijn: 07.30/08.00 uur fles 10.00/10.30 uur fles 14.30 uur fles 18.00 uur fles 21.30/22.00 uur fles En verder, jou schema lijkt erg op dat van Mike hoor.. Die slaapt tegenwoordig in de ochtend maar uurtje als ik thuis ben. Met papa of oma wel 1,5 uur ofzo.. En dan s'middags hooguit 2 uurtjes en in de namiddag 1 uurtje. En idd op visite is hij altijd veel langer wakker en ook niet op de normale tijden in bed te krijgen. Komt denk ik door de indrukken, daar willen ze bij blijven en niks van missen. Ik vind ook dat je t fantastisch doet/hebt gedaan kwa BV hoor! Heb zoveel respect voor je dat ondanks je moeilijke start en dat je alweer ongesteld bent geworden je toch stug doorgaat! Ik zou zeker even die domperidon afwachten en anders als je half om half doet, je bent echt je best gedaan hoor! *Knuf* Owww tranen in overvloed hiero... Ik snap zo niks meer van zijn slaap en eetgedrag! Echt, ik voel me zo'n slechte moeder dat ik dus niet naar mijn zoontje geluisterd heb al die tijd en ik heb hem al zoveel aangedaan. Andere voeding, ziekenhuis, niet kunnen poepen.... Sorry hoor, maar t is me even teveel. Ik moet gewoon even streng toegesproken worden denk ik met een goed/sterk advies. Dan heb ik t zwart op wit en misschien durf ik t dan toe te passen en toe te geven dat ik Mike moet volgen en niet bang moet zijn.. Bah, ik merk echt dat ik nog niet over die verdrietige gevoelens heen ben en dat ik nog overal onzeker over word met Mike zijn slapen en eten..
Yule allereerst voor jou een grote pluim! Het is super dat je het bv geven al zolang hebt kunnen doen, zeker met werk en ongi erbij. Ik weet hoezeer mijn bv terugliep toen ik ben gestart met werken (alhoewel ik toen wel al aan het afbouwen was dus dat versneld dan ook nog eens denk ik) Maar ik denk dat het voor jou steeds minder een plezier wordt, altijd maar moeten denken heb ik voldoende aangemaakt en is ze voldaan? Maar bedenk wel als je overstapt naar alleen bv 's avonds en in de ochtend dit ook weer snel kan teruglopen. Ik had de eerste de eerste dagen nog wat last van stuwing maar al gauw moest ik echt veel drinken om te zorgen dat ik en 's avonds en in de ochtend genoeg had. Ik heb toen op een gegeven moment mijn voeding in de avond verplaatst van de laatste naar de 4e (dus ongeveer 18 uur) zodat ik zeker wist dat ik 's ochtends weer genoeg had maar dat hielp na een aantal dagen ook niet meer. Dus toen heb ik de knoop doorgehakt alhoewel ik het nu nog steeds 's ochtends echt wel mis Maar goed het is niet anders. En idd Raven heeft al 5 maanden volledige bv, dat is echt super goed! Oh ja en Kyano is ook langer wakker als ik ergens op visite ga, terwijl hij thuis idd naar 1,5 / 2 uur al moe is 8)
had haar het liefst de huid volgescholden maar dan ben ik net zo aso als haar hihi dat schiet niet echt op natuurlijk. Dus heb ik het maar heel netjes gehouden O
Lieve Missy, Ik weet dat het heel moeilijk is (zeker omdat het zo te merken in je persoonlijkheid zit), maar probeer eens niet aan zoveel te twijfelen. En vergelijk Mike niet met andere kindjes. Je vraagt regelmatig aan anderen hoe zij het doen qua voeding, slaapritme, voedingsritme etc. Maar onze kindjes zijn Mike niet... Luister en kijk gewoon goed naar Mike zelf. Is hij na 45 minuten wakker... nou dan is dat zo. Merk je dat hij nog of weer moe is... dan gaat hij weer lekker slapen. Komt hij na 3 uur voor een fles... dan geef je die. En komt hij na 4 uur... ook goed. Komt hij om 17.30 uur al voor fles 4, nou dan zie je vanzelf wel wanneer hij voor de 5e komt. Omdat er in de ochtend 3 uur tussenzit, wil dat niet zeggen dat dat het ritme voor de hele dag wordt. Sara wordt jengelig als ze honger heeft. Maar soms geef ik haar ook gewoon als ze wakker wordt om bijvoorbeeld 11 uur en nog niet aangeeft honger te hebben. Dan laat ze soms wat staan. Nou dat geef ik dan na een half uurtje nog even. Vind ze prima. Soms wil ze het wel nog, soms niet. Ook goed. Sara hoeft van mij haar flessen niet leeg te drinken. Maar durf je eigen gevoel te volgen. Mike doet het prima! Dus maak je niet zo druk als hij eens niet doet zoals andere kindjes het doen of zoals jij denkt dat hij het moet doen. Probeer het niet telkens te snappen. Een baby is soms niet te snappen. Mike is Mike en jij bent zijn mama en hij heeft er ook geen profijt van als jij verdrietig bent. En als je echt zo twijfelt en onzeker bent, dan praat daar eens met iemand over. Wellicht je HA of CB. Misschien kunnen zij je helpen.
Missy meid een dikke knuff voor jou! Ik merk dat je er helemaal doorheen zit en ik begrijp jou heel goed want we zitten eigenlijk een beetje in dezelfde situatie. Ook Kyano drinkt zijn flesje nu leeg alsof zijn leven er vanaf hangt en zelfs na een flesje van 200cc jengelt hij soms nog. Maar als ik dan even met hem loop en knuffel is het goed en lacht hij alweer. Dus dan geef ik hem niet nog extra voeding maar dan kan het voorkomen dat hij zich na 2,5 uur alweer meldt voor een volgende voeding. Ik denk dan ook altijd 'het kan toch niet alweer honger zijn'? Ik denk dat zowel Mike als Kyano een nieuw ritme aan het creeƫren zijn en wij moeten dat proberen te herkennen. Volgens mij als je Mike gewoon voor zijn eerste flesje zelf laat komen en je dan ongeveer 3 uur tussen de flessen laat je op een goed ritme uitkomt. Het komt goed hoor!
@Yule: vind het echt vervelend voor je om te lezen dat je BV niet lekker loopt en je wellicht naar KV moet overstappen. Maar ik heb echt heel veel respect voor je. Ik ben er na 3 dagen mee gestopt en wilde het niet eens meer proberen toen het niet werkte. Jij hebt doorgezet en doet er momenteel ook alles aan om je kleine meid BV te bieden. Je hebt het geweldig gedaan en als je straks nog minimale borstvoeding blijft geven, verdient dat ook respect. Anderen zouden wellicht helemaal stoppen. Dus pluim voor jou, en ook voor alle andere BV mama's! En ik merk ook dat Sara buitenshuis veel langer wakker is. Vandaag bij het spelen is ze echt ruim 2 uur wakker geweest. Thuis heeft ze het vaak na anderhalf uur wel gezien. Denk door alle indrukken dat ze het langer volhoudt of zo....
@missy: Als je denkt dat de fles van 7 uur te vroeg is, dan kun je daar idd even mee wachten morgenochtend en kijken wanneer Mike gaat mopperen in bed en als je hem dan verschoont en hij gaat harder mopperen is dat meestal honger. Ik vind het wel logisch dat hij als hij om 7 uur moeilijk drinkt hij om 11 uur schreeuwende honger heeft (is best lang ertussen namelijk, zeker na een lange nacht, Raven heeft vaak in de ochtend ook 2 voedingen met 3 uur ertussen). Dus geven als hij begint te mopperen om zijn handjes sabbelen etc. Dat doe je dan de hele dag. Wel op tijd in bed leggen anders verwar je moe zijn misschien met honger. Dit zal waarschijnlijk wel een paar dagen kosten voor je hem weer 'door begint te krijgen'. Probeer te varen op je gevoel want dat is meestal correct (zoals je bijv zegt dat ie om 7 uur gewoon nog geen honger heeft). Heel veel succes meid! Ik snap je machteloze gevoel dat je hem niet begrijpt maar het komt vast wel weer goed! Schema's zijn geweldig maar niet als je ze moet opleggen.... Knuf! PS: zie nu nog iets anders: ik zou hem niet 2 uur wakker houden en dan pas de fles geven. Dan is ie veeeeeeel te moe. Dus dan maar van de 4 uur afwijken en eerder de fles (als hij het aangeeft). Zo te zien geeft hij het wel goed aan (niet meer te genieten etc) maar ga je dan zitten rekken tot er 4 uur tussen zit. Dat zou ik echt niet doen, dan wordt ie heel moe en chagrijnig en drinkt hij niet meer goed. PS 2: En ben het ook wel met Jannes eens dat als je er echt niet meer uitkomt je dan het beste toch met het CB kunt overleggen. Die zijn niet altijd even jofel maar soms hebben ze juist weer supergoede tips als het hierom gaat. En kunnen ze je weer op de rails helpen.
@ roshi gek mens id dat zeg! hie rvandaag trouwens 2 leuek paar schoentje gehaadl voor kyani omdat ze der slofjes uittrekt en schoenen zitten strakker dus moeilijker, want madame heeft altijd koude voeten whaha logisch he als je sokken uittrekt
hoi allemaal, hier ff een kort berichtje van mij.... heb sinds vannacht een zware buikgriep te pakken, ongelooflijke buikkrampen en zit continu op het toilet....en ben dus zo slap als een dweil. Ben vannacht ook regelmatig flauwgevallen op het toilet....ben net bij de huisarts geweest, maar het is dus (gelukkig) een buikgriep en kan niets anders doen dan uitzieken, lig nu dus op bed...gelukkig is mannetje vandaag thuis en is Femke vanmiddag een paar uurtjes bij de oppas. tot later xxxx
jullie praten (tikken) best wel veel he haha. IK ken jullie nu nog bijhouden maar denk als straks werk enit meer Dan meot ik elk vrij minuttje heir szitten om te reageren @ missy heb het voedingsschema van kyani ok ff bijgehouden voor jouw! heir komt hij: 7.00 BV 10.00 fl 210/7 13.00 fl 180/6 15.00 (na slapen) fruithapje. 18.00 fl. 180/7 19.00 half groentehapje 22.00 210/7 en 6schepjes van rijstepap hoop dat duidelijkgeneog is. komt ok wel eens voor dat ze ipv groentehap bv krijgt. dat hangt af hoe wakker ze is.