September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dorientje, ik begrijp je helemaal. Sinds vorige maand moet ik op werkdagen 's morgens om 6.00 uur op. Ben even na 17.00 uur thuis en dan ga ik meestal meteen douchen. Dan komt Roy met de kids en begint de avondspits. Rond 20.00 uur ligt Jasmijn weliswaar in bed, maar vlak daarna is het tijd voor Emma's laatste voeding. Al met al blijft er dan nog een uurtje tijd voor ons over, aangezien ik om 23.00 uur echt in bed wil liggen. Anders red ik het niet qua slaap.
    Ik vind het knap dat jij de dag doorkomt op 5 uurtjes slaap.
    Ik ben daarom ook erg blij met mijn poetshulp...

Edit: Ik lees verderop het verhaal over jouw aandeel in het huishouden. Sorry, maar ik krijg geen leuke indruk van jouw vriend en schoonmoeder. Ik denk dat een héél goed gesprek hier erg op z'n plaats is! Sterkte en een dikke knuf van mij...

2. Ik mis haar wel, maar om eerlijk te zijn slaap ik ook beter...
    Sneu voor Mike dat hij nog steeds zo aan het snotteren is :( !

3. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Missy: klinkt leuk: morgen moet ik werken dus kan ik weer veel meekletsen :) En wat ga jij op een rare tijd koffie drinken bij Truus....dacht dat je sperziebonen ging eten ;)

Aimar is net in bad geweest, hij had vandaag al weer 4 keer gepoept dus na 3 dagen staat de teller inmiddels op 12 :confused: poepbroeken! Geen overvolle, maar soms wel dunne :(
    Ik ga zo zijn fles maken, dan kan papa die geven en kan ik ondertussen koken :)
    Tot later .....

4. @Steen: Jouw herstel schiet nog niet erg op... :(

@Parr: Zó..., jij hebt de halve stad leeggekocht :) :confused: ;) !

Ruilbeurs:
    Ik heb nog een Avent Anitilek tuitbeker in de aanbieding. Wie kan ik er een plezier mee doen?

Ben héél blij met mijn aankoop via Marktplaats. Vijftien jaar geleden kreeg ik van mijn ouders met Sinterklaas een compleet glasservies van Royel Leerdam, de stad waar ik ben opgegroeid.

Inmiddels is het glasservies verre van compleet en wilde ik links en rechts wat aanvullen, maar helaas is het nieuw niet meer te verkrijgen. Omdat ik het erg zonde vond om het glasservies weg te doen, keek ik eens op marktplaats. En inderdaad... iemand bood zijn - eveneens niet meer complete - glasservies te koop aan. Ik heb het voor een prikje kunnen kopen en nu ben ik dus de blije eigenaar van een overcompleet glasservies :D !

Roy moest het alleen in Apeldoorn gaan halen. Maar afgelopen dinsdag was hij voor zijn werk in de buurt en heeft hij het opgepikt.

Vandaag heb ik dus geïnventariseerd van welke glazen ik één of meer stuks mis en nu staat weer netjes van alles zes in de kast. En ik heb nu nog een doos met 'reserve-onderdelen'. Er kan hier dus met een gerust hart iets stukvallen... ;)

5. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @jannes tik foutje hihi moest zijn 15 min

6. Emma geeft toe... Aimar heeft gewonnen (zij had er laatst 9 in 3 dagen...)!

7. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Parr: en dat noem je 'inhouden'?

Hier ook veeeeel luiers, vandaag al 6 en de afgelopen dagen ook elke dag 6-8 dunne diarree luiers. Winnen wij nu?! :)

8. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Nummer 13 is zojuist geproduceerd :)

is dit nou ook weer zo'n lijstjesmoment???

;)

9. Ja, Julian blijkt de echte poepluierkoning! Maar of je met deze 'overwinning' nu blij moet zijn... :( ?

10. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @parr zal eerst ff de pics maken en uploaden

11. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Jannes: Dat deed ik vroeger ook (pas op bed als ze moe was), maar stel je voor dat je je peuter ook pas naar bed brengt als ie moe is. Dat wil je toch ook niet? Kinderbedtijd is wanneer papa en mama vinden dat het bedtijd is. De biologische klok voor kindjes is dat tussen 19.00 en 20.00 uur bedtijd is.

12. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht

vanaf de boven kant de li kan ongeveer 80 a 100 gram in en de andere 150 of meer zelfs weet ik ff niet meer. de re zijn dus gekleurde bakjes geloof roze blauw geel groen.

13. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    hihi op de laatste foto staan net een hoekje van een bakje wat rene erbij wil zetten hihi.

14. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @moppiepoppie je kan als ze wat ouder zijn makkelijker de bedtijd bepalen dan als ze zo erg klein zijn tenminste mijn ervaring. ik leg robin op bed als ie moe is nu is hij dat al vroeg. rene daar in tegen is nu altijd moe tussen 19.00 en 20.00. nooi geen problemen mee gehad.

15. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    meiden even jullie advies :)

Rayyan zit op 5 voedingen per dag nu (1 BV en 4 FV). het hangt er vanaf wat hij wil, wanneer hij honger en slaap heeft, en meestal valt zijn laatste flesje dan ergens tussen 22.00 uur en 23.00 uur.

vanochtend had hij BV om 07.00 uur, toen op kdv heeft hij flesje 180/6 gedronken om 10.45 uur, beetje gespeeld, geslapen van 12.30 tot 14.30, toen weer flesje van 180/6. rond 16.30 is hij daar toen weer in slaap gevallen. alleen om 16.45 was ik er al om hem op te halen dus heb ik hem wakker gemaakt.

thuis is hij nog wakker gebleven tot 17.50 en toen wilde hij echt slapen. en nu ligt hij nog lekker te pitten. zal ik hem nu wakker maken om een uur of 19 zodat zijn laatste (5e) flesje dan ongeveer om 23 uur zal zijn (waarvoor ik hem dan ook weer wakker moet maken)?

of zal ik hem nu laten liggen en kijken wanneer hij wakker wordt en dan het laatste (maar dus 4e) flesje geven? ik ben alleen bang dat als hij om bijv. 19.30 uur drinkt, dat de overgang dan een beetje groot is want normaal is zijn laatste flesje dus rond 22.30 uur.
    ik vind ook al dat er lang tussen zit, van 14.30 tot nu... maar misschien ligt dat aan mij?

advies? :)

16. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Goedenavond mama's,

@Missy: je zou natuurlijk eens kunnen kijken wat er gebeurt als je op verzoek gaat voeden. Quinten heeft bijv. na de fles van 15.30 uur vaak weer heel snel honger, maar komt eigenlijk nooit eerder voor de fles van 22.00 uur/22.30 uur. Edit: wat ontzettend vervelend dat je je zo onzeker voelt en jammer dat het voeden op verzoek geen succes is.

@ Lola: stoer dat je zulke mooie BV foto's hebt. Je krijgt op deze manier een hele beroemde borst :)

@Eva: leuk hè, dat lachen van die kleintjes! Wij mogen ook al de hele week geschater aanhoren! Enne, ik duim mee voor je zus en zwager!

@Freesia: leuk 'knuffelen met de kolf', hihi

@Parr: lekker hè, verwend worden!

@Yule: wat een gedoe nu hè, met de BV. Je moet inderdaad datgene doen waar jij je goed bij voelt (al is dat makkelijker gezegd dan gedaan…)

@Roshi: vind ik een hele normale prijs die je ervoor vraagt hoor! Sommige mensen zijn té brutaal! Met andere woorden: die vrouw is gewoon raar… Edit: na haar mailtje vind ik haar al helemaal raar!

@Steen: bah, buikgriep! Hoe voel je je nu?

@Tweety: is even wennen hè, zo'n apparaat in huis. Hoe gaat het met jullie?

@Krisstel: ik had hetzelfde: ook ineens zo kort achter elkaar ongesteld. Ik gebruik nu op verzoek van de gyn. hormonale anticonceptie om e.e.a. te reguleren.

@Nikky: wat een rot-situatie meid! Ik heb eerlijk gezegd geen tip voor jullie…

@Sylvia82: welkom bij het gezelligste groepje op het forum (en zoals je lees niet het meest bescheiden :))

@Kaatje: wat erg voor die kennis van je!

@Jekkia: botontkalking met 27 jaar? Oef, dat is vroeg. Fijn dat je andere halfzusje een huisje heeft.

@First time: *knuff*! Ik hoop dat de rust snel terugkeert.

@Dreames: wat zielig voor Demi! Hoe gaat het nu?

@Babystyle: fijn dat alles geregeld is op je werk!

@Dorientje: ik kan me voorstellen dat je er even doorheen zit! Je hebt hele drukke dagen… Ik moet zeggen dat we hier het huishouden in het weekend doen (en dan nog maar half eerlijk gezegd), net zoals sporten. Door de weeks plan ik zo min mogelijk zodat ik na het werk een paar uurtjes heb met Quinten. Ik zie hem dan ook niet veel, maar haal dit op zaterdag, zondag en maandag in. Ik zorg ook dat ik op een van die drie dagen helemaal niets plan zodat ik alle tijd heb om bij te komen en te knuffelen. En ik vind dat (ondanks dat ze jullie hebben geholpen met de koop van het huis) je moeder niet hoeft te controleren hoe het er uit ziet!

@Pisum: ik zou hem persoonlijk toch zo even wakker maken als ik jou was...

17. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Zo, daar ben ik even met een ego-berichtje. Hier gaat alles zijn gangetje. Quinten is onverminderd vrolijk, snotneus is bijna over. Vandaag een zeer drukke dag gehad op het werk. Maar goed, nog maar een dagje werken en dan heb ik weer weekend. Zaterdag gaan we naar een crematie en zondag hviert mijn zus haar verjaardag. Druk weekend voor de boeg dus. Over dik een uur komt 'Wie is de mol?' weer, hoera! Tot later of tot morgen!

18. nikky

nikky Niet meer actief

bedankt voor jullie reactie's....
    we hebben vandaag de kinderarts gebeld, ze adviseerde om het vandaag en morgen nog te proberen, en even niet aan zijn schema vast te houden, we moeten hem zelf laten komen voor zijn fles zodat hij echt honger heeft, nou en ik moet zeggen het werkt, we mengen zijn voeding voorlopig nog wel met de hypo-allergeen en gaan dit steeds verder afbouwen zodat hij straks alleen nog de allergy care krijgt....het gevolg nu we het zo doen is wel dat hij vandaag pas drie voedingen heeft gehad, dus waarschijnlijk uitkomt op 4 voedingen....ook adviseerde ze om Pim voor iedere fles zijn puffers te geven, zodat hij ook wat makkelijker kan drinken, en het gaat vandaag dus echt weer goed...

mijn mannetje is weer vrolijk en ik ben ook weer een blije mama.....

nogmaals bedank voor jullie berichtjes...liefs Nikky

19. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Pisum: als ik jou was dan zou ik hem wel wakker maken nu. Dan kan je altijd nog besluiten om hem om 23:00 te laten slapen en dus niet wakker te maken voor zijn fles....wie weet slaapt hij door!
    Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik Aimar toch altijd wakker maak voor die laatste fles. Bang dat hij 's nachts komt voor voeding...maar ook omdat ik het verstandig vind om eerst te wachten tot hij groente eet en dan pas die late voeding weg te laten.

Ik ga bij mijn vriend op de bank hangen...ben moe!

Deel Deze Pagina