September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Zeg dat weet ik ook wel :evil: ;) :) hahaha ik gooi hier elke dagiets om... zal de vermoeidheid wel zijn. Maar vanavond niet, want ik heb voor het eerst in weken een dutje gedaan van 11:15-13:30

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    ow dat wil ik ook !

3. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    eh verwar je me met iemand anders, of ben ik helemaal vergeten wat ik geschreven heb......

Femke is zó zielig. Ze kwam net om 13 uur voor de voeding, dus aangelegd, maar na vijf minuten was het krijsen, helemaal overstuur, zo zielig. Dus een paracetamol gegeven en toen is ze uiteindelijk bij mij in slaap gevallen, ze was echt aan het snikken met dikke tranen. Nu heb ik haar lekker hier beneden in de wandelwagenbak liggen. Ben benieuwd hoe de rest van de dag zal gaan....

4. Sabinekuh

Sabinekuh Lid

28 sep 2007
    50
    0
    0
    Het gaat wel snel hier he haha :)

Ik had een vraagje voor de mama's hier die flesvoeding geven, welke fles/speen gebruiken jullie?
    Ik heb sinds paar dagen de difrax opti fles maar kan niet echt zeggen dat ik er tevreden mee ben.. Zou voor kindjes zijn die snel drinken en zou de lucht beperken die ze inslikken..
    Nou, drinken doet ze nog steeds snel, en lucht komt er anders ook voldoende bij.. :(

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Sabinekuh, ik geef bv maar kolf het momenteel af dus geef het wel via de fles. Ik gebruikte eerst een speen van bibi maar daar deed Levi het helemaal niet goed op. Nu heb ik spenen van Avent en gaat echt super !

6. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    hoihoi! nou voeding is goed gegaan en lekker geshopt bij de makro! nu weer terug en net mijn lunch op en kate begint wakker te worden dus dat is weer bijna 4u tussen.. lijkt alsof de rust is teruggekeerd (klopt op hout) maar dan zien wij zo na dee voeding, of ik kan rusten of niet, zo niet bel ik hiernaast op ;)

@ingeltje kate kan hier ook beuken hoor :) ook soms als zij nog aan de borst is, lijkt dan zo'n baby geitje haha

@lindaa :confused: komen ze nogeens dan ook DURE dingen aanbeiden :(: :confused: eeks.. idd wijze keuze die boek... was hij wel ok qua prijs? :(

@mamameike heb opgeschreven, ga zaterdag gelijk neuzen :D oef gelukkig geen tumor :confused: :thumup: maar het zou toch bijtrekken uiteindelijk toch? of heb ik iets gemist :oops: ?

@devilchase hmmm klinkt heel erg op wat mijn SB leidster zei... maar ik ken nog niet genoeg info over.. maar ik snap jou helemaal dat je dan daar voor kiest en je heb genoeg erachter gezocht :thumup: ik denk dat als ik aan de cb vraagt of het later kan dat ze dat afraden of niet? moet je dan rekening houden met dat ze het later krijgen zoals niet babyzwemmen of zo?

@steen hoe gaat het nu met femke? moet ik ook pcm alvast in huis hebben voor zoiets?

@anno mooie foto's!

@moppiepoppie *kijkt MP streng aan: zegt de meid die zoveel kon kletsen :) ;) echt een dotje jullie meid! hoe is het verder? goed bijgekomen?

@jale *zwijmel trouwens wel leuk dit site naam ;) dat turks woord ken ik ook :D

@kaatje leuk 8) oh die 2e ook helemaal haha :)

@missyzuilen haha hier wordt stug gezegd hoeveel zij op mij lijkt, vind het zielig voor hubbie dus zeg ik er bij wat zij wel van papa heeft.. zegt hubbie daarna maak mij niet uit dat zij zoveel op jou lijkt dan, wordt zij een mooie meid! *zwijmel.. zo kun je ook bekijken, wordt net zo knap als papa ;)

@azeb nee :) Kate is gehaald weet je nog, te weinig vruchtwater dus 1 dag te vroeg :p (geeft niet dat je het niet meer weet :p wij zijn een ware kippenhok hier ik onthou ook niet alles :p) maar zij was wel vroeg met haar eerste regeldag, dag 7 al. en haar navelstreng was geloof ik met dag 6 er al af en zi jis wel erg sterk mat haar hoofd en met de 3e week kon zij al tranen met een oog.. dus wel een beetje vroeg bij met sommige dingen.. maar totnutoe wel goed vandaag :) oef migrine die ken ik wel, had ze regelmatig voordat ik zwanger was en toen ik zwanger was ineens niet meer, zalig! hopelijk blijft het nog ff zo!

@eva hier de aanvraag voor kinderbijslag :D :D

zo hehe kletskoppen :) ga gauw kijken of toddler weer online is :evil: dan mijn melk opdrinken, kate wakker maken :)shock: ja zij slaapt nog :D) en dan allebei rusten (hoop ik dan ;))

7. Sabinekuh

Sabinekuh Lid

28 sep 2007
    50
    0
    0
    Kaatje85; Avent ookal geprobeerd... dan heeft ze de fles soms binnen 5 minuten helemaal leeg, met als gevolg dat ze er onderhand de helft daarna eruit gooit...

Parr1983; Fijn dat het wat beter lijkt te gaan! Nu maar hopen dat dat zo blijft!

8. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Yule, heb ergotherapie gestudeerd en werk nu als technisch adviseur (adviseren en opmeten van hulpmiddelen) maar wil dolgraag met verstandelijk gehandicapte kinderen werken.
    Heb je de vaseline al in huis?

@Sunshine, ik heb tijdens de bevalling twee uur persweeën gehad en Britt is uiteindelijk met de pomp gehaald. Ze heeft een lichte voorkeur voor links en gilt af en toe hysterisch alsof je haar pijn doet. Ben ook erg benieuwd wat de osteopaat zegt en of hij iets kan vinden.

@Meike, wat erg dat je verlamming nog niet weg is…hoop dat er iets uit de onderzoeken komt. Fijn dat Noah en Levi het zo goed doen. Succes met alles zal zeker druk zijn..hoe vindt Emma het trouwens?

@Tweety, wat goed zeg!

@Ingeltje, vind het ook moeilijk om Britt steeds boven in haar wieg te leggen maar het werkt wel. Suces!

@Parr, lijkt dan inderdaad op het sprongetje of niet? Zorg en Zekerheid is volgens mij wel een eigen aparte verzekering. Lekker dat je vannacht ook een beetje kon bijkomen.

@Naanaan, wat heerlijk zeg dat het inbakeren zo goed werkt bij Luuk!

@Eva, wat zielig voor Aimar. Die scheurtjes had ik dus ook en ik kan je vertellen dat het echt heel pijnlij is en dat je het toilet echt wil vermijden. De lidocaïne crème werkt bij mij na een aantal keren smeren erg goed…hopelijk bij Aimar ook. Heeft de osteopaat nog iets gevonden?

@Dreames, in Breukelen kan het ’s avonds maar is denk ik te ver voor je vanuit Gouda of niet? Hier in Vleuten kan het ook op donderdagavond.

@Steen, hé bah ga er steeds meer tegen op zien die prikjes, vind het zo zielig! Misschien slaapt Femke lekker de rest van de dag door.

@Moppie, leuk dat je er weer even bent..wat een poppie is Amé!

@Jale, lief! Leuke site heb je.

@Kaatje, dat ziet er gezellig uit :D

@Lindaa, vooral erg lekker om naar Danny te kijken haha ;) Beterschap met Michelle!

@Azeb, beterschap voor je man, babymassage is echt super.

Prikjes
    Britt is dan 8 weken en 4 dagen

Vannacht zat er voor het eerst 4,5 uur tussen de voedingen :D Daarna weer stipt 3 uur...volgens de vk kan het overdag lang om de 3 ur blijven met borstvoeding omdat het zo licht verteerbaar is.

9. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    11111111112222222223333333344444445455555 ze doen het soms als ik ze heeeel hard inggedrukt hou! hahaha

Julian hefet hier opeens sinds paar dagen dat hij heel benauwd wordt na het drinken, hij kijrgt het niet doorgeslikt de laatste slokkn. Zou het se sab simplex zijn? die geef ik sinds maandag. Even stoppen ermee dan maar dus...

benauwd is niet helemaal het goede woord, hij loopt te persen en schreeuwt eventjes en gooit ontzettend met zijn hoofd, dat beuken dus... en over mijn schouder is opeens huilen geblazen... ippv boeren

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Klinkt idd alsof de voeding niet helemaal lekker valt. Heeft hij het sinds je die sab simplex geeft?

11. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Oei, die komt morgen ook bij mij.
    Dat boekje van babyziektes schijnt echt goed te zijn dus die zal ik me morgen wel laten aansmeren. Toch maar een pleister over dat gat in mijn hand plakken. :)

Heb gisteren een baby-peuter-kleuterstoel bij intertoys gekocht (die vibreert ook) en voor Raven een loopwagen en mezelf een hele tas nieuwe kleren (pas maar in 1 van mijn oude broeken :oops: )

die naamplaatjes ;) kun je goedkoper bij een hakkenbar halen (die tip kreeg ik vorig jaar van de felicitasmevrouw)

mamameike Dus toch die van jou in de Kinderen. Dacht nog grappig die tweeling heeft dezelfde namen als die van mamameike :) maar dat zijn ze gewoon

Goed nieuws van die tumor, nu hopen dat ze nogiets aan je oog kunnen doen en je weer een kanp koppie kunnen geven ;)

jale wat een leuke foto en een lieve lach heeft ze

Ingeltje misschien moet je die toetsen eens schoonmaken (helemaal loshalen dus, zal ook wel een hoop limo tussen de toetsen zijn ingelopen)

Sabinekuh ik heb er een 3-fasen speen op zitten en gebruik gaatje 1 voor het voeden

Potver, rust in huis is weg. Matice en Raven huilen (liggenv oor eerst op een kamer om ze te laten wennen, vannacht gaat hij weer bij ons op de kamer ivm nachtvoedingen)

12. mamameike

mamameike Bekend lid

hih ja die van mij in kinderen...

ingeltje, misschien even de fohn er boven houden? dan droogt het misschien... hoop dat het helpt. mijn oude lappie deed de spatie het niet, alleen als je er keihard op sloeg. Daar heb ik tijdens mijn studie helemaal een tik aan overgehouden en toen ik een nieuwe had kon ik er maar niet aan wennen dat ie het weer deed...(hij is nu dus nog net niet ingedeukt hihi)

oei...levi met een roze speen....hihi

wat een schatjes heb ik langs zien komen zeg

@moppiepoppie, wat een mooie namen heeft jouw meisje zeg!

13. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Kaatje: ligt het aan mij of is het een reusachtige speen?

@Mammameike: Dank je! Hihi, vandaar dat ik het op de lijst ook even aangepast wou hebben :p

14. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Wie van jullie doet de gordijnen dicht trouwens op de babykamer? Ik begreep dat ze daar in het begin geel van konden worden ofzo, van de kraamzorg. Maar ze slaapt inmiddels veel beter in het schemer donker. Hoewel het misschien niet echt gezond is om 20 uur in het schemerdonker te vertoeven voor een kindje...?

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    haha ja het is een grote speen, heb hem ook niet zelf gekocht. speen van t kruitvat merk.

Levi slaapt met de gordijnen dicht

16. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Moet wel zeggen dat ik verduisterende gordijnen heb, dus ik laat wel een kiertje, anders is ze binnen de kortste keren een spook, lijkt me...

Is ook weer zoiets om nieuwe gordijnen op te gaan hangen toch?

17. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Vindt iemand trouwens dat ze op mij lijkt? Ik zie echt alleen dingen van haar papa in haar gezichtje... Vind ik trouwens geen enkel probleem aangezien haar papa een lekker ding is :p Was gewoon even benieuwd, hihi.

18. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Moppie, de eerste weken heeft Britt veel in het licht gelegen omdat ze heel geel zag. Nu slaapt ze overdag alleen met de overgordijnen dicht en 's nachts met de overgordijnen en de verduisterende plisseegordijnen.

Berg
    Heeft een van jullie kindjes dit al? Britt sinds een paar dagen maar de witte schilfertjes zijn nu echt gele plakaten geworden. Gebruik de Zwitsal anti-bergpads twee keer per dag en was haar haartjes één keer per dag.

19. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    @Sabinekuh ik kolf af soms, en geef het dan in de mendela flesjes en spenen. Gaat hier prima en geef ok met de vent flessen. met 0+ spenen.
    1+ drinkt ze hier veel te snel en binne 5min op.

Verder vandaag lekker de stad in geweest emt me nichtje en oma even gewinkeld.
    En boodschapjes gedaan. Kyani is heel de dag rustig geweest, maarjah wat wilje ok met een nichtje die de hele tijd met der speelt :)
    Ze ligt nu ok helemaal voor pampus in de box te slapen.

Wisten jullie ok dat je emt zwemmen je (.)(.) moet beschermen?!? Ik heb dus vandag op aanraden van de VK effe lilly pads gehaald.

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Levi begint het hier ook een beetje te krijgen

Deel Deze Pagina