September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @lindaa zielig he als ze verkouden zijn robin heeft het ook gehad afgelopen week.

@misszuilen ik zou er zelf wat van zeggen niemand mag hier naar de slaapkamer gaan
    en hem zelf pakken zonder toestemming deed ik bij de oudste ook niet en dat wil ik bij
    robin ook niet als ie straks thuis is.

felicitas heb nog niks van ze gehoord vorige keer ook een boeken serie aangeschaft spijt o jee
    heb ze nog nooit gebruikt

berg robin heeft er ook een beetje last van ik smeer het nu in met babyolie ik gebruik geen
    haarlotion daar kreeg rene het ook van.

nou we hebben nog geen exacte datum grrrr. van de week werdt er gezegt dat als ie het goed deed ie mee kon ook al was de
    rs nog niet geheel weg. nu willen ze eerst weer dat de rs weg is. maar ja het is niet anders ben er vandaag al
    genoeg pised en verdrietig over geweest. wel is de bestelling voor de sonde eruit gedaan dus die krijgen we een deze dagen binnen.
    ook is ie van de hartmonitor af dus das weer goed. helaas was de kweek nog positief op de rs. ze hebben nu
    gezegt dat ie ergens volgende week mee naar huis kan. nou eerst zien dan geloven hoor.

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Gordijntjes: wij hebben licht doorlatende gordijntjes. doe ze overdag dus wel dicht maar laat gewoon licht door.

Jekkia, niet erg slim idd van je halfzusje. Ze kan haar moeder beter te vriend houden met een kleintje op komst.

felicitas had hier vorige week gebeld maar ik was er niet dus ze hadden tegen mannetje gezegt dat ze terug zouden bellen.. nou nu nog niets gehoord.

Tweety, goed teken dat hij van de hartmonitor af is, balen dat ze nu weer geen datum hebben. je kijkt er toch naar uit en nu wordt je gewoon blij gemaakt met een dode mus. knuff

3. mamameike

mamameike Bekend lid

Over gordijnen, ik vind het wel belangrijk dat mijn kindjes het verschil tussen dag en nacht goed weten, als het de hele dag donker op hun kamertje is word dat wel lastiger denk ik. Daarnaast vind ik het wel fijn als ze het donker niet echt nodig hebben om te kunnen slapen, daarom vanaf 9;00 tot 19:00 zijn de gordijnen open en de hele nacht dus dicht

hier nog geen berg...wel een droge huid

4. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ja me schoonmoeder loopt gerust naar ze bedje of box of wipstoel om hem eruit te tillen hoor!
    Vind ze normaal, deed ze met der eigen kinderen ook..
    En met fles geven, wij laten Mike om de 40cc ofzo even boeren werkt hier goed tegen de krampjes.. Maar zij vind dat onzin, dus luistert dan dus niet naar me en doet t niet.. Gevolg wij zitten dan half uurtje laten met een huilend kind! Grrr..

Ow en die hormonen, heel herkenbaar! Word af&toe gek van mezelf.. Kan soms echt om niks janken en kan niks hebben. Als Mike steeds huilt raak ik helemaal in paniek en als me kerel dan thuiskomt geef ik Mike zo aan hem en ga ik wat anders doen. Anders red ik t soms echt niet de hele dag.. Hopelijk gaat dat weer over\.

5. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    hoi meiden wat hebben jullie veel bijgekletst zeg. ik heb de afgelopen 3 dagen de comp. niet eens aan gehad. het was echt heerlijk. Giovanni heeft een goed ritme zolang dat duurt. om 7,11,15,19,23.30 echt heerlijk. hij doet het echt super eten spelen en dan in z´n eigen bedje boven zonder enige problemen. Ik probeer vrijdag weer wat bij te lezen morgen ben ik wel thuis maar heb de hele dag visite.

Hoop dat alles hier goed gaat. de kleine komt dus ga hem eten geven.

6. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @missyzuilen dan had ze aan mij een verkeerd ik zou het gewoon zeggen dat ik nit wil dat ze hem uit zijn bedje/box of wipper pakt zonder te vragen en de fles zou ze bij mij niet meer mogen geven.

geloof dat ik straks erg ga zijn als ie thuis is haha niemand mag hem hebben alleen ikke haha ben wel een stuk voorzichtiger met hem denk niet dat ik veel mensen de fles laat geven.

7. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Hoihoi nou Kate komt zo, dus probeer ik snel te reageren :) Zij lijkt niu echt weer haar oude zelf zit weer 4u tussen :whistle:

@kaatje ooh glukkig schrok zelf ook een beetje! Waar bleef hij?

@moppiepoppie als Kate boven slaapt dan heb ik de flexen voor de helft open, dus echt donker en echt licht is het niet. 's avonds staat de tafellamp van hubbie aan, aan de andere kant van de bed dus ook niet pik donker. En Kate zag tot haar 3e week nog een beetje geel. Is ook normaal nu is zij wat bleker (net d'r mama ;))

@devilchase ja dat dacht ik al, zo'n antwoord :)

berg oh ja (bijna) dageliks masseer ik Kate's hoofd met haarlotion (soort olie)

@jekkia idd opzich leuk nieuws, alleen de omstandigheden etc wat minder :( mssn is dit een wake-up call? (dan niet de juiste manier maar iig wel wat)

@tweety wel vervelend maar lijkt mij wel beter dat robin 100% naar huis wordt gestuurd en niet 98% ;) nog heel ff geduld meissie dan voordat jij het weet moet jij hem uit huis schoppen ;)

ben vandaag gebeld door Wij Jonge Ouders... over die nieuwe ongeval/zh vezekering. Heb gezegd dat ik niks doe zonder met hubbie te overleggen dus bellen ze eind van de week weer

@elise1 mooi dat het zo goed gaat! nog niet weer naar de zkh gemoeten?

Zo nu ff relaxen. Hubbie is naar darten (uit wedstrijd) hij baalde wel een beetje van hihi, softie, dus heeft hij kate een kus gegeven en mij ook. Nu zo ff weer voeden en voor de tv zitten met Veronica op :D *zwaai

*edit toddler doet het nog niet, ze maken er wel een gedoe van :evil: zucht kunnen hun niks aan doen maar vervelend is het wel :(

8. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Doen wij nu ook niet meer. Alleen me vent en ik geven hem nog de fles.. Gewoon omdat we merken dat hij dan veel rustiger drinkt en geen krampjes of spugen erna heeft.

Ik ben ook veel voorzichtiger geworden door me schoonmoeder hoor. Moet mezelf nu echt dwingen dat ik Mike soms ook op schoot geef bij een ander, zelfs bij me eigen moeder. Omdat ik gewoon gek word van al die adviezen en meningen van anderen die het helemaal anders willen als ons..

Wie heeft er trouwens al een spaarrekening geopend voor de kleine? Ik wil bij postbank, maar kan nergens spaarrekening vinden voor babies.. Alleen vanaf 1 jaar klopt dat?

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    parr: het gesprek duurde anderhalf uur en hij was zijn telefoon vergeten.
    baal echt van toddler

Levi heeft om 16.15 en om 17.15 gegeten en wil nu weer :-?

10. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Mijn schoonmoeder is net zo. Heel irritant soms.
    Maar ben er steeds makkelijker in, gaat de kleine door haar gedrag huilen mag zij er ook mee zitten en hem weer stil proberen te krijgen.

Haar excuus was altijd, ik haal hem uit bed anders zie ik hem niet en ik kom van zover (ze moet 1,5 uur rijden voordat ze hier is, tja dan blijft ze maar langer of kient de tijden dat ze komt maar beter uit)

Je kunt er helaas weinig aan doen, mijn ervaring is dat schoonmoeders in dit geval ernstig oost indisch doof zijn. Alleen koekje van eigen deeg hielp bij die van ons (een beetje)

En die hormonen, dat wordt wel minder. Heb er zelf steeds minder last van ;)

11. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Parr denk dat deze wake-up call ook niet echt doordringt bij haar. Ze denkt helaas dat alles zomaar komt aanwaaien en dat anderen alles wel voor haar regelen. Mijn ouders dreigen wel maar zullen haar nooit uit huis zetten, dus die zullen wel weer alles voor haar gaan regelen

Missy heb rekening bij de postbank maar ook bij de rabobank. Meeste rekeningen voor kinderen kun je al voor of na de geboorte openen

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Missy, ik heb een regenboogrekening bij de rabobank.

13. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hey hoi!
    Isis slaapt overdag met de gordijnen open, inderdaad omdat ze dan een dag-nacht ritme krijgt.
    Ze is vandaag, vooral vanavond, erg onrustig. Volgens mij heeft ze nu echt last van verstopping. Zo aan het persen en als ze niet bij ons is steeds huilen. Misschien ook wel een regeldagje/sprongetje nog steeds, ze is ook hongeriger dan normaal. Ze ligt nu heerlijk op mijn mans schoot te slapen. Mag voor deze ene keer wel, is ook wel erg gezellig :)
    Groetjes!

14. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Iemand tips tegen verstopping trouwens?

15. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    @ kristel jah he!

@ ingeltje, tegen bortsontsteking, kunnen bacteriën in zwemwater zitten, waardoor de kans op zo een ontsteking groot is en met die pads neit, dat sluit de ingang af zeg maar.

felicitas, wel gebeld erdoor maar nog enit aan de deur gehad.

kom later of morgen terug kyani wilt eten.

16. jekkia

jekkia Fanatiek lid

@Kaatje heb jij ook die leuke rups gekregen bij de regenboogrekening?

Wij hadden dat bord ook in de tuin

Tips bij verstopping gekregen van de kinderarts
    ontvel een tomaat door deze onder te dompelen in kokend water en kook de tomaat 1 a 2 minuten in het kokende water. Hierna tomaat fjnmaken totdat het puree wordt. De baby met obstipatie (verstoppping) kun je 3x per dag (zo nodig vaker) wat van de pureelaten nippen van theelepeltje, bijvoorbeeld voordat je het flesje geeft

thermostaat in anus wilt soms ook helpen

druppeltje olie (bv olijfolie) zeggen ze dat het ook helpt (via lepeltje geven of in flesje of wat op je tepel smeren)

hoor ook dat nutrilon omneo kan helpen (wel even met cb checken)

of heb je zelf last van verstopping?

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jekkia, ja hebben ook zo'n leuke rups spaarpot gekregen. Hebben hem aan mijn schoonouders gegeven want wij hebben een mooie zilveren spaarpot van mijn oma gehad

Zwemmen en borsten: Heb nog nooit gehoord dat je je borsten moet beschermen :-?

18. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    dat kreeg ik te horen bij mijn verloskundige, toen ik vroeg wanneer mag ik weer zwemmen. en kan eht kwaad vanwege mijn borstvoeding die ik geef.

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    ik moet morgen naar mijn vk, eens kijken wat zij er van zegt

20. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    okay ben ik wel nieuwschierig naar, heb die dingen wel al aangeschaft, zijn best wel duur...

Deel Deze Pagina