hello ladies... t is hier de laatste dagen even hectisch...hoop er snel weer meer te zijn Levi en Noah doen het goed.....Alleen Levi spuugt steeds veel omdat hi te gulzig is met drinken. vand e week was het zelfs zo erg dat het bij zijn neus weer naar buiten kwam.... weet nog niet wat ik er aan moet doen...t is op zich niet erg gelukkig Groetjes Meike
@Yule: ahj de grote wereld in geweest?! Spannend hè! @Steen: Julian slaapt overdag meestal beneden in de wieg, 's nachts altijd in ledikantje bij ons op de kamer. Soms gaat hij nog mee in bed met ons, op een aankleedkussen tussen onze kussens in. @Jekkia: oooooh wat liiiieeeeeff! @Mamameike: sjeeee 29 dagen alweer! Sjonge...
Ooooh wij hebben echt een heerlijke nacht gehad Fenna kreeg om kwart over 10 haar laatste fles, toen zijn we alledrie gelijk gaan slapen. Toen kwam ze om half 3 voor een fles, waarna we alledrie weer gelijk in slaap zijn gvallen, en toen kwam ze pas weer om half 8, wat een heerlijkheid We zijn allebei ook gelijk topfit, moet ook wel want we krijgen drie keer kraamvisite vandaag Over die kraamvisite, hier was het de hele week ook echt onwijs rustig, nu begint het op gang te komen. Vind het wel lekker eigenlijk, hebben de eerste week echt ff kunnen wennen en genieten met zijn drietjes, en nu mogen er wel mensen komen Zometeen even de dokter bellen voor anticonceptie... Heb het er met de vk over gehad, wilde eerst een spiraaltje maar zij raadde dat juist af als we binnen nu en 2 jaar nog meer kinderen willen i.v.m. inbrengen en verwijderen etc... Dus heb besloten weer aan de pil te gaan, net zo makkelijk Zometeen gelijk even bellen en dan kan ik morgen beginnen, alleen is de eerste strip dan niet veilig... Nou ja, was ook niet van plan om nu al te sexen haha, pfff dat lijkt me echt eng weer de eerste keer na de bevaling Zo, ik ga douchen en aankleden, de eerste kraamvisite komt om 11 uur Maar daarna pas om 4 uur en dat is mijn beste vriendin, net terug van vakantie dus dat is wel weer erg gezellig XXX
HIHI gelukkig, ik ben dus niet de enige die niet durft HIHI! Ik moet ook zeggen dat ik ontzettend last heb down under in de buurt van de knip en hechtingen! Het prikt ontzettend.. ik ben links ingeknipt, en rechts doet zelfs pijn de wijkverpleegkundige komt zo dus ga haar eens vragen of het normaal is..
Mamameike misschien cb eens vragen wat je aan dat gulzige drinken kunt doen. Je hebt wel aparte fv voor kindjes die gulzig drinken (maar daar heb je weinig aan als je bv geeft). steen Matice slaapt overdag beneden in de reiswieg en 's avonds in zijn wiegje bij ons op de slaapkamer sex moet er voorlopig nog niet aan denken, ben al blij als ik even wat kan slapen :bloos: De vorige eerste keer na de bevalling was het wel wat pijnlijk, voelde wat nauwer en droger aan.
mamameike, hier kwam het van de week ook Levi zijn neusgaten uit. Zal wel aan de naam liggen Hij kan ook te gulzig drinken en zich vervolgens verslikken.. maar ben nu allang blij dat hij de borst goed pakt, en ook nog eens zonder tepelhoedje. Is het aanleggen bij jullie ook zo pijnlijk? de eerste paar teugen moet ik echt op mijn tanden bijten om niet te gaan gillen :-?
@IrisB, vreselijk hé die rugweeën manlief heeft hier ook alleen maar moeten strijken over mijn rug Haha de vk gedoopt wat super dat het eindelijk toch zonder die verdoving is gelukt. En wat je zegt, je bent echt alles vergeten zodra de kleine op je buik ligt Goed dat je zo gemotiveerd bent betreft de borstvoeding, dat moet gaan lukken. @Steen, voor beide ouders is Britt het eerste kleinkind, erg bijzonder dus. Mijn ouders wonen hier 150 km vandaan dus vind het super dat ze nu lekker een weekje volop kan genieten van haar kleindochter Leuk langs je werk, ben gisteren ook geweest (werd als eerste hard geroepen dat ik terug kon komen want lag genoeg werk ) Hier ook weinig kraamvisite, hebben we bewust gedaan. Britt slaapt s nachts en af en toe overdag in haar wieg, soms ook gewoon in onze armen of op het voedingskussen in de box. @Kaatje, succes vandaag als je man weg is, gaat vast lukken! Ja hier is het begin van het aanleggen ook pijnlijk..kan dan af en toe ook gillen @Yule, Wel onvoorstelbaar inderdaad om de 7 uur Lekker hé voor het eerst naar buiten. @Lindaa, wat kan zon nacht je goed doen hé. Succes vandaag met de wijkverpleegkundige. Heb je nog veel last van je buik? Hier prikt de plek van de knip ook af en toe met plassen en lopen..al wordt het gelukkig steeds minder. Ben benieuw wat de wijkverpleegkundige erover zegt. @Naanaa, lekker geshopt bij de Prenatal? @Diddl, wat heerlijk zulke nachten! Hoop dat het herstel sneller gaat, sterkte! @Ingeltje, trots mag je zeker zijn! Wat super dat Julian toch zo vanzelf is geboren. Zwaar of niet dat wegpuffen van de persweeën, moest het zelf één wee doen en vond het verschrikkelijk. Hier is de eerste seconde bij het aanleggen ook pijnlijk, schijnt normaal te zijn. @Helma, gefeliciteerd met jullie zoon Rion!! @Jekkia, wat een schattige foto! Oh erg zon dag, hopelijk niet te vaak. @Meike, Britt spuugt sinds gisteren ook na elke voeding, weet ook niet zo goed wat ik hieraan moet of kan doen. @Tinkerbel, wat heerlijk zon nacht! Veel plezier met de kraamvisite. Voeding Britt komt nu weer om de 3 a 4 uur ze drinkt dan aan één borst ongeveer 20 minuten.
wat leuk om jullie ervaringen te lezen, moet toch maar weer meer achter de pc kruipen haha. hier is het aanleggen ook pijnlijk, de ene keer niet en de andere keer moet ik echt op mijn tanden bijten. wanneer gaat dit over? verder heb ik ook nog niet echt eetlust. brood gaat nog wel maar avond eten moet ik er echt in stoppen. het is dat ik bv geef anders zou ik denk ik veel minder eten. hoe is het met jullie buikjes? ik kan nog niet in mijn oude broeken, vooral door mijn dikke billen en ik ben toch al bijna 10 kilo kwijt van de 22 we hebben zaterdag feest en wilde dan toch wel weer gewone kleren aan. sex moet ik echt nog niet aan denken, gelukkig heeft hubbie daar begrip voor en ik moet maar roepen als ik eraan toe ben. heb namelijk van de kraamverzorgster ook verhalen gehoord dat het heel anders kan. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Pijn bij aanleggen: de lactatiekundige noemde dit een pijnlijke toeschietreflex en legde mij uit dat dit normaal is, maar bij de meeste vrouwen maar heel even duurt of soms alleen als tinteling ervaren wordt. Bij mij duurt het helaas bijna de hele voeding, ik zit echt met mijn tanden op elkaar. Het komt doordat de spiertjes rond de melkklieren samentrekken. Blijkbaar heeft 1 op de 100 vrouwen continu een pijnlijke toeschietreflex. Ben ik lekker klaar mee... Maar het schijnt wel minder te worden (is ook al minder moet ik eerlijk zeggen). Het is erger bij stuwing, dat hebben jullie misschien ook gemerkt? Hier een heerlijke nacht gehad! Madam heeft van kwart voor 11 tot half 6 met 1 voeding gedaan, was eerst nog wel wat onrustig maar ik heb van 12 tot haf 6 geslapen en daarna nog van half 7 tot half 9. Heerlijk! We waren klaar met het badje om 10 uur en de wijkverpleegkundige is geweest vanmorgen. Ze vond ons heel relaxed. Dat vond ik echt een compliment! @Jekkia: wat een lieve foto... Mijn vriend valt soms ook in slaap met Raven op zijn borst, soms ook in bed. Ik vind dat echt doodeng... Hij moet echt uit bed gaan dan, anders komt ze nog een keer onder het dekbed. Raar he, dat we nou dezelfde naam hebben voor onze dochters... alleen anders uitgesproken. Buik: ik kan nog niks van mijn oude kleren aan, broeken niet vanwege mijn buik en billen, en shirtjes krijg ik niet over mijn boobs heen... Moet nog 10 kilo kwijt om op mijn startgewicht te komen. Da's een hoop. Maar ik heb de hele tijd zo'n honger door de borstvoeding... Zo schiet het niet op natuurlijk! Sex: kan hier nog zeker niet, want de wond is nog niet dicht. De huid is gaan wijken dus moet vanbinnen uit dichtgaan. Ik moet nog steeds goed de wond spoelen elke dag. Maar we knuffelen wat af, want mijn vriend vindt mij ineens super sexy met al die extra rondingen (terwijl hij helemaal niet van vetrolletjes houdt eigenlijk... ik snap het niet helemaal). Hij heeft nog nooit zoveel aan mijn borsten mogen zitten als de laatste week, want hij helpt mij met aanleggen enzo en hij wordt er toch wel hitsig van merk ik... Slapen: hier in de wieg op onze slaapkamer, in de box of in onze armen en soms in het ledikantje op de babykamer als ik de slaapkamer lucht of het wiegje is afgehaald. @mamameike: ik las wel ergens dat je bij BV en spugen een beetje johannes broodpitmeel kunt geven (weet niet hoe dat moet eigenlijk) om het wat dikker te maken in de maag zodat het er niet meteen weer uitkomt. Maar op zich is het niet erg idd, het is een soort overloopbeveiliging he, dat spugen, als ze teveel binnenkrijgen. Zolang hij goed groeit is het prima toch?
kreeg vanmorgen het advies om vit D te gaan geven aan julia. weet iemand waar ik dit kan halen, bij de drogist of alleen bij de apotheek. apotheek kan ik namelijk nog niet lopen en de drogist wel dus dan weet ik of hubbie het nog moet halen of dat julia en ik het doen haha. xxxxxxxxxxxxxxxxxx
heey mamas! Heb vanmorgen de wijkverpleegkundige over de vloer gehad en dat is best goed gegaan! Michelle woog anderhalve week geleden 2910 gram en vanmorgen op de weegschaal 3300. dus is ze gegroeid en ze doet het verder hartstikke goed! Wel blijft haar naveltje wat vochtig en ze zei dat er wat wild vlees is in het naveltje dus die komt ze maandag aanstippen (voelt michelle gelukkig niets van) en dan slinkt dat wild vlees weer! De wijkverpleegkundige van het CB vond mij een ervaren jonge moeder! ze vroeg of ik michelle wou uitkleden en ze zei: goh, je lijkt wel ervaren zo soepel en vlot jij haar uitkleed.. HIHI leuk om te horen! Verder moet michelle 20 oktober voor het eerst naar het CB en dan krijgt ze ook gelijk haar eerste prik! autsj..
Hey meiden, Net lekker met de kleine naar de stad geweest. Vanavond gaan we naar mijn Souders. Mijn Svader is nu zo ziek (niet verkouden of zo) dat hij de deur niet echt makkelijk uit kan dus dan maar naar hem toe met de kleine. En dan eten we daar meteen mee... hoef ik lekker niet te koken. sex: begin daar wel weer zin in te krijgen, maar durf eigenlijk niet. Ben bang dat het pijn doet of zo. Ik had 1 hechting die op zou lossen, dus denk dat die wel weer weg is. Vanaf wanneer mag sex eigenlijk weer?
@anno: ik heb wel weer gewone broeken aan. Niet mn oude broeken, want die kon ik nog niet aan door mn bovenbenen en billen, maar ben het weekend lekker wezen shoppen. Niet veel kleding gekocht maar wel wat om de tijd te overbruggen tot ik weer in mn oude kleding pas.
Heb hier ook veel minder eetlust, maar zorg wel dat ik goed en gezond eet ivm de borstvoeding. Zit hier alweer 0,5 kg onder mijn startgewicht voor de zwangerschap Sex moet ik wel aandenken maar nog zeker niet aandoen haha. Van de ene kant lijkt me het doodeng, aan de andere kant heb ik ook wel ontzettend gemist. We zien wel wanneer ik het aandurf. @Yule, tijdens de stuwing had ik er ook meer last van..het wordt hier steeds minder. Beetje jammer dat je bij die weinig vrouwen hoort die er de hele tijd last van heeft. Haha lief dat je man er hitsig van wordt @Lindaa, leuk zo'n compliment! Brrr moet er niet aandenken die eerste prik. @Anno, Vitamine D is bij zowel de apotheek als de drogist te koop. Britt had vanmiddag na de voeding weer darmkrampen...ik blijf het zo zielig vinden als ik haar echt de longen uit haar lijf hoor huilen bah! Misschien toch maar eens morgen cinababy kopen. Mijn moeder is hier de tuin aan het doen zodat ik kon rusten..ben echt doodmoe maar het lukt me niet te gaan slapen. Vanavond maar weer eens vroeg naar bed. Morgen komt de wijkverpleegkundige, ben benieuwd!
volgens mij mag sex weer als je er zelf aan toe bent. zeker met 1 hechting moet het wel kunnen volgens mij en anders kun je toch stoppen als het pijn doet. ik moet volgende week al naar het CB en nu zit ik te twijfelen of ik vrijdag of maandag eerst nog zal gaan wegen. volgens mij doet ons meisje het gewoon goed, is erg tevreden en wordt steeds vaker zelf wakker om te eten. ik wilde vannacht gaan proberen om niet meer de wekker te zetten, dat is meer voor mezelf want Julia wordt steeds voor de wekker wakker. ga weer lekker de bank op, beviel prima haha. xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Anno, geen idee wanneer die ergste pijn over gaat met aanleggen. de kraamverzorgster zei dat er eerst een laagje eelt op je tepel moet komen. Vitamine D moet geloof ik vanaf 2 weken, moet het ook nog even halen, kan gewoon bij de drogist, AH heeft ze ook. van davitamon. Broeken: heb ze nog niet gepast maar denk dat al mijn broeken te groot zijn. ben nu namelijk magerder als voor ik zwanger raakte :-? ben door de hormooninjecties heel veel vocht gaan vasthouden wat ik nu ook kwijt raak. Vriendin zei net ook dat ze me heel anders in mijn gezicht vond. Sex: Ehh nee bedankt. Kan nog niet eens zitten en lopen zonder dat ik pijn heb, laat staan als er iets in moet Yule, hier ook bijna tijdens het hele voeden pijn, vooral als hij even rust neemt en dan weer opnieuw begint met zuigen.. Met stuwing is het idd erger, gelukkig is de stuwing hier over. Heb toen echt zitten huilen tijdens de nachtvoedingen Mag jouw mannetje aan je borsten zitten? Laat mijn mannetje het maar niet horen zijn ze veel te pijnlijk voor ben net voor het eerst even buiten geweest, samen met mannetje en Levi de hond gaan uitlaten. Klein blokje om het huis heen. Ben het dan ook echt wel zat. Morgen weer een klein rondje en dan vrijdag met de auto naar de winkel en een paar boodschapjes doen.
@dreames: sex mag je in principe wel weer hebben! (ik moet er echt niet aan denken, vind het nog zo eng.. en het prikt bij mij ook nog zo.. lijkt me niet zo lekker!) @anno: wat moet jij al snel zeg naar het CB! @kaatje: pff hou maar op, vond de hielprik al erg zielig hihihi.. Ik ga nu maar weer even met de *poes* in een biotex badje! moet de wonden verzachten en ontsmetten volgens de kraamverzorgster!
Anno vitamine D is ook te verkrijgen bij o.a. etos (hoef jij geen vitamine K erbij te geven?) Ik moest vit D vanaf de 8ste dag geven... Was het maar dat ik al in miijn gewone kleding kon, sommige oude broeken wel maar mijn heupen zijn nog niet terug in oude positie (de rest wel m.u.v. van slappe buik en grotere borsten ) Vorige keer duurde het zo'n 5 maanden voordat ik mijn jeans weer aankon. Met wat pech blijven de heupen iets breder (ken er genoeg die nu nogsteeds na een jaar nog niet in hun oude kleding kunnen) Heb hetzelfde probleem als jou, vrijdag hebben wij een bruiloft en had ook graag weer mijn oude kleding aangedaan. Helaas voor mij wordt het toch mijn zwangerschapsbroek met een hip verhullend truitje Yule hoe eng het ook is als hij met Raven in bed slaapt, ze zal niet snel onder het dekbed terecht komen en stikken. Was daar in het begin ook bang voor maar ook al slaap je/hij onbewust hou je daar rekening mee... (tenzij hij gedronken heeft, dan is het niet aan te bevelen) Ik vind het gaaf dat je dochterje Raven heet ookal wordt het op z'n Nederlands uitgesproken (Raven wordt hier ook vaker op de Nederlandse spelling aangesproken maar das voornamelijk door ouderen. Vind allebei de versies heel gaaf klinken) aanleggen hier ook last van pijnlijk toeschietreflex. Gelukkig maar heel even Kaatje kan ook zijn dat je Levi niet goed aanlegd waardoor hij de tepel niet helemaal te pakken krijgt, dan voel je ook van die vlijmscherpe steken in je tepel als hij begint te zuigen. Goed checken of hij de hele tepel en hof in zijn mondje heeft. Lindaa fijn dat Michelle het zo goed doet. Heerlijk zo'n complimentje, daar ga je wel van stralen Badedass schijnt ook goed ontsmettend te werken voor je "poes". Morgen moet ik met Matice naar CB en bij de volgende afspraak krijgt hij ook z'n eerste prik. (heb alvast paracetamol voor baby's gehaald van 60mg bij de drogisterij, want Raven had er vorig jaar behoorlijk last van gehad)) Dreames ze adviseren om tot 6 weken na geboorte te wachten met sex. Maar als je niet meer vloeit kan het volgens mij ook Heb trouwens heel gaaf cadeautje gekregen van de juli 2007 mama's. Een ijzeren wandklok met de geboortedatum en naam van Matice erop. Ben de eerste moeder daar die alweer is bevallen. Zanoni is de 2e (ook een september 2008 mama maar niet zo aktief hier op forum)
Hoi hoi, Hier gaat alles prima! Femke had gisteren iets rode billetjes (ze poept ook zoveel...), direct met de bepanthen gestart: en vandaag al resultaat! @Anno, als je bv geeft moet je vanaf de 10e dag vit k en d bijgeven. De vit k is op recept en de vit d kun je gewoon van davitamon kopen, volgens mij ook bij de drogist. Pijn bij aanleggen: hier heb ik gelukkig geen last van. Heel even een tinteling, maar verder niets. @Yule, wat lekker dat Raven als zo goed doorgeslapen heeft. Ik heb sinds gisteren weer mijn oude kleren aan, heerlijk! Ik heb nog wel een buikje (maar dat had ik al... ) Vandaag heb ik uitsluitsel over mijn ouderschapsverlof gekregen: ik krijg het niet volledig, zoals ik gevraagd had, maar ik heb een zeer goed tegenvoorstel gehad: officieel zou ik per 17 nov. moet beginnen, nu heb ik tot 19 dec. ouderschapsverlof, dan moet ik het weekend 20-21 werken, kerstavond een late dienst en tweede kerstdag een late dienst, en voor de rest dus vrij. Ik vind het een hele goede deal! Met die dagen kan ik er mooi rustig in komen op het werk! En we kunnen het nu zo plannen dat mijn man dan thuis is. Hij werkt ook onregelmatig, dus werkt dit jaar dan met oud op nieuw. Dus ik ben voorlopig nog wel even thuis! @Tinkerbel, ook al zo'n lekkere nacht gehad, super hoor! Ik weet even niet meer wie het schreef....maar ik moet er juist aan denken om te eten nu in bv geef. Ik eet wel heel erg gezond, stom is dat he! hihi, mijn man zei: vandaag eten we weer eens een keer een pizza hoor. Dus dat doen we dan ook lekker. Hebben jullie al producten ontdekt waar de kleintjes op gereageerd hebben met de bv? Nou meiden, tot later!