September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Het is weer zover. Het tweede sprongetje komt eraan (bij Matice).

Als je baby 8 weken oud is maakt hij zijn tweede sprongetje in de mentale ontwikkeling. Hij is nu gefascineerd door patronen buiten en in zijn lichaampje. Dat is best moeilijk om je voor te stellen. Vooral als je nagaat dat het om alle zintuigen gaat, niet alleen om het zien. Je baby ontdekt bijvoorbeeld zijn handen en voeten en kan er tijden mee bezig zijn om zijn arm of been een bepaalde houding aan te laten nemen. Hij is eindeloos gefascineerd door licht dat schaduwen werpt op de muur van zijn slaapkamertje. Hij is gebiologeerd door de kleurrijke blikjes in de supermarkt en geniet van de geluidjes zoals 'ah', 'uh' en 'ehh' die hij nu kan maken.

Dat nieuwe vermogen dat hij bij dit tweede sprongetje krijgt is niet alleen maar pret. Het zet ook de vertrouwde wereld van je baby op zijn kop. Hij ziet hoort, ruikt, proeft en voelt dingen die totaal nieuw voor hem zijn. Zijn oude wereld is niet meer wat het geweest is. Hij is verward en misschien wel angstig. Help je baby bij het nemen van een sprongetje. Knuffel hem extra vaak, praat met hem, zing een liedje. Jij bent en blijft het mooiste speel- en troostgoed.

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja daarom. ga eerst eens kijken hoe mijn vk er tegenover staat voor ik zo'n hoop geld eraan uit geef.

3. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    gelijk heb je ;) ik had alleen zo iets toen ze dat zei ik wil geen ontsteking krijgen vandaar dat meteen ging halen :oops:

4. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Hallo!

Femke is gelukkig weer een stuk vrolijker! En ze heeft net ook weer goed gedronken. Het is alleen nog niet zo dat ze opvallend veel slaapt....misschien vannacht ;)

Berg: Femke heeft er geen last van.

Gordijnen: overdag zijn ze half open, we hebben inbetween gordijnen omdat we ook rolluiken hebben. En 's nachts is alles hier potdicht maar hebben we wel een klein lampje aan, we hebben namelijk gemerkt dat Femke dan beter slaapt.

Zwemmen: ik weet dat je moet opletten met je borsten met kou etc, maar ik heb ook nooit eerder gehoord dat je extra maatregelen moet nemen...

@Azeb, hihi geeft niets!

@Parr, ik heb de paracetamol vandaag gekocht, en ben van plan hem de volgende keer van te voren al te geven, omdat Femke er vanmiddag toch best heftig op reageerde.

@Missyzuilen, je kan bij de postbank de groeirekening openen al vanaf de geboorte.

Ik duik lekker mijn bedje in, ga filmpje kijken, manlief is werken. Slaap lekker straks!

5. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    berg, hier nog neits te zien.

gordijnen, overdag gewoon dicht en savonds ook, heb dan het nachtlampje van de babyfoon aan voor haar. Is ook een rustgevende lampje.

net ff op de lief webwinkel spulletjes besteld, zoals zwemkleding en 3 shirtjes vet leuk maar ok duur, maar opa betaald het toch als kado! :)

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Babystyle, ja idd borstontsteking is niet prettig. heb even gegoogled,maar kan eigenlijk alleen maar mensen vinden die ze gebruiken met zwemmen tegen het lekken.
    ow als opa betaald gewoon lekker doorbestellen :)
    heb ook een truitje van Lief gekocht maar wel via marktplaats. was nog super mooi, en dat voor 5 euro incl. verzendkosten.. baby's maken er toch niets aan vies en groeien er binnen no time uit.

7. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    mmm okay, we zien het wel

8. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0

ff spammen, is het geen schatje :D

9. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    @azeb gio had 10 dagen geen ontlasting gehad. En met thermometer heel voorzichtig hoorde echt een luchtveniel leeglopen. je kan ook op de thermometer wat olijfolie doen blijkt te helpen. Bij gio wel die had 1 uur later een volle luier en niet zo´n kleintje ook. vandaag weer.

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ze is prachtig.

Meeting: Op de meeting kreeg ik een creme knuffeltje mee.. weet niet wie hem gekocht heeft,maar is een groot succes hier

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mijn moeder deed vroeger als ik niet kon poepen een puntje zeep naar binnen :(

12. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    wat een lieverd zo, leuke uitstraling

13. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    zo meiden ga proberen te reageren ga niet helemaal terug naar de laatste keer dat is 5 dagen geleden of zo dt ga ik echt niet redden. haha

@missy zuilen wat vervelend ik zou er wat van zeggen. Hier heb ik daar gelukkig geen last van als hij ligt te slapen laten ze hem ook slapen. toen mijn schoonmoeder hem slapend op de arm had heeft ze wel geprobeerd hem wakker te maken. maar ja hij is 8 weken oud en ze hebben hem nog steeds niet wakker gezien.

@parr gelukkig gaat het aardig goed hier. Hij slikt nog best veel na het eten, maar gaat wel beter met het papje. Hij krijgt nu twee keer de fles en die kunnen we mooi indikken.

@tweety fijn dat hij van de hartmonitor af is. Maar grrrrr nog geen datum.

Gordijnen: hier slaapt gio ´s nacht met gordijnen dicht en overdag open. Als ik erbij ga liggen dan doe ik ze dicht want ik kan anders niet slapen. verder heeft gio er geen last meer van van licht of donker.

felicitas heeft vanavond gebeld komen volgende week langs.

Ik ga proberen nu weer wat mee te kletsen zodat ik meer kan reageren.

14. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Wahahahhahaha *schroeft thermostaat van de muur*

óf bedoelde je een thermometer?

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    :) Ingeltje wat ben je weer gevat vandaag.

Zat toevallig vandaag op het forum iets te lezen over een vervanging voor een badje omdat die te klein werd.

Raadde iemand een OPLOSbaar badje aan ipv een OPBLAASbaar badje :dacne:

16. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Kaatje : mooie banner, haha oplosbaar badje is ook leuk :)

Rekening: volgens mij zei iemand anders het ook al, maar vaak heb je veel meer rente op een gewone spaarrekening. Zoek het dus goed uit.

Smoeder: de mijne is ook de hele dag aan het zeggen dat Julian zo op Gijs lijkt. [e vraagt het aan iedereen en zegt dan dat ie toch écht veel op Gijs lijkt. Laatat vroeg ze het aan iemand en die zei dat Julian nu nmeer op mij lijkt. Dan blijft ze daar de héle dag over bezig. Pff... Verder wil ze hem ook steeds overnemen, maar soms wil ik dat echt niet. Het is druk op verjaardagen en dan houd ik hem liever bij ons.

Julian deed mij in de auto verbazen door gericht naar zijn maxicosi speeldingetje te grijpen, stak zijn handjes er echt naar uit IK helemaal verbaasd kijen, hij lachen :)

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    wat is Julian toch een lekker slim vlot jochie ! Ja bij een gewone spaarrekening heb je idd meer rente. Bij de regenboog rekening krijg je 3%

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Meisjes ik ga naar bed.
    Slaap lekker en tot morgen !

19. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    :evil: oei meid wat een hóóp spel/typ fouten :evil: :)

20. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    slaap lekker kaatje :) *zwaait

Deel Deze Pagina