September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Goeiemorgen!
    Ingeltje, gefeliciteerd!

Vanmorgen moest ik er vroeg uit (half zeven :()want er zou een klusjesman komen om half acht... Mijn man probeerde mij wakker te krijgen en ik lag wat te klagen en te zeuren in bed en ik zei te hard: 'ik wil niet!'. Helaas, dat maakte Isis wakker, die daarvoor heerlijk lag te slapen. Dus toen moest ik wel :)
    Vannacht na de voeding rond half drie had ze het zo moeilijk. Steeds aan het persen, huilen, bijna schreeuwen. Zo zielig! Uiteindelijk viel ze gelukkig wel in slaap. Vanmorgen ben ik er even goed voor gaan zitten, lekker met de beentjes spelen en bewegen richting buik en het buikje masseren. En ja hoor, een enorme poepbroek :). He heerlijk dat het eruit is, ze was direct weer lekker vrolijk en lacherig. De poep was overigens helemaal niet hard ofzo.
    Maar het probleem blijft natuurlijk. Een theelepeltje olijfolie schijnt te helpen voor de voeding? Iemand ervaring daarmee?
    Ik ga mijn verhaal ook even aan een lactatiekundige op het forum voorleggen.
    Ben ook wel benieuwd of het tepelhoedje hier ook effect op heeft. Ik ben in elk geval weer opnieuw gemotiveerd om te proberen eraf te komen. Vannacht en vanmorgen weer even geprobeerd, maar Isis is er toch totaal niet van gecharmeerd om zo aan deborst te drinken helaas :(.
    Oke, ik ga ontbijten,
    liefs
    Azeb

2. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    gefeliciteerd iongeltje!

goedemorgen meiden.
    vanacht hele goede nacht gehad. 23.30 en toen pas wee rom 7uur vanmorgen.

vanmiddag naar een vriendin van mij. even lekker bijkletsen na elkaar alweer een weekje enit gezien te hebben... beste vriendin haha, kwam hier altijd 1 of 2x in de week na geboorte kyani, maar ze meost weer aan eht werk.

3. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    haha echt waar.. was me niet eens opgevallen. :)
    Misschien omdat t makkelijker is om ze te typen in een zin whaha..
    Maar heb net nog gekeken, het is echt een mannetje hoor. ;)

4. foover

foover Bekend lid

17 nov 2007
    730
    0
    16
    Goedemorgen allemaal,

Iedereen goed geslapen?

Ingeltje van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele jaartjes.

Hier verder alles goed. Lotte heeft vorige week 4 nachtjes doorgeslapen en dacht toen laat ik er dan ook maar 4 weer wakker worden. Nu heeft ze al weer 2 nachtjes doorgeslapen. Ik ben dus erg benieuwd of ze 's nachts straks weer gaat spoken of dat ze nu de smaak te pakken heeft. We wachten het rustig af.

Sorry dat ik op niemand reageer, maar ik heb ook last van beginnende ( of vergevorderde) dementie. Als ik iets heb gelezen ben ik snel weer vergeten wie wat geschreven heeft.

Groetjes Marieke.

5. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    yihhhhaaaaaaaaaaaa ons Sterre heeft de magische grens bereikt van 3 kg.

om juist te zijn 3.050 kg, heb ze ook snel met een lintmeter gemeten en ze zou rond de 50 cm zijn nu

6. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Lieve Ingeltje: Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Jonge blom! ;))

Hier een supernacht gehad! Ik ben gisteravond naar de terugkomavond van de bv cursus geweest en Jill lag daar heerlijk te maffen. Om 21.15 kwam ze voor de borst. Best raar om te geven waar een pro bijzit ;) Twee dames gaven trouwens nu de fles.
    Toen we weer thuis waren kwam ze om 12 uur en toen pas om 7 uur vanmorgen :confused:
    Ben blij dat de regeldagen weer voorbij zijn :D
    Had wel een stomme fout gemaakt tijdens die dagen. Gaf als ze kwam, elk uur/elke 2 uur een andere borst, waardoor ze veel voormelk binnen kreeg. Gevolg: een groene poepbroek. Zo suf, had het gisteren meteen in de gaten gelukkig. Nu geef ik binnen de 3 uur dezelfde borst.
    En zo leren we elke dag weer bij :-D

Dochterlief ligt nog heerlijk rond te kijken en valt af en toe in slaap. Zo fijn hoe relaxt ze is, kan daar toch nog zo van genieten na alle ellende.
    Ga even ontbijten, er komt zo een vriendin op bezoek.

7. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Dank voor de feeliesietaatsies :) word er helemaal blij van

Oh en heb gisteren de Medela Swing gehaald, mensen, wat een geweldig apparaat
    je kolft met gemak liters af, makkelijker en minder pijnlijk dan de avenmnt handkolf. ik ben er erg blkij mee

8. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Kaatje, wat een lekker jochie is Levi!

@Yule, hier waren het eerst ook schilfertjes…de anti-bergpads van de Kruidvat werken trouwens goed. Succes met de kloven, hier is de pijn ook nog lang niet weg bah!

@Ingeltjes, GEFELICITEERD met je verjaardag. Wat een super cadeau van Julian. Balen dat ik nog lang niet jarig ben, zo’n cadeau wil ik ook wel ;)

Ga hier ook vliegen, zo meteen naar de osteopaat en daarna naar de C-1000 (maken ze baby-foto’s)

9. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Hoihoi!

Er is er 1 jarig hoera, hoera, dat kun je wel zien dat is zijijijijijij!

Van harte gefeliciteerd Ingeltje! Maak er een leuke dag van!

@Azeb: wat vervelend zeg, die verstopping! zo zielig lijkt me dat! Wel gek trouwens dat ze gewone dunne poep heeft maar het niet kwijt kan. Misschien ook zo'n pijnlijk kloofje bij de anus als Aimar (en ik en Krisstel ;) )?

@Zico: joepie, boven de 3 kilo! Fijn hoor.

@freesia: ah, gelukkig zijn de regeldagen voorbij...! HET IS EEN FASE (remember?) Veel plezier met het vriendinnen bezoek!

Hier weer een relaxte nacht... van 23 tot 5:45! Jaaaaa! En daarna heb ik Raven om 9 uur gewekt want mijn linker tiet klapte uit elkaar en moest nodig geleegd worden. Dat mocht, zei de lactatiekundige, want het is een 'samenwerkingsrelatie' :)
    Gisteren zijn we naar mijn ouders geweest, anderhalf uur rijden hier vandaan. Nou dat ging prima! Ze vonden het geweldig om Raven weer te zien en we hebben lekker gewandeld en ze is doodgeknuffeld en de hele dag gefilmd en gefotografeerd. Ze was erg wakker, heeft tijdens het wandelen 2 uur lang uit de wagen liggen kijken naar alles wat voorbij kwam. Erg schattig!
    Helaas werd ik errug verkouden 's avonds en zit nu te typen met een snotneus... Ik denk dat ik nu heb wat Raven van de week had...

@Lindaa: klinkt als stevige verkoudheid, dan zwelt je neusslijmvlies zo op dat de buisjes naar je oren dicht gaan zitten en dat voel je dan wel, je kunt er ook oorpijn van krijgen en keelpijn. Heb je in een vliegtuig of met duiken misschien wel eens je oren 'geklaard'? Dat helpt wel om regelmatig te doen. Neus dichtknijpen een een beetje druk op je oren zetten, wel rustig en voorzichtig doen. En anders neusdruppels (zout) zodat het slijmvlies weer wat slinkt.
    Griep is koorts, spierpijn, hoofdpijn, maar GEEN neusverkoudheid (=ander virus).
    In ieder geval beterschap voor jullie allebei!

10. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Ik heb vanmorgen eens goed haar anusje bestudeerd naar aanleiding van wat ik gister hier had gelezen, maar het ziet er gewoon goed uit, niet stuk of rood of geirriteerd ofzoiets...
    Wat heerlijk dat Raven nu ook door lijkt te gaan slapen. Ik ben jaloers!
    En Julian ook al bijna, zo'n verjaardagscadeautje wil ik ook wel (ben op 4 november jarig)... Ik zal het Isis eens vertellen :)
    Groetjes!

11. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ohh ik ben ook jaloers op al die doorslapers. Sara is zaterdag 2 maanden, maar meldt zich nog steeds om 4 uur. Het wordt ook niet later of zo..pfff. Hoop echt dat ze binnenkort opeens denkt "laat ik gewoon een flesje overslaan". Ik moet 4 december weer werken en wil dan toch liever geen gebroken nachten!

12. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Yule: ik gebruik nu idd ook de neusspray! Ik heb idd geen griep meer, heb ik de eerste dagen wel gehad.. precies wat jij omschrijft! en die hoofdpijn was nog wel het ergste ..! is nu een erge verkoudheid
    Missyzuilen: ah gelukkig, je weet dus toch dta je een manneke hebt gekregen :p ;)
    Zico: gefeli met sterre haar kilootjes! :whistle:

oh hoor iemand roepen, dus ga weer ff vliegen :p

13. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

ff snel, want oudste dochter vraagt aandacht..
    Maar Ingeltje van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Hier vannacht ook weer om de 3 uur... Schiet niet op he haha.

14. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Gordijnen: als ik die overdag open laat dan heeft ze een inslaaphuiltje; doe ik ze bijna dicht (verduisterende rolgordijnen, dus dan is er nog iets aan schemer ipv helemaal donker als ik een kier laat) dan slaapt ze meteen. Is dat heel slecht? Gaat ze dan minder snel de nacht doorslapen? (Hoop van niet :confused: )

@allemaal: wie slaapt er bij de baby op de kamer? Of de baby bij jullie? Wij slapen nog wel bij haar omdat ze dat adviseren in de folder 'veilig slapen' tegen wiegedood, maar zouden stiekem graag naar onze eigen kamer willen. Toch zijn we dan bang dat ze 's nachts ook een inslaaphuiltje krijgt omdat ze onze zachte geluiden 's nachts gewend is en weet dat we er zijn... Weet iemand trouwens of je baby sneller de nacht doorslaapt als je NIET bij hem slaapt? Want het lijkt mij dat ze wel dieper slapen als ze alleen slapen en niet het gewoel van hun ouders in de nabijheid hebben...

@allemaal: Wat ik raar vind: van onze kraamverzorgster mocht de baby niet langer dan 6 uur aaneen slapen 's nachts, want anders zou het niet goed zijn voor hun bloedsuikerspiegel. Hebben jullie hier ook van gehoord? En wanneer hoef je die 6 uur niet meer aan te houden? Ik hoor nu al zoveel verhalen van baby's die doorslapen namelijk...
    En overdag moeten we haar om de vier uur maximaal wakker maken voor een voeding omdat baby's anders dag- en nachtritme door elkaar zouden gaan halen waardoor ze 's nachts vaker komen. Klopt dit? Wie heeft er ervaring mee dat dat niet zo is? Ik dacht te lezen dat iemand zei dat er tussen twee avondvoedingen 6 uur lag en dat daarna toch haar baby netjes de nacht doorsliep....

@Naannaan: ik gebruik een bakerzakje; dat is een soort van semi-inbakeren door een slaapzakje waar de handjes ook in gaan. Amé was namelijk in het begin ook heel onrustig, maar slaapt nu veeeel beter en heeft ook een goed ritme.

@Pupke? (ik weet niet helemaal meer wie :oops: ): Amé heeft ook een voorkeurshouding en wij moeten nu elke dag haar bedje andersom opmaken. Maar ik weet niet of ik nu elke keer haar hoofdje na de voeding de andere kant op moet doen, want ik heb immers het bedje toch al andersom opgemaakt? Bovendien lijkt mij dat ze nu een tijdje op de andere kant moet slapen, want de ene kant is nu ook iets platter... Hoe pak jij dat aan?

15. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.816
    4.057
    113
    @kaatje: dat speeltje is een konijntje met een rammelaar toch ;)

Regenboogrekening: Hier ook twee (een voor mij en een voor mn ouders). Heb 2 boeken van ikke (dus als iemand er een wil dan moet je het even zeggen!), twee knuffels en twee spaarpotten.

@Ingeltje: GEFELICITEERD

16. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Wij hebben Sara na 2 weken op haar eigen kamertje gelegd. Puur gevoelsmatig omdat we vonden dat ze daaraan moest wennen (alleen slapen) en ook omdat ik nerveus werd van al haar geluidjes.

En wellicht krijgt ze een inslaaphuiltje, maar daar is ze na een paar nachten vast zo weer vanaf. Even wennen. Maar misschien huilt ze ook niet... dat weet je pas als je het probeert. Wij waren bang dat Sara zou gaan huilen toen ze van de wieg naar het grote bed overging. Niets van gemerkt. Sliep als een roos.

En wat betreft de gordijnen. Deze kun je overdag beter open houden. Er dient daglicht binnen te komen, zodat ze een dag en nachtritme gaat "snappen".

17. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Morgen dames,

Zo, ik ben pas net uit bed... Na de laatste fles van 24.00 uur meldde meneer zich pas om 07.10 uur en volgens mij niet van de honger, maar van de overvolle poepluier! Daarna is hij weer lekker gaan slapen, en wij dus ook. Zometeen maar weer even wakker maken en dan lekker in bad!

effe wat reacties uit mijn blote hoofdje:

@Ingeltje: van harte gefeliciteerd! Ga maar lekker veel taartjes eten vandaag!

@Azeb: als het niet zo'n vervelende aanleiding was geweest (want het is natuurlijk niet leuk dat ze pijn heeft), dan had ik smakelijk gelachten om de zin 'ik heb vanmorgen eens goed haar anusje bestudeerd'...

@Parr: whahahaha! Jij pestkop!

@Yule: super dat het zo goed is gegaan gisteren. Beterschap met je snottebellenneus!

Tot later!

18. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Pupke: wat heerlijk. Werd hij eerder ook zo laat wakker of was het opeens doorslapen? Die hoop heb ik namelijk bij Sara

19. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Moppiemoppie: wij maken het bed niet elke dag andersom op. Wij hebben het nu zo opgemaat dat het licht en de speeltjes op de vesterbank aan zijn rechterkant staan, in de hoop dat hij dan naar die kant kijkt. Dit gebeurt ook wel als hij wakker is, maar als hij slaapt ligt hij altijd naar de linkerkant. Als ik jou was zou ik inderdaad steeds zijn hoofdje de andere kant op leggen (dus beide kanten) en ook proberen het hoofdje recht te laten houden door recht voor hem te zitten etc. Het is namelijk ook heel belangrijk dat hij leert wat 'recht' is.

@Jannes: Quinten slaapt al bijna 2 weken wat langer. Een keer werd hij pas om 08.00 uur wakker en de andere keren zo tussen 05.30 uur en 07.00 uur. Hiervoor meldde hij zich eigenlijk haast op de minuut af om 04.00 uur. Dus hier is het ook van de ene op de andere nacht gebeurt (alleen al 2 weken geleden)!

20. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Dan is er nog hoop :D

Deel Deze Pagina