September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hoi Eva!
    Fijn dat het tepelhoedje jou op zich ook goed bevalt. Aanzuigen met en daarna doordrinken zonder heb ik al een par keer geprobeerd maar dat vindt Isis niet leuk. Ze wordt dan zo boos dat ik het ook maar gauw weer opgeef. Ik moet vast strenger zijn en doorpakken, maar dat vind ik nog wel moeilijk in dit geval.... :( Terwijl ik daar bij 'laten huilen' helemaal geen moeite mee heeft (maar dat komt misschien omdat ik heb ervaren dat Isis altijd wel inslaapt na een paar huiltjes).
    Tijdens het drinken laat het tepelhoedje nooit los bij mij, Isis zuigt mijn tepel er bijna helemaal in waardoor ie goed vacuum zit. Maar voordat ze hem goed heeft gepakt kan ie er nog wel eens afvallen, vooral als Isis wild met haar armpjes maait, dan slaat ze hem er nog wel eens af.
    Ik maak hem meestal een beetje nat (met melk uit mijn borst of met een beetje spuug) en dan blijft ie meestal wel goed zitten totdat Isis rustig drinkt.
    Vervelend he dat de antwoorden van de experts best lang duren... :(
    Maar zij doen het er volgens mij ook maar gewoon bij toch? Dus onbetaald? Ik vind het al heel wat dat ze er in elk geval zijn!

2. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Goeiemorgen!

Even uit het hoofd reageren...

berg: Nog niets van te zien bij Ewout, hoop dat dat ook zo blijft.

@yule: Nog even over die kraamzorg met een dagje tussen. Heb je aan je verzekering die 150 (of wat het ook was) moeten overmaken? Misschien heeft de Waarden je eigen bijdrage rechtstreeks bij hen gedeclareerd en is alles voor jou in orde?

licht: Hier slaapt Ewout ook gewoon bij daglicht. Hij moet aan dag en nacht wennen, dus dan lijkt het me niet handig hem heel de tijd in het donker te leggen. En aangezien wij nog steeds aan rooming in doen, zou ik dan ook hele dag in het donker zitten. Heb ik toch geen zin in :)

@ingeltje: Gelukkige verjaardag! Toch een mooi jaar hoor, 1980 ;)

alleen slapen: Ewout mag bij ons op de kamer slapen tot hij 6 maanden is. Het schijnt idd beter te zijn ivm wiegendood en ik doe het ook zodat ik zijn hongersignalen snel kan opvangen. Langs de andere kant is het soms ook beter als babies op hun eigen kamer slapen omdat ze dan soms beter slapen. Sommige ouders worden heel de tijd wakker van hun geluidjes en denken dat er dan wat is en dan gaan ze de baby pakken waardoor die telkens in z'n slaap gestoord wordt. Dan is het dus beter om hem op de eigen kamer te leggen. Ikzelf word eigenlijk alleen maar wakker als ie wil gaan eten en verder word hij er 's nachts niet uitgepakt.

@freesia: Fijn dat je door de regeldagen bent (nu ja, deze regeldagen ;) )

drie kwartier later kan ik verder schrijven... ga wel ff over op ego nu :p

Gisteren had Ewout weer een regeldag. Begon met intervals van 2u (wat ik al verdacht vond :D), daarna 1u en tegen de avond was het "of een borst in zijn mond, of huilen". Ben dan maar op bed gaan kamperen met hem en hem rustig laten drinken. Kan ondertussen lezen enzo terwijl ik voed, dus dat ging wel goed. Hij weet ondertussen ook veel beter hoe het moet met aanhappen, dus was een heel stuk minder pijnlijk dan de vorige keer. Vrolijk word je er nooit van als ze urenlang constant aan een borst hangen, maar ik leg me er gewoon bij neer en geef em wat ie nodig heeft. Scheelt een boel ellende ;)

Vandaag beetje rare ochtend met Ewout die denk ik moe is van zijn marathon gisteren. Hij eet steeds een beetje, met als gevolg dat ie snel weer wil eten. Hij is fijn in bad geweest (begint steeds wilder te worden en slaat nu met handjes en voetjes, erg leuk :)) en heeft het bed ondergeplast :evil: Hij had tijdens het verschonen zichzelf en de commode ondergeplast. Ok, dacht ik, dan ga je nu maar in bad ipv straks. Maar kan em niet laten liggen op waskussen terwijl ik met emmers sleur, dus dan maar in z'n blootje op het bed (wel met doeken en een zeiltje edm). Vindt ie sowieso leuk en ging goed, tot ik na de laatste emmer hem ging ophalen en een mooie natte plek náást het zeiltje ontdekte. Jongetjes, ze blijven leuk :) Een uur later was ie erin geslaagd om tot aan z'n schouderbladen onder de poep te zitten. Kortom, mama wordt goed beziggehouden vandaag :D Hij heeft net gegeten (voor het eerst vandaag een deftige maaltijd) dus hoop dat ie nu wat langer gaat slapen.

Fijne dag allemaal!

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Tepelhoedjes vielen er hier ook steeds af met drinken, of Levi sloeg ze er idd vanaf. Mijn vk kwam met de tip om er een klein beetje vaseline op te smeren.. werkt beter dan spuug of melk. wordt wel iets vetter.

Ow moet over een half uur richting mijn werk voor dat gesprek. gatver heb er echt geen zin in. haat dit soort dingen.

4. succes kaatje en ik snap dat je er geen zin in hebt maar nog even en je bent er al weer vanaf

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

5. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Succes kaatje!
    Goeie tip van de vaseline trouwens!

6. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Kaatje succes meid! komt vast allemaal goed! ;)

7. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Succes Kaatje

8. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    aaah jale wat een leuke banner! (net als die van kaatje trouwens ;) )

9. Sabinekuh

Sabinekuh Lid

28 sep 2007
    50
    0
    0
    Ingeltje, Gefeliciteerd! :)

Ik denk dat de ABC Dophilus begint te werken, gisterenavond een poepluier zonder problemen, en vanmorgen weer! :D

Vannacht heeft zij ook voor de eerste keer doorgeslapen, half 12 laatste voeding en zij kwam pas om 6 uur weer! Was zeer verbaasd toen ik op de klok keek hoelaat het was haha :)

Had haar net in de box gelegd, woezel en pip speelkleed erin, en ze zat gewoon te brabbelen en te lachen tegen de beertjes die eraan hangen :D
    Voorheen lag ze er een beetje verloren onder, nu vind ze het echt leuk!

Ze was de afgelopen dagen echt verschrikkelijk huilerig, was geen land mee te bezeilen ze wilde alleen bij mij of bij mijn vriend liggen, met de muziek aan...
    Slapen heeft ze overdag toen ook niet gedaan, op wat hazenslaapjes van een halfuurtje na..
    Nu had ik al een aantal mensen het hier over sprongetjes zien hebben, zou het kunnen zijn dat zij hier nu gewoon middenin zit?

10. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.816
    4.057
    113
    Leuk he als ze dat gaan doen. Demi heeft een spiegel aan haar speelkleed en toen straks was ze daar hele verhalen aan haar zelf aan het vertellen. Volgens mij vind ze het geweldig om in de spiegel zichzelf te zien.

11. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ik heb een Nederlandse beschrijving en daarin staat: elke fles 15 druppels.

Sara babbelt ook de hele dag. En lachen.. dat vind ze het leukst. Zo schattig om te zien en te horen. Ik leg haar als ze moe is, wakker in bed. Daar hoor ik het dan ook. Ligt ze volgens mij tegen haar knuffeltje te kletsen of zo :D

12. Sabinekuh

Sabinekuh Lid

28 sep 2007
    50
    0
    0
    Is idd erg leuk!
    Vooral met dat koppie wat ze erbij trekt haha :)

Gisteren kwam mijn moeder langs en die was ze ook zeer gebiologeerd aan het bestuderen, en soms kwam er dan een geluidje uit haha.

Gek dat het toch allemaal sneller gaat als verwacht haha

13. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Sabinekuh: leuk he? Wij hebben dat W&P speelkleed ook en het is hier ook een groot succes!
    Klinkt als sprongetje inderdaad. Kijk maar op www.oeiikgroei.nl

@Kaatje: succes meid met je gesprek.
    Ik ga denk ik wel babyzwemmen in de Hoorn, maar ik vind het wel erg vroeg hoor! Ik weet niet of ik dan met de voedingen wel uitkom, want Raven komt eigenlijk altijd tussen 8.30 en 9 uur 's ochtends, dus dan wordt het krapjes... Maar misschien is dat over een paar weken weer anders.

@moppiepoppie: volgens mij heeft een baby geen last van 'woelende ouders', maar is het juist geruststellend om jullie ademhaling en bewegingen te horen.
    Wij hebben Raven nog steeds op onze kamer liggen. Ze slaapt overdag daar ook in haar wiegje met de gordijnen open. Mijn ervaring is dat ze dan veel eerder het dag-nachtritme te pakken hebben dan met die voedingen geforceerd om de 4 uur overdag. Raven had ook een omgedraaid dag-nacht ritme en dat was na een dag of 10 genormaliseerd met open gordijnen. Ze slaapt al een week of 2 van 23 tot 5.30 uur.
    Maar het is natuurlijk voor elk kind anders wat werkt, soms is het even dingen uitproberen voor een paar dagen en kijken wat het effect is.
    Als ze een paar weken oud is mag er wel meer dan 6 uur tussen hoor 's nachts. Maar waarschijnlijk zal Ame dat nog niet uit zichzelf doen.

14. Sabinekuh

Sabinekuh Lid

28 sep 2007
    50
    0
    0
    Ja, ben er nu wel van overtuigd dat het een sprongetje moet zijn!
    Kan alleen nergens vinden hoelang zoiets duurt?

Amber slaapt ook bij ons op de kamer, dit omdat wij maar een slaapkamer hebben, gelukkig wel een grote zodat we haar meubeltjes er ook bij hebben kunnen zetten, op de kast na, daarvoor hebben wij zo'n wit smal kastje gekocht bij ikea haha.
    Maar merk wel aan Amber dat zij de geluiden juist fijn vind, ze slaapt sneller als ze ons hoort praten dan wanneer het doodstil is.

15. jekkia

jekkia Fanatiek lid

:oops: :oops: :oops: wat denkte gai?

Gefelicitaart!!

Parr ik heb ook de rest van de bestelling binnen. Passen de handschoentjes en mutsje niet :x . Ach, bestel dan ook maar zo'n sjaal voor Matice dan kan hij dat setje gebruiken ;)

Voor de lijst: Matice weegt nu 4650 gram en is 55 cm (meneer is 1300gr aangekomen en 4,5 cm gegroeid in een maand tijd :whistle: ) 19-11 om 11.30 is de volgende afspraak bij cb en 2e prikjes

Heeft ook zijn eerste prikjes gehad, flink gehuild en heel boos geworden (matice dan, zijn hoofd was knalrood)
    Thuis snel gevoed, zetpil gegeven en in bed gelegd. Meneer ligt nu heerlijk te slapen. Ben benieuwd hoe het straks gaat als hij wakker is.

We moeten met Matice naar de fysio vanwege zijn voorkeurshouding, zijn hoofdje is aan de rechterzijde wat platter.

Iemand had het hier over zwemmen als je bv geeft. Je mag gewoon zwemmen, hebt geen bescherming voor je tepels nodig. Zelfs niet als je een borstontsteking had.

De baby's mogen inderdaad zwemmen na hun eerste prikjes. Dus wij gaan maandag dagje naar Meerdal! :whistle:

Raven wordt straks door haar oma opgehaald voor weekendje logeren dus ik ga samen met Matice een heerlijk rustig weekendje tegenmoet...

16. aaah vervelend he die prikjes jekkia ik kijk er echt tegenop maar ik blijf maar denken, daarna mogen we zwemmen.
    en hubbie heeft beloofd eerst een keer mee te gaan proefzwemmen om te kijken of julia haar huidje tegen het water kan.
    we hebben nog 2 weekjes om ons voor te bereiden

heb gisteren trouwens in de auto op een parkeerplaats bij de benzinepomp bv zitten geven anders werd het veel te laat voor ons meisje.
    maakte mij niet uit en haar ook niet, vond het wel iets hebben.
    we hebben er trouwens nog een tas wortels aan over gehouden haha.
    kwam een vrachtwagen voor ons staan en hubbie ging even roken dus die begint meteen te kletsen (ook chauffeur) en komt terug met een tas wortels haha

tot straks, krijg nog ff kraamvisite, ja beter laat dan nooit.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

17. klavertje44

klavertje44 Bekend lid

31 jul 2007
    648
    0
    0
    Ohhh wat kom ik hier weinig! Veelste weinig als je het mij vraagt!

Hoe is het met jullie allemaal? Hier gaat alles goed! Daimy woog de laatste keer bij het cb 4035 gram en ze was 52 cm. Ze haalt het dus allemaal goed in!

Tot later, dan lees ik alles weer een beetje bij (hopelijk hihi)

18. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Heel verschillend per kindje. De een heeft er maar een dag last van, de andere een paar dagen. Ook per sprongetje verschilt het. Staat allemaal in Oei ik groei.

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hey meiden.
    Nou ik mag partime terug komen maar wel met zo'n regeling dat ze al zeker wisten dat ik dan maar zelf ontslag zou nemen.
    Ik mag terug komen maar dan met een 0 uren contract. Ik ga dan de vrijdag van 13.00 tot 21.00 werken en de zaterdag. Verder op oproepbasis ( zondag, vakanties en als iemand een vrije dag wil )
    Dit betekend dus dat als ze me niet nodig hebben ik ook geen salaris heb. Dat is dus geen optie. Verder zie ik het ook niet zitten om ieder weekend te moeten werken.

Dit weten ze dus spelen ze het zo.. we laten haar lekker de weekenden werken zodat ze zelf ontslag neemt en het ons geen geld kost :evil: moet nu dus hard op zoek naar ander werk

Yule, zwemmen is idd vroeg. Niet alleen met de voeding maar betekend toch ook vroeg uit bed, zelf eten, kleine eten, spullen pakken en gaan.. ben zelf meer van het eerst lekker wakker worden met een koppie thee/koffie

Prikjes: ik moet pas over twee weken maar vind het nu al super erg.. hoop niet dat ik ga huilen ( softe mama heeft Levi weer :) )

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    volgens mij gaan ze toddler weer online gooien ! kreeg iig een rare error en nu wil hij niet ( of heel erg langzaam ) openen :whistle:

Deel Deze Pagina