@Yule, wat heerlijk Raven was zeker uitgeput van alle nieuwe indrukken. Hoop dat ze vanavond weer zo lekker slaapt Heb ze inderdaad bij de Kruidvat gekocht..tussen de Zwitsal spulletjes in een vierkant doosje. Britt heeft nog steeds maat 1 (tot 5 kg) van Pampers aan (ik had nog twee pakken) en tot nu toe nog geen poep langs de luier. @Moppie, overdag slaapt Britt de ene keer met de gordijnen open de andere keer dicht (dan komt er nog daglicht doorheen) en s nachts met verduister gordijnen (dus echt pikdonker) en is hier geen probleem hoor. Ze slaapt ook overdag in de maxi-cosi (in de auto) en af en toe in de box en dan is het ook licht. @Kaatje, belachelijk gedoe van je werk, is inderdaad geen optie die onzekerheid. Alvast gefeliciteerd voor morgen en veel sterkte voor je mannetje. @Parr, leuk hé wat lief die big smile! (vooral die tweede foto ) @Zico, leuke fotos! Hier komt Britt ook nog steeds s nachts om de 3 a 4 uur (laatst een uitzondering van 4,5 uur!) Vandaag overdag gewoon drie keer om de 2,5 uur , moet niet gekker worden. Wel super leuk, ze begint nu echt te brabbelen en is bijna de hele dag aan het lachen! Vanmorgen bij de osteopaat geweest en Britt had inderdaad een blokkade in haar nek (waardoor ze dus voorkeur had voor links en ook één lichaamshelft meer bewoog dan de ander). Deze heeft hij weggehaald en we merken al dat ze meer symmetrisch beweegt. Volgende week nog een keer terugkomen. Daarna naar de C-1000 geweest voor de babyfotos, over twee weken kunnen we ze zien, ben erg benieuwd! Ga morgen beginnen om Britt overdag op haar eigen kamer in haar ledikantje te laten slapen. s Nachts houden we haar nog wel in de wieg op onze kamer. Babyzwemmen Wij gaan 6 november voor het eerst babyzwemmen. Vandaag een zwembroekje bij de Prenatal gekocht waar een zwemluier niet nodig is..echt super schattig ding.
ikgebruik ook geen zeep maar zeep-vrije was gel van de HEMA, maa rik vind het makkelijker om zeep te zeggen
kraamzorg gaf de tip om als de luier om is en dicht is dan bij de benen naar binnen te gaan om die randjes goed te zetten, anders lekt het langsheen
Dames k zit nu Derek te kijken bij rtl 4 en derek gaat nu bij een familie langs, familie bikkers. Een van de zonen is Stephan, die heeft als schooljongen bij ons in de McD gewerkt, zijn broer heeft toen vorig jaar zelfmoord gepleegd door voor een trein te springen ooh het begint weer tot straks!
@Yule: als ik 's avonds na twee uur al voed dan zal ze toch ook minder drinken en dan dus 's nachts gewoon evenveel komen als normaal (hier zo om de vier uur vanaf het begin van iedere voeding)? Trouwens had ik begrepen van veel mensen dat Kruitvatluiers beter zijn dan Pampers en nog goedkoper ook, dus misschien is dat een idee? Ik stop bij mijn meisje pas een speen erin als ze steeds hysterischer tussendoor gaat huilen. Dan heb ik het idee dat ze ook wel echt wakker is geworden van zichzelf. @Parr: Waar las je dat dan over die 30-45 minuten? Ik heb hier het boek regelmaat en inbakeren van Ria Blom en geloof dat ik ook zoiets tegenkwam. Ik geef trouwens bv. Gister had ik vijf mergpijpjes gegeten en dat vond ze echt extreem vies volgens mij. Nam maar een paar slokjes toen het tijd was om te eten en daarna huilen en kribbig doen en overstrekken en ze wou écht niet meer. Misschien was de bv te zoet geworden, haha. @Yule: kan dat? @Kaatje: als Levi op je pink zuigt zou het ook zuigbehoefte kunnen zijn. Heb je al eens een speen geprobeerd? Misschien wil hij dan ook minder vaak eten omdat hij met de speen ook al tevreden is... Het zal wel aan mij liggen, maar die tussendoorhuiltjes klinken bij mij hetzelfde in de oren als de hongerhuiltjes... Volgens mij heeft mijn meisje vandaag en gister een sprongetje want ze blijft maar om het half uur huilen... Het schijnt dat je de weken dat je overtijd was bij haar leeftijd op moet tellen om te kijken hoever ze al is in haar ontwikkeling. Ze is nu 3 wkn en ze heeft 1,5 week te lang in mijn buik gezeten, dus dan zou ze 4/5 wkn zijn en dan is het eerste sprongetje, dus het kan...
Bij de kinderarts was het goed. Hij hoorde even een ruisje en het volgende moment was het weer weg. Hij zei dat kinderen over dat soort ruisjes heen groeien. Dus geen reden tot paniek zei hij. Hij wilde voor de zekerheid het verslag van de 20wekenecho opvragen in het ziekenhuis. Er zou waarschijnlijk niets uitkomen, maar dan kon hij alles uitsluiten. Maar daar maak ik me ook niet druk om, ik heb zoveel echo's gehad dan hadden ze echt wel wat gezien als het niet goed was. Vandaag hebben we fotos gemaakt van de meiden. Mn broertje zn schoonvader is hobbyfotograaf. En hij is best goed. Dus fotos van de meiden alleen. Shanty (dochtertje uit mn schoonzusje haar eerdere relatie) en de meiden, Shanty alleen, Shanty en Giovanni en Giovanni en de meiden.En 1 van Giovanni alleen. Was wel heel leuk. Meiden werkten niet helemaal mee maar ach. Ik krijg morgen de foto's op een cdtje. We zouden namelijk 1 van de fotos uitzoeken en die op canvas af laten drukken. Donderdag gaan mn schoonzusje, de meiden, Giovanni en ik naar de jongegezinnenbeurs, zijn er nog meer die gaan?
ok is pauze, wou heftig om dat ze te zien @steen hoeveel moet ik geven dan? trouwensik heb beide pampers als huggies gebruikt (nu huggies) beide bevallen mij goed! @krisstel super meid dat het wat opgeleverd heeft! Ja heerlijk om die bevorderingen te zien! @moppiepoppie van Yule heeft zij net ook in bericht aan jou gezegd Katewerd hier wakker en hubbie kon ook genieten van een glimlach ook allemaal bekkies trekken, alsof zij wou praten heerlijk! Alleen nu is zij weer bij mij op schoot, wilt niet slapen
Terwijl ik wacht tot Ewout wil eten... pampers: Aha, nog meer mensen met Pampers Baby Dry maat 2 problemen. Beeld ik het me toch niet in. De voorbije week al een keer of 4 gehad dat de poep er langs boven uit komt (met record vandaag). Met de randjes niets mis dus, het is de bovenrand aan de achterkant waar iets mis mee is denk ik Wij gebruiken normaal gezien wasbare luiers, maar voor 's nachts hebben we wegwerp omdat die wasbare echt doornat worden en 's nachts ligt ie er langer in natuurlijk. Nu waren deze in aanbieding, dus man een pak gekocht van 2-6 kilo. Maar Ewout zat vorige week al op 5,5 kilo dus de pampers moesten op en dat zijn we nu aan het doen. Vind de beestjes die erop staan helemaal geweldig , maar zal toch blij zijn als ik de Bamboozles weer kan gaan gebruiken. Bovendien gemerkt dat ik nu niet minder was dan met de wasbare luiers (elke dag een machine), dus dat valt ook weer mee... Slaapwel allemaal!
oei oei Matice heeft zo'n 5 uurtjes liggen huilen door de prikjes. Arm menneke... Het viel mij vandaag op dat opeens veel meer geluidjes kan maken zoals euhh, ar, oh en eej. (gelijk hele verhalen ha ha) en meer naar zijn speelgoed zit te grijpen. jonge gezinnenbeurs wij gaan dit jaar niet maar die beurs is wel hardstikke leuk. Veel gratis dingen als je er op tijd bij bent. Bij de ingang liggen boekjes met (kortings)bonnen Tip voor wie een Quinny kinderwagen heeft, daar staat een pittstop van Quinny. Daar kun je gratis je kinderwagen laten opknappen (zo heeft mijn oude Quinny al nieuwe wielen gekregen, rem is gemaakt, gratis skailerenhoes voor over de duwstang en de bel was vervangen )
@parr, op het cb vertelde ze me dat ik de helft van een 120 mg kon geven, wel in de lengte doorsnijden. Jonge gezinnenbeurs: ik ga er heen met mijn moeder, ben benieuwd... Het lijkt alsof Femke vandaag toch ook nog een beetje uit haar hum is door gisteren (kan dat?) ze heeft amper geslapen vandaag en is snel aan het huilen.... duik nu zelf ook mijn bedje in!
@moppiepoppie: haha, en ik heb het weer van iemand anders, van die 45 minuten! Misschien is het wel onzin... Nee hoor, hier zie ik dat patroon in ieder geval wel terug. Borstvoeding gaat wel smaken naar wat je eet, maar of ze dat dan vies vinden? Ik denk het niet. Het is volgens het CB hier achterhaald dat baby's last hebben van wat jij eet. Over die tussenpozen 's avonds: als er korter tussen zit wordt de melk wat vetter van samenstelling en dat zorgt ervoor dat ze langer kunnen slapen (verteert langzamer en zorgt voor langer verzadigingsgevoel). De lactatiekundige hier op het forum noemt het 'snacken' in de avond zodat ze langer doorslapen. Ik merk dat hier wel dus. En Raven slaapt na een paar voedingen korter op elkaar 6-7 uur door. Beurs: wanneer is die ook alweer? @Jekkia: hier ook eeeeej, ar, prrr en oh! Leuk hoor. Pampers: oh, ligt het aan de maat 2? Ik doe dat trouwens al heel secuur, die randjes goed vouwen zoals Parr zei. Dus dat kan het ook niet zijn denk ik. Die beestjes zijn idd wel heel leuk. Mijn vriend legt bij elke luier aan Raven uit wat erop staat. @funnyme: geruststellende berichten bij de kinderarts!
Goedemorgen, Hier weer een nacht waarin de meiden niet doorsliepen. Heb ze om 2330 gegeven. Toen kwamen ze om 3.15 en toen om 7.30. Ze sliepen zo lekker door maar na de prikjes (vorige week donderdag) is het but!
@jekkia goeie tip maar helaas staan ze er dit jaar niet. wij gaan dus ook dit jaar niet als die er had gestaan hadden we zeker proberen te gaan. aangezien robin niet thuis is heb ik er ook niet oveel zin in.
Goedemorgen meiden! Hier weer een goede nacht gehad! lekker geslapen van 11 tot kwart over 7! En toch kan ik er sochtends in eens niet zo goed meer af komen! Funnyme wat vervelend, hoop dat ze gauw weer lekker kunnen slapen! jonge gezinnen beurs: ga ik niet heen..is mij te ver weg ahahah!
Ik snap ook niet waarom ze niet meer doorslapen Lindaa. Maar goed het is nu redelijk stil dus ik ga ook nog maar een poging doen om een uurtje ofzo te slapen.