September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Doe dat maar lekker meid! Hopelijk kan je nu zelf even tot rust komen! knuff

2. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Hoi...hier niet zo'n goede nacht gehad...
    Aimar lag weer veel geluidjes te maken en na de voeding van 23:15 wilde hij maar niet in slaap vallen. Ook is het lastig dat wanneer hij krampjes heeft, hij alleen rustig lijkt te worden met mijn pink in zijn mond...Ik heb 'm gisteravond geen glycerine zetpil meer gegeven voor het poepen omdat hij overdags gewoon had gepoept....misschien dat hij daarom wat onrustig was :(:

Vraagje aan moeders die flesvoeding geven:
    Ik ben dus aan het afbouwen. Nou is het zo dat Aimar nog niet altijd om de 4 uur drinkt. Soms wil hij 3 uur na de fles (soms nog eerder) al weer drinken. Hoe moet dat nou als hij straks volledig op flesvoeding zit? Want volgens het pak mag hij nog maar 5 voedingen, maar dat haalt hij echt niet. Soms zit hij nog op 7 voedingen. Maarja kan moeilijk 7 keer 110 cc gaan geven.....HELLUP!

3. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Goedemorgen mama's!

Yippie mijn zoontje heeft mij in elk geval de tijd gegund om ruim 20 :confused: pagina's bij te lezen! ;) Wel weer leuk om alle herkenbare dingen te zien.

Eerst even reageren en dan mijn eigen stukje 8)

@ Miranda T hè dat is balen dat je hebt moeten stoppen met bv. Maar jouw gezondheid is ook heel belangrijk!
    @ Anno ik zag dat jij baat hebt bij venkelthee. Mij vertelde de kraamzorg dat dit nu wordt afgeraden. Maar ik weet eigenlijk niet waarom?
    @ Babystyle Kyano laat ik echt nog niet bij iemand anders slapen...daar is hij mij veel te lief voor. Lekker bij papa en mama :D
    @ Freesia hoe gaat het nu met Jil? Is ze nu wel wat bijgekomen?
    @ Parr wat een lieve foto's van Kate! Gelukkig huilt ze nu alweer wat minder. Jij ook weer redelijk bijgeslapen?
    @ Yule is op zich niet erg als je na 5 jaar hetzelfde werk eens wat anders wil? En ik denk dat je opleiding nooit weg is...dat kun je ergens anders altijd wel weer gebruiken. Een nieuwe uitdaging is ook wel eens nodig!
    @ Ingeltje handig die draagdoek! En :D GEFELICITEERD NOG MET JE VERJAARDAG :D
    @ Kaatje grrr die :evil: werkgever van jouw! Hopenlijk vind je snel een leuke nieuwe baan. En succes vandaag voor hubbie in het ziekenhuis!
    @ Tweety balen dat Robin nog steeds niet naar huis kan :(

Zo deze alvast even posten voordat Kyano toch nog besluit om wakker te worden ;)

4. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Luiers:

Ik gebruik hier zowel Kruidvat Newborn als Pampers New Born tot 5 kilo. Poep is pas 2 keer doorgelekt in de kruidvat luier. De pampers houden het goed, zelf nadat ik de zetpil had gegeven :) De Pampers lijker comfortabeler te zitten....

5. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    funnyMe: baker je je kindjes in? Ik zou het proberen... onze Luuk is ook veel wakker, maar hij slaapt vanzelf weer in als hij ingebakerd is.. hoor 'm soms wel 4 keer per nacht even brabbelen, maar hij gaat niet huilen. Als hij niet ingebakerd ligt, gaat hij wel huilen (waarschijnlijk omdat hij zichzelf in zijn gezicht slaat of open krabt... Het is te proberen toch?

6. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Oh en Funny me slaap lekker meid, hopenlijk lukt het even een uurtje!

Ego:
    de laatste paar dagen gaat het hier niet zo lekker. Vanaf een uur of 13 in de middag wordt Kyano heel onrustig en wil dan absoluut niet meer in zijn bedje slapen, terwijl hij toch heel moe is want dat zie je aan zijn gapen. Als we hem dan toch in bed liggen, blijft hij huilen. Meestal begint het bij hem juist zachtjes en gaat dan over in uiteindelijk histerisch krijsen :confused: . Als we hem dan bij ons nemen valt hij uiteindelijk wel bij ons in slaap maar zodra hij weer in bedje ligt begint het opnieuw. Dit gaat echt door tot ongeveer 23 uur 's avonds en dan ineens is het ook weer over en slaapt hij gelukkig de nacht door en de ochtend meestal ook nog wel.
    In eerste instantie dachten we elke keer dat het krampjes waren maar dat is het niet altijd. Soms halen we hem uit zijn bedje en dan is het al gelijk goed. Gisteravond is hij in de box in slaap gevallen en daar hebben we hem dan ook een uurtje laten liggen. Toen bv gegeven en het leek alsof alles goed was. In bed.....weer huilen :(

Nu voel ik mezelf eigenlijk wel onzeker, want moet ik hem nu laten liggen en hysterisch laten krijsen? Hij geeft echt niet op. Maar van de andere kant, hij slaapt wel de hele nacht en ochtend netjes in zijn bedje dus misschien dan in de middag en avond toch maar wat meer beneden laten als hem dat rustiger maakt?
    Morgen gaan we voor de zekerheid nog naar een magnetiseur. Ik heb met hem aan de telefoon gesproken en hij gaat ervan uit dat Kyano door de keizersnee verlatingsangst heeft opgelopen. Omdat hij gelijk in de couveuse is komen te liggen. Hij gaat ervan uit dat hij Kyano weer rustig kan krijgen....ben benieuwd!

7. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Luiers: hier Kruidvatluiers, maat 2 (3-6 kilo). Geen problemen mee, ik heb echt nog nooit gehad dat er iets lekte ofzo… maar ik doe ‘m ook wel goed dicht, dus hoog aan de achterkant en dat er aan de voorkant nog een pink tussen past (iemand hier zei dat een keer, dacht ik). En ik zet ook de randjes bij de benen goed zoals Parr zei.

Gordijnen: hier ook overdag open vanwege dag-nacht ritme.

Sab simplex: wij doen ook 15 druppels bij elke voeding. Stond op de site en ook in de gebruiksaanwijzing.

Voor de lijst: Rayyan is nu 4770 gram en 57,5 cm

Oooh hij lacht echt heeel veel, zo schattig *zwijmel*

8. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.816
    4.057
    113
    @yule: hier bevallen de pampers juist wel, de bumblies iets minder en de c1000 vond ik ook heel goed (daar had ik de newborn van). Maatje 3 zit hier trouwens ook gewoon goed.

@Zico: mooie foto’s!

Beurs: wij gaan niet.

@Eva: Demi mag volgens het pak maar 5 voedingen, maar de drinkt er 6. Het CB weet dat ze 6 voedingen van 150 cc + 5 scheppen krijgt en die hebben er niets van gezegd.

9. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Hier bevallen de Kruidvat maat 2 en de C1000 luiers heel goed.

10. sasha

sasha Actief lid

15 jan 2008
    462
    0
    0
    Goeiemorgen,hier ook een probleem met de pampers maat 2 (maar ook maat 1 hoor) al meerdere malen ondergepoept, en ondergeplast. Terwijl de luier toch heel goed zat....(randjes goed enzo)

11. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ook hier het bekende pampers probleem. Net schoon, nieuwe outfit aan en hoppa... alles poep. Ben nu overgestapt naar Kruitvat. Ben benieuwd!

12. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Goedemorgen dames! Hier een goede nacht gehad, zelfs een keer 5u tussen!

@ingeltje :) ... hoe was jouw verjaardag dan? was het gezellie met vriendin?

@steen in de lengte doorsbijden.. je hebt dus over een zetpil voor kids? :p

luiersIk heb dus een pak huggies gekocht in mt 2 voor als wij van huis zijn maar ook voor onder bepaalde kledingstukken (heb al 1 broek waar ik met veel moeite over de bamboozles krijg :p maar die brok is gaaf dus dan maar wegwerp :p) die heeft winnie the pooh beebs erop ook érg schattig :D

@wupje ja ik ben nu al redelijk bijgeslapen gelukkig! 8) hmm ik dnek idd dat Kyano eenzaam is. Is net als een huiluurtje, ze willen allen bij je liggen/zijn. Ik geef er nu gewoon aan toe, KAte heeft niet altijd baat bij het 15 min huil regel. Dan heb ik haar bij mij in een draagdoek, doet wonderen, enige nadeel is dat ik dan zelf niet kan liggen rusten :)

@funnyme ik hoop dat je lekker hebt kunnen dutten?

@pisum hoe is het nu met rayyan? lees dat hij nu heel veel lacht (oh wat heerlijk) maar hoe zit het met dat huilen? Al een stuk minder?

beurs wil eigenlijk wel gaan maar weet niet hoe Kate hier op reageert :(

Toddler heeft toch wat problemen met nieuwe systeem :( Vond wel de layout mooi! is wel wennen natuurlijk... hopelijk is het sneller opgelost dan de hele verbouwing!

13. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Heerlijk nachtje gehad.
    Matice was voor laatst gevoed om 23 uur en kwam pas om 6uur weer en heb geslapen tot 8.30u! Das al maanden niet meer voorgekomen :D

Net met Matice onder de douche geweest, was de douche nog niet uit of meneer had zich al aan een tepel vastgezogen. Dus maar even in de douchecabine blijven staan. Maar hij besloot ook nog es even om te poepen en te plassen. Heel mijn arm en badcape onder :confused:

luiers gebruik Pampers 2 en kruidvat maar het doorlekken van poep komt amper voor.
    Heb zowat alle merken geprobeerd en overal komt het doorlekken wel voor. Alleen bij die van AH en kruidvat heb ik gemerkt dat het wat vaker voorkomt.
    Pampers zijn fijn omdat die niet zo dik zijn als die van Kruidvat. (scheelt ruimte in de luiertas ;))

14. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    :confused: .... :)

15. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hey meiden!
    Hier echt een WAARDELOZE nacht en ochtend achter de rug. Isis heeft van 1800 tot 2300 geslapen. Dat is op zich prima. Maar daarna: 0200, 0600, 0900.... Pfff. Dat zijn we niet meer gewend van haar! En steeds persen, zo zielig. En als ze op schoot zit onwijs veel scheten laten maar niet poepen. Om twee uur werd ze, na al een tijdje te persen, echt wakker met een enorme schreeuw. Ging door merg en been... :(
    Maar o pschoot is ze dan weer erg vrolijk en prima te troosten. Dus misschien is het ook wel gewoon een regeldagje/sprongetje. Ik kijk het nog maar even aan. Nu lekker bij mama in de draagzak :)
    Eva, wat zijn dat voor een zetpillen om te poepen? En hoe kom je er aan?
    Ik ga er vandoor, ga op visite bij een vriendin.
    Tot later!

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    hey meiden.
    ik ben de laptop vergeten maar gelukkig heeft het ziekenhuis ook een pc met internet.

heb hier een rot nacht gehad. Levi kwam 7 x !
    heb hem 2x geprobeerd speen te geven maar dat lukte ook maar een half uur. verder 5x een voeding van ongeveer 10 minuten. denk idd ook dat hij harder moet werken. niet zo best voor mijn (.)(.)

Luiers: pampers lekken hier ook door. Levi doet het erg goed op kruitvat nr. 2

Zwemmen en lillypads.. heb het gister aan mijn vk gevraagd maar is dus niet nodig.

Nacontrole: mijn bloeddruk was te hoog en hb te laag.moet dus weer aan de floridix..

Ik ga er weer vandoor.

Groetjes !

17. foover

foover Bekend lid

17 nov 2007
    730
    0
    16
    Hoi Eva,

Het aantal voedingen wat op het pak staat zal ik niet aanhouden. Een baby moet ongeveer 150 cc per kilogram lichaamsgewicht drinken. Als je dit deelt door het aantal voedingen dan weet je hoe veel je ongeveer moet geven. Lotte krijgt overdag om de 3 uur 130cc voeding (120cc water met 4 scheppen). Voor de nacht doen we er nog een half schepje bij. Ze krijgt de laatste fles om 22uur en de eerste dan weer tussen 6 en 7 uur. Als ze 's nachts wakker wordt dan is het vaak door de krampjes en geef ik haar d'r fop. Als het heel erg is geef ik nog wel eens een klein beetje water. Ik geef haar geen voeding. Dit gaat hier erg goed. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

groetjes Marieke.

18. @wupje venkelthee werkte goed tot gisteren, ik drink het nu zelf en ik moet zeggen de smaak went.
    Gisteravond kwamen de krampjes weer dus zijn we met de sab simplex begonnen.
    venkelthee mag niet omdat het de darmwerking stil zou kunnen leggen, nou hier vliegt bij Julia de poep er nog gewoon uit en ook bij mij is er niets veranderd dus houden we het gewoon in de gaten.

Julia is sinds gisterenavond uit haar hum, normaal slaapt ze van ong 11 tot ong 8 maar nu heeft ze om 23.30 uur gegeten om 6.15 en om 9.15 en nog is het niet goed, ze ligt al een uur te mopperen in bed en dat gaat nu over in huilen.

luiers, hier pampers uhm hoe heten die die nacht luiers, en ik moet zeggen telkens als het er naast zit is het mijn eigen schuld want dan heb ik de randjes niet naar buiten gedaan.

oei nu wordt het menens ga even mijn meisje troosten.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

19. @kaatje succes vandaag en GEFELICITEERD met jullie jubileum, probeer er toch nog iets van te maken.

ze is stil, ik wilde gaan kijken en toen belde hubbie dus snel aangenomen en toen werd het stil. hopelijk slaapt ze nu even.
    ik heb wel het idee dat ze overdag minder slaap nodig heeft, geregeld ligt ze nog in haar bedje te mopperen en kletsen en 's avonds wil ze er helemaal niet in tot na de laatste voeding en dan slaapt ze in 1 ruk door.
    eens kijken of we vandaag iets kunnen doen zodat ze vanavond wel slaapt.

xxxxxxxxxxxxxx

20. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Hee meiden, ben ik ook weer eens.
    Vannacht kwam Jill om 4 uur, maar na de voeding wilde ze niet slapen. Pfff, een uur lang haar pummie erin liggen duwen (ander woord voor speentje). Tussendoor viel ik steeds in slaap, erg vermoeiend.
    Nu is ze ook uit haar hum, heeft na de voedingen van 7.30 en 10 uur nog niet echt geslapen. Heb haar nu boven gelegd (minder prikkels), camera erop en laten huilen. Ben benieuwd hoe lang we het volhouden. Gisteren bleef ze ook zolang wakker.
    Jill huilt hier trouwens met echte tranen, zooo zielig :cry:

Gisteren toch even gaan wegen en ze was in 2 dagen 70 gram aangekomen :D En dat terwijl ze net daarvoor 2 flinke poepluiers had gehad.

Parr, wat een superschetige foto's van Kate! Ze is om op te vreten!

Kaatje, sterkte met je hubbie en gefeliciteerd!
    Verder ben ik alles alweer vergeten :oops:

Vanaaf komen mijn collega's op kraamvisite. Ben benieuwd.
    Vriendlief had een gele poepromper zo in de was gedaan, helemaal ingedroogd. Krijg ik dus ook niet schoon, al gooi ik er een hele emmer Vanish overheen :rolleyes:
    Ze huilt nog, maar niet hysterisch, ik hou vol! ;)

Deel Deze Pagina