September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Steen vit K is ook verkrijgbaar zonder recept. Heb het hier bij de Etos gekocht

Matice is echt een menneke, ligt hij vroegtijdig al te zeuren om borstvoeding en dan krijgt hij eindelijk de tepel aangeboden en dan gaat meneer er alleen maar likjes en kusjes aan geven. ;)

2. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Wij gaan Femke morgen even wegen met het inloopspreekuur van het CB. En 29 sept. hebben we de eerste afspraak, ben benieuwd.

Kaatje, lekker ff er uit!

Krisstel, de cinababy werkt volgens mij wel goed hoor, zou ik gewoon proberen!

3. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Cinababy werkte bij raven ook altijd goed.
    Ze vond de smaak ook superlekker (zit ook beetje alcohl in) en alleen door de smaak al was ze altijd even stil.

4. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    wat mogen jullie allemaal vroeg naar het CB zeg!
    tegen de tijd dat michelle naar het CB moet voor het eerst, dan is ze al bijna 7 weken! :confused:

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Lindaa, jeetje dat is ook laat !
    Hier worden we deze week gebeld door het CB om een afspraak voor thuis te maken. Dan wordt er thuis gelijk een afspraak gemaakt voor het eerste bezoek.
    gaan a.s. dinsdag zelf even naar het inloopspreekuur om hem te wegen.

6. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.816
    4.057
    113
    Vraagje, maken we hier ook een afsprakenlijst voor afspraken bij het CB enzo, want die hebben we natuurlijk de eerste paar maanden best veel.

7. vitamine k zijn wij de 8e dag al mee begonnen hoor.

ik ga vrijdag ook even wegen denk ik, al is het maar voor de zekerheid.

ga nu ff de was opvouwen en ik hoorde net al weer wat pruttels door de babyfoon en het is ook bijna weer voedertijd haha

xxxxxxxxxxxxxxx

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier gister begonnen met de vit. K.
    Vit.. D moet ik nog even kopen,maar heeft de vk eigenlijk niets over gezegt.

Lijst met afspraken voor cb is misschien wel handig.

9. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Sex: mag toch pas als je niet meer vloeit ivm infectiegevaar???

Vitamine D: vanaf 14 dagen. Tip van de CB verpleegkundige: eerst de vit D druppels op een lepeltje (waterbasis) en daarboven op de vit K druppels (oliebasis), dan blijft de vit K drijven en glijdt alles makkelijker van het lepeltje af. Vit K schijnt heeeeeel vies te zijn (dat zie ik ook aan Raven haar bekkie als ik het haar geef... :) )

Gewicht: jeetje, al dames op of onder hun startgewicht... ik ben jaloers!!!! Ik hoop echt dat er hier ook nog een hoop af gaat... :(
    Maar goed ik doe mijn best, vandaag anderhalf uur gewandeld... en dat was pas de tweede keer dat ik buiten was. Nu doet alles wel zeer hoor, mijn benen en bekken... het is maanden geleden dat ik zover heb gelopen!

CB: hier ook de eerste afspraak bij 4 weken.

@Kaatje: is het CB in jouw of in mijn dorp? Want wij gaan dinsdag ook even naar het inloopspreekuur! Misschien zie ik je dan?
    Wat bij mij helpt tegen de pijnlijke toeschietreflex (die dus de hele tijd is...) is massage van mijn borsten tegelijkertijd. Dat doet mijn vriend dan want ik heb geen handen meer vrij. Het verlicht behoorlijk de pijn en zorgt dat de melk er met bakken uitkomt..! ;)

10. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Ik ga zo maar eens proberen om een reactie neer te pennen. Benieuwd of Ewout dat ok vindt :)

lactatiekundige: Heb heel veel aan het bezoek gehad, ook al dronk Ewout natuurlijk voorbeeldig toen ze er was :rolleyes: Deed een boel dingen goed, maar er waren kleine dingetjes die ik anders moest doen en al die dingetjes samen maken veel uit. Positie van voedingskussen bijvoorbeeld. Had het helemaal gehad met dat ding, was telkens een gevecht om het op z'n plaats te houden. Maar wat wil je als je het helemaal verkeerd legt? :(

seks: Moet ik voorlopig ook even niet aan denken. Heb een pijnlijke schaafwond op m'n binnenste schaamlip, dus tot dat die helemaal genezen is, is er iig geen sprake van. Er wordt nu wel veel geknuffeld en gisteren zijn we ook fijn samen onder de douche geweest. Beetje qualitytime hadden we wel verdiend :D

@ingeltje: Pfoe, heftige bevalling. Gelukkig dat je op het moment zelf niet alles meekreeg over Julian's hartje, want dat zou niet handig geweest zijn.

Hmmm, no rest for the wicked. Ik hoor protest uit de slaapkamer... Morgen weer een kans voor een post. :D

11. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    nou ik denk dat ik morgen dan maar eens contact opneem met Ouder en Kind Zorg en dan maar eens vraag of het wel normaal is dat wij dan pas naar het CB moeten!

voor degene die zo creatief is om een lijst te maken,
    mag dit van mij op de lijst! (ik ben niet zo creabea ;) )
    22 september komt CB weer op huisbezoek naveltje aanstippen,
    20 oktober eerste keer CB met de eerste prikjes!

12. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    he meiden heb jullie hier eindelijk gevonden. Terwijl het helemaal niet meoilijk was. haha

ga vanaf nu proberen het hier een beetje bij te houden.

Morgen krijgen we met 2,5 week cb op bezoek voor wegen en info gesprek. Ik heb vandaag op de weegschall gestaan met gio en volgens ons is hij wel weer gegroeid en zit hij nu rond de 8 pond we zullen morgen zien. Ben blij dat ze komen heb nog wel een aantal vragen hoor.

nou de klenie is bijna weer aan de beurt dus tot later.

13. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Morgen om 11 uur moet ik met Matice bij CB zijn.
    Beetje dubbelop omdat ik maandag ook al met hem naar de kinderarts ben geweest.

Voor de lijst (als die vandaag nog komt ;))

do 18 sept 11u Matice CB

14. Hallo dames,

Ik mag me ook hier gaan meeschrijven... :D !

Hier hebben we een erg rommelige dag achter de rug. Het blijkt dat Emma te véél voeding heeft binnengekregen de laatste twee dagen (terwijl ik meende dat het te weinig was, aangezien ze hongersignalen bleef uitzenden...) en was dus niet helemaal lekker. Veel huilen, boeren en mondjes terug geven.
    Ik ben nu dus overgeschakeld op één borst voeden per keer. Scheelt in tijd natuurlijk, maar aangezien ik veel last heb van stuwing staat 'de boel' hier dus een beetje op ontploffen. Erg pijnlijk... :(

Daarbij heeft de huisarts gisteren een knikje in één sleutelbeentje ontdekt en dus moesten we vandaag met Emma naar de kinderarts. Vermoedelijk is het sleutelbeentje gebroken. Hier doen ze echter niets aan, het moet vanzelf genezen. Ze lijkt er zelf geen last van te hebben. Ze huilt niet als je haar oppakt of neerlegt en ze gebruikt beide armpjes hetzelfde. Over zes weken moeten we terug voor controle. Als het inderdaad een breukje was, dan vormt zich een bultje kraakbeen op de breuk.
    De kinderarts heeft haar trouwens nog gewogen vandaag en ze woog 3125 gram, daarmee is ze dus bijna terug op haar geboortegewicht van 3165 gram...

Ook heeft Emma vandaag de gehoortest en het hielprikje gehad. Onze kanjer heeft er geen traan om gelaten...!

Zelf voel ik me erg goed. Als de hechtingen niet zo gemeen zouden trekken, zou ik me helemaal de oude voelen (niet veel geleden hè... ;) ), ik hoop dat de verloskundige de draadjes vrijdag kan verwijderen.

Even spammen...

Een kwartiertje oud...

15. [​IMG]

Emma's haartjes kammen...

16. @Ingeltje: Jeetje buddy... wat een bevallingsverhaal! Dan schaam ik me bijna voor het mijne... :oops:

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Jeeeeej, mijn knul weegt over de 3000 gram!

@krampjes: Zet een pot venkelthee, laat afkoelen, doe bij elke fles 10 ml venkelthee, of, bij borstvoeding, geef aprt venkelthee via een flesje of theelepel, ong 10 CC.

helpt prima

18. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    't Is hier rustig!

Wij gaan vanmiddag lekker op pad, naar oma van Gijs met de kleine.
    Nu slaapt ie lekker, voeding zit er weer in.
    Beetje kort nachtje gehad, maar dat lag aan ons zelf. We waren pc aan het installeren en besloten maar te wachten tot laatste voeding, dat werd 0:30 uur en uiteindelijk lagen we er pas tegen 2 uur in hihihi.

19. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Lola, wat een mooie kindjes heb jij zeg! Wauw...

Voor degenen die alleen kolven: huren is erg duur en omdat ik het voorlopig nog vol wil blijven houden én omdat ik zeker weet dat ik bij een eventuele tweede weer zou gaan kolven, hebben wij er één gekocht. Als je interesse hebt, hij kost maar 200 euro en er zitten 6 flesjes bij, een koeltas, een rugtas waar het helemaal in 1 keer in past etc etc. Kreeg deze tip via de verloskundige, die deze al 1,5 jaar gebruikt, 7 keer per dag kolft en er helemaal tevreden over is. Het is een B-merk, daarom véél goedkoper dan de duurdere apparaten, het is een electrische dubbele kolf en je kan ook nog de zuigkracht én snelheid regelen.

Ik zal hier geen reclame maken voor het merk; als je wilt weten welke dit is en waar je 'm kan kopen, stuur me even een persoonlijk berichtje, dan reageer ik daarop...

Hier nog even een hilarisch - beginnersfout - verhaaltje:
    Gisteravond heb ik Luuk op bed gelegd en hij wilde niet slapen. Toen dacht ik: even controleren of hij een poepbroek heeft, dus ik keek een beetje van de zijkant: niets. Dus ik dacht: ik wil het zeker weten, dus ik steek m'n vinger in de luier, je raadt het al... ieeeeeh! Ik ben een kwartier! bezig geweest om alles te verschonen om 11 uur 's avonds, terwijl ik 'm verschoonde, poepte Luuk vrolijk door... toen ik eindelijk zijn billen schoon had, bleek het ook op zijn rug en dus ook het rompertje en de kleertjes te zitten! Dus ik 'm helemaal uitgekleed en weer aangekleed (terwijl ik 'm nét een half uur geleden schone kleren had aangetrokken), en hij wilde zo graag slapen, dus hij was een beetje overstuur. Uiteindelijk, een kwartier, 3 vieze luiers, vieze kleertjes, vieze vingers (ik) en 15 doekjes verder... was Luuk weer schoon en viel meteen heerlijk in slaap in zijn wieg. Ik wilde nog even lezen, maar vriendlief zei: ga nou slapen, ik heb het boekje weggelegd, ben op mijn rug gaan liggen en was meteen vertrokken. Luuk werd pas 4 uur later wakker, bij ons in bed gelegd, en daarna met z'n drieen nog een keer 4 uur geslapen. Dus echt een topnacht gehad. Toch voel ik me nog niet helemaal top (was gisteravond echt heel erg moe en beetje chago) (maar wel stukken beter!), dus vandaag nog een beetje rustig aan doen... Vanmorgen trouwens vroeg vriendlief of we crisis hadden... Bleek dat ik een vieze luier in de was had gegooid... hahaha... hoezo verstrooid? Had meteen het hele zootje in een keer in de wasmachtine gegooid gisteravond...

Fijne dag!

Liefs
    NN

20. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    Hoe voeg je foto's in hier? Mij lukt het niet...

Deel Deze Pagina