Nacht: Hier een fantastische nacht! (sorry voor de dames die wat moeilijker hadden). Laatste voeding om 21:30 en ze kwam pas om 5:30 weer (daar is ie weer, de biologische wekker, ze is altijd om 5:30 wakker... ) Dus 8 uur ertussen! Ikke blij, want ik heb heeeeeerlijk geslapen en ben zo goed als van mijn verkoudheid af. Ik heb ineens ook veel minder stuwing dan de laatste dagen... : Terwijl ze gisteren maar 6 ipv 7 voedingen had en er zoveel tijd tussen zat. Heel vreemd allemaal. Nou ja, we nemen het maar weer zoals het komt. Gastouder: Vanmorgen een kennismakingsgesprek met een gastouder van het bureau gehad. Dat zou al een paar weken geleden zijn maar toen lag ik onverwachts in het ziekenhuis. Het is echt een fijne gastouder gelukkig (na de vorige keer hadden we niet zoveel hoop... wat een ramp was dat zeg). Heel lief, flexibel, positief in de opvoeding, prettig opgeruimd en schoon huis, tuin, aan een park gelegen huis, 3 jonge kinderen (3,6,7 jaar) waarvan de jongste thuis was en een opgevoedde rustige indruk maakte, 2 poezen en konijntje (leuk!). Ze heeft een baan elders en studeert ernaast, ze doet het niet voor het geld (vraag ook niet het hoogste tarief) maar omdat ze het zo leuk vindt om een kindje te volgen in de ontwikkeling en haar jongste alweer baby-af is. We waren meteen zo te spreken over de entourage en haar persoonlijkheid dat we nauwelijks wat te vragen hadden. Haha! Nou, we zijn super blij dat we een fijne gastouder hebben gevonden! Joepie! Wel grappig: het huis ernaast staat te koop en zag er ook erg leuk uit! Zei mijn vriend dat we daar maar moesten gaan wonen, wel zo praktisch! Luiers: randjes omvouwen doet hier echt niks hoor... Ik heb ook die gele pampers alhoewel ik geen verschil merk met de groene behalve dat je door de groene de poep ziet zitten, buitenlaagje is doorzichtiger ofzo. Sex: zonet voor het eerst weer sex gehad (the real thing). Het ging wel, maar het was erg gevoelig bij het litteken maar ook aan de zijkanten (terwijl daar niks was gescheurd volgens mij... ). Ik vond het nog niet erg lekker maar we hebben het voorzichtig een beetje 'opgerekt'. Misschien volgende keer weer beter. In ieder geval was mijn vriend helemaal blij dat 'het' nog kon. Dat is ook wat waard!
@Mamameike Kate heeft ook meestal genoeg aan 6 voedingen dus jij doet het prima zo @sunshine dus geen blaasonst. ik hoop dat je wijzer wordt bij de gyn maar ook dat het niks ernstigs is! *knuffs @miracle ... idd ja! Ik twijfel soms of ik hem meeneem maar doe het toch. Alleen niet met boodschappies, ben altijd zo weer thuis .. of ik moet ook mijn lesje dan nog leren @yule he he he klinkt super! bijna te mooi om waar te zijn ook die huis next door 8) heb de film ps. I love you net af gekeken... oh dames zooooooo mooi die film! idd een echte tranentrekker maar ook komisch stukjes, een echte romatisch film! Een echte aanrader!
Wat een leuke foto Miracle! Stoere mannetjes hoor die broertjes van je! Ze zien er inderdaad trots uit!
liefff plaatje en dank je wel voor jullie reacties, ben weer gerust gesteld @funny, even een domme vraag maar komen jouw meiden steeds ver uit elkaar? Is het geen idee om ze steeds wat langer te laten wachten tussen de voedingen zodat ze per keer bv 150 ml drinken en dan 6 keer komen in plaats van 8 keer 90 ml? T lijkt me voor jezelf zo vermoeiend als het zo vaak moet...maar ik weet niet hoe dat werkt heb echt geluk dat ik kindjes heb met een biologisch ritme wat erg goed werkt
Hallo meiden! Hier lijkt de rust enigszins wedergekeerd, al weet ik het nog niet zeker. Isis en ik zijn vanmorgen bij een vriendin van mij op bezoek geweest en daarna nog even bij mijn schoonmoeder langs. Z heeft zich echt voorbeeldig gedragen! Lekker liggen rondkijken en af en toe een beetje slapen op de arm. Bij m'n schoonmoeder was ze er wel een beetje flauw van en werd wat zeurderig. Was ook tijd voor voeding dus haar gevoed, maar hielp niks. Dus maar naar huis gegaan en nu ligt ze in haar wieg. Een paar inslaaphuiltjes maar ik geloof dat ze nu lekker ligt te slapen. Hoewel... ik hoor haar nu net weer... Nouja, ik laat haar nog eventjes hoor! Ik heb trouwens nog geen klachten over de pampers. Ik ben nu aan m'n laatste pak maat 1 toe, heb daarna nog 1 pak kruidvat maat 1 en daarna heb ik twee pakken pampers maat 2. En ik heb ook al een voorraad pampers maat 3 (de groene) en een pak van de Aldi. Ik ben benieuwd of die al kunnen. Ze zijn vanaf 4 kilo en dat is ze nu denk ik wel, dus zou moeten kunnen. En als ik die kruidvat 1 en pampers 2 op heb, dan kan ze ze zeker wel aan. Ik hoop dat ze bevallen, die pampers 3, want ik heb twee grootverpakkingen gekocht bij de Makro.... Oke, ik ga nu dan eindelijk echt een bult strijkwerk wegwerken. Tot later meiden! Groetjes Azeb
Lieve mama's, Ik meldt mij hier ook. Op 4 september ben ik na een zw schap van 28+6 bevallen van een zoon, Noah Levi. Noah woog 1055 gram en was dus ook nog eens dysmatuur. Op zondag 31 augustus ben ik met spontane weeën naar ons lokale ziekenhuis gegaan. Daar bleek ik al 1 cm ontsluiting te hebben en heb meteen weeënremmers en longrijping gekregen. Met een ambu ben ik naar het UMCG vervoerd omdat Noah dan meteen op de juiste plaats zou zijn als hij geboren zou worden. De weeënremmers deden hun werk niet en ik had in Groningen inmiddels al 5 cm ontsluiting. Ik heb toen middels een zetpil extra remmers gekregen. Op dinsdag was de pijn voor mij ondragelijk geworden en kreeg ik een ruggeprik. Na een paar uren voelde ik al mijn gevoel weer terug komen en heb dit uren lang aan de verpleging doorgegeven, maar daar werd niets aan gedaan. Toen de nachtzuster mij verschoonde, zag ze dat de ruggeprik er al uren uit lag en dat de pijnstilling dus in mijn bed aan het weglekken was. Ik heb een nieuwe ruggeprik gekregen, maar deze heeft verder niet meer geholpen. Omdat ik een uitpuilende vruchtblaas had, ben ik aan de antibiotica gezet. Uiteindelijk heb ik, na al die nachten zonder slaap, donderdag aangegeven dat ik het niet meer aankon. Samen met de gynaecoloog is er besloten de bevalling op gang te laten komen. Ik had inmiddels 8 cm ontsluiting en het zou toch geen dagen meer duren voor de bevalling op gang zou komen. Dit was voor mij beter en voor Noah zeker ook. Door de uitpuilende vruchtblaas heb ik vanaf maandag het gevoel gehad dat ik moest persen (dit drukte op mijn darm) en moest tijdens het persen echt de knop omzetten omdat ik het elke keer tegegehouden heb en het nu dus wel mocht laten gaan. Noah lag in stuit en tijdens de bevallen heb ik een knip gehad. Toch zat Noah vast met zijn hoofdje. Ik heb nog steeds het beeld voor me dat zijn lijfje er al uit was en iedereen aan zijn hoofd zat te trekken om hem eruit te krijgen. Toen Noah eruit was heeft de kinderarts hem meegenomen. Mijn placenta wilde niet loskomen en na 3,5 uur (pas!) lag ik op de ok. Het bleek na verwijdering dat ik 2 liter bloed had verloren. Noah heeft eerst CPAP gekregen omdat hij blauw en slap op de tafel lag. Hierna had hij een spontane ademhaling. De CPAP heeft hij 2 dagen gehad en is daarna op low flow over gegaan. Na 2 dagen ging dit er ook al af, maar dat was toch te enthousiast, want na 2 dagen dipte hij teveel en kreeg hij weer low flow. Hij heeft ook 3 dagen onder de blauwe lamp gelegen en heeft na de geboorte meteen antibiotica gehad. Hij stonk na de bevalling en ze vermoedden een infectie, echter later zou blijken dat dat niet het geval was. Het zieligste vond ik dat er meerdere keren per dag een nieuw infuus geprikt moest worden, omdat hij m dan weer kwijt was. Op 8 september was hij afgevallen naar 945 gram. Na 13 dagen IC in het UMCG mocht Noah naar de HC afdeling in het MCL. Toen hij in het MCL aankwam woog hij inmiddels weer 1085 gram. Noah is al die tijd behoorlijk stabiel gebleven. Hij had natuurlijk wel dips, maar dit mocht voor zijn leeftijd. Op zondag 28 september is de low flow stopgezet en dit gaat tot op heden goed. 14 dagen na aankomst (1 oktober) mocht Noah naar de MC afdeling in ons lokale ziekenhuis. Hij woog nu inmiddels 1370 gram. Omdat hij de reis zo goed doorstaan had, mochten we 's avonds zelfs nog buidelen! Inmiddels ligt hij alweer ruim 3 weken op de MC. Dinsdag is hij van de monitor afgegaan en ligt hij in een bedje. Hij weegt nu 2120 gram Inmiddels zijn we 7 weken verder en ziet het ernaar uit dat Noah woensdag naar huis mag. Noah heeft gelukkig geen gekke en enge dingen gedaan, behalve dan zo vroeg geboren worden. Nog vijf nachtjes slapen en dan gaan we een andere fase van ons leven in!
Hoi Spotlight! Tjee... Wat heftig allemaal zeg... Echt een enorm spannende tijd hebben jullie achter de rug. Fijn dat Noah woensdag mee naar huis mag. Ik hoop dathet vanaf nu allemaal gewoon normaal zal gaan met jullie kereltje. Hoe is het nou met jou? 2 liter bloed verliezen en vijf dagen weeen opvangen is ook niet niks! In elk geval: welkom hier! Gezellig dat je komt meekletsen. Groetjes Azeb
Het valt nog mee vandaag, Kyano ligt na de voeding van 13.30 uur alweer ruim een uur in zijn bedje en heeft nog niet gehuild... 8) Ben al blij dat hij in elk geval weer een uurtje rust gehad heeft. En idd volgens mij zijn alle forumbaby'tjes vandaag uit hun hummetje... @ Jekkia ha ha die Matice onder de douche en dan poepen en plassen @ Kaatje och jee 7x hopenlijk krijg je vannacht meer slaap. Gefeliciteerd nog met jullie jubileum! @ Anno ok dus misschien is venkelthee voor mij dan ook nog een aanrader. Hier gaat poepen ook heel goed tot nu toe. Julia's ritme lijkt op dat van Kyano! @ Moppiepoppie ja inbakeren doe ik ook en dat werkt ook wel. In de box maait hij namelijk overal naar toe met zijn armpjes en beentjes en in bed is hij toch een stuk rustiger @ Funny me ha ha wake up service voor jouw hubbie @ Spotlight jemig wat een heftige tijd zeg! Hopenlijk gaat alles nu de goede kant uit en kunnen jullie steeds meer gaan genieten. Pampers merk ik hier trouwens ook het verschil tussen de gele en groene verpakking. Vind de gele toch fijner...heb net 3 groene pakken ingeslagen
@Spotlight: jeetje meid wat een heftig verhaal! Je zult inderdaad nog wel regelmatig filmpjes voor je ogen zien afspelen... Gelukkig gaat het goed met jullie mannetje en mag hij snel naar huis! En dan lekker genieten! Welkom hier trouwens! @Azeb: past Isis nog maatje 1? Wow! Nu heb ik wel een groot kind maar toch... @Kaatje: hopelijk hebben jullie toch een goeie relatie-verjaardag... heel veel sterkte voor je mannetje en voor jou! @FunnyMe: oh, irritant is dat he? Mijn vriend zegt ook altijd na zijn nachtdiensten dat ik hem om 12 uur moet wakker maken, en dan doe ik dat, is ie of chagrijnig of niet wakker te krijgen! Ik laat hem dan ook in zijn sop gaarkoken hoor! Ben idd geen wekservice.
@Spotlight, jeetje wat een verhaal zeg! Kan me voorstellen dat je superblij bent dat je kleine man straks echt mee naar huis mag! Heerlijk hoor! Hier nog steeds een heel onrustige Jill. Ze ligt gewoon glazig te staren van de slaap, maar zwaait even later weer druk met armpjes en beentjes. Ik negeer haar maar zoveel mogelijk. Ze ligt naast me op het voedingskussen :-D Misschien zo toch even de borst om in slaap te vallen? Las ik in het tijdschrift BV (borstvoeding).
Ja ik vind maatje 1 ook krap worden hoor! Maar Isis zal nu ongeveer 4 kg zijn dus het zou nog moeten passen (tot 5 kg). Dat pak van de kruidvat hebben we van mijn schoonmoeder gekregen. Lief bedoeld maar ik was eigenlijk van plan net over te stappen op 1 maat groter .... Maar ja, ook zonde om niet te gebruiken en het gaat steeds goed. Scheelt in dit geval wel dat Isis nauwelijks poept trouwens. Als ze dat wel eens doet zit alles er onder, maar dat is ook maar eens inde paar dagen. Isis kan nu trouwens ook niet echt goed in slaap komen. Slaapt steeds een kwartiertje ofzo en wordt dan weer wakker voor wat huiltjes. Slaapt daarna weer een kwartiertje, etc. Ik heb Cinababy gekocht, wie weet zijn het wel gewoon krampjes. Zo maar eventjes proberen of dat werkt. Hoe lang duurt het voor dat effect heeft? Groetjes!
@spotlight welkom en gefeliciteerd! jeetje wat een gedoe zeg Gelukkig gaat alles nu voorspoedig en mag Noah snel naar huis! dan pas kun je écht lekker genieten
Zo ben net op gebeld door Felicitas. Heb a.s woensdag afspraak maar ben wel op de hoogte van hun bedoelingen
hoi spotlight welkom hier! fijn dat hij zo goed aangekomen is! Onze dochter heet ook Noah en haar tweelingbroertje heet Levi, dusse je hebt een goede smaak hihihi sterkte verder met alles, wel heftig allemaal he?
@spotlight: heftige bevalling! Hoop voor je dat Noah woensdag lekker naar huis mag! Even ego: Net Demi weer veel te veel verwent bij Babypark. We gingen kijken voor een speelboog voor op het wipstoeltje, omdat ze het volgens mij een beetje saai vond zonder speelgoed in het wipstoeltje. Die hebben we gekocht en nog een knuffel die een muziekdoos in zich heeft. En ook nog een nieuw mobiel voor boven het bed. Ze had er een van fisherprice, zo'n rainforest met lichtjes en alle toestanden. Nou mevrouw vind er helemaal niets aan. Lichtjes zijn afschuwelijk, muziek niet leuk en beestjes blijkbaar niet leuk om naar te kijken (Demi's woorden ). Nu had ik bij haar commode een bloem van tiny love hangen en ze is helemaal verslaafd aan dat muziekje. Nu heb ik dus van hetzelfde bloemetje een mobiel gevonden en die vind ze helemaal leuk. Toen de mevrouw in de winkel testte of het zeker hetzelfde muziekje was, was mevrouw meteen allert.
@spotlight welkom hier. heb met tranen in mijn ogen je verhaal gelezen, lees hormonen en zelf een zware bevalling en ik moest aan Levi van Chaartje denken. tel dat op en ja hoor daar zijn de tranen weer. na een hoop geklooi eindelijk het geluid op de pc. misschien slim als die heren zelf bedacht hadden om het stekkertje in te steken haha julia huilt nu steeds even en is dan weer stil ,laat haar maar even liggen, heeft een uur in de box tv liggen kijken, haha zat in haar wipstoel en schopte met haar beentjes enzo en dan keek ze weer om want er kwam geluid uit de tv haha. nu ligt ze in bed en het is al 10 minuten stil. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx