September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ik had een geheim tel nr ingevuld bij felicitas staat die vrouw hier ineens van de week voor de deur.
    alles uitgelegd maar ik heb niets gekocht, vond die sesamstraat boekjes wel leuk maar een beetje duur.
    verder veel gratis dingen en dat is altijd goed toch.

ze is weer wakker, niets voor mij zo'n regeldag. is volgens mij ook pas de 2e die ze heeft

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

2. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    @Parr: het gaat veel beter met Rayyan, ik ben zo trots op hem! Die rust en regelmaat hebben wonderen verricht, eerst huilde hij zo’n 3 tot 4 uur per dag.. ik denk dat hij nu 1 uur niet eens redt! :D

Hij heeft nu alleen erg veel last van krampjes, zo maar ineens weer sinds 2 dagen. Misschien is de sab simplex uitgewerkt ofzo :(
    Hij huilt hierdoor niet echt, maar kreunt wel veel en beweegt nogal, drinkt onrustig. Ik vind het zo sneu :(

Echte tranen: wanneer zouden die ongeveer moeten komen? Hier nog niets te bespeuren namelijk.

Heb geprobeerd een lach te vangen, maar meneer bewoog ontzettend:

3. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    @Pisum: hier heeft ons dametje al wel echte tranen (zo zielig hihi) en die lach waaauuww! goed gevangen
    @Spotlight": welkom hier, en tsjee wat een heftige verhaal! gelukkig gaat het goed en mag jullie manneke bijna met jullie mee naar huis!
    @parr: bereid je maar voor, je word echt overladen met dingen die je dan kopen "moet"

Gossie, heb felicitas net gehad belt wij jonge ouders.. omdat ik daar een abonement op heb moest ik maar even overstappen op NUON energie dan kreeg ik korting... ik zo nee ik stap niet over en heb er een beetje genoeg van om om de haverklap gebeld te worden door die aqcuisiteurs..
    en dan ook nog heel brutaal door gaan om mij ver te halen :evil: denken zeker dat ik niets anders te doen heb!

4. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    hoi hoi,

Femke heeft de laatste dagen weer meer last van krampjes, ondanks de sab simplex....zo zielig. Wil nu een afspraak maken met een craniosacraal therapeut, misschien dat die iets voor haar kan doen. Iemand ervaring?

@Funnyme, wij gaan de zaterdag naar de beurs.

@Parr, ja hoor zetpil 120 mg kun je bij de apotheek gewoon krijgen.

Luiers: hier maatje 2 van pampers, heb er geen lekkages mee gehad.

@Anno, dus bij jou werkt de venkelthee goed bij de darmkrampjes?

BV moeders:
    Is de ontlasting van jullie kleintjes ook zo dun? Het blijft bij Femke dun....

@Spotlight, welkom en gefeliciteerd! Heftig verhaal zeg!

@Pisum, dat idee had ik nou ook: dat de sab simplex uitgewerkt is....balen he!

Fijne avond!

5. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    @ steen jah hier ok dunne ontlasting.

Vakantie centerparcs kreeg ik vandaag een brief dat ik niet naar de kempervennen kon in december omdat eht park dicht is wegens onderhoud :cry:
    En of ik dan even contact wilde opnemen met hun.

Dus ik bellen en kreeg ik de keuze of een ander park of mijn geld terug.
    Ik zei na dan ander park maar wil ik wel zelf kiezen, dus ik mijn keuze door gegeven. Zegt ze verder nog wensen?! Dus ik nee, neit echt. En als grapje zei ik een keer gratis uiteten oppark zou ok wel lekker zijn.

Ze begon te laggen en zei okay die hebben we nog niet gehoord :)
    Ze zei jullie komen met 4 personen dus krijgen jullie wel 4 tegoed bonnen van 12,50 kunnen we dan bestedne op park. Maar krijg er nu maar 3 omdat een baby geen tegoedbon krijgt omdat die hem toch enit besteed :( hihi wel vaag maar vond wel aardig dat bonnen krijg.
    En ik krijg nog 10euro per persoon terug omdat het park goedkoper is.

Pamper: hier heb ik maatje 2 van kruidvat en Pampers gele pak maatje 2. met bijde goede ervaringen nog geen lekkage meegemaakt.

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    @pampers: hebben wij ook, hij gaat nu over naar nummer 2, zit prima.

@doorslapen, luca slaapt deze week elke nacht van 0:00 tot 08:00 uur dus ben compleet uitgerust.

7. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Isis heeft trouwens al vanaf de geboorte echte tranen!

8. ja venkelthee heeft hier goed gewerkt, gisteren had ze weer krampjes maar niet ontzettend erg ofzo gewoon een beetje, ze was nog goed te troosten.
    drink het nog steeds, zo'n 2 of 3 mokken op een dag

xxxxxxxxxxxxxxxx

9. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Spotlight: welkom! Jeetje, wat een verhaal zeg! Ik ben blij te horen dat het nu beter gaat en dat Noah woensdag mee naar huis mag.

@Pisum: wat is Rayyan toch een knapperd zeg! Geweldige lach!

Tranen: hier ook héle dikke tranen als hij huilt! Inderdaad erg zielig om te zien, het maakt het voor mij in ieder geval niet makkelijker om hem te laten huilen. Gelukkig huilt hij weinig en als hij huilt, huilt hij maar heel kort dus dat scheelt weer.

@Kaatje: hoe is het met je mannetje? Zij jullie de
    dag een beetje doorgekomen?

Ik ben vanmiddag even naar Babyplanet gereden om een babysleeper te kopen. Dit zijn twee kussentjes die ervoor zorgen dat de baby op zijn zij blijft liggen. Een groter kussentje tegen zijn rug, en kleine tegen zijn buik. Ze lopen schuin af (soort driehoek) waardoor hij er niet met zijn gezichtje tegen aan kan liggen. Hiermee hopen we dat hij wat minder met zijn hoofd naar links kijkt aangezien zijn schedeltje nu al iets is afgeplat. A.s. woensdag komt de kinderfysiotherapeut langs en dan krijgen we nog tips enzo.

Nu zou de babysleeper volkomen veilig zijn omdat hij niet op zijn buik kan draaien, maar ik ben toch een beetje huiverig. Ik laat hem er dus alleen in slapen als ik er bij ben. Hebben jullie hier ervaringen mee? Het lijkt overigens prima te liggen voor hem, want hij slaapt als een roosje!

10. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Tranen: had Raven ook al vrij snel, ik denk vanaf een dag of 5. Ze heeft ook nog steeds aan 1 kant een verstopt traanbuisje dus de hele tijd een soepoog.
    Over snot :( gesproken: ik vond vanmorgen op haar wang een klodder bruin snot waar je U tegen zegt... jakkes! Ze had dus wel iets van een ontsteking ofzo in haar neus/keel. Nu is ze er vanaf en drinkt meteen beter. Ze zal er wel last van gehad hebben, zo'n reuze klodder was het!

@babystyle: wel netjes van Centerparcs dat ze die bonnen geven en het zo afhandelen! Welk park ga je nu heen dan?

@steen: hier ook BV en waterige dunne poep hoor, zo'n 4-6 keer per dag (zo'n beetje elke luier dus). Vind je het gek dat ik niet blij word van lekkende pampers.... Ik heb nog een heel pak liggen maatje 2. Zucht.

@Lindaa: die gasten van de NUON blijven mij ook maar bellen terwijl ik al 3 jaar geleden van hen naar Greenchoice ben overgestapt. Ik heb ze laatst dringend en ONvriendelijk verzocht daarmee op te houden. :evil:

@Pisum: fijn dat Rayyan het nu ook zo lekker doet! Wat heb je dan veel meer tijd en rust he? Zalig.
    De foto spreekt boekdelen!

Ik ga ook ff een lachje spammen...

11. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    grrr rs was nog positief dus weer een weekeind aan de zaal gebonden pff nu maar hopen dat ie er maandag vanaf is want anders wordt ie ook niet ingeent en mag ie dus ook nog niet naar huis voorlopig grrrrrr. ben er klaar mee. ga nu ff eten lekker pizza.

12. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36

13. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    @ yule, nu naar de eemhof.
    leuke foto met de glimlach!

14. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    De Eemhof is best een goed park dacht ik, uitgebreid en veel faciliteiten toch?

15. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    jah klopt, was ok mijn en me vriendins 2e keuze.

16. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Hoi meiden!
    Sorry er is weer zoveel gekletst dat ik niet onthouden heb wat ik allemaal heb gelezen haha..

Trouwens hoelaat krijgen jullie babies de laatste voeding FV of BV?

Hier hou ik een schema bij vanaf 15 oktober en ik merkte een paar x op dat wanneer Mike rond 9 uur/half 10 ze fles heeft gehad door ze eigen ritme, hij sliep tot 4 uur/5 uur in de nacht..
    Terwijl hij nu met 6 voedingen de laatste om 23.00 uur krijgt en dan maar tot 3 uur hooguit slaapt..
    Raar hahaha...
    Hoe kan ik proberen hem na die voeding van 23.00 uur langer door te laten slapen? Want over paar weken zal hij naar de 5 voedingen moeten en dus de nacht moeten kunnen overslaan.

17. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Yule: wat een dotje!

18. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Lief he? *zwijmel*

@Missyzuilen: het doorslapen/naar minder voedingen gaan is iets wat een gevolg van elkaar is. Als ie gaat doorslapen zal ie eerst waarschijnlijk overdag iets vaker komen of meer honger hebben (lees: meer cc's drinken per voeding) en na een tijdje wordt het aantal voedingen weer minder, je komt vanzelf op 5 voedingen uit die dan samen wel meer cc's zijn, tenminste als je op verzoek voedt en/of de hoeveelheden ook langzaam aanpast.

Ik heb gemerkt dat als ik alle schema's en cc's en tijden loslaat, het ritme vanzelf verlegd wordt zonder dat ik daar iets aan hoef te 'doen'. Wel zo relaxt. Maar ik moest in het begin wel mezelf er toe zetten om erop te vertrouwen dat het zichzelf allemaal wel regelt (ben nogal een controlefreak meestal). En dat dat niet over nacht gebeurd maar steeds even duurt voordat er weer een nieuw ritme/balans is.

Het enige wat ik doe is de tijden bijhouden in een schriftje zodat ik patronen kan herkennen en omdat ik niet kan onthouden welke borst ik het laatste gegeven heb... :oops:

19. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ja precies.. ik wil me gewoon teveel vasthouden aan een schema en dat gaat gewoon nog niet met zo'n kleintje. Ik ben ook een controlfreak..

Maar wijzelf vonden t gewoon erg handig omdat we dan zelf een ritme hadden, maar we merkten wel dattie soms volgens t schema dus moest eten terwijl hij nog sliep.. En dan maakten we hem dus wakker, maar dan dronk hij super sloom en viel halverwege het boerlaten in slaap.
    Maar toen wisten we wel ok ze laatste fles is om 23.00 uur, dan kunnen we erna lekker ons bed in en slapen tot in de nacht..
    En als je dus hemzelf 't laat bepalen kan je dus ook soms opzitten tot half 1.. Of net in slaap zijn en dattie dan opeens weer komt.

Maargoed, dan moeten we ons maar even eroverheen zetten en gewoon weer lekker voeden op verzoek zonder al die lastige schema's..

Hij krijgt nu 150cc per fles, dat moet toch voldoende zijn lijkt me voor maximaal 6 flessen per dag? Want wat nou als hij t nu weer zelf regelt en opeens 7 flessen van 150cc wil? Dan krijgtie meer als een liter binnen volgens mij.. Moet ik dan weer teruggaan naar 120cc als hij komt voor meer flessen? Hoe kom ik dan ooit aan minder flessen dan?

(Krijg weer helemaal trauma's aan wiskundelessen op school door al dat gereken met die voedingen)

20. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    @all: bedankt voor dit warme welkom!

Deel Deze Pagina