September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
  2. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ja de swing is elektrisch en was 150 euro. Heftig,maar wil op mijn werk gaan kolven, dus wel handig. Ik ben er helemaal weg van, hij kolft echt duizendmaal beter dan de Avent handkolf.

3. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Zoooooooo jammer dat na enkele experimentjes van 4, 5 en bijna 6 uur tussn de voedingen, Julian weer om de 3 uur komt de hele dag al :(:(:(
    Ik had zo'n hoop....

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Goedemorgen meiden.
    Gisteren toch maar een pak flesvoeding van kruitvat gekocht aangezien mijn tepels weer / nog steeds ontstoken zijn. wordt er een beetje gek van. ga ze nu een paar dagen zoveel mogelijk rust geven en anders donderdag naar de huisarts. Ondertussen krijgt Levi afgekolfde bv en af en toe een fles flesvoeding tussendoor. gister om 18.00 uur een flesvoeding gegeven, en om 23.15 sliep hij nog. toen hebben we hem maar wakker gemaakt omdat we naar bed wilden. Om 23.15 een fles bv. toen kwam hij om 03.30 flesvoeding en net om 07.00 weer bv.

Bedankt voor alle felicitaties :)
    Ik wilde gister in het ziekenhuis vaker komen spieken maar zat steeds iemand op de pc.> levi heeft daar trouwens wel alle zusters in gepakt op de afdeling :)

Voedingen: ben blij om te lezen dat er meerdere zijn die nog op de 7 voedingen zitten. op het pak van kruitvat staat 5 voedingen maar dat red ik hier ook net niet.

Bloedingen: ( sunshine ) heb het er met mijn vk over gehad en die vond 8 weken de max om nog (oud) bloed te verliezen

Anno :oops: zou nog even kijken. Heb je een cd-rom van die psp erbij gekregen?anders moet je hem even opnieuw installeren en dan voor de nederlandse versie kiezen. ik heb eerst ook de engelse gehad maar daar kwam ik ook niet uit.

Yule, wat een super nacht zeg gister ! Fijn dat jullie nu wel een goede gastouder hebben gevonden.. Zou idd wel makkelijk zijn, naast de oppas wonen
    Lieve foto !

Pisum, Levi huilt toch al een week of twee met echte tranen. Lieve foto !

Spotlight, welkom hier !

Steen: Hier ook nog regelmatig dunne poep van de bv. gister trouwens 2x groene poep.

Pupke,met mannetje alles goed hoor. was geen pijnlijk onderzoek gelukkig. Normaal wordt een scopie met een slang gedaan maar sinds twee jaar gebruiken ze in het LUMC een cameraatje die je moet inslikken en die maakt ongeveer 5000 foto's de hele weg naar beneden. Nu maar wachten tot hij er weer uitkomt :)
    wij hebben van een vriendin ook de babysleeper te leen gekregen ( niet gebruikt omdat Levi opeens weer op zijn andere kant ging liggen ) maar het CB was hier en raadde die dingen weer af, tenzij het mocht van de fysio.. ze moeten ook altijd om iets zeuren :-?

Missyzuilen, zo rond een uur of half 11 / 11 uur de laatste voeding
    Jeetje wat een slechte kraamhulp zeg. zou hier echt nog een extra melding van maken !
    Lieve foto !

Krisstel, geen zin om bij te lezen? schandalig :) :)

Lijst: Ik bied me aan ( als er nog een 4de nodig is )

Zo en nu ga ik even douchen.. gister sollicitatieforumulier opgehaald bij de AH hier in het dorp. hij had net een partimer aangenomen maar er liepen er nog 2 in hun proeftijd dus of ik een formulier wou invullen> Heb hier al eerder anderhalf jaar gewerkt en lopen erg leuke collega's en ik kan het op de fiets af.. Hoop dus dat ik daar ( tijdelijk ) terecht kan.

5. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @yule o ik dacht dat je je opleiding al af had sorry foutje. maar iig het geen je al hebt geleerd is nooit weg natuurlijk en
    wie weet kan je wel voor sommige vakken dispensatie krijgen. je moet idd doen wat je leuk vind en niet gaat tegen hikken om naar je werk te gaan.

@moppiepoppie ik heb die handkolf ook van medela maar ik vind het niks hoor kreeg er pijn van in mijn armen na 5 keer trekken. heb nu de handkolf van avent
    en die werkt bij mij perfect krijg er hetzelfde uit als met de kolf in het zh. maar ik kolf al vanaf het begin natuurlijk dat scheelt misschien ook nog.

@freesia wat voor camera is dat? en mag ik vragen wat ie heeft gekost. is het een draadloze of een met kabels?
    veel vraagjes he maar we willen er voor robin ook een hebben voor ie thuis is.

@kaatje hoop dat het wat wordt bij de ah.

robin heeft weer een max gedronken vanacht 50 cc het lijkt met de dag beter te gaan met drinken ga niet te had juichen nog maar ok.
    straks weer naar hem toe met opa en oma. ga nu eerst een wasje erin gooien en rene aankleden om naar oma te gaan vandaag.
    tot vanavond meiden . knuff voor jullie steun.

6. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Haha hij is toch al 55cm denk ik en weegt 4200 gram. Of ik ben gewoon groot (dik ) hahaa ;)

Ja ik ga volgende week hun opbellen en verhaal halen waarom ze niet gereageerd hebben op me enquete..

7. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Goedemorgen dames!
    hier net uit bed gerold :D lekker geslapen van 12 tot 9 :whistle:
    ben nog steeds zo doof als een kwartel :-k ik ga hier maandag maar eens mee heen naar de HA.. want ik vind het eng en vervelend.. elke keer als iemand wat zegt dan is zeg ik: HE?
    stomen helpt niets, neusspray ook niet! GRRR als ik maar niet blijvend doof ben door deze verkoudheid.. :(

8. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    150euro :confused: ik had hem voor 120euro bij thuiszorg winkel met mijn lidmaatschappas. :oops:

9. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Missyzuilen, jij hebt voorheen wel gependeld toch? volgens mij heb ik een jaar geleden eens een pbtje naar jou toe gestuurd hihi

10. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Ook goedemorgen! Hier ook lekker geslapen. Kate kwam zelfs om 3u :confused: Dus daar zat 5u tussen en toen om half 8 maar wakker gmaakt want zij bleef geluidjes maken in haar slapen en zo dat ik telkens uit bed stapte om haar te pakken voor voeding terwijl zij gewoon doorsliep :( dus zij was aan het wakker worden, dat wel maar hield mij daarmee ook wakeer :) Ik ga theorie testen en haar vandaag alleen boven voeden en kijken of zij dan weer gaat slapen. Want 's nachts en 's ochtends vroeg doe ik dit idd boven en dan slaap zij verder, overdag neem ik haar mee naar beneden.

@lindaa en als het echt niet wat wordt kan ik wel af en to emijn gehoorapp. wel uitlenen hoor ;) :)

11. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ja klopt, ik pendelde voorheen ook.. Maar op een gegeven moment kon ik geen serieuze uitspraken meer doen ermee omdat ikzelf in de knoop zat.
    Dus daarom pendel ik niet meer..

Hier trouwens ook een x wat beter geslapen.
    Mike kreeg om 11 uur ze laatste fles, kwam pas om 4 uur.. En toen pas weer om half 9! :D

12. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    hahaha parr stuur maar op :p
    Ik ging net mijn neus snuiten en toen deed mijn oor heel zeer.. kan je een beetje vergeljken met een volle neus die je snuiten gaat,, dan "rochelt" het daarbinnen.. mijn oor probeert volgens mij wel weer open te gaan! :whistle:
    wat lekker dat kate zo goed heeft geslapen!
    kreeg hier net via de mail het sprongenwekkertjes alarm binnen! hoop dat het geen drama wordt hier met Michelle!

Heb zojuist mijn beebiesite omgezet in een betaald account.. ik vond dat je er anders zo weinig fotos etc op kon doen!

13. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Hoeveel betaal je dan voor zo'n beebiesite als je dus niet de gratis versie wilt?

14. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Tweety, hij is van het merk Elro, en lief heeft hem gekocht bij de Gamma. Hij is draadloos en kostte geloof ik 140 euro.
    Supermooi beeld, alleen als de magnetron aan is, stoort ie ;)

Wij liggen nog in bed, voeding om 8.15 gehad. Mevrouw wil weer, maar we proberen het te rekken door muziek voor haar af te spelen ;)
    Seventies! Het lijkt te werken, alleen mama zit te sniffen door de emoties die nu eindelijk los lijken te komen :cry: :) Paul Anka, Having my baby... Echt errug! Minnie Ripperton, Loving you, met die vogeltjes vind ze het mooist ;)

15. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    HEb straks de lief! bestelling in huis, wordt vandaag bezorgt. dus ben benieuwd!

hier is kyani de nacht van 1 tot 4 wakker geweest medam was klaar wakker en nu nog steeds :cry: straks als zij slaapt ga ik ok maar weer ff lekker plat liggen om weg te dutten als het lukt.

16. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Missyzuilen het kost vanaf 20 euro voor een heel jaar!

17. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    hahaha rare zin volgens mij! ik bdoel de kosten zijn vanaf 20 euro voor een heel jaar!

zo heb me zelf maar gecorrigeerd voor dat een ander het hier doet :p

18. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Haha, ik snapte hem gelijk al hoor.. ;)

Hier ligt meneer heerlijk te slapen in de box (ja wij doen hem af&toe lekker in de box en alsie dan in slaap valt laten we hem liggen..) dus ik kan me eindelijk een x fatsoenlijk opmaken haha!

19. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Hebben jullie hier nog last van wisselende stemmingen?
    Ik kan echt 't ene moment enorm down zijn en zoiets hebben van waar doe ik t allemaal voor en helemaal niet kunnen genieten van me zoontje.
    En 't andere moment hem alleen maar willen knuffelen en hem zelfs niet willen geven aan ze vader omdat ik hem zelf wil houden haha!

20. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Goedemorgen dames!

@Yule: klodder bruin snot? Ik kan me voorstellen dat ze daar last van had! En wat je werk betreft: als je het echt niet leuk vindt, dan zou ik ook echt kiezen voor een switch (en dat nog wel uit de mond van een psychiatrie-praktijkopleider ;)). Een leuke baan is toch wel erg belangrijk hoor! Trouwens een hele leuke foto!

@MissyZuilen: wat een flut-kraamzorg zeg! Wij hebben een kraamhulp gehad voor wie wij het eerste gezin waren na haar diplomering. Eigenlijk waren wij een te zwaar gezin voor haar (want 1ste kindje, BV kwam niet op gang en keizersnede gehad) maar dit bleek in de praktijk erg mee te vallen. Zij kreeg sowieso 3 dagdelen begeleiding en voor de rest ging het gewoon erg goed allemaal. Ze werkte keihard, toonde veel initiatief, was streng voor mij (en dit was wel nodig ;)) en heel lief voor Quinten. Buiten dit was het ook nog enorm gezellig. Dus zo kan het ook met onervaren kraamhulpen gelukkig.

@Ingeltje: spannend! Ik hoop dat je door bent naar ronde 2. En ik hoop dat je snel eens wat langer achter elkaar kunt slapen!

@Azeb: als Quinten na 15 minuten nog huilt, dan pak ik hem bij me. Is niet zo heel vaak nodig maar áls het nodig is, is het altijd in de avonduren. Heeft dan een beetje mama-liefde nodig denk ik (of papa-liefde uiteraard, hahaha).

@Kirsstel: lijkt me inderdaad vermoeiend als je niet eens een voeding kunt overslaan! Ik gun het je van harte dat je snel eens door kunt slapen!

@Parr: het lijkt er op dat Kate gewoon lekker bij haar lieve papa en mama wilde zijn. En geef haar eens ongelijk...

@Steen: als Quinten zuigbehoefte heeft, dan is hij erg tevreden met een pink en soms met een speentje. Maar als hij honger heeft dan zuigt hij 5 keer, komt er dan achter dat er geen melk uitkomt en begint te schreeuwen. Hier is het dus wel duidelijk, hahaha.

@:Kaatje: fijn dat het goed is gegaan gisteren. Lijkt me trouwens ook vreselijk hoor, zo'n camera-pil inslikken. Ik kan sowieso al slecht pillen slikken dus meestal bijt ik ze kapot. Maar dat mag met zo'n camerapil vast niet ;).
    Wat de Babysleepter betreft: bij ons heeft de fysiotherapeut het (telefonisch) geadviseerd, al zei hij erbij dat het na het consult wellicht niet meer nodig zou zijn. Aangezien we niet nog langer wilden wachten om iets aan de scheefgroei te doen, hebben we het toch al gekocht. Kostte 16.95 euro dus daar hoefden we het niet voor te laten. Als het na volgende week niet meer nodig is, dan bergen we het gewoon weer op.

@Tweety: fijn dat Robin zo goed heeft gedronken vannacht! Geef hem maar een knuffel van me.

@Lindaa: goedemorgen! Ik zou maandag ook maar eens even naar de HA gaan, wellicht kan hij je van je doofheid afhelpen.

@Freesia: heerlijk toch, laat die emoties maar komen!

@Babystyle: jammer dat Kyani vannacht dacht dat het overdag was... Lekker dutje straks!

Zo, na een onrustige avond gisteren (volgens mij was hij oververmoeid aangezien hij bijna de hele dag wakker was) en zeer rustige nacht gehad. Quinten heeft geslapen van 0.15 uur tot 08.15 uur. Daarna lekker gedronken, gelachen en nu ligt hij weer in zijn bedje. Is wel wakker, af en toe klinkt er een huiltje maar we laten hem even liggen.
    Straks gaan we zijn kamertje verder opleuken met wat foto's, even badderen en vanmiddag even wandelen. Er is kermis bij ons in het dorp dus dat is wel leuk (stel je er niet te veel van voor hoor, ik woon in een dorp dus meer dan botsauto's en een snoeptent zal het wel niet zijn).
    Gisteren vertelde manlief dat hij in mei graag naar Disney wil. JIPPIE! Wij gaan normaal altijd in de kerstperiode (dit jaar dus niet) en als troost gaan we volgend jaar 2 x: in mei en in december. Als het goed is gaan beide keren nog een stel met een kindje mee zodat we ook alle in attracties kunnen (2 in attractie, 2 op kindjes passen). Ik ben helemaal blij!

Deel Deze Pagina