September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    @ pupke jah zekers, madame is nog steeds wakker, dat haar ewnit opbreekt zolang wakker blijven

2. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Parr: op Draagdoek.nl vind ik die plaatjes die je gelijk ziet qua draaghouding het handigst (dus rechtop), maar bij downloads staat alleen foetus- en kommahouding uitgelegd en niet rechtop-houding, dus weet ik niet of het nou uiteindelijk makkelijk te doen valt (ik zoek iets waarin ik haar rechtop kan dragen met steun voor het nekje...)

@de dames die het steeds over een draagZAK hebben, wat voor zak bedoelen jullie daarmee?

3. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hey meiden!

Tjee Missy wat een verhaal zeg. Ongelooflijk! Wat Yule zegt is helemaal waar... Deze vrouw mag nooit meer alleen een gezin begeleiden! Of in elk geval niet totdat ze echt goed is opgeleid. Overigens is een kleuterklas wel heel wat anders als een huilende baby hoor! Echt een totaal ander beroep.
    Ingeltje, ik heb echt respect voor je, ik kan me voorstellen dat je ontzettend moe bent. Knap van je dat je zo weinig (niet eigenlijk) klaagt.
    Ik heb trouwens na gister, toen Isis de hele dag hangerig en huilerig was, nog meer respect gekregen voor ouders van een huilbaby. Wat lijkt me dat moeilijk zeg!
    Yule, ik zou als ik jou was niet nog verder gaan op deze voet. Je kunt van specialiteit wisselen toch? Oke, je hebt dan wat jaartjes 'weggegooid', maar je bent echt nog veel te jong om te zeggen: ik heb dit nou eenmaal gekozen dus ik moet hier (tot mijn pensioen :() bij blijven.
    Ik heb zelf na twee jaar psychologie studeren de knoop doorgehakt om daarmee te stoppen en ben toen naar de pabo gegaan. Heel veel mensen vonden dat onbegrijpelijk: wat zonde van je VWO diploma, wat zonde van die twee jaar universiteit, etc. Maar ik heb er geen seconde spijt van gehad. Ik vond de pabo een superleuke opleiding en ik vind mijn werk nu ook ontzettend leuk. En dat is toch het allerbelangrijkste! In wezen had ik, op het moment dat ik met de pabo begon, er, als ik het van te voren had geweten, al mee klaar kunnen zijn: ik heb zeven jaar over het VWO gedaan. Als ik gewoon 5 jaar havo had gedaan en daarna direct pabo, was ik vier jaar eerder juf geweest. Maar ik vond het erg fijn, die extra kennis en ervaring die die vier jaar me opgeleverd hebben.
    Moppiepoppie, ik heb een draagzak van babybjorn. Die bevalt me heel goed, vind het supergezellig. Ik heb hem goedkoop van een collega kunnen overnemen dus heeft me niet veel gekost. Isis heeft haar ghoofdje inderdaad rechtop erin, ze kan naar links en rechts en naar achter leunen tegen de draagzak en voorover tegen mijn 'decollete' :) dus als ze moe is hoeft ze haar nekspieren niet te gebruiken. Het is zo gezellig als ze in slaap valt met haar hoofdje op mijn decollete, echt genieten. En ik kan de hele tijd kusjes op haar hoofd geven, ook erg fijn. Ik vind hem alleen niet zo mooi, dus heb voor mijn verjaardag ook nog een draagdoek van draagdoek.nl gevraagd. Ik heb de Medela Swing en die bevalt mij ook heel erg goed (net als Ingeltje dacht ik). Hij is inderdaad electrisch.
    Tweety, fijn dat Robin goed gedronken heeft!

Hier ging het vannacht weer veel beter. Gisteravond was Isis echt extreem onrustig voor haar doen. Steeds lang huilen in bed en dus maar weer lekker bij ons om te knuffelen, dit hielp. Om tien uur ofzo ging ze eindelijk echt slapen, en werd pas om vier uur weer wakker. Daarna had ze wel wat meer moeite dan normaal om in slaap te komen, maar uiteindelijk wel gelukt en geslapen tot een uur of acht. Daarna op schoot en weer alles onder gepoept... Fijn dat ze gepoept heeft, maar de luiers maat 1 zijn toch echt te klein voor die enorme hoeveelheden... Dus toen direct maar onder de douche want ze zat er onder. Het douchen (nu met mij) was heerlijk! En nu ligt ze al een hele tijd heerlijk te slapen.
    Wij zijn de houten vloer aan het olien. Pfff wat een werk zeg... :(
    Meiden fijne dag verder!
    Liefs
    Azeb

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Pupke,mannetje vond de camera mee vallen,maar ja die is pillen slikken inmiddels wel gewend. Ik zou hem ook niet weg krijgen hoor. heb al moeite met een paracetamol.

MissyZuilen, hier niet echt last van stemmingswisselingen. kan soms wel erg weinig hebben als ik moe ben.
    hier ligt Levi overdag ook gewoon in de box hoor. hij gaat na zijn middag voeding even naar bed en daarna rond een uur of 7 weer.

5. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Isis: is dat de original van babybjörn? En vanaf hoeveel weken mag die?

6. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht

Ja precies zo doen wij 't ook.. Na ze ochtendfles lekker even bij mama tot ze eerste gaapje dan lekker de box in. Zo kan ik zelf even eten en de flessen uitkoken en een wasje aanzetten en mezelf douche en aankleden.. Dan na ze volgende fles gaatie lekker ze bedje in en slaapt dan tot weer ze volgende fles rond de namiddag. Dan magie weer lekker bij ons knuffelen en erna de box in.
    Tot inderdaad de avond, dan gaatie na elke fles wel ze bedje in!
    En dat werkt hier prima.. Zolang er maar regelmaat in zit vind hij 't best.
    Alleen overdag heeftie echt effe ze huiltje nodig om in slaap te vallen en dat is s'nachts niet zo. Dus denk dat hij tochal aardig weer wat dag-en-nacht is. :)

7. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Ik weet niet welk model het is, er staat verder niks op behalve babybjorn. Hij is ook al wel wat ouder, ik denk een jaar of acht. Volgens mij mogen ze er vanaf 3,5 kg in, maar als je dat zeker wil weten zou ik het even in de winkel vragen.

8. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @ moppiepoppie, ik heb hier de draagZAK van Chicco geloof ik.. Nog niet gebruikt, maar zal van de week es op me gemak gaan kijken hoe die werkt.
    Ik vond de andere ongelofelijk duur en heb een draagzak echt gekocht voor mijn vriend.
    Die heeft spierreuma en kan dus niet lang lopen met Mike in ze armen. Dan is zo'n zak ideaal.
    En de draagDOEK ga ik zelf vd week bestellen voor in huis..

9. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Spotlight Wauw wat een heavy bevalling zeg. Fijn om te lezen dat na zo'n moeilijke start het nu goed met Levi gaat en dat hij snel naar huis mag. En dan begint het thuis pas echt!

Welkom hier trouwens!

Felicitas heb me toch niet kunnen inhouden. Heb een fotoalbum, dat gezondheidsboek en se sesamstraatset gekocht

Levi & Chaartje denk nog vaak aan hun allebei, besef steeds maar weer wat voor wondertje ik dan in mijn armen heb. Hoe zou het nu met haar gaan?

2e sprongetje Matice zit er volop in. Langer wakker, veel jengelen en erg aanhankelijk. Zo zielig om hem in zijn bedje te laten liggen als hij jengelt maar heb ook geen zin om de hele dag met hem in de armen te lopen..

echte tranen Matice zijn eerste traan weggeveegd na de 1e prikjes. Was een hele dikke

pisum wat een gave en mooie lachfoto van Rayyan!!
    Wat fijn dat het nu stukken beter met hem gaan (buiten die ellendige krampjes)

pupke ik heb de babysleeper ook net gekocht op internet. Ik hoor er alleen maar goeie verhalen over. Van de mamagroep van vorig jaar zijn er enkele geweest die er toen een hebben gekocht, hun kindje sliep ook in het bedje in dat kussen.

Yule Kan Raven mooi lachen

missyzuilen kan je helaas er niet mee helpen. Matice krijgt borstvoeding en komt nogsteeds 8x per dag! en hij is al 2 maanden. Als je op schema of fv geeft kun je je aan het schema houden, duurt even voordat de kleintjes aan het schema gewend ziijn.

Tjeeje zeg dat kraamverhaal van jou. Zou echt wel hierover een klacht indienen. Das niet de professionele hulp die je mag verwachten en daar moet je ook nog eens voor betalen.

Ingeltje zal voor je duimen dat je door mag naar ronde 2

Bied me ook aan als lijst-vrijwilligster als je nog zoekt

Roshi hoe zit het met jouw potentieel nieuwe baan bij die vriendin van je?

azeb kan idd zijn dat Isis in d'r 1e sprongetje zit. Huilerig, humeurig en hangerig zin de 3 h's van een sprongetje

Tweety dikkeknuff voor jullie allemaal. Hoop dat deze week eindelijk eens goed nieuws komt voor Robin en dat jij ook snel van die heerlijke slapeloze nachten gaat krijgen

Medela Swing 60 euries op marktplaats
    en ze kwam hem ook nog eens bij mijn thuis afleveren

Moppiepoppie ik draag matice rechtop, dus niet iin de komma/foetushouding. Vind dit makkelijker en zijn hoofdje wordt voldoende ondersteund als je de doeken tot boven in de nek van de kleine optrekt

draagzak is meestal die van babybjorn (of ander merk) das zo'n buikdrager/rugzak. Zonderhoofdsteun kunnen ze er pas in als ze hun hoofd zelf overeind kunnen houden

Oeps batterijen van de mobiel zijn op en klinkt nu ongelooflijk vlas. Matice vind het gellof ik niet zo mooi, die zet mij hier toch een keel op...

10. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    @Ingeltje: Sssstt.. niet verklappen (Is wel een goeie smoes he ;) )

Heb trouwens gistere lekker geshopt een joggingsetje , spijkerbroekje en een truitje gekocht.En voor mezelf ook maar 2 truien :oops:

Steen: Ja hier ook dunne ontlasting , soms net water met een geel kleurtje..:)

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Chaartje: wat ik weet is dat het redelijk gaat. goede dagen en veel slechte dagen. Is natuurlijk nog hard aan het verwerken. Ze is nu sinds 15 oktober tot 25 januari naar Suriname toe.

Ik denk ook nog veel aan haar. Denk dat zij en Levi ook wel heel lang ( misschien altijd ) in onze gedachtes zijn waardoor we nog dankbaarder zijn voor onze kinderen.

12. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Mag ik vragen wat er precies is met Chaartje? *bloos*

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    dat mag.
    Chaartje is ook een september mama. Zij is in Juni bevallen van een zoontje Levi die helaas na 25 dagen is overleden. Ze was toen 26 weken zwanger.

14. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ow jeetje wat erg zeg... :(
    Dan mogen wij inderdaad in onze handen knijpen dat onze er zijn..

Had ze vroegtijdige weeën? Je hoort toch vaak wel positieve verhalen over kindjes die met 26 weken ter wereld komen.. jammer.. :(

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja ze heeft uiteindelijk ik geloof 4 weken in het ziekenhuis gelegen met ontsluiting. toen konden ze de bevalling niet meer tegenhouden.'
    Met Levi ging het in het begin na omstandigheden goed, helaas kreeg hij toen een darminfectie waaraan hij geopereerd moest worden maar was te zwak om te herstellen :(

16. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    He jakkes.. krijg er helemaal de kriebels van en tranen in me ogen.
    Echt als je zulke verhalen dan hoort, kijk je toch opeens weer even heel anders naar je kind.
    Ik loop wel vaak te zeuren, maar ben dan zo dankbaar dat hij er mag zijn..

17. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.816
    4.057
    113
    Hey,

Heb net twee hele lieve zwembroekjes gekocht voor Demi. Eentje waar wel zwemluiers onder moeten en eentje waar ze niet onder moeten.
    Heb ook zwemluiers gehaald. De kleinste die ik kon vinden waren voor 6 kilo. Demi is nu goed richting 5 dus hoop dat ze die dadelijk wel aan kan. Zeker omdat er nog een gewoon zwembroekje overheen komt.

Demi slaapt overdag niet in de box. ze mag in de box als ze wakker is. Slapen doe je in bed en dus leg ik haar in bed als ze in slaap valt of als ik merk dat ze moe is.
    Nou is Demi tussen de 8 uur voeding en de 20 voeding heel veel wakker en dus veel gezellig beneden.

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    dreames, ben het aan de ene kant een klein beetje met je eens. Slapen doe je idd in je bed. voor mij is het gewoon niet te doen om steeds de trap op en af te gaan dus hij blijft beneden als ik beneden ben. Tussen de middag gaat hij naar bed en werk ik het huishouden boven weg.

Bah zit hier gelijk weer met kippenvel nou we het over Chaartje hebben.

19. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Even een vraagje dames:

Voor Gizem maak ik op dit moment iedere voeding 120 cc. Soms drinkt ze 'm helemaal leeg en soms laat ze een laagje staan. Ze is nu 8 weken. De laatste keer dat ze werd gewogen (14/10) woog ze 4290 gram en was ze 54 cm lang. Ik heb al geprobeerd haar 150 cc aan te bieden maar dat drinkt ze niet op en blijft ze steken tussen de 100 cc en de 120 cc. Als ik zo rond kijk zie ik dat andere kinderen van haar leeftijd veel meer drinken (150-180 cc per voeding)...
    Overdag komt ze trouwens om de 3 uur en 's nachts slaapt ze door van 23.00 tot 06.30 uur.

Drinkt mij dochtertje te weinig?

20. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Jale: hoeveel voedingen krijgt Gizem? Als ik goed tel, zo'n 6, nietwaar? 6 x 120 cc is 720 cc per dag en dat ik gezien haar gewicht volgens mij prima. Baby's mogen zo'n 150 cc per kilogram gewicht per dag, in haar geval is dat minimaal 645 cc. Hier zit ze dus zelfs iets boven, is hardstikke goed. Wat wel zou kunnen, is dat als zij uiteindelijk meer per fles gaat drinken, ze om de 4 uur gaat komen overdag.

Chaartje en Levi: ja, ook ik denk nog vaak aan ze. Ik hoop dat ze een beetje tot rust komt in Suriname, het is toch een uiterst zwaar verdriet dat ze met zich meedraagt.

Slapen in de box: soms wel, ligt er een beetje aan. Hij ligt nu bijvoorbeeld prinsheerlijk te slapen in de box en ik kan het niet over mijn hart verkrijgen hem wakker te maken om op zijn kamertje te leggen. En dames: hij ligt op zijn rug met zijn hoofdje recht, en dat allemaal zonder de babysleeper!

Deel Deze Pagina