Ze krijgt 6 voedingen ja.. Haar schema op dit moment 07.00 - 120 cc 10.00 - 120 cc 13.00 - 120 cc 16.00 - 120 cc 19.00 - 120 cc 22.00 - 120 cc
Jale, jij hebt ook kruitvat poeder toch? Die heb ik gister ook gehaald en Levi is 4310 gram en is 55 cm. Ik maak 150 ml water aan met 5 schepjes = 165 cc. Als Gizem gewoon goede poep en plasluiers heb zou ik me niet al te druk maken hoor. Ze groeit toch goed? en anders de volgende keer even overleggen bij het CB ( wat is dat ook alweer bij jullie.. kind&gezin ofzo? :-? ) En ik ben wel jaloers op je hoor, dat ze de nachten doorslaapt !
@Kaatje: Ja ze krijgt Kruidvat Standaard 1. Ze heeft 1 a 2 poepluiers per dag, en een stuk of 6-7 plasluiers, en hele zware plasluier 's nachts. Trouwens, ze slaapt door sinds ze van t Kruidvat Fv krijgt....dus wie weet Kaatje
Vanaf welke leeftijd moeten ze gaan slapen op de rug met 't hoofdje recht dan? Mike slaapt op ze rug en moet ze hoofdje na elke voeding de andere zijkant op draaien.. Hoe moetie dan op ze achterkant liggen dan?
@MIssyZuilen: het is prima om het hoofdje steeds naar de andere kant te leggen hoor. Bij Quinten is het probleem dat hij altijd met zijn hoofd naar links ligt, is daar niet goed in te corrigeren. Het is dus voor hem heel bijzonder en heel goed dat hij nu eens recht ligt, zelfs zonder 'hulpmiddelen'. Dus gewoon doorgaan met die wisseligging hoor!
@missyzuilen: lekker zo'n kraamphulp. wij hebben gelukkig het tegenovergestelde gehad, een hele lieve vrouw die alles wist en die me zelfs 3 weken erna nog belde hoe het ging. en wat een leuke foto van je mannetje en jij onder de douche. @kaatje nee heb er geen cd rom bij gekregen, jammer. @tweety knuffe voor je meid en ik duim dat je maandag goed nieuws krijgt. tranen, hier 1 keer een hele dikke maar verder nog geen tranen gezien, gelukkig. en ik heb wel weer tranen nu jullie het over chaartje en levi hebben. wat ben ik toch blij dat mijn meisje gezond is. nou en verder hebben wij weer een hele lange nacht gehad. julia wilde alleen maar bij ons zijn en heeft gisteren overdag wel 20 minuten geslapen. vannacht sliep ze om 2uur, geen krampen maar ik denk gewoon een beetje verlatingsangst en last van haar bultjes op haar gezicht, die zijn nu aan het opdrogen en heel haar gezichtje is uitgedroogd dus smeren we maar goed in. vanavond met mijn vader naar de verjaardag van mijn peettante. uur rijden. wel heel fijn want dat is lang geleden dat wij iets samen hebben gedaan, hubbie moet werken dus die mag niet mee haha. heb net eindelijk heel de keuken gepoetst. zat er al 2 weken mee en kon er geen zin voor krijgen maar het is gelukt. alleen nog geen extra plek gevonden voor de kolf en flesjes ed. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Wisselligging: hmmm, dat lukt hier echt niet meer. Raven bepaalt zelf waar ze naar toe kijkt (pittig dametje... ) maar ze wisselt zelf steeds toch van kant en ligt idd vaak ook recht omhoog te kijken. @Pupke: ja je hebt wel gelijk dat ik dan beter kan switchen! Praktijk opleider lijkt me dan wel weer heel leuk, heb je zeker eerst HBO-V gedaan? Of de oude 'B' opleiding? En daarna leraren opleiding? Mijn vriend is verpleegkunde (HBO-V) eerst op de psychiatrie, maar nu op een chirurgie afdeling en hij denkt er serieus over na om praktijkopleider te worden, er is een vacature. Hij kan mogelijk de leraren opleiding dan doen terwijl hij die baan heeft. @Azeb: wat goed dat je die beslissing hebt genomen! Ik vind het zo moeilijk! Maar dat komt omdat ik het type ben van afmaken waar je aan begonnen bent. Alleen soms is dat gewoon tijdverspilling natuurlijk! PABO lijkt me ook erg leuk, mijn schoonzusje doet nu de verkorte versie en mijn ouders zitten allebei in het basisonderwijs, dus ik heb het met de paplepel ingegoten gekregen. Misschien dat de jeugdgezondheidszorg me daarom ook wel trekt.
onze hond is trouwens denk ik echt op haar einde. ze kijkt sinds gisteren een beetje raar uit haar ogen, soms ook gewoon blij zoals altijd maar een andere keer heeft ze zo'n soepogen. net of dat velletje voor haar ogen blijft en ze kan haar ogen dan ook eigenlijk niet open houde. we kijken het dit weekend nog even aan en anders maandag naar de dierenarts maar ik wil haar nog niet kwijt. julia slaapt al vanaf de vorige voeding, o nee ze is eerst nog in bad geweest want madam had alles onder gepoept. lekker haha nog even een kopje thee en dan zal ze we weer honger hebben. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Anno, mijn man is even voor je gaan kijken, je kan de taal in het programma zelf veranderen. Bestand en dan voorkeuren ( preference ) daarin staat "talen verwisselen" (languages change) daar kan je nederlands kiezen. Balen dat jullie hond niet opknapt ! Knuff Wisselligging. let er hier ook niet meer op hoor. het leek eerst even of Levi een voorkeurshouding kreeg maar nu kijkt hij in bed naar links en in de box naar rechts dus dat compenseerd wel weer.
thx kaatje, de baarmoederontzteking bij onze hond is bijna over, medicijnen zijn ook bijna op maar nu dit weer. ik ben echt bang dat het bijna afgelopen is, ze is dan ook al wel 12 maar we hebben haar al vanaf puppy dus al mijn halve leven. we kopen ook geen nieuwe hond meer als zij er niet meer is dus dan wordt het hier wel heel stil in huis, tenminste als julia dat niet compenseerd haha. ach ja als ze maar geen pijn heeft dat vind ik natuurlijk het belangrijkste. ga eens kijken of ons meisje al wakker wordt, van de week lag ze al wakker te wachten. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
slaapt nog, wij gaan trouwens misschien volgende week ook naar de jonge gezinnen beurs. ik had een vriendin gevraagd maar die wilde niet dus nu gaat hubbie mee als hij niet hoeft te werken. hoop ik dus want had er best zin in een dagje weg. dan wordt het wel zaterdag of zondag dat we gaan. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Weet niet of ik het jullie al verteld heb, we zijn gisteren met ons Sterre naar de kinderarts geweest voor echo en had rechtstreeks eens gevraagd om haar te wegen en te meten. We moesten echt gaan zitten. Op dit moment is ze 54 cm, dus bijna 10 cm gegroeid in 1 maand en ze weegt 3100kg. Verder deed ze het zo goed dat ze niet meer op controle moet naar de KA. Alsook de echo van haar bekken was ok, ze zijn volgroeid Ook ben ik net op de dag dat Sterre 1 maand werd voor de eerste maal terug ongesteld geworden, dat vint ik minder weer te weten dat die rotdingen weer leke maand op bezoek komen. Moet wachten tot 8 december voor na controle dus spiraal kan ook pas nadien geplaatst worden zal na nieuwjaar zijn voor ik er van verlost ga zijn voor 5 jaar. Man gaat voor sterlisatie 4 november....hij zit al met een bang hartje
ik wou eigenlijk ook naar de beurs maar is op moment lichamelijk niet slim :-? Levi past in maatje 56 !
Daag daag! Heb hier mijn nieuwe wasmachine binnen blij blij! @missyzuilen niet echt nee,heel af en toe, maar meestal wél maar dan heeft Kate te veel gehuild en ik te weinig geslapen @pupke dat klopt ja alleen wel een beetje lastig als ik zelf op de bank wilt liggen of zo met dd om dan zit je gewoon van 17u tot 23u of zo met die dd om @moppiepoppie voor de eerste 3 maanden kun je alleen de foetus en kommahouding gebruiken he, ivm de nekjes van de babies en de ondersteuning dus dan kun je alleen baby bjorn fo zo gebruiken. En dit is het best vanaf 6 weken ivm ondersteuning van de bekken/benen (al staat er vanaf 0 maanden op) ik heb die van chicco @jekkia dacht dat je alleen die ehbo boek wou kopen voor een pleister over die gat in jouw hand Heb trouwens op charita's hyves gelezen dat zij onlangs vertrokken is naar Suriname t/m januari. ZIj heeft er nog best moeilijk mee geloof ik *edit ah zie net dat kaatje heeft ook hierop geantwoord chaartje & levi hier ook vaak in mijn gedachten... ik hoop ook dat zij een beetje rust vindt in Suriname.. kan mij goed voorstellen dat haar verdriet nog groot is, zij draagt het meer in haar eentje en dat het zo onverwachts is gegaan met die kleine "grote" ventje @zico ja klopt sterre was 3 kg! had je met grote letters aangekondigd geloof ik lief foto! Maakte ik vanochtend Kate wakker omdat wj toch met'sen allen naar de Makro gingen (hubbie, kate, ik en Souders) dus schone kleren aan en nieuwe luier. Heb net de nieuwe luier onder haar kontje geschoven zie ik een waterdruppel huh? en toen plassen dus ik de luier gauw open tegen haar aan en net op tijd ook want er kwam mij toch een spuitluier wat helaas wel lekte langs haar heen dus kon nieuwe romper pakken en de net schone aankleedhoes ook verschonen dikke protest haha
@Yule: ja dat klopt: eerst de HBO-V, toen enkele jaren op een gesloten afdeling voor volwassenen gewerkt en toen gesolliciteerd op de functie van praktijkopleider. Hiervoor ben ik aangenomen (inmiddels al weer 6 jaar geleden) en ik ben enkele jaren daarna gestart met de Leraren Opleiding Verpleegkunde in Rotterdam (ja ik weet het, een beetje uit de buurt van Maastricht, maar stond goed aangeschreven). Deze opleiding heb ik 2 jaar geleden afgerond. Over mijn werk kan ik maar één ding zeggen: helemaal geweldig! Ik zou niets anders meer willen. Het is keihard werken, maar het is zo ontzettend leuk! Dus als je hubbie de kans heeft...
Oh Lindaa wat een heerlijke nacht *jaloeeeers* oh sorry dat hoor je natuurlijk niet... WAT EEN HEERLIJKE NACHT *JALOEEEEEERS* Freesia: wat een lekker begin van je ochtend Pupke: wat ´t leuk op de kermis? Wauw 2 keer naar disney inmei? Azeb; wat fijn dat je zo´n goede nacht hebt gehad. Goed zeg dat je de PABO bent gaan doen. Ik ben ook HBO-er (SPH) en ben nu ongeschoold werk aan het doen, heb ook mensen die me voor gek verklaren, maar het werken was emoioneel te zwaar en het past niet bij me. ZOU heel graag het onderwijs in willen, maar heb niet het geld voor de opleiding helaas. Felicitas: ze is geweest en heeft ons NIKS kunnen aansmeren *trots op zichzelf* Jekkia: 2e sprongetje al anno: oh wat erg van jouw hond
felicitas nog steeds niks gehoord hier? mis ik veel aan de doos of valt het mee? luiers te hard geroepen maatje 1 is verleden tijd hij plast erdoor heen dus die kunnen de la uit zonde 2 pakken niet gebruikt maar eens kijken of me collega er blij mee zal zijn hihi. ga nu ff douchen met rene
De doos is niet heel bijzonder.Pakje maandverband, goedkoop danoontjelepeltje, een warmtelepeltje en dat was het geloof ik. Wel leuke aanbiedingen. Vandaag mijn verjaardag gevierd met mijn familie. Een verzorgingstas gekregen die bij de kinderwagen hoort. Een hemabon voor een badjas voor mij en mijn zus had eindelijk het geboortecadeau af.. ik moest er even op wachten omdat ze het moest laten maken. Het is een hele grote kaars met het geboortekaartje er op afgedrukt. Zal er een foto van maken. Echt mooi
ik geloof dat ik hier weer eens een oiuderwets gezellige regeldag heb. niet zo extreem als in de eerste weken maar wel elke 2,5 á 3 uur voeding, terwijl hij de +laatste weken vaak wel een paar keer 4 of 5 uur niet hoefde. ben er erg moe van, maar ook door de waardeloze nacht. hoop op regeldag of sprongetje. hij is erg huilerig opeens