September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Voor mij het liefst op een maandag of vrijdag. Dan is Jasmijn op het kinderdagverblijf...

2. First time

First time Bekend lid

24 jan 2008
    811
    0
    0
    Hallo dames!

Eens kijken hoe ver ik vandaag kom met mijn geheugen van een goudvis:

@Moppiepoppie: Ik laat Jari altijd aan iedere borst tot hij zijn aandacht ervoor verliest, meestal valt hij in slaap. Ik houd er echter wel een klokje bij; als het korter dan een kwartier is, probeer ik hem nog even wakker te maken en opnieuw aan te leggen. Als hij erg moe is verschoon ik idd zijn luier...dat is altijd brullen bij hem, dus wakker!

@Parr: Jeetje, glimlachjes bij het verschonen van de luier, nou...hier niet hoor! BRULLEN! Meneer haat het om in zijn nakie te zijn... :)

@Lola, wat schattig; kadootje uitpakken... :)

@Dniise: fijn wat van je te horen! Ik vroeg me al af hoe het met je ging! Hang in there meid.

@Eva: jij ook heel veel sterkte.

Ik begrijp het wel heel goed hoor dames. Moet eerlijk zeggen dat het moederschap mij ook zwaar valt. Ik vind ons mannetje een heerlijk ventje, ben supertrots op hem en zou hem voor geen goed willen missen, maar ik kan me zoooo onzeker en hulpeloos met hem voelen. Vooral met het vinden van een ritme heb ik erg veel moeite, continu maar weer die borst, steeds op de klok kijken. Ik voel me echt gedrilld en ik word er angstig van als ik eraan denk dat ik straks toch ook enigszins mijn gewone leven weer op moet pakken. HOE DOE IK DAT?! Kom echt tijd te kort. Met huiluurtjes heb ik ook GROTE problemen, nooit geweten van mezelf.. Kan me er radeloos door voelen. Vooral als ik zoveel andere (huishoudelijke) dingen te doen had. Steeds maar weer discussies met mijn mannetje erbij, die mij dan (onbedoeld) het gevoel geeft dat ik het verkeerd aan pak. Heb al heel wat afgejankt, en me heel wat afgevraagd of het moederschap wel zo'n goed idee was. :rolleyes: Maar volgens mij hoort het er allemaal bij!

@Kaatje (toch?): vitamine K tegen kloven? Moet ik dat dan op mijn tepel smeren? Heb ik namelijk nog steeds last van rechts... (maakt de BV nog leuker! :cry: )

@Yule: was het wel een regeldagje of de wintertijd, of darmkrampjes? Dan willen ze ook steeds zuigen en gaan ze smekken...

Dag lieverds!

3. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Gewoon even een dikke knuffel voor jou First time!

Zo herkenbaar die onzekerheid. Dan denk ik: ik HOU niet eens van kinderen, waarom dacht ik dat ik dit wel kon? :) Ik wilde ook nooit kinderen :oops:
    Zou Jill voor geen goud meer willen missen hoor, maar af en toe is het gewoon wat teveel. En dan straks ook nog werken :confused:
    Komt vast allemaal goed!

Aan de dames die al eerder moeder zijn geworden: Gaat die extra beharing ooit nog weg?

4. Extra beharing wáár...?

5. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Hihi, nou, op je buik, in je bikinilijn, onder je oksels, overal eigenlijk.
    Ik had nooit veel lichaamshaar en nu is het overal net wat meer.
    Vooral bikinilijn baal ik van, hoefde ik nooit te scheren :(

6. Geen last van eigenlijk...

7. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ligt eraan welke je pakt. Er gaan er 3 in het uur en volgens mij is 1daarvan gekoppeld in meppel. Maar ach, anders vanaf zwolle, dat ligt maar klein stuk verder dan meppel :)

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Vitamine K: Idd op je tepel smeren. Is heel vat waardoor het goed intrekt.

Meeting en high tea: lijkt me idd geen handige combi.

missy jij komt uit utrecht. weet jij geen goede locatie rondom het station?

9. Onder water

Onder water Niet meer actief

Ehmm Sams..
    Dus mijn dokter heeft mij verkeerd geinformeerd wanneer de pil veilig zou zijn..?
    Die zei namelijk 1 week, Wel 2 weken gewacht om het zonder condoom te doen maar ik schrik nu best eventjes.. Iemand die weet hoe het zit?

10. Sinds onze (dan heb ik het over de december 2006 mama's...) kindjes een maand of tien oud zijn, spreken we voor een meeting altijd af in een binnenspeeltuin. Dat is echt super! Maar daar hebben wij voorlopig nog niets aan... :( Onze tweede meeting was bij een van de mama's thuis. Dat was wel erg prettig, maar wie woont in het midden van het land en is ook nog bereid om z'n huis 'op te offeren'...?

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    he ik wil wel met Levi van de glijbaan af hoor :)

12. Heb ik vorige week nog gedaan met Jasmijn. Maar een of andere grapjas had de plastic ballen (die glijbaan kwam uit in de ballenbak...) onderaan de glijbaan weggehaald... Auw!

13. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    OOooh gelukkig van 7:45-11:45 verder geslapen... was zoooooo moe. Had hem op voedingskussen-bedje naast me gelegd op bed. Kon ik mooi de speen vasthouiden en hij werd er rustig van.

Meeting graag door de weeks, de datum die kaatje noemde is ook de laatste dat ik kan, want ik moet daarna weer werrken. Maar heb dinsdag en donderdag vrij, als het goed is.

Meeting versus post: mijn treinkaartje is veel duurder dan de verzendkosten, dus dat verhaal gaat niet voor iedereen op. Als je dan ook nog de kosten van eventueel eten en drinken erbij rekent, ben je veeeel duurder uit dan de verzendkosten. Overigens kun je ook een cadeautje kiezen dat door de brievenbus kan natuurlijk, dat is iook een stuk goedkoper.

Wel gelezen, alles vergeten :oops: want ben nét wakker en aan t voeden hihihi.
    Oh hup de eerste golf is er al weer uit.

Ga me nu maar even aankleden. Juul ff in de box en mama-tijd :)

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    auw das pijnlijk :-?

15. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Sorry meiden, heb even snel alles doorgelezen maar ben alweer vergeten wie wat allemaal heeft gezegd haha *bloos*

Hier vanmorgen met Mike naar de huisarts gegaan, hij poept nog steeds klei en is helemaal overstuur als hij moet persen.
    Denk nog steeds ze darmen overstuur van dat gerommel met die voeding.
    heb lactulose meegekregen, 3 dagen 1 x per dag 5ml. Gelukkig vind ie t lekker, maar heeft erna wel enorme krampen. Hopelijk heeftie gauw een poepluier tot aan ze rug vol haha.. :D

Verder ligt ie nu eindelijk te slapen na alle krampen en heb ik de was kunnen doen.. Pff.. moeder zijn is echt een fulltime baan. ;)

Hier ook ruzie gehad vannacht met me vriend. Mike had om 8 uur de fles gehad en moest hem dus weer om 12 uur (ze laatste voor de nacht). Dus me vriend zei, ik doe die wel.. zet me wekker wel. ok, dus ik lekker gaan slapen om half 10.
    Schrik ik opeens wakker om half 3, is meneer dus gewoon de fles vergeten en word Mike nu wakker omdatie ie honger heeft na ze fles van 8 uur.
    Dus na die fles van half 3, kwam hij om 6 uur weer.. En erna wilde hij niet meer slapen...*Grrr*

16. Je moet echt een gelegenheid zien te vinden waar ze niet meteen zuur beginnen te kijken als het wat lawaaierig wordt. En dat is met baby's én kletsende mama's natuurlijk onvermijdelijk... ;) :)

17. Uhmm... welke datum was dat dan? Zeker overheen gelezen... :oops:

18. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @ Lola, als ik een groter huis had gehad, had iedereen hier welkom geweest hoor.
    Maar heb helaas maar een 3 kamer flatje en me huiskamer is net groot genoeg voor 4 kinderwagen + de mensen die moeten zitten sorry.. :(

19. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik vond dat idee in het vergadercenum op hoogcatharijne een heel goed idee. Wie kwam daar ook alweer mee?

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja idd. beetje jammer dat ik geen weg weet in Utrecht. is het niet zo dat er in de jaarbeurshallen ook allemaal café-tjes zijn?

Deel Deze Pagina