Hallo dames, Weer een goede nacht achter de rug, heeft wederom doorgeslapen. Vanochtend is hij voor het eerst een paar uur bij de oppas geweest (of beter gezegd, opa en oma kwamen hier in huis oppassen) want ik moest mijn nagels laten doen. Dit is heel goed gegaan. Ik was er ook wel gerust op hoor, opa en oma hebben al vaker de fles gegeven en hem verschoond. Ze hebben heerlijk van elkaar genoten! Net zijn we naar het CB geweest en hij heeft de eerste prikjes gehad... Hij huilde echt hartverscheurend (mama gelukkig niet ), maar dit duurde gelukkig maar een klein minuutje. Nu maar hopen dat hij er verder niet ziek van wordt. De CB arts is nog even komen kijken naar zijn hoofdje en vond het goed dat we de kinderfysio al hadden ingeschakeld. We kregen daar van zowel haar als van de verpleegkundige veel complimentjes over (is weer eens wat anders dan dat ze met het vingertje naar ouders wijzen, zo kan het dus ook). Verder zijn ze heel tevreden over zijn groei en ontwikkeling. Voor de lijst: hij weegt 5910 gr. (meten doen ze pas weer de volgende keer). Wat betreft de meeting: als dit op een dag is dat mijn man vrij heeft, dan kom ik zeker. Hij rijdt dan mee naar Utrecht en gaat dan zelf even de stad in. Als hij geen vrij heeft en dus alleen met het OV moet komen, dan moet ik er nog even over nadenken.
@dreames nou dan wil ik graag op je aanbod ingaan. @lola auww. aanklagen die hap haha @lola kadootje uitpakken geweldig. @wupje wat vervelend succes en dikke knuf. @TWEETY YES EINDELIJK MAG HIJ MEE. SUPER. ik kan de week van 10 tot 16 nov. kan ik wel . Alleen niet 12 dan ben ik jarig en 15 vier ik het voor vrienden. 10 nov kan ik dus ook. nou lijkt mij high tea ook niet zo´n slim plan. gio heeft sinds gisteren maat 62 aan. 56 kan nog net maar de broeken worden te kort en sommige shirts echt te krap. gio heeft in 5 uur uur 5 keer willen eten. volgens mij een regeldag ofzo. ik ben dood op hij ligtnu eindelijk en ik ga ook ff vlug liggen tot later
@MirandaT: freesia woont ook ergens 'daar'. Zeeuws-Vlaanderen geloof ik. Misschien kunnen jullie samen gaan? @Wupje: jeetje wat vervelend meid. Het kan zo zwaar zijn op die manier! Hopelijk komt je ventje snel tot rust en jij dus ook! Sterkte meid, en wat Azeb al zei, het gaat weer over. @Roshi: aah, wat schattig! Raven heeft ook een rokje aan vandaag, maatje 62 maar dat ziet er niet eens groot uit... Even kijken of ik een foto heb.
Oja, aangezien september een meisjes maand is (althans bij ons... ) heb ik op de hyves een filmpje gezet van Marco Borsato - Dochters. Erg mooi liedje. *hoop niet dat je moeders met een jochie nou boos zijn....*
Hebben jullie dit al gelezen...? http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... p?t=117477 Dat wordt afkicken...
Yule, dank je! Freesia waar woon jij precies? (als je ook naar de meeting wil/kan?) Vergeet ik helemaal: Tweety, wat super dat Robin dan woensdag naar huis mag! Heerlijk zeg, na 2 maanden!
hoihoi sorry sorry sorry maar ik had bijgelezen en toen ben ik gaan stofzuigen en dweilen en nu natuurlijk alles vergeten heb de dreumesbox van de EMTE gehaald, maar die is zeker de moeite waard. dit zit erin: een boekje voor je kindje 2 potjes fruit een pak bambix billendoekjes, wasgel, olie, luiers(mt2) van bumblies. een tandenborstel lepeltje neutral blauwe en wroze muisjes een pak bar le duc 2 lt flesje bier beschuiten roosvicee van markant merk en de doos is een plastic bewaarbox met deksel ideaal voor speelgoed ofzo in te doen. ik was ook gaan wandelen want ik ben op zoek naar een winterjas en terwijl ik bij de zeeman buiten kwam stortregende het, gelukkig de regenkap voor de kinderwagen altijd bij maar voor mama geen paraplu. zometeen even julia voeden en dan lekker douchen. @ tweety HOERA ROBIN MAG NAAR HUIS! ! ! tenminste daar hopen we heel hard op. eindelijk zeg. meeting, ik wil heel graag mee maar in die week heb ik al vanalles gepland. 10 nov had ik volgens mij ook al wat maar de kalender ligt voor in de woonkamer en daar kan ik niet naartoe want de vloer is nog nat. ik wil wel heel graag mee. Iemand die ook uit het zuiden komt en die evt met mij mee wil rijden? xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
@ tweety eindelijk mag jij je zoon mee naar huis nemen. @lola, nee neit gezine nu wel, pff word afkicken haha, wat moeten we done in die tijd
@allemaal: hoe kleden jullie je kindje als jullie met de kinderwagen naar buiten gaan? Want ze liggen dan toch onder een dekentje, dus vroeg me af in hoeverre er jasjes enzo aan te pas moeten komen... Hier gaat een rompertje aan met een langmouwig shirtje, een broekje en sokjes en mutjse, en dan gewoon onder de vierdubbele fleece-deken die erin ligt. Maar nu hoorde ik van iemand dat je ook een jasje aan moest trekken. Dus was benieuwd; wat hebben jullie beebjes aan in de kinderwagen?
moppiepoppie> ons meissie heeft een jasje aan en dan ligt ze onder een (niet al te dik) dekentje en dan dat ding tegen de wind zeg maar. ga je trouwens mee naar de meeting? zoja drive je dan weer gezellie met me mee?
@Freesia: bedankt voor de dikke knuf! Anderen ook bedankt voor de steunbetuigingen en feest der herkenning... Zo'n slechte moeder ben ik dus niet dat ik me soms afvraag of ik eigenlijk wel moeder wilde zijn Blijkbaar is het heeeeel normaal. Ik voel me dan alleen zo schuldig als ik mij bedenk dat er genoeg vrouwen een moord willen doen voor zo'n heerlijk mannetje... Ik probeer dan ook vooral maar erg dankbaar te zijn dat ik een (gezond) kindje heb! @Tweety: wat een goed nieuws zeg. Ik hoop echt dat het doorgaat en jij je dappere mannetje straks lekker thuis hebt! HEERLIJK! @Roshi: =smelt= wat een liefe foto zeg... Ja, meisjes zijn ook zo leuk, jurkjes en rokjes enzo. Hoewel, stoere pakjes voor mijn ventje zijn ook leuk... Kleine kleertjes zijn gewoon heeeel leuk, denk ik... @Wupje: ook al zo moeilijk... Sterkte meid! Kan me voorstellen dat je er inmiddels gek van wordt... @Ingeltje: ik heb een beetje medelijden met jou hoor! Iedere keer maar weer aangevallen worden op je (spel- en andere) foutjes. Zo erg, dat je een stuk terug zelf ook maar eens, verontschuldigend, al je rariteiten op ging noemen. Niets van aan trekken hoor, van al die gekke meiden hier... Ik vind je vooral gewoon errug lief! Ik heb ook een HELEBOEL rariteiten en minpunten en ben ook erg prettig gestoord. Lekker toch!
@Moppiepoppie: hier ook met jasje onder gewoon dekentje... Verder gewoon kleertjes aan; rompertje, truitje, broekje en sokjes
Oh ja, ik had nog een vraag aan jullie: Wat doen (deden) jullie met fopspenen: waarom wel / niet? Vanaf wanneer? In welke situaties? Mijn vriend is erg tegen, maar kan niet echt goed onderbouwen waarom. Ik zou het toch wel erg prettig vinden als ik Jari op een andere manier kan troosten (bij bijv. krampjes) dan alleen maar met de borst of met de pink. Ik lees er tegenstrijdige dingen over. De VK en CB hier geven mij het advies om het WEL te doen, de kraamverzorgster was weer tegen... Ik vind het lastig. Ik wil hem eigenlijk niet laten slapen met speen, want ik ben bang dat hij dan gaat huilen als ie uit zijn mond valt. Ik ben ook bang dat het straks weer moeilijk af te leren is. Hoe doen jullie dit?
Wie zou het leuk vinden om lootjes te doen met sinterklaas: Dreames Parr Elise1 Missyzuilen Pupke (onder voorbehoud dat ze het aandurft) Kaatje 85 Jekkia Babystyle Ingeltje Tweety (onder voorbehoud) Pisum Dniise Lindaa(onder voorbehoud!) Yule Steen Wie kan er 10 november? Kaatje85 Lola ingeltje babystyle missyzuilen Parr Roshi Yule Elise Ik moet de rest nog even bijlezen maar zwangerschapspagina verhuizen en niet online... afkicken ! :-?
@wupje heb je een pb gestuurd Ik ga trouwens ook de Oei ik groei! boek van Szus lenen. Heb ff in geneusd en denk dat als ik bepaalde dingen weet wat hierin staat dat ik rustiger ben wat betreft de gedrag van Kate met huiluurtjes etc. @roshi Kate was met laatste weging 4366gr en 55,5 cm en kan nog 56 aan en ook sommige 62 maten @ingeltje hoe gingen de prikjes? @miranda hier krijgt kate ook van die lieve spek beentjes Zwp verhuizing jeetje! ben wel benieuwd! ook naar de gebruiksvriendelijker maken! Wat een hoop verslaafden hier he Ik denk dat ik wel een donatie gaat maken, jullie dan? Zal wel vervelend zijn voor de mama's die in Nov/Dec uitgeteld zijn argh afkick verschijnselen nu al @moppiepoppie als het erg koud is buiten dan warm je de ww alvast op met een kruik. Kate krijgt mutsje en jasje op onder een laken en dekentje en dan komt er een hoes over die stuk heen van de ww zelf. ok visite is er kom straks weer verder!
[@sams mooi zo! hoe was de nacontrole? nee idd eerste rondje pil is nog niet veilig! kan hier oo nog niet lang sttan/lopen, maar gooed ik had voor de bevallin Bekkenpijn en ben met de bevalling uitgescheurd, sub-totaal ruptuur dus... sex duurt dus ook nog ff Hoi hoi, De nacontrole was helemaal prima, geen bijzonderheden te melden voor een evt volgende zwangerschap! Ben dus ontslagen... (dat je zo blij kunt zijn met ontslag) Ik heb een een sub-totaal ruptuur gehad, maar heb helemaal geen last ervan gehad. De gyn zei net nog dat er ook een hechting in mijn kringspier zat, maar zelfs dat niet gemerkt. Idd dat het eerste rondje pil nog niet veilig is, maar geldt dat als je met je 1e menstruatie bent begonnen of ook als je daarvoor bent begonnen? Ik heb wel heel veel slijmverlies gehad (twee weken geleden) maar geen bloedverlies. Groetjes Sams
First time> Jenna heeft echt zuigbehoefte. Ze gaat dan huilen en je krijg haar alleen stil door je pink te geven. Aangezien ik niet af en toe een uur met mijn vinger in haar mond wil zitten heb ik een fopspeen gegeven. Ik ben eerlijk gezegt ook echt anti fopspeen maar toen ik op een gegeven moment 1.5uur met mijn pink in haar mond zat vond ik het wel goed ze heeft het niet vaak in en Jenna slaapt ook niet met speen!
Wow heb ik hier even finaal overheen gelezen! Tjee wat een goed nieuws Tweety dat Robin eindelijk mee naar huis mag!