Speen: wilde ik eerst ook absoluut niet omdat het tot borstweigeren/tepelspeenverwarring zou kunnen leiden. Daarnaast wilde Raven hem ook niet trouwens. Maar toen ze in het zkh toch 10 dagen de fles MOEST, dacht ik: F*ck it. Toen had ze nog zo'n zuigbehoefte na een voeding en was ik zelf zo ziek dat ik haar niet kon vasthouden en troosten met mijn pink. Dus toen hebben ze een speen gemaakt van een spuugdoekje met flessenspeen erop getapet. Ik ben erg blij dat ze de speen nu wel wil, want met je pink er eindeloos inhangen is niet leuk, vooral 's nachts niet. Ik ben eens in slaap gevallen met mijn vinger in haar mond en dat vond ik zo eng! Want ik had zo haar keeltje in kunnen schieten dan, dat gebeurt met een speen nooit natuurlijk. Ze is nu veel makkelijker te troosten, valt makkelijker in slaap en hij valt er wel eens uit, dan loop ik er even heen, speentje terug, aai over haar bol en dan slaapt ze zo weer in. Soms moet je dat een keer of 5 herhalen, maar ze raakt er nooit meer zo over de zeik van dan de keren zonder speen. Oja, en speen is veeeeel makkelijker af te leren dan duimen (weet ik uit ervaring, tot mijn 14e geduimd... ) zei het CB, want een speen kan je op een gegeven moment wegdoen. De beste spenen zijn van Bibi (vind ik) want die zijn minder zwaar en vallen er dus niet zo snel uit als die van Difrax (alhoewel die leuker zijn ). Avent is ook goed want die hebben tepelvorm (dus niet zo'n hoekje erin). Maar ik zweer bij Bibi. Kleertjes in wagen: jemig, wat doen jullie veel kleertjes aan! Hier gewoon haar eigen kleertjes (romper, truitje, broekje, sokjes) en dan onder een enkele fleece deken en lakentje. Mits de zon wel schijnt. Maar het vriest toch niet! Als het bewolkt is en dus kouder doe ik de deken wel dubbel. Als het regent de kap erover. Ik heb 1x de kap erop gedaan toen was ze 10 dagen en de eerste keer naar buiten (dus ik dacht, niet te koud inpakken ). Ze ging na een kwartier verschrikkelijk hard krijsen en was helemaal oververhit. Haar nekje en lijfje was helemaal warm en zweterige haartjes.... Ik moest haar echt uit de wagen halen voordat ze een beetje rustiger werd. Ik heb haar nog nooit zo hysterisch gezien... Je pakt een baby echt sneller te warm dan te koud in. Je moet ook bedenken dat er geen wind door de wagen waait (kap omhoog en opstaande randen) dus dat de warmte niet makkelijk wegkan. Regel is dacht ik: hetzelfde aantal laagjes aan als je zelf aan hebt. Dus als je zelf een jas aan hebt is een deken (evt. dubbel) genoeg. Aan het nekje kan je het voelen en anders even met je hand onder de deken voelen of ze (of hij) geen kacheltje wordt. Maar jasje + vierdubbele fleecedeken en/of afdekkap is echt veel te warm nu. Ik heb het niet over hartje winter natuurlijk he?
@Jale: fijn dat het goed gaat met Tinkerbel! @Kaatje: wat een lieve foto's! Was je man daar aan het zingen? Bedankt voor de Bart Smit tip trouwens! Moet nog wat cadeautjes hebben voor kids. @Jill: jaaaaa, goed he!
Ik had inderdaad de fleecedeken vierdubbel, maar niet met jasje, alleen rompertje en langmouwig shirtje, broekje, sokjes, mutsje. En wel de afdekkap nog. Ze was idd erg warm. Maar haar lichaamstemp was 37,3 dus valt nog mee toch? Ze schopte zichzelf ook steeds boven de deken dus op zich scheelt dat ook
Yule, ja hij was aan het zingen Ik heb de liedjes van Woezel en pip op de pc staan dus wie interesse heeft kan zijn mailadres even door pb-en dan verstuur ik ze naar iedereen tegelijk Bah hier weer eens misselijk, vraag me echt af hoe het komt, hormonen of vermoeidheid, geen idee maar wordt er een beetje moedeloos van af en toe. Heb lekker een pizza in de oven
het huilen om de prikjes is begonnen... zielig.. nu heb ik wel de tranen in mijn ogen... misschien tot vanaond... xxx
@Freesia: geweldige banner heb je, hoe kom je daaraan? Enne, goed gedaan met die 6 minuten! hier net 7 aankleden in de kinderwagen: hier rompertje met shirt, broekje en sokjes. dan mutsje en dubbele deken. oh trouwens die afdekkap.. als je dan van de wind afloopt, kan het erg koud in de wagen waaien. mijn moeder zei dat zij vroeger dan werd geadviseerd om de wagen te gaan trekken i.p.v. duwen, zodat de wind er niet meer in kwam. maar ja dat staat dan ook weer zo vaag, tot nu toe heb ik het nog niet gedaan.. speen van Bibi is hier ook favoriet.
Wie zou het leuk vinden om lootjes te doen met sinterklaas: Dreames Parr Elise1 Missyzuilen Pupke (onder voorbehoud dat ze het aandurft) Kaatje 85 Jekkia Babystyle Ingeltje Tweety (onder voorbehoud) Pisum Dniise Lindaa(onder voorbehoud!) Yule Steen Wie kan er 10 november? Kaatje85 Lola ingeltje babystyle missyzuilen Parr Roshi Yule Elise Moppiepoppie
Spenen. hier die waar " I love mama" op staat. is dat bibi? Die van Difrax kan hij nog niet zo makkelijk in zijn mond houden, vind hem ook niet goed aansluiten op zijn mond
@Kaatje85, nee Mike heeft nog geen poepluier gehad.. Wel probeerde hij na ze fles weer te persen, maar werd zo rood dattie er maar weer mee ophield. Net gekeken met verschonen, weer 1 konijnenkeuteltje.. Hopelijk slaat dat middel snel aan want we mogen maar 3 x geven!
ik wil ook op de lijst voor sinterklaas maar ik kan 10 nov niet. heel die week niet dus ik denk dat het volgende keer wordt. Julia wil weer niet slapen. ik ga haar zo maar halen, ik doe nog 1 poging en anders gaat ze maar in de box, heb geen zin om er nog moeilijk mee te doen. misschien dat het ook helpt haha ik hoop het xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
is het geen optie voor diegene die wel lootje willen doen maar niet naar de meeting kunnen komen, onderling te trekken en dan de cadeautjes op te sturen ?
ja, dat vind ik een goed idee! voor die lijst meld ik me aan Wie zou het leuk vinden om lootjes te doen met sinterklaas: Dreames Parr Elise1 Missyzuilen Pupke (onder voorbehoud dat ze het aandurft) Kaatje 85 Jekkia Babystyle Ingeltje Tweety (onder voorbehoud) Pisum Dniise Lindaa (onder voorbehoud) Yule Steen Wie kan er 10 november? Kaatje85 Lola Ingeltje Babystyle Missyzuilen Parr Roshi Yule Elise Moppiepoppie Wie kan er niet 10 november en/of kiest voor de post? Pisum
Pff heel verhaal zitten typen, druk ik op een verkeerde knop... weg antwoord. Nou nog een poging: Kleertjes wandelen: onze kraam zei "altijd 1 laagje meer dan jezelf" Dus wij een jas aan, dan Sara een jas en een dekentje. Speen: ben ook geen voorstander van de speen, maar soms is hij gewoon handig. Als ze bijvoorbeeld nog even op de fles moet wachten. Maar in bed geven we hem eigenlijk nooit. En ze slaapt prima in zonder, dus houden we dat zo. Ben zo bang dat ik tig keer terug moet om hem te geven. Hoorde pas wel een leuke over het van de speen afkomen. De speenfee. Mijn collega had zijn dochtertje verteld dat de speenfee zo rond haar verjaardag zou komen (ik dacht bij 2 of 3 jaar). Er kwam een soort paastak in de woonkamer en daar moest ze haar speentjes inhangen. Elke ochtend ging ze vol spanning kijken en na een paar dagen waren ze weg. Ze heeft er nooit meer om gevraagd, vond het compleet acceptabel dat de speenfee ze mee had genomen. Menstruatie: zijn hier meer dames die FV geven en nog niet ongi zijn. Tis hier nu 9 weken geleden en nog steeds niets. En ik heb zo'n idee dat die hormonen me aardig in de weg beginnen te zitten. Herken mezelf soms niet... Ben altijd heel vrolijk en kan nu soms echt down zijn. Maar las hier dat meer vrouwen dat hebben. Nou ik ga maar eens wat eten en vanavond na Grey's Anatomy op tijd naar bed. Mannetje doet de avondfles van 23.30uur, dus ik hoop stiekem dat ze net als vannacht lekker doortrekt tot 5.25 uur zodat ik heel wat uurtjes slaap pak. ByeZwaai
@Kaatje: ja dat is Bibi. Ik ben het met je eens, Difrax is moeilijker in de mond te houden en sluit minder goed aan omdat het 'steeltje' rond is ipv afgeplat. Mutsje: dat hoefde niet eens van de wijkverpleegkundige van het CB. Alleen als het onder de 5 graden ofzo is. Misschien doe ik het wel wat eerder hoor. Zo'n babyhoofd is best groot. Ik heb tot nu toe geen mutsje gedaan, alleen de eerste dagen toen ze net geboren was.
Heb ik ook heel veel last van. Soms hele dagen misselijk. Heel irritant. Toevallig vandaag wat van de huisarts gekregen, want ik werd er een beetje simpel van.
kaatje zou je mij die nummers willen sturen van woezel en pip? 10 november is voor mij ook geen goede datum dus sluit me onder aan bij pisum!
Wie zou het leuk vinden om lootjes te doen met sinterklaas: Dreames Parr Elise1 Missyzuilen Pupke (onder voorbehoud dat ze het aandurft) Kaatje 85 Jekkia Babystyle Ingeltje Tweety (onder voorbehoud) Pisum Dniise Lindaa (onder voorbehoud) Yule Steen Wie kan er 10 november? Kaatje85 Lola Ingeltje Babystyle Missyzuilen Parr Roshi Yule Elise Moppiepoppie Wie kan er niet 10 november en/of kiest voor de post? Pisum Lindaa