September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Hoe zit t trouwens bij jullie met kraamvisite?
    Bij ons zijn er echt weinig mensen nog gekomen en ben bang dat de rest ook niet meer gaat komen.. Jammer.. :(

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier ook heel veel kaartjes en heel weinig visite. bijna alleen familie leden.
    Krijg toevallig a.s. woensdag avond de overburen nog op visite.

3. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Wij hebben rond de 50 kaarten gehad echt superleuk!
    Maar van mijn kant zijn vd 11 broers/zussen van me ouders pas 4 op kraamvisite geweest..
    En van me vriend ze kant niemand behalve ze ouders!
    En van onze vrienden gelukkig dan de belangrijkste wel.. Maar verder ook nog geen kennisen of buren of neven/nichten van ons!

4. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    kraamvisite, hier alles al geweest zowat moeten nog 3 famleden of kennissen komen dan is alles al geweest.

aankleden in wagen, gewoon de reigen kleding en een jasje en soms denken hangt van weer af.

5. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Kraamvisite...pff... ben blij dat ik er nu bijna vanaf ben. Sara is al twee maanden en nog steeds bellen/mailen er mensen met de vraag of ze langs kunnen komen. Deze week ook weer 3 bezoekjes op de planning staan. Maar nu komen de mensen die je echt niet vaak ziet en een beetje uit beleefdheid komen. Ach ja... hoort erbij.

6. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Quinten slaapt nog lekker, nog geen sporen van huilen en/of koorts van de inentingen. Ik hoop zo dat hij er geen last van krijgt...
    10 november kan ik helaas niet, dus ik meld me aan voor het cadeautjes-via-de-post-groepje.

Menstruatie: gisteren ongie geworden. Nauwelijks buikklachten en vloei niet overmatig veel (had daar wel op gerekend aangezien het de eerste keer na de bevalling is)

Felicitas belde en er komt volgende week een dame langs. Ik ben benieuwd... Voor de dames bij wie ze al zijn geweest: wat is zinvol om eventueel aan te schaffen?

Kraamvisite: de grootste bulk is al geweest, er staan de komende weken nog enkele bezoekjes gepland. Ik vind het wel gezellig, maar scheelt ook dat we af en toe een dagje vrij hebben gehouden zodat we niet élke dag visite hebben gehad.

7. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    First time, Isis spreek je zo uit zoals je het schrijft. Of nouja, eigenlijk zo: Iesis. Net zoals Iris dus eigenlijk maar dan met een s ;).
    En ik ben jaloers op de marsjes! Jamjamjam...
    In de wandelwagen heeft Isis haar gewone kleertjes aan, ligt in een slaapzakje zonder mouwtjes en dan nog een katoenen dekentje erover. Is erg handig want ze slaapt binnen ook in dat slaapzakje, dus als ze in slaap valt tijdens het wandelen dan haal ik thuis alleen het dekentje eraf en kan ze lekker blijven slapen. En andersom ook, als ik weet dat ik wil gaan wandelen leg ik haar in haar slaapzakje in de wandelwagen, ookal ga ik nog niet weg. Als ik dan weg moet, dan hoeft alleen het dekentje erover heen.
    Die speen met I Love Mama is inderdaad van bibi en vind Isis ook erg fijn.
    Ik meld mij ook aan voor Sinterklaas over de post. De week van 10 november is voor mij erg druk en daarnaast zat ik sowieso nog steeds te twijfelen (en ik stond er ook nog niet bij op de lijst :)).
    Kraamvisite en kaartjes: wij hebben 132 kaartjes gehad tot nu toe! Klinkt veel (is het ook wel), maar we hadden er ook 160 verstuurd... De visite loopt redelijk door, ik vind het wel prettig zo. Niet elke dag, maar wel een paar per week. Wel gezellig, en leuk om cadeautjes te krijgen!

Ik heb zonet van mijn man mijn eerste verjaardagscadeautje gekregen (ben volgende week jarig): een draagdoek van draagdoek.nl met een omkeermutsje erbij. Hij is rood met een gestreept tussenstuk. Ik vind hem helemaal geweldig! Wat een lekker stofje zeg. Isis eventjes erin gehad maar ze was wat dwars (van te voren al) dus nog niet echt een succes, maar dat komt vast morgen wel. Ik ben blij!

Groetjes
    Azeb

8. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Wie zou het leuk vinden om lootjes te doen met sinterklaas:

Dreames
    Parr
    Elise1
    Missyzuilen
    Pupke (onder voorbehoud dat ze het aandurft)
    Kaatje 85
    Jekkia
    Babystyle
    Ingeltje
    Tweety (onder voorbehoud)
    Pisum
    Dniise
    Lindaa (onder voorbehoud)
    Yule
    Steen
    Azeb

Wie kan er 10 november?

Kaatje85
    Lola
    Ingeltje
    Babystyle
    Missyzuilen
    Parr
    Roshi
    Yule
    Elise
    Moppiepoppie

Wie kan er niet 10 november en/of kiest voor de post?

Pisum
    Lindaa
    Pupke
    Azeb

9. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    @ kaatje85, okay, heb pb berichtje gestruurd

ongesteld 1e keer, gebruiken jullie wel of geen tampons? namelijk gisteren weer geworden en ben wel nieuwschierig. had ok evrwacht dat meer bloed zou evrliezen maar hier ok weinig.

10. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    ~kaatje ik heb je gpb'd!

11. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Ik ook!

12. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Kaatje: moet ik mijn mailadres aan je doorgeven?

Tampons: ja, ik gebruik deze gewoon. Enkele weken geleden toen ik dacht ongie geworden te zijn, kon ik ze niet verdragen, maar nu wel. Wellicht scheelt het dat we tussendoor sex hebben gehad, is de boel weer een beetje opgerekt ofzo ;). Ik heb het ook nagevraagd bij de gynaecoloog en volgens hem kon het geen kwaad tampons te gebruiken aangezien het alweer 8 weken geleden is.

Trouwens: ik krijg morgen de uitslag van mijn uitstrijkje. Spannend, want de afgelopen 2 jaar had ik steeds slechte uitstrijkjes waarvoor ik ook 2 keer ben geopereerd (2 jaar geleden een kleine ingreep, vorig jaar stuk van de baarmoedermond verwijderd). Een volgende slechte uitslag betekent dat ik weer geopereerd moet worden (of nog een stuk van de baarmoedermond, of de hele baarmoeder wordt dan verwijderd) waardoor ik zeer waarschijnlijk geen zwangerschap meer kan voldragen, dus ik hoop dat alles goed is...

13. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Hier een misselijke Mike.. Denk van die lactulose, staat ook in de bijwerkingen.
    Elke x als we hem plat neerleggen in de box of ze bed begint hij stik geluidjes te maken en veel te slikken. En als we hem dan eruit tillen laat hij heel veel boeren. :(
    Kan moeilijk de hele avond/nacht met hem omhoog zitten..

14. First time

First time Bekend lid

24 jan 2008
    811
    0
    0
    @Pupke: Jee, wat naar zeg! Kan me goed voorstellen dat je je daar druk over maakt. Bah, wat spannend. Ik hoop maar dat alles goed is... = de duimen draaien voor je =

Mijn kraamverzorgster zei ook: baby's één laagje kleding meer aan dan jij. Vandaar dat ik jasje plus dekentje doe.

Nou, ik heb hier de speen erin gestopt. (heb die van de Hema) Hij vindt het wel wat geloof ik, is in ieder geval stil. Nu heb ik nog wel één vraag: mocht hij het wel al ivm BV en tepel / speenverwarring? De BV gaat goed met aanleggen...

15. First time

First time Bekend lid

24 jan 2008
    811
    0
    0
    @MissyZuilen: wat zielig zeg... Geef Mike een hele dikke knuffel van mij! Hopen dat ie zich znel wat beter voelt... (in ieder geval voor de nacht)

16. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Firsttime: de ideeen over de tepel-speen verwarring zijn wat wisselend. Ik denk dat als het aanleggen goed gaat en ze dit dus goed onder de knie heeft, het niet zo'n punt is. Ik weet niet of je een dental-speen hebt of een ronde speen (ik weet effe niet hoe ze die noemen)? Bij laatstgenoemde zou het risico op verwarring ook een stuk kleiner zijn.

17. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    eUHHHHHHHHH DAN ZIJN WIJ DIK DE MIST IN GEGAAN?

Doordat het ks was bij mij was het de 2 week al dat we s..x hebben gehad zonder problemen.
    Er is ons niets gezegd van hoelang het niet mocht.

18. First time

First time Bekend lid

24 jan 2008
    811
    0
    0
    @Pupke: hummm...ik heb dus de dentalvorm... :rolleyes:

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    De nummers van Woezel en pip komen er aan. wel in etappes.

20. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @First time: joh, ik denk niet dat het zo'n probleem zal geven hoor. Maar mocht je erover twijfelen, dan kun je in de komende dagen altijd nog die andere kopen, nietwaar?

Deel Deze Pagina