@ Azeb, wij hebben Lactulose gekregen voor Mike.. Hebben het gegeven in een spuitje vóór ze fles en dat slikte hij gelukkig meteen door. Alleen hij krijgt er wel krampjes en slijm van.. maargoed dus wel gisteravond dikke poepluier en moeten het nu alleen nog morgen geven. (net heeft ie weer gehad). En hoe die verstopping komt, eigenlijk geen idee. Misschien van 't mengen met de friso Extra waar hij niet tegen kon..
Hoe is he eigenlijk met Cossy en Vince? Kreeg op mijn hyves nog een berichtje van Nic79: Hi meis, Leuk dat je aan mij dacht Ja alles gaat goed, alleen Jaylen blijft ontzettend veel spugen Echt zielig! Ylana is al echt lekker aan het rondkijken en kan al heel goed haar hoofdje optillen. Bij Jaylen zit het er ook allemaal aan te komen alleen gaat dat nog wat langzamer! Maar heerlijk hoor zo genieten. En hoe is het met jouw moppies?! En met de trotse grote zus ook alles goed! Krijgt Matice honderde kusjes van haar Het gaat wel snel he!. Vrijdagg krijgen ze hun eerste prikje Zielig hoor! Ik zit eigenlijk bijna nooit meer op het forum, zag wel dat mijn schatjes niet meer op de lijst stonden Nee ik heb er echt geen tijd voor. Maar Sinterklaas? Ik zal eens kijken! Succes en geniet van je schatjes! Nic
jekkia ik kan 10 nov niet ga nog kijken of ik het kan verzetten maar ik wil eigenlijk het liefst met de auto, ben niet zo van het OV (ben ook niet de enige hier als ik dat lees) ik kan je anders wel ophalen in eindhoven ofzo en dan delen we de benzine of diesel gewoon (ligt eraan welke auto ik mee neem) moet alleen nog even kijken of ik mijn afspraak kan verzetten. @kaatje, de liedjes staan op cd dus we kunnen straks testen. damn wat is onze nieuwe brander snel haha. xxxxxxxxxxxxxxxx
Goededag kletskouzen! @Pupke: heel veel duimpies draaien voor jou voor vanmiddag. Vreselijk is dat he, wachten op een telefoontje... @Azeb: ik denk dat je mij even verward met Missy of iemand anders; mijn ventje heet Jari en is niet misselijk... Even niet zoveel te melden eigenlijk. Wel een vraag: hier werd gezegd (CB) dat het beter is om je baby altijd wakker in zijn bedje te leggen, zodat hij zelf in slaap valt. Nu doe ik dat dus echt niet altijd, want na de meeste borstvoedingsbeurten is hij knock-out. Volgens CB zou ik dan dus eerst nog met hem moeten knuffelen en wakker maken... Vind ik erg vreemd! Wat doen jullie? Oh ja, en nog een vraag voor de borstvoedende dames: laten jullie je beebs boeren na de beurten? CB gaf mij het advies om Jari na iedere beurt een KWARTIER omhoog te houden, dit ivm krampen. Jari vind het niets om over mijn schouder te hangen en boert eigenlijk bijna nooit als ik dat doe. Bovendien ben ik dan helemaal de hele dag met BV bezig. Wat doen jullie? Jaja, ik vraag jullie het (voedings)hemd van het lijf...
heb het geduld helemaal niet om een kwartier op een boertje te gaan wachten... Hou hem wel rechtop maar dan zet ik hem op mijn schoot of neem hem hoog in mijn armen, vaak komt er na paar minuten een dikke boer maar soms ook helemaal niks
wil ik wat nieuwe vriendjes maken op hyves maar daar is dus geen beginnen aan, heb sommige toegevoegd maar ik klik steeds op iemand die ik al heb gehad haha dus als je mij lief vind en op hyves wilt haha anno103.hyves.nl voeg me maar toe xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
@ Anno dat zou ook kunnen. Woon gelukkig niet ver van station, tis toch hoop gesjouw met zo'n maxi cosi Maar vind treinen niet zo erg, heb juist een hekel aan auto rijden (heb al 1,5 jaar niet meer in een auto gereden , maar heb me voorgenomen om in de lente weer een auto te gaan kopen. Ben benieuwd of ik het nog wel kan )
Hier boert Jill bijna nooit. En als ze inderdaad knock out is na een voeding ga ik haar echt niet wakker maken voor een boer. Net wel weer een krampsessie gehad met haar, zo zielig. Ze heeft tussen de voedingen niet geslapen en hangt nu weer aan de tiet Naja, ik typ en zij komt even op adem
Ik heb trouwens nog helemaal niet gereageerd op jullie plannen voor een meeting. Wil jullie even laten weten dat ik het een hartstikke leuk idee vind, maar nog niets wil / kan toezeggen. Jari is vergeleken met de meeste andere beebs nog net ff jonger (en ik loop nog aardig te stuntelen) en ik kan nog niet te zeggen of ik die hele onderneming dan al aan durf... MAAR IK VIND JULLIE WEL ALLEMAAL ERG LIEF EN HAD JULLIE GRAAG ONTMOET! (misschien een volgende keer?!)
Anno, ik ben je vriendje al OV, ben ik ook geen held in hoor, was de vorige keer erg blij dat ik samen met Yule ging want stap gerust op de verkeerde trein. Yule, is het nog gelukt met de auto? jij ging gister toch voor een station kijken? wij hebben ook aan station maar hoe groot ik hem normaal ook vind je komt met kind en hond toch snel ruimte te kort. Kinderwagen en hond passen niet samen achterin :-? Heeft iemand toevallig het nummer 3J's - Unchained Melody?
lootjes en meeting, ik heb dus ent de datum gekregen van terugkomdag van yoga en die wordt op 10nov gehouden dus kan enit komen, dus mag ik op delijst van wel meedoen maar dan opsturen? straks naar cb ff wegen en misshcien als rustig is ok ff meten.
@sams ja ik ook, ik kon gewoon hele zak in water oplossen, geen probleem. Ik heb 30-45min geperst en de boel was aardig opgezet na de tijd dat de cathater pas de volgende ochtend is verwijderd. Ik kan nog steeds niet elke dag naar de toilet. Soms wel een paar dagen achter elkaar wel en dag wel een halve week niet. Dan moet ik voorzichtig zijn. Ik wil zowieso volgende keer dat hier rekening mee wordt gehouden en dat ik dan een knip krijg of zo Maar goed, he was het allemaal waard als ik mijn meissie zie niet waar @lola wat en smile 8) @pisum leuke foto @sabinekuh nee hoor je verkleint de foto zelf in photobucket voordat jij hem uploadt. Dan moet je voor medium kiezen. LIgt er ook aan watvoor bloed zij verloren heeft en hoeveel en wat zij allemaal er voorheen gedaan heeft. Als zij seks heeft gehad of erg druk bezig is geweest dan is de bloeding daarvan. Als het een klein beetje is en nie veel en helder is er ook niks aan de hand. Maar als zij het écht niet vertrouwd dan gewoon bellen idd. @jannes ooh wat een schat @krisstel oef ik hoop dat het geen bo is.. heb je ook koorts? goed masseren onder een warme douche helpt! en na de voeding koud compres erop! *knuffs @anno ik smeer nu niks na een voeding, soms nog drupje melk maar als mijn tepels gevoelig worden smeer ik die plek in met bep. @lindaa zou teruggaan naar de fietsen maker, die moet het oplossen, stel maar voor dat jouw beeb erin lag @pupke kate heeft onlangs haar duim gevonden @firsttime Kate is ook meestal knockout na een bv ik ga haar dan écht niet wakker maken voordat zij wieg in gaat anders valt zij nooit in slaap Ik laat kate na de bv even liggen (5 min) dan zakt de boel een beetje dan doe ik haar over mijn schouder of zet haar rechtop tot dat zij boert en dan de wieg in. Ok nu een paar vragen: Hoe weet je of jouw beeb baat heeft bij een puckababy/inbakeren? Wil niet zo'n ding aanschaffen en dat Kate het niks vind. Als zij onrustig wordt dat slaat zij idd om zich heen, ook soms in haar slaap, maar of zij ingebakerd moet worden? Kate wurmt zich de laatste dagen steeds verder omhoog onder de dekens vandaan dus ga ik haar in slaapzak doen. Ik heb een dikke met mouwen dus hoe kleed ik haar hieronder?
Parr een rompertje moet genoeg zijn in zo'n slaapzakje met mouwen. Alleen als er geen mouwen aan zitten zou ik een pyamaatje aan doen (die zijn meestal ook iets dunner) Matice slaat ook soms tegen de wieg aan als hij slaapt, maar hij wordt er niet echt wakker van. Als Matice erg onrustig is (zoals na de prikjes) dan wikkel ik hem strak in een badcape met zijn armpjes langs zijn lijfje (soort inbakeren, zo deden ze het in het ziekenhuis)
@iedereen die het over puckababy-bakerzakjes heeft: In mijn album staat nu een foto waar Amé in het zakje zit. Je ziet alleen de bovenkant. @Parr: alle baby's hebben baat bij inbakeren omdat ze er een geborgen gevoel van krijgen en rustiger slapen. Maar! In het begin vinden ze het allemaal wennen, dus je zult waarschijnlijk een kwartier tot een half uur krijsen aan moeten horen. Hou de speen in de aanslag! Als ze eenmaal gewend zijn slapen ze veeel rustiger. En je kunt op dag twee of drie verwachten dat het even onrustiger wordt, waarom dat is weet ik niet. Maar daarna is het allemaal veel fijner en rustiger, minder huilen etc. etc. En ze heeft het nu ook lekker warm in het zakje, omdat die handjes niet steeds ijskoud worden door het rondmaaien... @MissyZuilen: ik heb idd een zakje van Puckababy. Schijnt supergoede service daar te zijn, hoorde ik van de vriendin van wie ik m geleend heb...
Oh sorry... Was nog niet helemaal wakker Isis is soms na het voeden trouwens ook erg slaperig, maar meestal wordt ze al weer wakker als ik haar in een andere houding neem. Boeren: ik hou haar altij wel even omhoog en soms boert ze dan, soms niet. Na een minuut of vijf over mijn schouder (hooguit!) ben ik het meestal zat en zij ook volgens mij. Dus boer of niet, dan is het klaar. Soms komt ie dan later nog als ze gewoon op mijn bovenbenen ligt die ik opgetrokken heb. Iets nieuws leuks trouwens: Ik zing vaak met Isis, zij zit dan op mijn opgetrokken bovenbenen en dan zing ik bijvoorbeeld 'in de maneschijn'. Nu sinds 'gister gaat ze 'meezingen': ze gaat dan geluidjes maken zodra ik met zingen begin. Zoooo leuk! En lachen dat ze doet. Echt genieten! Je neemt die sprongetjes niet voor niks in elk geval
Wakker wegleggen: ja, dat is wel het beste. Ik leg haar vaak wel weg als ze ligt te soezen, maar omdat ik zo'n bakerzakje gebruik, wordt ze alsnog wakker. Het is goed dat ze zelf leren inslapen, want het trucje van slapend wegleggen gaat op een gegeven moment niet meer werken. Heb ik gelezen, en is bij ons ook uitgekomen... Maar ja, mocht het bij sommigen blijven werken, dan zou ik het ook rustig blijven doen
Wie zou het leuk vinden om lootjes te trekken met sinterklaas: Dreames Parr Elise1 Missyzuilen Pupke (onder voorbehoud dat ze het aandurft) Kaatje 85 Jekkia Babystyle Ingeltje Tweety (onder voorbehoud) Pisum Dniise Lindaa (onder voorbehoud) Yule Steen Azeb Miranda IrisB (onder voorbehoud) Wie kan er 10 november? Kaatje85 Lola Ingeltje Missyzuilen Parr Roshi Yule Elise Moppiepoppie Steen Jekkia Dreames Miranda IrisB (onder voorbehoud) Wie kan er niet 10 november en/of kiest voor de post? Pisum Lindaa Pupke Azeb FunnyMe Babystyle
@jekkia: ik zal eerst even kijken of ik het kan regelen of ik kan de 10e maar ik ben bang van niet. ga vanavond eens bellen. inbakeren: denken jullie er aan dat niet op alle KDV wordt ingebakerd, wij mogen het niet meer op het werk dit ivm wiegendood. er zijn de afgelopen jaren 4 kindjes gestorven op een KDV en 3 daarvan waren ingebakerd. wil niet zeggen dat het daardoor komt maar als KDV nemen ze dat risico niet meer. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
@Pisum: Énig... die foto van Rayyan in overhemd met stropdas! Dat wordt vast een knappe bruidegom... @MissyZuilen: Ik baker Emma in. Wat wil je weten? Ik gebruik zelf de Pacco doek... @Ingeltje: Misschien heeft Julian ook baat bij een bezoekje aan de osteopaat... @Jannes: Ik heb een doorslapertje, maar ik geef (op één voeding na...) borstvoeding. Ik weet dus eigenlijk niet hoeveel Emma binnenkrijgt. Meestal kom ik uit op 5 voedingen, soms zijn het er 6. Wat is Sara een poepie! En van die mooie donkere ogen... Wintertijd: Emma begon vandaag - net als gisteren en eergisteren - te pruttelen even na 7.00 uur. Maar het was nog geen 'dringend' gepruttel. Daardoor heb ik de eerste voeding kunnen uitstellen tot even voor 8.00 uur in de hoop dat ik zo in een paar dagen tijd dat uurtje kan 'wegwerken'... @Dreames: Emma heeft vorige week ook één dag erg veel voeding terug gegeven. De dag erna was het echter over. Succes met de fysio... @Azeb: Wat sneu dat Isis zo moeilijk poepen kan... @Lindaa: Jeetje... ik zou me ook wezenloos geschrokken zijn! @Pupke: Ik duim voor een goede uitslag! @First Time: Ik leg Emma ook niet altijd wakker in bed. Overdag wel, maar 's avonds niet. Ze huilt namelijk standaard een kleine 10 minuutjes en ik wil liever niet dat Jasmijn daar wakker van wordt, want dan heb ik er een ander probleem voor in de plaats. Ik wacht dan meestal ook totdat ze op mijn arm of aan de borst in slaap valt... Wat het boeren betreft: Rechtop in zithouding voor je houden (dus met zijn gezichtje naar je toen...) en naar iets naar rechts 'kantelen' wil nog wel eens sneller een boertje naar boven brengen... @Anno: Ik heb geen Hyves, anders was ik graag je vriendje geweest hoor...