September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    Luuk 6 sept 2008:

Gisteren CB:
    6175 gram en 61,5 cm !

2. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Goedemorgen !

Nanaan: wow wat een zwaar ventje heb jij! :D
    Pupke & Cossy: leuk he, om al die dingen te zien! Vind het allemaal rap gaan hoor!
    Zo michelle is al weer 2 maanden :confused: voelde als de dag van gisteren dat ik ging bevallen van haar..

Ik kan mijn bed niet meer uitkomen sochtends.. hebben meer mamas hier last van? Vriendlief moet elke ochtend wel 4x roepen HIHI!

3. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    Hij is de langste en de zwaarste zie ik ... :D hij doet het gewoon supergoed! Zit exact op de bovenlijn qua gemiddelden....

4. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    Lindaa die afbeelding van dat baby'tje onder je naam is echt super! waar heb je die vandaan? liefs!

5. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    die heb ik op mijn pc staan! als je mij even je mail pb'd dan stuur ik je hem wel ff toe!

6. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Wie zou het leuk vinden om lootjes te trekken met sinterklaas:

Tweety (onder voorbehoud)
    Dniise

Wie gaat dit ´live´vieren op de meeting 10 november?

1.Kaatje85
    2.Lola
    3.Ingeltje
    4.Missyzuilen
    5.Parr
    6.Roshi
    7.Yule
    8.Elise
    9.Moppiepoppie
    10.Steen
    11.Jekkia
    12.Dreames
    13.Miranda
    14.IrisB (onder voorbehoud)
    15.Krisstel (alleen smiddags)
    16.Cossy

Wie kiest voor de post?

Pisum
    Lindaa
    Pupke
    Azeb
    FunnyMe
    Babystyle

ik heb ff de lijstjes samengevoegd
    qua tijdstip, rond 14 uur? nu alleen nog de locatie, misyzuilen wat was de link an die vergadrelocatie? we kunnen dan namelijk gewoon allemaal wat te eten en drinken meenemen. De een wat flessen drinken, de ander koekjes enz.

7. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
  8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Yule, ik geef de vitamines ook op een lepeltje. eerst vit. D en dan vit. K ( heb die tip geloof ik van jou ) Levi vind het gelukkig niet erg en slikt het zo door.

Ingeltje, vind dat best veel. zeker als je daar het treingeld + kadootje en iets te eten bij opteld.

Hier opzich wel goed geslapen.maar Levi kwam een keertje extra. Levi had om 22.00 laatste fles, kwam toen om 01.00 en toen om 04.00. Om 7 uur kwam hij weer. toen hebben we hem even in bed genomen en ben ik samen met hem in slaap gevallen tot 8 uur. daarna weer een voeding.

9. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    ja vind het ook prijzig. Maar waar vinden we een goedkope locatie zonder eten en drinken? Hoewel en cafeetje ook best kan, als er maar ruimte genoeg is.
    Of gewoon bij de macdonalds hahaha daar eindigen we anders tóch :p

10. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    toch knap he, hoe ze om de 3 uur komen, julian kan dat ook zo goed: hier 2 uur, 5 uur en 8 uur

11. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    ik heb een quinny freestyle zandkleur. :D

12. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht

Nou Mike moest de eerste slaap echt wennen, zijn 2 uur bezig geweest voor hij sliep. Maar hebben dus volgehouden.
    En de nacht heeft hij er ook mee geslapen, alleen me man was ze laatste fles vergeten dus vandaar dat Mike alweer om half 3 kwam en toen weer om half 7. Dus nog niet goed het inbakeren kunnen testen of hij dan doorslaapt.. Hij heeft wel dus van 20.00 uur tot half 3 doorgeslapen. :D Nu nog van ze fles van 12 uur (als me man em niet vergeet) tot 6 uur! ;)

Ja CB heeft voorgedaan en toen hebben we zelf de Pacco gekocht, die is echt makkelijk..
    Vind het alleen even wennen kwa ritme. Normaal als Mike huilde, was t kont verschonen fles erin en bed in.
    Nu als die huilt is 't naar onze slaapkamer, doek uit, kont verschonen, fles geven, naar onze slaapkamer, doek aan en ze bed in.
    Even wat meer werk maar als t helpt... Hoop t!

Zit er wel even doorheen dat me man wéér ze laatste fles is vergeten! Word er zo gek van. Durf zelf niet eens meer te gaan slapen, omdat ik bang ben dat me man alles vergeet met Mike!
    Zo snapt Mike nooit 't ritme dat ze laatste fles tussen 23 en 24 uur is. En niet om 20 uur... @#$%^&& Sorry hoor!

13. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    kan me ´t goed voorstellen missy

14. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @MissyZuilen: ik kan me heel goed voorstellen dat je dat vervelend vindt. Maar is hij het vergeten of in slaap gevallen? In beide gevallen kan een wekkertje/alarm wel helpen. Het zou te gek zijn als jij daardoor je rust niet vindt.

Hier meldde Quinten zich om 07.15 uur. Ik heb zijn flesje gegeven, even geknuffeld en in zijn eigen bedje gelegd. Hij is na 10 minuutjes brabbelen lekker gaan slapen en slaapt nu nog.

Ik ga me zo even aankleden en op naar de sportschool. Tja, ik moet er iets voor over hebben om ooit mijn oude garderobe weer aan te kunnen, nietwaar?

15. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Nou hij zei dattie ze wekker had gezet.. Maar vanavond zet ikzelf ook maar me wekker.

16. hoi hoi,

:whistle: :whistle: :whistle:
    Robin mag naar huis vandaag! ! !

zo krijg ik wel veel vriendjes op hyves haha :)

cossy wat voor kinderwagen heb jij?
    wij hebben een quinny speedi, een grijze. haha die zullen er wel meer rondlopen.

verder hier alles goed. julia heeft gisteren nog wel wat geslapen na haar 4 uur voeding en ook na haar voeding van 8 uur, uiteindelijk toch naar beneden maar het gaat al beter.
    om 10 uur had ze weer honger dus eten gegeven en toen is ze meteen lekker gaan slapen tot 7 uur vanmorgen.
    nu ligt ze ook weer lekker in haar bedje en na even kletsen viel ze meteen in slaap. lekker hoor.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

17. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Goedemorgen!

Hier alweer een wat vrolijkere mama :D ( pas sinds vanochtend maar goed) Gisteren was weer een dramadag...Kyano wilde nergens slapen en ben uiteindelijk een stuk met hem gaan wandelen in de maxicosi. Was ook geen straf want het was heerlijk zonnig weer. En wat blijkt? In de maxicosi viel hij in slaap en heeft de hele middag in de maxicosi geslapen :( Gelukkig voor hubbie want hij was alleen thuis omdat ik een sieradenworkshop had ** die was wel gezellig ** :) Gisteravond ging het dan weer heel wat minder en Kyano krijste het uit van de krampjes. Voel me dan zo machteloos als je kleine uk zoveel pijn heeft. We hebben hem dus maar lekker in badje gedaan en daarna heeft hij de nacht doorgeslapen tot vanochtend half 7 :D . Nu na zijn voeding ligt hij nog steeds te slapen, yippie! Want de laatste paar dagen haalde hij meestal 9 uur nog niet. Hopenlijk gaat het nu de goede kant uit!

Inbakeren: ik heb nu als noodoplossing een hydrofiele luier om hem heen gewikkeld met zijn handjes langs zijn lijfje en dan de dekentjes strak om hem heen. Hij is nu net zo'n klein worstje maar het werkt wel. Ga denk ik wel nog zo'n bakerzakje kopen zoals moppiepoppie ook heeft. Volgens mij heeft Kyano het in elk geval echt nodig want hij slaapt ligt en zodra hij met de armpjes begint te maaien wordt hij weer wakker en dat gebeurt nu niet.

@ Krisstel yippie opvang op woensdag! Fijn hoor!
    @ Firsttime boeren is bij Kyano echt nodig anders heeft hij helemaal veel last van darmkrampjes. Ik laat hem dan ook zeker 10 minuten rechtop en probeer hem wakker te maken als hij na de voeding in slaap is gevallen.

@ Ingeltje oef schrikken zeg dat de kat bij Julian in de box lag :confused: . Katten schijnen dit ook heerlijk te vinden, de warmte van de box en de baby. Goed uitkijken dus! Alhoewel hoe groter onze ukkies worden ik denk dat ze zich steeds beter zullen verdedigen mocht het per ongeluk gebeuren.

@ Pisum ja ik vind het verschil tussen krampjes of honger ook moeilijk te ontdekken. Ik let altijd maar op de tijd tussen de voedingen en als we tussen de 3 en 4 uur zitten leg ik hem eerst aan. Meestal is het dan ook honger.

@ Yule lekker zo'n nieuwe auto! Wij moeten ook hard op zoek voor een gezinswagen. Vitamines kan ik bij Kyano wel in zijn mondje druppelen en gelukkig doet hij ook niet moeilijk met een lepeltje 8)

@ Steen oh hopenlijk is er niks ernstigs dan met die uitstulpingen op de baarmoeder. Ik begrijp hoe je je voelt met de krampjes van Femke :(

Hi hi het is nog steeds lekker stil op de babykamer...nu maar even een beetje afkolven want er zit veel te veel melk in ;)

18. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    :D Oh ja Tweety hele fijne dag vandaag! Geniet van de thuiskomst van Robin :D

Anno heerlijk dat Julia zo goed heeft doorgeslapen!

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ingeltje, ja idd de MAC zou ook nog een optie wezen. Is voor iedereen wel iets te eten en te drinken en om een uur of 2 is het daar toch niet zo druk dus bezetten wij gewoon met zijn allen de grote tafels :)

( daarna nog even met zijn allen de prenatal bestormen? :) )

:whistle: tweety ! geniet lekker van Robin zijn thuis komst. eindelijk !

20. @MissyZuilen: Ik ben Emma gaan inbakeren omdat ze erg onrustig was, ook in haar slaap. Door het maaien met de armpjes werd ze telkens wakker. Ik baker haar nu nog in voor elk slaapje in, vanaf 4 maanden moet je dat langzaam gaan afbouwen. Na 6 maanden mag het niet meer. Inbakeren mag je trouwens nooit op eigen houtje doen, ik weet niet of je het consultatiebureau al heb ingelicht. De heupjes van je kindje moeten eerst worden gecontroleerd.
    Ik merkte meteen een positief verschil bij Emma, ze werd niet meer wakker tussendoor en werd ook als ze wakker was steeds rustiger. Maar dat kan natuurlijk ook een gevolg zijn van de behandelingen van de osteopaat.
    Wat het wassen van de doek betreft: Ik kreeg van de wijkverpleegkundige de tip om te doek tweedehands via Marktplaats te kopen. Dat heb ik gedaan en ik heb er nu 2 voor €30,00.
    Ze kunnen overigens in de droger, maar het is beter van niet (zegt de gebruiksaanwijzing...)

Deel Deze Pagina