September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Yule,

Ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt hoor. Quinten is weliswaar een heel tevreden mannetje en hij heeft pas een enkele keer een huiluurtje gehad, maar toen voelde ik me hetzelfde als dat jij beschrijft. Hij is nu echter al 3 weken en ik leer de signalen steeds beter te herkennen en kan er dus steeds beter op inspelen. Maar geef jezelf ook even de tijd om de baby goed te leren kennen, je bent echt geen slechte moeder als je dit nu nog niet kan hoor. Ze komen nou eenmaal niet met een gebruiksaanwijzing uit de baarmoeder ;). Hoe dan ook erg vervelend dat je je zo rot voelt, maar ik denk dat je het in een van je eerste zinnen ook wel goed zegt: verlengde kraamtranen. Ik huil ook nog om elke scheet terwijl ik normaal gesproken vrijwel nooit huil. Ik hoop voor je dat je je snel beter voelt *knuffel*

2. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Sasha, pff moeilijk, durf er niets over te zeggen..hoop dat andere het hier weten.

@Naanaan, wat schattig zo in die doek tijdens het wegen :D

@Ingeltje, is Julian is één week 400 gram aangekomen, of ten opzichte van zijn geboortegewicht? Liggend voeden werkt hier ook niet echt..Britt komt dan weer sneller voor de volgende voeding. Mijn laatste hechting is gisteren ‘losgeschoten’…ik vloei nog heel af en toe dus wacht nog wel even met het in bad gaan.

@Lindaa, jeetje pas je op! Hoe kwam het?

@Yule, kan me je gevoel best voorstellen…het is ook moeilijk om onze kleintje ‘te snappen’. Misschien een idee om hierover de lactatiekundige te bellen?
    Enne over die kilo’s…op zich een beetje jammer dat je zulke opmerkingen te horen krijgt..twee weken na de bevalling, wat verwachten ze dan van je?! Gisterenavond liet ik mijn blubberbuik ook aan mijn man zien en voelde me echt lelijk maar ook zij dat het logisch is zo kort na de bevalling en krijg dan weer een dikke kus…ik hou me daar aan vast.
    Wat een mooie foto van Raven…zo lief te slapen :D

@Steen, hier komt Britt ook de ene keer om de twee uur, later weer om de 4,5 uur…snap er af en toe ook weinig van. Wat een moppie…en leuke kleertjes!

@Miranda, wat super dat de borstvoeding zo goed gaat…ik moet hier eigenlijk ook slapen overdag maar kom er niet aan toe (of ik wil me er niet toe zetten denk ik ;))

Pfff die hormonen ook..ik zit helemaal onder de pukkeltjes (Britt ook)…bah!
    Verder merk ik dat Britt bijna niet wil slapen als ze echt alleen ligt...ze wil het liefst bij ons liggen om mensen/geluid om zich heen hebben..we leggen haar nu nog vaker boven en halen haar niet meteen uit bed als ze huilt..zou dit erg zijn (aangezien ze zeggen dat je baby's tot 6 maanden niet kan verwennen :rolleyes:)

3. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.816
    4.057
    113
    Wij halen Demi ook niet meteen uit bed als ze huilt en zeker niet als we merken dat ze om aandacht huilt.
    Persoonlijk vind ik dat baby's het snel door hebben als ze telkens uit bed gehaald worden als ze huilen en dat ze dat ook gebruiken dan.

4. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hoi meiden
    Ik kan me het hulpeloze gevoel erg goed voorstellen Yule en de anderen...
    Ik heb dat in het ziekenhuis heel sterk gehad en gisteravond had ik ook een enorme kraamtranenaanval. Iemand van de Samen Bevallen cursus stuurde een mailtje met een fantastisch bevallingsverhaal en sloot af met 'mijn dochter ligt nu heerlijk tevreden bij mama aan de borst'. Ik voelde me zo'n mislukkeling, dat ik die stomme weeen niet goed kon opvangen en dat Isis niet goed wil drinken aan de borst...
    Gelukkig ging het voeden vandaag zooo goed dat ik alles weer wat positiever inzie nu.
    Heb vandaag niet kunnen slapen overdag, ben nu wat wiebelig. Straks maar even liggen bij het voeden.
    Ik vind het eerlijk gezegd geruststellend om te lezen dat jullie ook onzekerheden en twijfels hebben, ondanks dat mijn meisje fantastisch is. Ik word er zelfs een beetje emotioneel van :cry:
    Oke, ik ga voeden en dan slapen denk ik.
    Groetjes
    Azeb

5. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.816
    4.057
    113
    Hey meiden,

Ik moet dit even delen hoor....
    Ben net lekker met Demi wezen douchen. Heerlijk de eerste keer samen onder de douche :D

6. sasha

sasha Actief lid

15 jan 2008
    462
    0
    0
    Fijn om te lezen dat ik niet de enige onzekere muts ben :oops:
    Ik baal want mijn ontstekingen zijn nog steeds niet weg, het schiet niet echt op eerlijk gezegd :rolleyes: Morgen zou ik zowieso de lactatiedeskundige nog een keer bellen, en ik heb goed advies gekregen hier op het forum (de ontsteking moet weg zijn voordat ik stop met kolven :cry:

7. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Wat zijn jullie toch lieve meiden!
    En blijkbaar heeft iedereen wel onzekerheden en twijfels. Dat stelt me zeker gerust! Fijn dat ik het hier even kwijt kan en dat jullie er misschien nog iets aan hebben ook (Tinkerbel). Je moet het toch ergens kwijt he? ;)

Hier gaat het na huilbui nummer 6 van vandaag weer wat beter. Mijn vriend kwam thuis van voetballen en trof me aan met Raven op mijn borst terwijl de tranen op haar hoofdje vielen. Ik heb het allemaal even van me af kunnen praten en hij zei dat ik het juist heel goed doe en dat ik niet zulke hoge eisen aan mezelf moet stellen. Dat Raven nog maar 14 dagen is en dat ik nog in mijn kraamperiode zit en dat het logisch is dat het allemaal nog niet zo loopt enzo. Ik ben zo blij met hem! Hij is 3 weken thuis en echt mijn steun en toeverlaat. Ik heb echt heel veel aan zijn aanwezigheid en rust (die ik zelf dus totaal niet heb...)

Ben ook nog even een half uurtje gaan wandelen met de wagen in het zonnetje en daar knapte ik wel een beetje van op.

Krampjes: ik weet niet of Raven die heeft. Volgens mij valt het wel mee, ze balt haar vuistjes niet en is ook wel te troosten, maar alleen door haar bij je in bed te nemen of tegen je aan te houden. Bij krampjes helpt dat misschien niet? Hoe weet je dat het krampjes zijn? :oops:

8. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Yule: donderdag was de verpleegkundige van het consultatiebureau hier en aangezien Quinten de avond ervoor en die ochtend veel had gehuild, heb ik haar gevraagd of dit krampjes konden zijn. Zij gaf aan dat het onwaarschijnlijk was omdat hij makkelijk te troosten was door hem tegen ons aan te houden, een pink te geven of een fles te geven. Dus dat komt wel overeen met hetgeen jij denkt.

9. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Wens 3 gefeliciteerd met jullie meisje Mare (weer zo'n koele naam)

Badedas dat was ik, wat is daar mee? Ah, zie adt Inge daar al iets op geantwoord heeft. Je kunt ook in zo'n babybadje gaan zitten, das precies groot genoeg om met je bips erin te zitten ;)

Eva1983 gefeliciteerd met jullie zoontje Aimar Emilian

ben erg benieuwd naar jullie bevallingsverhalen, maar rust eerst lekker uit en geniet van de kleine

Kristel hoe vond Britt het douchen met papa?

Deng gefeliciteerd met je dochterje Fardau (speciale naam, nog een speciale betekenis?)

Yule kan het niet zijn dat Raven na de voeding last van krampjes heeft? Overstrekt ze zich als ze huilt? Vuistjes? Of wil je gewoon veilig bij jouw zijn? Baby's gebruiken hun zuigbehoefte ook als troostmiddel... Matice heeft dit ook in de eerste weken gehad, had het gevoel dat ik hem constant aan het voeden was (ook altijd 's avonds) en ook vaak huilen als ik hem net in bed had gelegd. Zodra hij tegen mijn borst aanlag was het goed en viel hij langzaam weer in slaap. Tis nu over dus wellicht duurt het bij Raven ook niet lang meer.

Je bent absoluut geen slechte moeder, tis gewoon heel vermoeiend en frusterend als je kleintje huilt en je weet niet wat je kunt doen om haar te helpen. Gun het wat tijd je leert de huiltjes echt wel herkennen, ze is maar pas 2 weken oud. En zo te lezen ben je juist een hele lieve en bezorgde moeder. Dikke knuffel voor jou. Het komt echt wel allemaal goed.

Enne, voel me soms ook ellendig of twijfel aan mijn moederkwaliteiten. Gooi het maar op de hormonen. We moeten nog een aantal maandjes ontzawangeren ;)

Wat heb ik toch weer mega schattige babyfoto's voorbij zien komen

Wij hebben gisteren bruiloft gehad van vrienden. Raven en Matice hebben nachtje bij oma gelogeerd. Matice zijn eerste logeerpartijtje! :D
    Wij hebben het fantastisch gehad en de kids zijn door oma en haar vriendinnen rotverwend ;). Maar ben wel blij dat ze terug zijn, heb ze enorm gemist. Maar wel heerlijk 8 uur achter elkaar kunnen slapen :)

10. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Zoooooooooooooooooooooooo herkenbaar! ! ! ! Ik snap je helemaal. Heb precies hetzelfde!

11. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    In 1 week! Geboortegewicht had hij al na 8 dagen weer. (3625 toen, daarna 11% afgevallen en nu bijna 3940 gram)

Slapen: ik voel me vaak helemaal depri na een middagdutje, dus doe ik niet meer. Wel als gevolg dat ik als een zombie de dag doorkom. Ben erg moe nog. Korte nachtjes... oef

Vloeien: hier nog steeds af en toe een beetje.

Jekkia: ja jouw bips past wel in zo'n badje :) maar heb je die van mij wel eens bekeken? ;)

Trusteeee

12. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Wil je dan het peuterbadje van Raven lenen, die is zeker groot genoeg ha ha.

Teruste!

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    @iedereen: Ik heb van de zoogkompressen natgemaakt en in de vriezer gelegd, dat heb ik toen op mn borsten gelegd tegen de stuwing, wel met een doekje tussen het kompres en je borst natuurlijk, dat hielp en voelde echt zalig! Ook een HELE strakke BH hielp.

Ik had 1 dag echt HEEL erge last van stuwing. dat deed echt ontzettend veel pijn en omdat ik FV geef mocht ik niet kolven omdat het dan op gang zou komen. Ik had die dag nergens last van. ging douchen (niet de straal erop etc) en stap de douche uit en ik verging vd pijn, gelijk 38.6 graden koorts en het zweet brak me uit, hele avond en nacht kotsmisselijk geweest.

Zo ontzettend vreemd dat je daar ZO ziek van kan zijn. Die ijskoude kompressen waren iig heeeeeerlijk! Tegen het lekken had ik gewoon een kraamverband in stukken geknipt en in me BH gedaan, die zoogkompressen waren na 10 minuten doorweekt.

14. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

Pff ben blij dat iedereen er dus blijkbaar last van heeft :oops: :D Gisteren bleek zelfs dat manlief er ook last van had, wij zijn ook van die stommelingen dat we het niet tegen elkaar zeggen :( Gisteren dus even heel goed over gepraat en hij was ook wel heel opgelucht dat ik het ook zo voelde...

Weet je, het vervelende is dat je van iedereen die je kent, vaak alleen maar de goede perfecte verhalen hoort (zoals dat mailtje dat jij kreeg Azeb) en nooit eens te horen krijgt dat bijv. die korte nachten soms gewoon echt &^%$# zijn :) Dus op het moment dat jij dit wel zo voelt, voel je je gelijk een slechte moeder, ik dacht gelijk dat ik een postnatale depressie had :confused: :) Terwijl het dus gewoon heel normaal is, er moet alleen meer over gepraat worden! Dus dames, lucht je hart hier, het lucht echt enorm op moet ik zeggen :thumup:

Hahaha Fenna ligt te slapen in de kinderwagenbak beneden en er wordt wil gedroomd haha, komen allemaal rare geluiden uit die bak maar als ik ga kijken ligt ze heerlijk rustig te slapen haha :)

XXX

15. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Goedemorgen!

Gisterenavond leek Femke weer last van darmkrampjes te hebben, maar we hadden haar al heel de dag de cinababy gegeven en ik heb haar nu in de draagzak gedaan, dit heeft super geholpen. Zo is ze goed te troosten en ontspant ze. Vannacht kwam ze na 24uur om half drie en om half zes.
    Vanochtend en vanmiddag krijgen we kraamvisite. Weer cadeautjes, hihi!

@Tinkerbel, Femke kan ook zo van die heerlijke geluidjes maken. Leuk is dat he.

@Devilschase, balen dat je zo veel last van de stuwing hebt gehad, inderdaad maf dat je je daardoor zo beroerd kan voelen....

@Yule, ik las gisteren ergens dat je juist door de kinderen bij je te houden als ze darmkrampjes hebben, goed ontspannen en ze makkelijker in een diepe slaap komen. Hier heeft het gisteren dus geholpen, door Femke in de draagdoek bij ons te houden.

@Sasha, balen meid dat je nog steeds een borstontsteking hebt. Succes!

@Dreames, heerlijk he samen onder de douche. Wij hebben dat van de week ook al gedaan. Mijn man vond het nog wel eng, maar ik vond het heerlijk.

@Krisstel, Femke heeft soms ook even nodig om in slaap te komen. En tussendoor wordt ze dan licht wakker, maar slaapt wel zo weer in. Ik ben ook van mening dat je deze kleintjes nog niet kan verwennen. En als ze de geborgenheid nodig hebben, moet je die geven. Ik laat haar ook altijd wel even huilen, wij hebben een camera op haar kamer, dus dat is erg handig, dan zie ik of ze nog met de ogen dicht ligt of open, en zo kun je toch wel inschatten of ze nog moe is en zo weer in slaap valt of dat ze honger heeft.

Ik ga even een wasje buiten hangen, heerlijk met dit weer! We treffen het wel he,
    fijne dag allemaal!

16. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hmmm ik heb ook al een paar keer heerlijk gedouched met Julian. Kraam deed het inderdaad gelijk al de eerste week. Ze heeft ook niks gezegd over straal op fontanellen, dat dat pijn zou doen. Ik zorg wel zelf dat de douche niet op keiharde straal staat overigens.

Hier het bewijs (don't mind the boob?!): [​IMG]

Beetje gebroken nacht... half 1 laatste voeding, maar Julian was zó slaperig dat hij na een paar slokken al in slaap viel. Heb 20 minuten geprobeerd hem wakker te houden, maar lukt echt niet. Beetje schudden, praten, blazen in gezichtje, tikken in gezichtje, rechtop houden.... Is er iemand die weet hoe je je kindje wakker houdt? Nadeel was namelijk dat ik gewoon wist dat ie niet genoeg gehad had en dat klopte. Om half 2 werd ie weer wakker en moest ik weer voeden. Rond half 3/3 uur weer wakker en bijna tijd voor de volgende ronde. Hij begint dan echt zó te zoeken naar de borst dat je weet dat ie wéér honger heeft.
    Kan er soms radeloos van worden! Zeker omdat hij eigenlijk een beetje te veel was aangekomen, ben ik nu voorzichtig met extra voeden. Probeer echt de 3 uur aan te houden, maar Julian wil al met 2,5 uur vaak.

17. Krisstel

@Demi, Britt is gisteren ook met papa onder de douche geweest..leuk hé!

@Azeb, de kraamtranen komen vaak rond dag 5, dus waarschijnlijk was het je dag gisteren ;) voel je je vandaag wat beter?

@Sasha, hoop dat de lactatiekundige je morgen kan helpen!

@Ingeltje, dat gaat goed dus :D Britt woog afgelopen donderdag ook al 3850 gram (ook slagroom in je (.)(.) :rolleyes:)

@Jekkia, Britt vond het heerlijk :D Hier wil ze af en toe ook niet slapen in haar wieg, als ze dan om mijn borst ligt slaapt ze binnen 2 minuten. Lekker zo'n avondje met z'n tweetjes!

@Yule, wat zouden wij toch zonder onze mannen moeten. Bij Britt merk ik dat het krampjes zijn aan het huilen en ze strekt haar beentje heel erg en trekt ze daarna weer hard in.

Gisterenavond had ik het ook even gehad...Britt was zo aan het huilen en ik was zo moe. Huilen stond nader dan het lachen...gelukkig kwam ze vannacht om de drie uur dus heb weer een beetje bij kunnen slapen.

18. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Goeiemorgen!

Hier voor het eerst een rustige avond gehad, Raven sliep tenminste tussen de voedingen en leek eindelijk voldaan! Zit nu weer op 2 borsten per keer (meestal dan, soms 1, soms 3).
    Ik geef haar nu maar weer gewoon de borst als ze huilt, en merk dat ik iets beter zie wat nou honger is en wat niet. Ookal heeft ze net voeding gehad en ik denk dat het geen honger kan zijn, is dat het soms toch (ze drinkt dan echt, sabbelt niet). Dus dan maar weer melkkoe spelen. :)
    Groot nadeel daarvan is DE tepelkloof die maar niet over wil gaan en dus erg pijn doet als ik haar vaker moet aanleggen. Maar ja, een moeder heeft wat over voor haar kind he? ;)

Volgende week woensdag is het huwelijk van mijn zusje en ik moet daar nog kleding voor kopen. Ik zie eigenlijk niet echt hoe ik dat moet regelen, ik heb steeds ongeveer 2 uur tussen het eind van een voeding en de volgende... dat wordt bliksemshoppen.
    En ik pas echt niets meer van mijn oude kleren, dus ik moet er echt op uit. Hopelijk lukt dat aan het eind van de week nog.

19. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Ewout vindt dat ik nu ook maar een uurtje voor mezelf mag (of een halfuurtje, dat zien we wel weer) :D

@yule: Heel erg herkenbaar verhaal. Ik heb ook al verschillende keren in tranen zitten voeden. Probeer dan wanhopig te snappen waarom hij niet wil en dan opeens weer wel en wat ik in godsnaam verkeerd doe. Man is er van overtuigd dat het niet aan mij ligt, maar gevoel van slechte moeder te zijn is herkenbaar.

oppakken bij huilen: Ik ben ook van mening dat je zo'n kleine kindjes niet kan verwennen, dus ik pak Ewout altijd op als hij huilt (of zo snel mogelijk, ik ga ook in de douche enzo :p ). Naar het schijnt is het zelfs goed om ze nu zo veel op te pakken, ze worden er echt niet verwend door en *rent naar boek* "will turn out a happy, more self-reliant child who in the long run will cry less and demand less attention. She will also have a closer attachment to you (or to whoever it is who responds to her) and be more trusting." (Heb echt een geweldig boek gekregen over het eerste levensjaar. Boeken zijn natuurlijk niet alles, maar deze heeft ons toch al een paar keer midden in de nacht kunnen geruststellen :D Soit, ik kán Ewout ook gewoon niet laten huilen, zelfs al zou ik het willen. Geluid gaat door merg en been.

@azeb: Voel je je alweer wat beter? Kraamtranen zijn vreemde dingen... en helaas zijn ze niet na dag 5 meteen weer over. Althans, ik ben nog steeds huileriger dan normaal (niet dat ik hele dagen loop te snotteren, maar loop wel sneller over).

@sasha:Succes met de lactatiekundige morgen!

douchen: Lijkt me heerlijk... maar ook een beetje eng :(

@krisstel: Leuk hee, zo met een uk op je borst zitten. Vind het ook helemaal geweldig :D

darmkrampjes: Valt wel mee bij Ewout. Heb er iig nog niks voor moeten geven. Tot nu toe werkt het om hem ofwel op z'n buik op één van onze buiken te leggen of om ermee rond te wandelen zoals de kraamhulp me heeft geleerd. Hoofdje rust in je elleboog en z'n buikje houd je strak tegen jou buik aan, terwijl je een beetje met hem rondwandelt en hem wiegt. Beetje wat steen zegt dus.

@steen: Veel plezier met de visite. Hier hebben we nog steeds niet super veel mensen over de vloer gehad. En degenen die er waren, heb ik amper gezien omdat ik steeds moest voeden als ze er waren.

@jekkia: Fijn dat het leuk was op de bruiloft.

Hier redelijke nacht gehad, Ewout had de marathonsessies gelukkig afgeschaft 's avonds. Denk dat ie zelf helemaal uitgeput was, want we kregen hem om halftwaalf niet wakker voor z'n laatste voeding. Dat wou dan zeggen dat ie om een uur of drie echt wel moest (niet doorslapen dus :(). En om halfzeven werd ie wéér niet wakker. Ik sluit me dus bij Ingeltje[color] aan met de vraag of iemand goede tips heeft om hem wakker te krijgen/houden. Want wat we ook doen, er komt geen beweging in...

Vandaag gaat het weer wat minder met voeden. Ik snap er echt niks van. Hij kan zo goed pakken, maar waarom laat ie altijd zo snel los? *zucht* Het zou hem en mezelf veel frustratie besparen als ie gewoon zou doordrinken maar dat doet ie dus niet. Vraag me ook af hoe het nu zit met die voor- en achtermelk als je een baby hebt die veel loslaat en pauzeert. Gaat je borst gewoon door met de achtermelk ook al heeft ie zoveel losgelaten of begin je steeds van nul af aan? :( Ik gok het eerste maar goed.

En het weer is idd prachtig, maar daar zal ik wel weer niks van merken. Ben er tot nu toe al twee hele keren in geslaagd om met hem naar buiten te gaan. Meestal strooien zijn voedingen roet in het eten. Nu ja, dapper volhouden en het gaat vast beter over een paar weken.

Fijne zondag nog allemaal!

20. Krisstel

@Ingeltje, Britt wil meestal ook om de 2,5 uur. Ik krijg haar alleen wakker door de luier te verschonen (de natte doekjes langs de billen) of een natte washand door haar gezichtje.
    Lief die foto van onder de douche :D

@Yule, dat is inderdaad lastig shoppen..hoop dat het lukt!

@IrisB, borstvoeding is niet zo makkelijk als dat ik dacht voor die tijd. Af en toe lukt het me ook niet om Britt goed aan te leggen, tot frustratie toe. Bedankt voor het stukje tekst uit je boek :D

Britt zit nu helemaal onder de pukkeltjes. Volgens een vriendin komt dat door mijn hormonen die ik via de borstvoeding aan haar geef. Klopt dit, weten jullie dat?

Deel Deze Pagina