September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dit staat op de site van Interpolis onder het kopje 'Aaansprakelijksheidsverzekering Particulieren'...

Bij de komst van kinderen hoeft u als u samenwoont de gezinssamenstelling van de verzekering niet aan te passen. Als u alleenstaand bent en u krijgt kinderen, dan moet u dit wel doorgeven en moet de dekking worden uitgebreid naar een gezinsdekking. Heeft u eerder gekozen voor een eigen risico bij schades veroorzaakt door kinderen? Denk dan na of u dit eigen risico wel of niet wilt behouden.

Kaatje, jij hebt dat eigen risico dus waarschijnlijk nooit gehad, daardoor is jouw premie dus niet gewijzigd... :D

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Rechtsbijstand hebben we al..

aansprakelijkheidsverzekering werd ons geadviseerd om er pas af te halen als hij een jaar of 3 is omdat hij nu nog geen schade kan maken.

Oproepje: voor degene die nog niet gestuurd hebben, ik sta nu op nr 3 ipv 1 met dat kraampakket. zouden jullie aub nog een mailtje willen sturen naar ukkie-ikke@live.com
    Met als onderwerp "kraampakket" en als inhoud de medeling dat jullie stemmen op Erikaatje85

dank jullie wel !

3. Dit vind ik een slecht advies! Wie dekt dan de schade wanneer Levi als dreumes van 1 jaar oud een beker sap omver gooit over de nieuwe witte (!) bank van je vriendin...?

Ik heb zelf 12,5 jaar als (onder andere) adviseur bij de Rabobank gewerkt en heb mensen altijd geadviseerd om het eigen risico eerder van de polis af te halen. Het premieverschil is overigens maar klein...

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Oke, dank je voor de tip. van de week maar even bellen dus.

Jannes, woezel en pip zijn onderweg.

5. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Kaatje bedankt! Ik had net even het liedje van de Woezel en Pip site opgezet en Sara lachte voluit. Zo lief! En voordat ze net naar bed ging had ik op Youtube even geluisterd naar "ga je mee naar het land van je ogen dicht". Volgens mij door Chantal Janssen. Ze werd er helemaal rustig van.

Onze verzekeringsman belde deze week ook en komt maandag even langs. Weer ff alles op een rijtje zetten nu Sara er is.

6. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Typ even met 1 hand want dochterlief ligt op mijn buik te slapen.
    Gisteren had ze weer uren krampjes :( ik had zuurkool gegeten, zou ze daar last van kunnen hebben? Veel scheetjes laat ze ook.
    Naar het cb geweest, ze is helemaal nagekeken door de kinderarts.
    Ze was 220 gram aangekomen in 1 week.
    Hij vond haar erg alert en krachtig in haar lijfje voor haar leeftijd.
    4 december terug voor eerste prikjes.
    Ze sliep trouwens pas om 17 uur voor eerst gisteren :confused: Daarvoor steeds paar minuten na de voeding en dan weer wakker. Heeft ze wel meer, dat ze echt uren wakker is.

Lachjes: Jill lacht vanaf de eerste week, toen ze geen pijn meer had. Maar een echte bewuste lach kreeg ik maandag voor het eerst! En vanmorgen, wat is dat lief zeg!

Soms in haar slaap ligt ze stil te huilen of te lachen. Zonder geluid dus. Dat huilen is zoooo zielig, met dikke trillende lip :(

Ze krijgt nu echt een beetje gevuld lijfje :D Dikker buikje ook, echt schattig.

Tweety: yeah! Robin thuis! Ben zo blij voor jullie! :thumup:

Pisum: verhuizen naar NL :whistle: Waar gaan jullie wonen?

Meeting: ik sta nog steeds niet op de lijst :( Wil echt komen hoor! Desnoods overnacht ik ergens tussenin zodat we niet zolang hoeven te reizen.

Zo, ben half uur verder typend met 1 vinger :)

7. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Kaatje: ik heb net op je gestemd, ik hoop dat je wint!

@Robin van Tweety: welkom thuis!

Zo, ik heb lekker een uurtje gesport. Nu even douchen en eten. Daarna gaan we lekker wandelen.

8. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    TODdler is weer online
    yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeaaaaaaaaaaah

9. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Wie zou het leuk vinden om lootjes te trekken met sinterklaas:

Tweety (onder voorbehoud)
    Dniise

Wie gaat dit ´live´vieren op de meeting 10 november?

1.Kaatje85
    2.Lola
    3.Ingeltje
    4.Missyzuilen
    5.Parr
    6.Roshi
    7.Yule
    8.Elise
    9.Moppiepoppie
    10.Steen
    11.Jekkia
    12.Dreames
    13.Miranda
    14.IrisB (onder voorbehoud)
    15.Krisstel (alleen smiddags)
    16.Cossy
    17.Freesia

Wie kiest voor de post?

Pisum
    Lindaa
    Pupke
    Azeb
    FunnyMe
    Babystyle

10. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Sinds een aantal weken heb ik dat ik 's nachts zo zweet. Ik drijf echt m'n bed uit! Zijn er nog meer die dat hebben?

11. jekkia

jekkia Fanatiek lid

vitamines je kunt ze ook bij de flesvoeding doen. Matice krijg meestal wel een flesje bv van papa en daar doe ik de druppels in. Anders ook met een lepeltje het mondje in (hoofd recht houden, lepel ver erin en laten slokken, anders sijbelt het zo weer het mondje uit

Naannaan sow heej :confused: wat is luuk een flinkert!

meeting betaal liever geen huur voor een zaal...

Kaatje heb jij nog iets gehoord van dat cafe of de vvv?

Missy leuk he die mannen. Die van mij is er ook zo goed in. Ach, ze bedoelen het goed ;)
    tip: ik zet voor ivo altijd het alarm van zijn gsm met de melding dat hij moet gaan voeden :)
    zo kan ik gaan slapen met een gerust hart en wordt hij op tijd wakker (ik zet zijn wekker dus, anders gaat het bij hem ook soms verkeerd)

Robin WELKOM THUIS!!!!

Anno wij hoeven helemaal niet bij te betalen voor de
    verzekeringen nu we kids hebben. (wij hebben interpolis, alleen bellen was voldoende. Kids zijn gratis meeverzekerd)

Flinke stress net gehad. Kwam net thuis van de fysio en kreeg een huilende Matice in mijn armen gedrukt. Was voedingstijd en Ivo was blijkbaar niet wakker genoeg om een flesje bv op te warmen.
    Raven liep ook te brullen, die had blijkbaar een overvolle poepluier (hij dacht dat ze ochtendhumeur had :confused: mannen pfff) en dat is niet fijn als je ook nog eens luieruitslag hebt omdat je kiezen op doorbreken staan (kun je nagaan hoe gezellig Raven is vandaag :( )
    En toen kreeg ik te horen dat hij direct moest vertrekken want hij was gebeld voor werk en wilde mij met 2 jankende kinderen achterlaten. Mooi niet dus dacht ik, even boos geworden en geeist dat hij Raven zou verschonen voor hij vertrok zodat ik Matice kon voeden.

Wat een gedoe zeg en dat allemaal in de ochtend

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    jannes, graag gedaan

Freesia, ze zou idd last kunnen hebben van de zuurkool

Pupke, bedankt voor de stem !

Ingeltje :whistle: ja maar hij wil hier nog niet openen, gelijk overbelast denk.

Jale, nee geen last van. misschien de hormonen en het vocht dat uit je lijf gaat? had het wel in mijn kraamweek.

Levi ligt nu alweer 4 1/2 uur op zijn voeding te slapen. gaan hem zo dus maar wakker maken voor zijn voeding want gaan zo een bakkie doen bij mijn moeder

13. jekkia

jekkia Fanatiek lid

he he ze slapen eindelijk, ga ff mijn verstand op nul zetten en couchpotatoeen :)

14. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant

ROBIN

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jekkia, nee nog niets van gehoord.
    Idd geen lekker thuis komen zo.. mannen :-? Had ook geeist dat hij eerst Raven haar luier zou verschonen..

16. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    oei jekkia... daar zou ik ook niet blij van worden....

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zit nu dat nummer van Marco Borsato te luisteren ... kippenvel !

18. First time

First time Bekend lid

24 jan 2008
    811
    0
    0
    Hallo dames!

Ben ik ook weer even...

@Sacha (geloof ik?): zie dat jouw vraag nog niet beantwoord is. Ik leg Jari eerst op zijn rug in bed en draai dan zijn heupjes in naar één kant. Dan zijn schoudertje een klein beetje meedraaien en ook zijn hoofdje op de zijkant naar dezelfde kant kijken. Als je dan de dekentjes strak onder het matrasje doet, blijft hij zo liggen. Iedere keer dat hij gaat slapen leg ik hem op een andere kant, in de hoek van de wieg staat een klein pluche muisje aan de kant waar hij naar toe ligt, deze verhuis ik dus steeds mee, zodat ik weet op welke kant hij het laatst lag. Zo ligt hij altijd even vaak op beiden kanten en kan hij geen voorkeurshouding aannemen...tenminste, hij ligt stiekem toch wel eens met zijn gezichtje de andere kant op... :)

@Ingeltje: wat ben jij vaak 's nachts online... SLAPEN JOH! Mij lukt dat niet hoor, als ik eruit moet om te voeden kan ik mijn ogen amper open houden.

Daarover gesproken: liep ik lekker op te scheppen tegen iedereen dat Jari al na één week door sliep van 24 uur tot 8 uur, komt ie tegenwoordig steeds 's nachts een keer. Vannacht om 3.20 uur, de nacht daarvoor om 4.20 uur en daarvoor om 5.15 uur. Lekker is dat... :) Maar volgens mij mag ik nog altijd niet klagen, want daarna laat hij mij nog wel een uurtje of 4 slapen.

@Lola: wat leuk zeg, die meiden van jou zijn twee druppels water!

Jari is de laatste dagen wat onrustig met voeden; hij wil veel langer aan iedere borst en valt er veel minder vaak bij in slaap. Hij lijkt ook vaker te willen drinken en komt minder tevreden over dan eerst. Ik merk dat ik weer veel vaker met hem in de weer ben. Word er soms erg onzeker van. Nu ligt hij ook weer te huilen in zijn bedje en ik weet dan nooit zo goed wat ik met hem moet doen. Wat doen jullie eigenlijk met de kleintjes als ze wakker zijn?

Nou, ik ga gewoon de was doen, hij zoekt het maar even uit. Eigenlijk wilde ik nog even een dutje doen, ben erg moe, maar mijn dutjes schieten er vaak bij in door zijn gehuil. Komen jullie nog aan de middagdutjes toe?

Doegdoeg!

19. First time

First time Bekend lid

24 jan 2008
    811
    0
    0
    @Jekkia: MANNEN...AF EN TOE! GRRRRRRR!

Heb ik iets gemist...is Robin idd al thuis, is het doorgegaan?
    Als dat zo is...:JOEPIE! TWEETY VAN HARTE EN NU HEERLIJK GENIETEN!
    Robin, welkom thuis bij je nieuwe gezinnetje :D

20. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    helaas. middagdutjes hier ook zeldzaam.,..

ik ga er ´s nachts juist helemaal uit om niet in slaap te vallen tijdens het voeden. ik omet ook steeds bij de magnetron zijn, dus is niet erg.
    tijdens de borst ga ik dan comuteren op onze tv beneden, uitzxending gemist kijken of internetten -:)

Deel Deze Pagina