September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. First time

First time Bekend lid

24 jan 2008
    811
    0
    0
    Bezig bijtje dus 's nachts...
    Ik zit altijd rechtop te voeden 's nachts, dus in slaap vallen kan niet veel kwaad. Ik word iedere keer gelijk wakker als mij hoofd voorover valt! :)

2. First time

First time Bekend lid

24 jan 2008
    811
    0
    0
    Mijn man zegt trouwens dat ik gewoon moet gaan slapen terwijl Jari huilt (kan namelijk, want ik ben met één oor doof :) ), maar ik kan dat niet als ik alleen met hem ben hoor... Wil toch iets van een vinger aan de pols. Als hubbie er is, lukt het wel, want dan weet ik dat er toch iemand is om op te letten (ook al doet ie dat misschien wel niet).

3. ja grrr over mannen gesproken, wij gaan dus zondag naar de beurs want hubbie moet dit weekend weeer werken.
    is nu al bijna elk weekend sinds julia geboren is.
    alleen volgend weekend nog en dan is het klaar zegt hij.
    en dat allemaal omdat ze in eindhoven aan de weg bezig zijn.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

4. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.820
    4.057
    113
    Hey dames,

Ben net met Demi naar de HA geweest. Ze spuugde nog steeds heel veel, at slecht.
    Ze is verkouden dus ik moet zoutoplossing maken en haar neusje daarmee spoelen.
    Voor het spugen heb ik johannesbroodpitmeel gekregen. Als het daarmee niet beter wordt dan moet ik terugkomen.

Sorry voor het ego berichtje. Ga even samen met mannetje achter de bank schoonmaken. Is een enorme hoekbank, dus haal m maar een keer in de zoveel tijd van zn plaats om er onder te poetsen :D

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dreames, knuff hoop dat Demi snel weer opknapt

6. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @ Demi van Dreames: beterschap meisje!

@Jekkia en Anno: mannen...

7. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Lola, ja ik heb in overleg met de CB arts besloten Mike in te bakeren.. Dus hij heeft eerst ze heupjes bekeken inderdaad.
    Ja ik heb er nu 1 vd thuiszorg winkel en als we positief verschil merken ga ik op marktplaats nog een erbij zoeken. Want die kan ik mooi gebruiken als de andere in de was zit..

Meiden kreeg tip van een vriendin over een eventuele locatie:
    in de zadelstraat in de binnenstad van Utrecht schijnt een voedingscafé te zitten voor moeders met babies. Inclusief dus plek voor te voeden zowel borst als fles.. Schijnt heel leuk te zijn.

http://www.ad.nl/utrecht/article1823856.ece

8. 4days

4days Niet meer actief

Eindelijk, robin thuis!!! :D

Meiden ik ben helemaal in de wolken, Vince kan eindelijk echt lachen! :D Het kost me wel even moeite om het zo ver te krijgen, maar alssie dan eenmaal echt blij is krijg ik er meteen ook een paar! :D Hij moet wel nog even oefenen, want hij vergist zich nog. Dan gaat hij bijvoorbeeld lachen terwijl hij eigenlijk wil huilen, dus dan komt er een lachje met een huiltje eraan vast, hahaha. :)

Verheug me al op de meeting! :D Eens kijken of jullie beebjes echt zo goed zijn gelukt! ;)

Groetjes, Cossy

9. 4days

4days Niet meer actief

MissyZuilen, leuke tip! :D

10. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hoi!
    Tweey, heerlijk, Robin komt thuis! Geniet ervan!
    Pupke, balen dat het niet gelukt is. Hopelijk is het niks ernstigs...
    Pisum, fijn dat jullie naar Nederland gaan verhuizen!
    Jekkia, pfff stressvolle ochtend dus... Groot gelijk dat je een schone broek voor Raven eiste!
    Dreames, beterschap voor Demi!

Oke, alles gaat hier prima. Vannacht toen Isis wakker werd rond een uur of twee bleekbij het verschonen dat ze dus had gepoept. Het was al wat opgedroogd dus wrs vlak na de voeding van 2200... Wel erg fijn. Ze had helaas na het voeden trouwens ontzettend veel moeite om in te slapen.... We werden er echt gek van. Paar keer speentje erin gedaan en uiteindelijk, ik denk dat het wel een half uur heeft geduurd, viel ze in slaap. Slopend!
    Om zes uur was ze weer wakker. Zoals verwacht (is meestal zo 's ochtends) kon ze daarna niet zo heel goed slapen. Toch nog, met druppeltjes Cinababy die geloof ik wel helpen, uiteindelijk van acht tot negen kunnen slapen. Daarna na het voeden bij mij op schoot weer een prachtige poepluier, yes!
    Toen afgekolfd want ik moet een voorraadje aanleggen voor 8 november (de reunie) en toen lekker in bad geweest terwijl Isis lekker sliep. Heerlijk relaxed! Om twaalf uur was ze weer wakker en nu heeft ze alweer veel moeite om in slaap te komen.... :( Vervelend hoor! Vraag me af hoe dat kan, het lijkt steeds langer te duren. Zou inbakeren ook iets voor Isis zijn? Maar even met mijn man overleggen.
    Oke, ik ga even strijken, tot later meiden!
    Liefs
    Azeb

11. First time

First time Bekend lid

24 jan 2008
    811
    0
    0
    @Cossy: wat gezellig dat jij er ook weer bent! Je zei dat je het zo druk hebt met Vince; hoe komt dat? Huilt hij veel? Of gewoon nog een ritme zoekend, zoals ik...

@Azeb: Jari heeft een beetje hetzelfde geloof ik, slaapt ook veel slechter in. Vannacht bleef hij ook een tijd huilen, maar ik heb hem gewoon genegeerd (leve mijn dove oor!). Overdag heeft hij het steeds vaker, hij begint ook steeds meer met zijn armpjes te maaien en ligt steeds helemaal boven zijn dekentjes uit als ik op zijn kamertje kom... :(

12. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Haaihaai! zo drukke ochtend gehad :p Kwas wakker van 10 tot 12u nu slaapt zij lekker (hopelijk ook tot volgende voeding). Mevrouw van Felicitas! is geweest. Leuke doos vol aanbiedingen. Heb idd die boek gekocht van ehbo ;) kreeg drm kortingspas 1e jaar gratis. Maar heb ook die sesamstraat boeken gekocht :oops: maar die betaal ik per maand hoor! niet in één keer.. Vond hoteldebotel leuk maar dat duurt wel even voordat ik die kan gebruiken en sesamstraat vond ik wel erg leuk! Voor de rest niks gekocht :p Daarna is Szusje op de thee geweest, ook érg gezellig :D

Kreeg email dat toddler weer online is maar ik krijg hem niet tevoorschijn, de rest wel? kaatje, ingeltje?

@pupke *gerustgesteld ooh leuk van Quinten! Kate is hier ook alerter en begint met haar ogen te volgen maar brabbelen nog niet :D lijkt mij ook erg leuk!

@cossy :whistle:

@lindaa ja hier wil ik ook liefst uren in bed blijven, maar moet mijnzelf uit zien te halen, manlief vertrekt altijd 7.45

hebben jullie dit ook... toen wij trouwden kon ik ons nog als stel voorstellen alleen voelde het meer als wat meer verantwoordelijkheid erbij. voelde mij nog steeds 18 :) maar nu dat wij Kate hebben en ik kijk naar het verleden voel ik mij nu écht een volwassen en voel mij ineens geen 18 meer maar echt mijn leeftijd (oftewel mama zijn dus ;)) En lijkt ons verleden nu erg lang geleden. wel grappig zo...

@naannaan zo hij groeit ook mooi door :thumup:

@ingeltje €205 :confused: vind dat ook best veel hoor!

Welkom thuis Robin!! :whistle::whistle:

@wupje je weet wel dat een baby niet langer dan anderhalf tot 2 uur in een MC mag liggen hé? is niet goed voor hun rug (al is het verleidelijk als ze lekker slapen voor een keer ;))

@lola idd ze lijken erg veel op elkaar zo!

@azeb poepluier! :whistle:

@freesia ik eet witte kool en kate heeft er geen last van, je mag gerust kool eten met bv. als je het nog een keer eet moet je kijken of zij het dan weer heeft.. dan gewoon paar weekjes weer mee wachten

@anno hier is Kate ook gratis meeverzekerd met mijn man, bellen was ook voldoende. Zij heeft dan ook precies dezelfde pakket met uitbreidingen zoals hubbie muv tandarts nog :) tenzij zij een kunstgebit wat vindt ;)

@firsttime Kate komt ook maar 1 keer 's nachts gelukkig heel soms 2x maar anders rond 7u. Nee ik kom niet meer aan mijn dutjes :( ach ja dan forum ik maar als het kan ;) ik slaap ook niet als Kate wakker is of huilt, dan moet hubbie ook thuis voor zijn!

@dreames demi beterschap! knuffs

bv café lees wel onderaan bij de link dat het alleen open is iedere donderdag van 9.30-11.30 leuk idee maar wordt niks :(

13. 4days

4days Niet meer actief

First time, ik denk (lees: hoop) dat het met zijn sprongetje te maken heeft... Hij is echt huilerig en lastig! Hij vertikt het ook om in zijn wiegje te slapen, dus ik probeer m de hele tijd in slaap te krijgen enzo. Hij vraagt gewoon overdag haast continu aandacht. :(

14. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Niet om het een of het ander hoor - ieder moet doen waar ze zich prettig bij voelt, maar ik heb geleerd dat het het beste is om je kindje 's nachts zo min mogelijk prikkels te geven. Dus geen licht, geluid of wat dan ook. Op die manier snapt hij/zij dat het nacht is en er daarna dus weer geslapen moet worden. Ook stimuleert dit later het doorslapen. Wij voeden Sara dus 's nachts boven op een donkere kamer en praten niet eens tegen haar.

Gelukkig wordt ze de laatste dagen pas in de ochtend wakker, dus hoeft het niet meer (hopend dat het zo blijft), maar vond het ook wel rustig voor mezelf. Daarna gewoon hoppa slaperig weer in bed.

15. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Azeb: had Sara ook rond die periode. Sliep voor geen meter en telkens na een hazeslaapje weer wakker. Na een week was het weer over... denk toch iets van een spongetje of zo. Zou het nog even aankijken voordat je gaat inbakeren.

16. IK! Maar bij mij begon dat al meteen na de bevalling. Het lijkt overigens nu langzaamaan minder te worden. Ik kan geregeld al langer dan één nacht onder hetzelfde beddengoed slapen... :D

@MissyZuilen: Leuk idee, zo'n borstvoedingscafé! Helaas is het alleen open op donderdag tussen 9.30 en 11.30 uur... :(

17. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    woezel en pip deel 4, deze heb ik al meezit volgende week!

Joepie! eindelijk mag robin naar huis.

Ik heb vandaag een lodger shelter gehaald, echt leuk en handig ding vind ik.
    en meteen een zwemband gehaald voor volgende week te gaan zwemmen! Als kyani niet zo ziek wordt van de inentingen.

18. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik had toen ik boven voedde ook altijd al de lamp aan, anders kan ik de tepel niet zien :D
    Julian slaapt ´s nachts vrijwel altijd meteen weer in. Wij zorgen ook dat we ´s avonds heel stil zijn boven. Maar tijdens het voeden moet ik twee keer het papje tegen spugen warm maken en een borst afkolven voor het voeden. Dus is beneden voeden gewoon handiger en ik ga dan niet in het donker zitten hahaha :)
    Ben het met je eens; Zo min mogelijk prikkels, maar aangezien Julian er geen last van heeft is het hier geen probleem.

19. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    Plons! badpak gepast vanmorgen is nog beetje aan de grote kant maarjha dan kan ze nog een tijdje ermee doen. En de bikini verzuipt ze nog helemaal in terwijl dat maatje 68 is en zou klein vallen.

foto staat in album.

20. 4days

4days Niet meer actief

Pfff ik word helemaal gek! Vince ligt in z'n wiegje, en zonder speentje huilt hij. Maar met speentje valt het er om de twee minuten uit, en dan huilt hij alsnog. Echt een dagtaak, dat ding er telkens in duwen! :)

Deel Deze Pagina