September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    :whistle:

Krijgen om een uur of 8 kraamvisite, maar ow ben zo moe.. erg he, krijg je visite, heb je er geen zin in :-? :oops:

2. First time

First time Bekend lid

24 jan 2008
    811
    0
    0
    Hallooo!

Eerst een heeeeele dikke knuffel voor Cossy...sterkte ermee meid, ik hoop dat Vince snel een beetje een (prettig) ritme krijgt. Ik heb er ook moeite mee hoor, steeds moeten troosten en onzekerheid over wat hij nu wil. Jij woonde toch in een éénkamerflat? (toch...? :oops: ) Lijkt me helemaal vervelend als Vince vaak huilt. Ik trek op een gegeven moment gewoon even twee deuren tussen ons dicht en...zucht...wat een rust! :D

Zweten: hier ook last van sinds de bevalling! Ik ruik mezelf in de ochtend zelfs een beetje! :( Vreemd he...

Ik zit stiekem toch nog een beetje te twijfelen of ik niet toch naar de meeting wil, lijkt me zo leuk... Maar ook zo'n onderneming... :rolleyes: Hoe lang mag ik nog nadenken? Of ben ik al te laat (ik las iets over lootjes enzo)? Komt er nog iemand uit omgeving Alkmaar toevallig?

3. First time

First time Bekend lid

24 jan 2008
    811
    0
    0
    @Kaatje: ik heb er 's avonds ook meer moeite mee. Geeft niets hoor, we maken lange dagen! En als de visite er is, valt het meestal ook weer mee!

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    First time, nee hoor je bent nog niet te laat. Dus als je mee wilt kan het nog. gezellig !

Moeten denk wel eind deze week beginnen met de lootjes te trekken zodat we ook nog tijd hebben om een kadootje te kopen.

Locatie: Verder nog iemand een idee? of wordt het toch de mac?
    La Place zou kunnen,maar is dus wel prijzig.

5. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Wat goed dat Robin naar huis mag! :D:D

Ik heb hier de draagdoek binnen van draagdoek.nl
    Wat een rotding haha.. Krijg hem echt niet goed omgeknoopt en dan Mike erin. :(
    Dus als iemand er verstand van heeft en in de buurt woont of het stap voor stap beetje uit kan leggen hier..? Heb het nu 5 x geprobeerd via het boekje wat erbij zit, maar krijg Mike echt niet zo diep erin. Hij steekt gewoon met ze hoofd overal bovenuit. Ik heb de foetushouding trouwens gedaan..

Hier is Mike helemaal uit ze doen doordat hij gisteren dus een fles heeft gemist. Hij komt weer om de 3 uur.. :( Dus net maar weer eerder gegeven zodat ie vandaag op een fles extra komt, hopelijk helpt dat een beetje en komt ie vannacht maar 1 x..

6. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @tweety: wat ontzettend geweldig dat Robin naar huis mag! Heel veel plezier met z'n 4-tjes! Eindelijk lekker thuis genieten!

@Pisum: zoals Kaatje al zei, Bodegraven is erg dichtbij ons! Hopelijk vinden jullie snel een huis.

Prikkels 's nachts: alleen een heel klein lichtje aan anders zie ik idd de tepel niet. Ik praat niet (maar ook geen energie voor 's nachts) en ik verschoon de luier voor de voeding omdat ik anders 's ochtends poep kan ruimen.
    Ik heb wel het idee dat Raven echt goed in een dag-nacht ritme is gekomen daardoor. Ze slaapt na de laatste voeding 's avonds direct weer in en 's nachts ook. Vanaf de laatste voeding doe ik het licht helemaal uit, daarvoor heb ik op de kamer een klein schemerlampje aan. Dus nacht is van 23 uur tot het licht wordt en die tijd slaapt ze altijd vast. Misschien maakt het toch wel uit, want ze komt niet om de 3 uur. Toch misschien de moeite waard om te proberen Ingeltje? Julian lijkt er niet echt last van te hebben zei je, maar misschien krijg je hem daarom niet in een ritme en komt hij 's nachts nog vaak. 't Is een suggestie hoor, je hoeft er niks mee natuurlijk.

Yoga: vanmiddag weer naar postnatale yoga geweest. Ik had Raven meegenomen, dat mag daar. Ze had net een voeding gehad, maar wilde spelen en vond het maar niks dat ze op een kleedje moest liggen. Dus ze begon aan het begin van de les meteen te gillen! Ik moest met haar de zaal uit en had natuurlijk geen speen bij me (stom!) dus ik heb een kwartiertje met haar gewiegt en liedjes geneuried. Toen was ze rustig en heeft de rest van de les om zich heen liggen kijken. Erg schattig!

7. 4days

4days Niet meer actief

Jah dat is dus die wat ik bedoelde wat wij ook hebben! Maar dat is geen succes inderdaad... :)

First time -> Tnx! :) Inderdaad een eenkamerflat jah... Dan gaat het huilen je nog meer op de zenuwen werken! :) Gelukkig gaan we binnenkort verhuizen (nog kleine 5 maanden maximaal). En meeting, je moet zelf weten of je wil maar t is suuuuperleuk! :D ;)

s'Nachts -> Hier gaat wel een lampje aan, anders struikel ik over vanalles. Maar ben verder vrij stil en het is nog best donker. Overigens de laatste tijd wordt Vince pas wakker als m'n vriend gaat werken, dus dan is er wat meer kabaal.

Groetjes, Cossy

8. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Hellllooooo,

Leuk joh, die BuddyPoke! Vanmiddag is de fysio geweest en die heeft wat oefeningen voorgedaan, Quinten helemaal nagekeken en ons adviezen gegeven. Het is een heel vriendelijke, rustige man en we zijn helemaal gerustgesteld. Hij geeft aan dat hij verwacht dat het hoofdje helemaal bij gaat trekken, mits we de oefeningen doen en hem consequent met zijn hoofdje naar rechts leggen. We mogen wat hem betreft de babysleeper ook 's nachts gebruiken, dus daar gaan we vandaag mee beginnen. Dit betekent wel dat hij vannacht op zijn eigen kamertje moet slapen, snik, snik. Ik hoop dat dat goed gaat, maar dat zal wel.

@Tweety: hoe is het met Robin?

9. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Paar keer oefenen en het lukt je vast wel ;)

Anders kunnen we je op de meeting wel laten zien hoe het moet (ik doe trouwens Matice niet in de foetushouding maar rechtop erin, alleen koppie steekt er dan bovenuit, vind ik persoonlijk fijner)

yoga ga volgende week met een vriendin (de moeder waar ik naast lag in het ziekenhuis toen Matice was geboren) een proefles Pilates doen. Ben erg benieuwd.

Heb het zijligkussentje van Matice vandaag ontvangen. Hij ligt er nu vredig in te slapen. Vanmiddag was hij nogal onrustig, veel last van krampjes dus veel wakkker. Pas in de draagdoek is hij in slaap gevallen (tis alleen niet handig koken zo)

10. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Maar ik heb beneden ook wel weinig licht aan, maar kan niet helemaal in het donker zitten. Ik moet namelijk ook weer omhoog haha en ik moet ook zijn bedje boevn nog vinden, dus lampen zijn echt nodig :eek:)
    Ik zet verder geluid ook heel zachtjes.
    De rotnachten waren een incident gelukkig, vannacht weer keurig geslapen. Sommmige kinderen blijven nog maanden nachtvoeding willen he? Oei hihihi. Mijn buuv heeft een zoon van anderhalf jaar oud en die komt altijd nog keer ´s nachts :(

Maar dames, bedankt voor het meedenken, het maakt me in ieder geval weer even bewust dat ik de prikkels minimaal houd, al is dat dan toch een beetje anders als bij jullie :) Leuk zo om te leren van elkaar.

11. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ja ik bedoelde het ook niet betweterig of zo hoor. Meer als eventuele tip omdat je aangaf "uitzending gemist" te kijken of te forummen. Onze kraam zei dat TV flitsen echt de meest heftige prikkels zijn voor kinderen, dus vandaar dat ik er een opmerking over maakte. Maar ik snap dat je niet in het pikkedonker gaat zitten als je "verplicht" beneden moet zitten omdat je ook nog e.e.a. moet opwarmen. Wel lastig... maar ja tis niet anders.

De dochter van mijn nichtje is 5 maanden en die heeft een ritme daar is echt geen regelmaat in te ontdekken. Soms komt ze s nachts niet, soms 1 keer en soms meerdere keren. Ze is echt helemaal op, want ze hebben ook nog een zoontje van 2. Hoop dat het doorslapen dat Sara de laatste dagen doet, aanhoudt en uitbreidt. Maar ja, helaas niets over te zeggen he...

12. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Hoe zet je hem erin dan op jouw manier? Moet je hem dan wel zo omknopen als de foetushouding? En hoe ondersteun je ze nekje dan?

13. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.820
    4.057
    113
    Mijn voorkeur gaat uit naar la place. Ben niet zo heel dol op de mac. Heb liever een lekker broodje van la place

14. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Nee lastig is dat he?
    Ik moet zeggen dat ik steeds minder vermoeid ben. De avond slaapt Julian lang, van 20 uur tot 0:00/2:00 uur, varieert nog wel eens. Dan vaak wel om de 3 uur vanaf dan. Liefst zou ik het ritme nog wat verleggen. lIever de avond korte slaap en nacht lang, maar dat heb ik niet voior het zeggen natuurlijk.
    Krijg steeds meer slaap en rust. ´s Avonds ligt hij nu altijd in eigen bed ipv box en hetbedje is naar zijn kamer.
    Toch een beetje rust en regelmaat dus inmiddels, maar blijf het op gevoel doen, voelt nog steeds goed en JUlian doet het ook goed. JIppieeeee. BEn toch beetje trots op mezelf, vind dat ik het best goed doe :) Bedoel dat niet om op te scheppën hoor, maar ben blij dat het allemaal lukt.

15. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    complimentje voor ons allemaal :) we doen het keigoed mama´s :thumup:

16. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Missy zo heb ik hem erin zitten: [​IMG]

Ingeltje...Raven kreeg pas een redelijk nachtritme toen ze 7 maanden was, daarvoor kwam zij 's nachts 1x.
    En tis pas sinds een paar weken dat ze pas om 8 uur wakker wordt ipv 6 uur in de vroege ochtend.
    Prikkels idd minimaal houden, meer kun je niet doen. Ja wel, je gevoel volgen. Ritme komt vanzelf wel, de een is er wat sneller mee dnde ander ;)
    Matice heeft ook 's avonds het ritme dat ik liever voor de nacht had gehad. Ach voordeel is wel dat ik 's avonds iets meer tijd voor mezelf heb, dan maar 's nachts om de 3-4 uur eruit om te voeden.

17. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Nou dat is toch ook het belangrijkste! Jij moet je er goed bij voelen. En tuurlijk mag je daar trots op zijn. Tis niet niks... zeker niet met BV. Ik doe het je niet na.

Maar ik zei vorige week ook tegen mijn mannetje dat ik trots was. Sara heeft sinds een week of twee een mooi ritme, slaapt altijd in haar bedje, huilt vrijwel niet en is echt super tevreden. Tuurlijk heeft dat te maken met het type kindje/baby, maar ook wel een beetje met ons... en daar ben ik als nieuwe moeder ook weleens trots op.

18. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Applausje voor jezelf! Want we doen het kei goe!

19. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @jekkia: dat is wel de manier knopen vd foetushouding toch? Alleen dan zet je hem dus rechtop erin.. Hoe zitten ze beentjes? Wel opgevouwen zeg maar erin? Want zie ze op de foto niet erbuiten bungelen..
    Maar ze nekje word op jou foto toch niet ondersteund dan?

20. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik draag hem ook zo, beentjes idd gewoon erin, en alle banden flink hoog optrekken. ALs hij wakker is, ondersteun ik hem soms met mijn hand, mar meestal is hij sterk genoeg om zelf hoofd omhoog tehouden. ALs hij slaapt drai ik hoofdje beetje zodat hij op mijn borst ligt.
    De ene keer zit het wat beter dan de andere keer hoor

Deel Deze Pagina