Oh wat herkenbaar, hier ook vannacht en vandaag veel problemen met aanleggen, vooral 1 kant Telkens pakt ze, dan laat ze weer los en soms duurt het echt een kwartier voor ze dan eindelijk vasthoudt. En daardoor ook pijnlijke tepels, alhoewel ik geen kloofjes of iets heb. Ze komt hier om de 3,5 / 4 uur. Dus ik mag niet klagen als ik jullie zo hoor. @Krisstel, kan idd van je hormonen zijn die pukkeltjes. Cyenna heeft dat ook gehad. Ik heb het nu nog niet gezien bij Yarah. Hier zometeen weer kraamvisite, dus ga er weer vandoor Knuff voor alle kindjes en mama's!
Ingeltje, een goede manier om je mannetje wakker te krijgen is zijn luier te verschonen. doe ik ook vaak tussen het voeden door en daarna drinkt hij vaak nog even verder
Hoi allemaal, Ik mag me ook melden bij de mama's Gisteren hebben we een prachtige zoon en broertje gekregen: Michiel! Voor op de lijst: 20 september 2008 (40+2) ~ Michiel ~ 4050 gram - 50 cm ~ mama: Esje72 Alles gaat prima hier: Michiel slaapt goed, drinkt goed uit de borst en hij poept en plast ook prima , meer hoeft ie volgens mij niet te doen haha. Esje72
hallo mama's. Eindelijk eens tijd om weer eens te schrijven. En te lezen hoe het jullie is vergaan. Ik kan niet zeggen dat het drukker is met Meike. Eerder met Hanne, Die loopt sinds 2 weken. Is ook erg handig met bv geven (not). Maar ik zal eerst eens vertellen hoe mijn bevalling is gegaan: Ik had totaal geen zin in een weeën storm, en die krijg ik altijd als de vliezen gebroken worden. Maar goed, dat komt straks, maar ik had dit al wel aangegeven bij de vk. smorgens om 6 uur had ik een buikkramp. Ik naar de wc en nog ff mijn bed in. Daar ben ik om half 7 uitgegaan want ik had wel door dat dit met de bevalling te maken had. Heb Pieter gebeld dat het ws vandaag zou gebeuren, maar dat hij nog niet naar huis hoefde te komen. Daarna mijn smoeder gebeld, zodat zij Hanne op kon halen (de anderen gingen gewoon naar school en smoeder zou ze vandaaruit opvangen). Szus ook gebeld want die zou bij de bev. zijn. Die kwam om half 10. De krampen kwamen niet regelmatig en even lang. Maar om 10 uur ben ik ze op gaan schrijven. Had ik wat te doen, en kon de vk evt. teruglezen hoe ze kwamen. Om 10 uur waren weeën , maar geen heftige. Hoefde ze niet weg te puffen, en kon gewoon blijven doen wat ik deed tussendoor. Pieter kwam om half 12 thuis en om 13 uur gingen Pieter en ik even slapen. Heb een half uur geslapen, zonder wakker te worden van een wee. Om half 2 toen ik wakker werd werden de weeën heftiger, en om kwart voor 2 heb ik de vk gebeld. Het was dezelfde als vorig jaar bij Hanne. Dat was wel fijn, want die wist hoe ik was en ben tijdens de bevalling (De vk heeft tegen de receptioniste van de praktijk gezegd dat ik ze eruit praat, want die dacht dat het zo'n vaart niet liep bij mij, toen ik belde). Ik zou haar een uur later weer bellen, en zeggen hoe het toen ging. Belde haar om kwart voor 3 met de mededeling dat ze wel wat heftiger waren geworden. Zij zou naar ons komen. En was er om half 4. Toen getoucheerd, en ik had 5 cm. Ze vertelde ons ook dat ze had overlegd met haar coll. en dat er was besloetn om de vliezen niet te breken. Vanwege de weeënstorm die daarop zou volgen, en omdat bij alle vorige bevallingen er gepoept was in het vruchtwater, en dan moet je naar het ziekenhuis. Ze had gezien dat Hanne voriug jaar het niet moeilijk heeft gehad na de bevalling, en mocht Meike het wel moeilijk krijgen, dan konden we dan alsnog naar het zieknhuis. Om half 6 savonds moest ik de weeën wegpuffen en om kwart voor 6 ben ik op bed gaan liggen (ik had nog steeds praatjes tussendoor). Toen bleek dat ik alleen nog een randjehad staan. Uiteindelijk is Meike om 18.14 geboren. De 1e perswee brak het vruchtwater (en ze had iid gepoept), en de 2e perswee werd Meike geboren. Heerlijk thuis, op 4 september (wat ik graag wilde, omdat we toen 10 jaar getrouwd waren), en overdag, Want ik wilde eigenmlijk niet snachts bevallen. En nu 2 weken later heb ik het eindelijk aan tijd om te schrijven. Overdag lukt eigenlijk niet omdat Hanne hier dan rondloopt (ligt nu op bed). Dus als ik hier weer verschijn zal het savonds zijn. Nou groetjes, want mijn melkkoeplicht roept (nou ja, huilt). Jikke
Mooie bevalling Jikke! Pff 2 persweeen! Ik heb een uur lopen douwen joh hahahaha Esje: welkom hier! NOg gefliciteerd
@Jekkia, klinkt als een mooie bevalling..en twee persweeën inderdaad...heb hier ook twee uur lopen persen Ook nog gefeliciteerd met jullie 10 jarig huwelijk
Esje, van harte gefeliciteerd! Jikke, grappig dat Meike inderdaad de 4e geboren is! De kraamvisites zijn weer weg, weer dik verwend! Morgen een rustig dagje. Fijne avond!
Nee, kolven doet geen pijn, tenzij je last hebt van kloven of stuwing of zo. Bedenk alleen dat wanneer je gaat kolven, je borsten 'denken' dat de vraag groter wordt en als reactie daarop nóg meer melk gaan produceren. Ik vond het erg verleidelijk om tijdens de dagen dat ik last had van stuwing (een beetje) af te kolven, maar heb dat toch niet gedaan... @Lindaa: Je kunt ook eens SAB Simplex proberen. Het is echter alleen in Duitsland bij de apotheek en drogist te krijgen, maar je kunt het ook via internet bestellen (google maar eens...), ik vind het spul beter dan Cinababy. @Yule: Mijn kraamhulp vertelde me dat baby's vaak bij zowel honger als een te volle buik dezelfde signalen geven. We hebben dat bij Emma ook gezien. Ze bleef huilen en sabbelen op haar vingers en dus dacht ik dat ze honger had. Ik begon zelfs aan mijn melkproductie te twijfelen. Maar na zo'n voeding boerde en spuugde ze veel en het sabbelen hield aan. Nooit aan gedacht dat ze ook wel eens té vol kon zitten... @Yule: Krampjes lijken wel wat op weeën. Ze komen langzaam op, zwellen aan (het huilen en trappelen dus ook...) en ebben dan weer weg. Tot het volgende krampje komt...
hallo meiden alle nieuwe mama's gefeliciteerd. hier alles zijn gangetje robin doet het perfect. vandaag voor het eerst in het badje geweest hij vond het geweldig. morgen ochtend weer lekker badderen met hem heerlijk. en hij was ook nog eens zo wakker vanmorgen. na het wassen is ie altijd moe en slaapt ie na het badje was ie ook gelijk vertrokken. ga nog ff tv kijken en kolven. tot snel weer.
En hoe gaat het bij ons... Emma heeft de afgelopen twee nachten fijn doorgeslapen. De eerste van 0.30 uur tot 7.30 uur en vannacht van 1.00 uur tot 7.00 uur. De SAB Simplex lijkt goed te helpen, ze heeft de afgelopen twee dagen en nachten maar weinig last van krampjes gehad. De borstvoeding loopt goed en de stuwing is gelukkig helemaal weg nu... Helaas huilt Jasmijn daarentegen de afgelopen nachten veel. Ze wordt er meestal niet écht wakker van (we durven dus ook niet te gaan kijken, bang dat ze dan wel wakker wordt) en het duurt maar een paar minuutjes. Wat er aan scheelt, weten we niet. Ik denk dat ze alle drukte en veranderingen van de laatste week moet verwerken en dat ze daarom onrustig slaapt. Gelukkig sliep ze vanmorgen na de laatste huilbui van 6.00 uur door tot 9.15 uur, zodat ze wel uitgerust was. Want een niet uitgeslapen Jasmijn is een lastige Jasmijn... Gisteren zijn we - nadat de kraamhulp was vertrokken - de stad ingeweest. Héérlijk...! Voor mezelf niets gekocht, hoewel ik best wat nieuws kan gebruiken. Maar wel nog wat kleertjes voor Emma en een winter slaapzak voor Jasmijn. Voor laarsjes voor Jasmijn zijn we helaas niet geslaagd. Ze komt er gewoon niet in, de kuitjes zijn te dik... Deze week dus maar eens naar een speciaalzaak, dat zal dan wel flink geld gaan kosten aangezien laarsjes in een gewone schoenenzaak al zo'n 80 euro kosten... Vanmorgen ben ik op de weegschaal gaan staan en zag tot mijn verbazing (én schrik) dat ik weer exact hetzelfde gewicht heb als vóór de zwangerschap. Dat lijkt misschien leuk (heb vandaag mijn gewone skinny jeans alweer aan...), maar helemaal normaal is dat natuurlijk niet. En dat terwijl ik behoorlijk veel gegeten (én gesnoept ) heb de afgelopen dagen. En ik drink de hele tijd sapjes in plaats van de cafeïnevrije cola light die ik normaal drink. De laatste weken van mijn zwangerschap ben ik ruim 3 kilo afgevallen en dat zie je nu dus terug op de weegschaal...
Hierbij dan mijn bevallingsverhaal. Het is wel lang hoor! Omdat ik al een week over tijd was, besloot de vroedvrouw dat ik op vrijdag 12 september gestript zou worden. Dit was rond 12 uur s middags. De dag ervoor was ik ook al gestript door de gyn, maar niet zo heel uitgebreid. Nu wel! De vroedvrouw deelde me mee dat ik bijna 3 cm ontsluiting had. Ook gaf ze me een weeen-opwekkende voetmassage en smeerde mijn buik in met een of andere olie. Ze had er veel vertrouwen in dat de bevalling snel op gang zou komen. Rond een uur of 16 begonnen de eerste weeen, die rond 18 uur steeds regelmatiger kwamen. Ik nam de tijd op, telkens zat er zon 8 minuten tussen. Ik probeerde ondertussen nog wat tv te kijken en nam een bad. Rond 23 uur zat er telkens zon 6 tot 7 minuten tussen, en ik vroeg me af wanneer het nou eindelijk 5 zou worden, zodat ik de vroedvrouw kon bellen. Om 2 uur s nachts was ik het zat, het deed zon pijn de hele tijd. Ik zei tegen mijn man dat hij moest bellen en zeggen dat ik al een uur lang om de 5 minuten weeen had, terwijl ik dat in feite nog maar een kwartier had. Rond 3 uur s nachts kwam de vroedvrouw aan en zij constateerde tot mijn opluchting dat ik 7 cm ontsluiting had. Als je nog in het ziekenhuis wilt bevallen, moeten we nu gaan riep ze. Snel gingen we in de auto. Om half 4 kwamen we in het ziekenhuis aan en ik werd naar een hele mooie bevalkamer gebracht, met o.a. 2 baden. Ik ging in het grootste bad zitten om de weeen op te vangen. Mijn man masseerde telkens mijn rug. Na een uur vroeg de vroedvrouw of ze mijn vliezen mocht breken. Ik vond dat ok, en toen had ik snel volledige ontsluiting. Dat was rond 6 uur s ochtends op zaterdag. Er was nog een andere vroedvrouw bij, van het ziekenhuis, en ze vroegen mij of ik geen persdrang had. Maar eerlijk gezegd voelde ik nauwelijks iets, en dat zei ik ook. Ik moest uit het bad, op de baarkruk. Ik probeerde maar wat te duwen alsof ik moest poepen, maar had niet zon idee wat ik deed. Ik moest toen liggend gaan proberen, dan weer hurkend, dan weer op de baarkruk. Het deed zo verschrikkelijk veel pijn en ik werd maar van hot naar her gestuurd. De baby kwam wel iets naar beneden maar schoot dan telkens weer terug. Ik was nogal aan het kreunen en gillen (heb alles zonder verdoving gedaan) en de vroedvrouw van het ziekenhuis kwam dan af en toe met een of ander advies zoals: "begeleid je baby naar buiten" of "denk hem maar naar beneden". Waarop ik riep: "Houd toch op met die vage praat!" Na een tijdje kwam de gynaecologe van het ziekenhuis de situatie bekijken. Ik voelde aan de onderlinge blikken dat men enigszins nerveus begon te worden, want ik was al zon 2 uur aan het persen. Gelukkig ging alles goed met (het hartje van) de baby. De gyn vond dat er nog wel vooruitgang in zat en dat ik nog even door mocht proberen. Ik wilde geen keizersnee en zette alles op alles. Om 08.43 uur werd onze zoon Rayyan dan geboren. Zonder knip en zonder scheur, alleen 2 kleine hechtingen in mijn schaamlip. Daar was ik dan wel blij om. Helaas werkte toen de placenta niet mee. Toen die er na een half uur nog niet uit was gekomen, kreeg ik een prik in mijn been om een en ander te stimuleren. Dat hielp niet echt, en het op mijn buik drukken van de vroedvrouw ook niet. Deed alleen veel pijn. Na een uur was ik bang dat ik alsnog onder het mes moest, maar men had nog 1 optie; er was een arts die wel handig was (letterlijk en figuurlijk) en die kon proberen de placenta los te krijgen. Hij kwam binnen, ik kreeg een infuus, en toen ging hij wat zitten voelen met zijn hand. Het deed nogal zeer, maar gelukkig kreeg hij in 5 minuten de placenta los, die kwam eruit, was compleet en alles was ok. Zeer opgelucht mocht ik toen eindelijk van de tafel af en op een bed gaan liggen, waarna ik naar zaal werd gebracht. Omdat ik zoveel bloed verloren had, moest ik nog een nachtje in het ziekenhuis blijven. In het uur waarin we op de placenta wachtten, is de kleine Rayyan gecheckt door de artsen, zijn Apgarscore was eerst 9 en toen 10. Daarna mocht ik hem borstvoeding geven. Hij is nu iets meer dan een week oud, en alles gaat goed, afgezien van het feit dat hij eeeerg veel huilt en eeeerg vaak gevoed wil worden. Maar we zetten door!
Ingeltje mag je Julian geen water of slappe thee geven ipv voeding, misschien krijg je daar dat extra hongergevoel mee weg. Of de pink erin. Kristel die pukkeltjes zijn inderdaad van de onze zwangerschapshormonen. Verdwijnen vanzelf. Ha ha je bedoeldt Jikke, lieve schat. Matice is nu al vanaf 7.30u wakker, wilt alleen maar tegen mama aan liggen en kusjes geven aan de borst ipv drinken (echt al een vent(je) ha ha)
Jippie als het goed is kom ik jullie morgen vergezellen! Als de kleine zich zelf nog niet aandiend, mag ik mij morgen om half 8 s'ochtends melden in het ziekenhuis om ingeleid te worden
kreeg ook geen mails meer dus heb weer heel wat gemist, ben ook heel het weekend niet geweest. geniet echt van mijn gezinnetje. zal vandaag weer een beetje bij blijven. ik wil wel zo gaan wandelen en dan kijk ik vanmiddag nog even xxxxxxxxxxxxxxx
Hee lieve mama's! Ik heb net echt de laatste pagina's verslonden hier :-D Want tja, ik zal er binnenkort ook aan moeten geloven Kan me er nog moeilijk wat bij voorstellen hoor, maar komt vast allemaal vanzelf goed. Iedereen sterkte met kloven, krampjes, slapen en vooral genieten!