Ik doe het als volgt: ik heb kussens in mijn rug, ga er zelf een beetje tegen aan ziiten/ligegn en leg julian op zijn buik op mijn buik en zijn hoofd o mijn borst. ZO durf ik wel in slaap te vallen, want ik kan niet opzij rollen en hij ligt ook goed vast. Het dekbed leg ik ook zó dat het niet hoger kan komen. Naast me leggen durf ik ook niet, vind dit voor mij echt het maximaal toelaatbare.
volgen smij niet anders hoor dan bij bv 5 weken: Wat zie je nu vaker? De baby heeft meer interesse in zijn omgeving: * kijkt vaker en langer naar iets * luistert vaker met meer aandacht ergens naar * reageert duidelijker op aanrakingen * reageert duidelijker op geuren * glimlacht voor het eerst, of veel vaker dan voorheen * maakt vaker pleziergeluidjes * laat vaker merken wat hij leuk of vervelend vind * laat vaker merken dat hij weet wat er gaat gebeuren * is langer wakker en bezig lichamelijke veranderingen: * ademt regelmatiger * schrikt en siddert minder * traant voor het eerst of meer als hij huilt * groeit over de meeste spijsverteringsstoornissen heen * verslikt zich minder * geeft minder over * heeft minder last met boeren
Ingeltje, zou zo maar kunnen ! Moet zeggen dat hij gister overdag ook heel veel geslapen heeft dus misschien was hij vanacht wel gewoon wakker. Steeds als ik hem optilde was hij stil en keek hij met grote ogen de kamer rond en zodra ik hem neer legde begon hij te huilen. Vandaag maar proberen hem overdag iets meer wakker te houden ( sliep gisterochtend 5 uur achter elkaar, toen een voeding om vervolgens weer een uur te slapen. Toen even wakker geweest en savonds na het eten weer geslapen )
Ik dacht bij BV dat ze meer wilde drinken, om zo dicht bij de moeder te zijn en lichaamscontact te hebben.. Met FV gaat dit niet op natuurlijk, vandaar dat ik dacht dat t met FV anders is.. Of willen ze dan ook opeens meer drinken? Maar neem aan dat ze dan niet alle flessen helemaal leegdrinken toch? Omdat t meer gaat om t contact dan om de honger lijkt me.. Pff.. meiden heb toch de knoop doorgehakt en heb vanmiddag gesprek met de HA over hoe ik me voel. Voel me niet zoals een moeder zich hoort te voelen en dat komt mede doordat me hart ophol sloeg na de bevalling en door de kraamhulp. Ik kom zelf niet over dat rotgevoel heen, dus heb gesprek aangevraagd..
he he he ingeltje heeft indy kunne plaatsen hihi @shedevil ooooh prachtige meisje zeg! @tweety super dat de eerste nacht goed is gegaan 8) @lindaa ooh lekker! @esje oef das minder! de cb zei dan wakker maken wnr ji wilt dat hij komt, dan maakt je ritme en zorg je ook voor dat ze doorslapen. kun je ook proberen? Kate heeft gisteren voor het eerst doorgeslapen 's avonds ipv huiluurtje te hebben. heb haar om 00u wakker gemaakt voor voeding en om 4 en 9 kwam zij weer. 3x 5u tussen! Nooit eerder gehad.. kijk het vanavond weer aan, mag van mij zo door gaan Hopelijk slaapt zij snel ook door 's nachts @ingeltje zo netjes gedaan die uren! @freesia veel plezier vandaag! Hier the milking cow en hubbie zegt dan ook nog eens mooooooooo achteraan @missy hoe doet hij nu? heeft hij die 1 fles ingehaald? oef ik wee tneit meid, heb ik soms ook met kate als ik de speen gebruik, dan is zij net lekker stil en dan valt die ding eruit en huilen natuurlijk. Drm gebruik ik hem niet vaak ben bang dat dit gebeurt... je kunt wel een fopspeen houder halen, met een knip aan de kleertjes vast op zijn buik en door die leukheid op de touw is het wat zwaarder, ook zijn hoofd recht houden voor als hij naar links of rechts draait.. @kaatje oef Hij ziet er idd brak uit! maar wel lieve fotos! *knuffs @moppiepoppie was ik eerst ook bang voor maar lijkt wel mee te vallen want de deken heb ik dan altijd onder mijn borsten en als ik weer wakker schrik ligt Kate aast mijn blote borst te slapen haha.. maar ik heb dit liever niet idd! Soms word ik 's nachts wakker en denk dat ik weer in slaap bent gevallen nder voeding en dan duurt het ff voordat ik merk dat zij allang weer in de wieg ligt @steen ooh succes!
Heel verstandig van je. Je komt op mij inderdaad over alsof je niet goed in vel zit, dat lees je zo'n beetje tussen de regels van je berichtjes door. Dat is erg jammer natuurlijk en daarom is het goed dat je hulp zoekt. Dikke knuf en veel sterkte gewenst!
zoo heb de maandelijkse administratie weer achter de rug! wat een rotwerk! HIHI! Strakjes alleen nog even boven opruimen stofzuigen en dwilen! dan vind ik het wel weer best! Ik ga me rot vervelen denk k, want hubbie is tot 9 uur weg en aangezien de kinderwagen kaduk is kan ik ook niet even wandelen! ah misschien straksjes even op de fiets naar mijn moeder!
@parr1983: Ja Mike heeft die ene fles ingehaald gisteravond.. Toen bleef hij tot ze laatste fles van 24 uur om de 3 uur komen. Gelukkig in de nacht niet meer en tot nu toe ook niet. Dus denk niet sprongetje nog.. Heb hem ook niet meer zien lachen, jammer... @ Lola, ja klopt sorry. Ben heel onzeker geworden van die kraamhulp en daarom twijfel ik nu aan alles van mezelf en me man. Echt om gek van te worden.. We hebben vaak discussies om niks en Mike merkt ook de spanningen. Kan echt weinig van hem genieten, zodra me man thuiskomt om 1 uur geef ik de zorg van Mike over aan hem. Omdat ik gewoon zo in de knoop zit.. Hopelijk word er na het gesprek van vanmiddag snel actie ondernomen en kan ik wel gauw genieten van me kerels! Voordat Mike alweer groot is en ik de helft gemist heb. Daar ben ik namelijk zo bang voor.. En heb ook nog eens verlatingsangst gekregen, ben zo bang om alleen te zijn.. Wil de hele dag mensen om me heen hebben die ook voor Mike kunnen zorgen als ik t niet meer red.
@MissyZuilen: Daar hoef je je niet voor te verontschuldigen hoor. En ook niet voor te schamen. Een mens hoeft zich pas te schamen als hij helemaal NIETS doet om zijn of haar situatie te verbeteren, maar jij wil er juist wél wat aan doen. Daar heb ik juist bewondering voor. Het vergt namelijk een hoop moed om te bekennen dat je het even niet meer aan kunt...
Knap van je joh, goed dat je er niet langer mee doorloopt. DIkke knuff en je kan hier altijd alles kwijt...
voor op je rug dan? je mag er niet mee op je buik fietsen he? als je plotseling moet remen of afstappen schiet je kindje op het stuur...
oh ja.. ik zei dat ik geen striae had op mijn buik.. nou heb het idd niet op mijn buik.. maar merkte gisteravond op dat ik wel striae heb in mijn schaamstreek en het jeukt ook nog heel erg! vaag he!
Meen je dat? niemand heeft mij ooit verteld dat dat niet mocht! ook het cb niet!terwijl die het wel wisten! nou dan doe ik dat ook maar niet meer!
bij mij stond het in de gebruiksaanwijzing... maar weet niet hoe dat bij jouw dragzak zit. BIj mijn draagdoek zit geen voorkant op ofzo fat hij beschermd wordt... misschien bij jouw draagzak wel? balen meis.. dan kan je nu dus helemaal niet weg