September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @wie er dan ook maar verstand van heeft: mijn meisje kreunt tegenwoordig best vaak in haar slaap. Doen die van jullie dat ook? Soms zit er zelfs een gilletje of een uithaal tussen. Zouden dat nou ook krampjes zijn? Ze overstrekt en kreunt ook als ze bij mij aan de borst ligt en dan maakt ze zichzelf los en begint bijna te huilen. Ze moet dan eerst even rechtop voordat ze verder kan drinken... Ook dit herkenbaar?

En een osteopaat helpt hier dus voor? Want ik word van dat gekreun de hele nacht wakker omdat mijn mama-radar denkt in mijn slaap dat ze wil eten ofzo.

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dat kreunen in hun slaap deed levi ook. is nu helemaal over, aan de borst niet herkenbaar.

Ga nu even boodschappen doen en naar de fysio.

3. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Hier kreunt Mike ook zo erg in ze slaap.. In het begin zat ik dus elke x naast ze bed. Nu weet ik inmiddels dat hij dat dus in ze slaap doet en ga nu pas kijken als hij echt door gaat huilen.
    Ook doet hij inderdaad tijdens het kreunen wel eens een gilletje of huiltje erdoor.
    Ik had begrepen dat ze dan in hun rem-slaap zitten en misschien dromen of hun dag verwerken voor ze naar de diepe slaap kunnen.

4. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @ingeltje hoevaak geef je die druppeltjes?

@kaatje ik heb je gepbt

5. mamameike

mamameike Bekend lid

moppie, ik ken het van noah, heb de lactatiekundige er bij gehad en die zei dat het kan dat ze te veel moeite moest doen met drinken, dat mijn linker borst niet echt mee geeft zeg maar. Ze wilde zich ook niet goed aan laten leggen en dan werkt het allemaal in een kringetje zeg maar, als ze niet goed slapen rusten ze niet genoeg uit en worden ze snel moe van het drinken, dan leg je ze weer in bed maar hebben ze niet genoeg gedronken om lekker te slapen enz..
    de tip die ik kreeg, elke keer opnieuw aanleggen.
    Met Noah heb ik zelf het idee dat het gewoon geen borst kindje is, sinds een paar dagen krijgt ze er een flesje bij en die drinkt ze wel heel goed leeg

tweety, het kan ook nog zijn dat je mannetje te veel drinken krijgt, Levi heeft dat ook een tijdje gehad, daar krijgen ze nl die groene ontlasting van
    de tip die ze voor mij hadden, 10 min laten drinken max (en voor jou dan nog 5 aan de andere kant maar dat gaat niet met een tweeling)

6. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Yule en andere bv-dames die de laatste voeding op een vast tijdstip hebben, en fv-dames met een vast tijdstip voor de laatste voeding kunnen er eigenlijk net zo goed over meepraten denk ik:

Hoe doen jullie dat? Ik voed Amé om de 3-4 uur, afhankelijk van wanneer ze zelf wakker wordt daartussenin, en ik kom voor de laatste voeding soms uit op 22.00, soms 23.00, maar soms ook 21.00 of 24.00 uur. Ik hoorde Yule zeggen (knap is dat op zo'n forum ;)) dat de nachtvoeding om 23.00 uur was, maar hoe krijg je het dan voor elkaar dat ze precies om 23.00 uur wil drinken? Op zich haar wakker maken als ze al drie uur vanaf de voorgaande voeding ligt te slapen dat snap ik wel, maar als het zo uitkomt dat ze pas één à twee uur tussen begin van de vorige voeding heeft zitten, dan kun je haar toch niet wakker maken om wéér te eten om 23.00 uur? Mijne valt dan aan de borst na een paar slokken weer in slaap. Dus dan komt ze nog drie uur later weer omdat ze honger heeft en krijgt ze dat nachtritme daardoor weer niet....
    Of geven jullie steeds overdag precies om de drie uur (of vier uur) jullie kleintjes voeding volgens een strak schema? En hoe doe je dat in hemelsnaam dan want als ze eerder willen eten moet je wel heel moeilijk gaan doen om dan die precieze tijd ertussen nog te halen. Dan gaan vaste tijdstippen toch niet werken?

7. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @allemaal: Moet je trouwens per se bij de nachtvoedingen de luier verschonen? Of kun je ook gewoon alleen de borst geven en pas 's ochtends de luier doen? Want ik doe het nu nog wel elke keer, die luier, en is ook altijd wel in geplast of soms gepoept, maar wie weet is het niet nodig om het 's nachts te verschonen? Hoe doen jullie dat?

8. mamameike

mamameike Bekend lid

ik weet niet zo goed hoe je dat aanpakt, mijn idee is dat de meeste kindjes vanzelf wel hun eigen ritme opzoeken, maar misschien zijn mijn drie kids daarin anders dan die van anderen....

ik heb ze op het moment om de drie uur overdag om 6:00, 9:00 (soms 10:00) om 13:00, 16:00, 19:00 en dan om 23:00

9. mamameike

mamameike Bekend lid

ik verschoon Levi en Noah na de 19;00 voeding, mochten ze snachts nu een hele volle luier hebben dan verschoon ik dus om 23:00 nog een keer maar als het niet nodig is slapen ze dus van 19:00 tot 6:00 in dezelfde luier, maar ik moet wel zeggen dat ze dat eigenlijk nooit redden, meestal zit hun luier wel zo vol snachts dat ik em moet verschonen,

10. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Parr: waar is het van afhankelijk of jij na de luier de andere borst geeft of weer dezelfde als vóór de luier?

11. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.820
    4.057
    113
    Net met Demi naar de HA geweest. Demi was nog te vrolijk om door gestuurd te worden :S . Moet kijken wat ze met de drie uur voeding doet en dan beslist ze om 5 uur wel weer wat ik dan moet doen.

12. mamameike

mamameike Bekend lid

ben benieuwd dreams!

13. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Hallo mamaatjes,

Even wat reacties uit het blote hoofd:

@SheDevil: leuk dat je er weer bent, welcome back...

@Tweety: fijn dat het goed gaat met Robin!

@MissyZuilen: knap van je dat je hulp gaat zoeken, is helemaal niets om je voor te schamen hoor.

@Moppiepoppie: Quinten meldt zich 's ochtends meestal tussen 06.30 uur en 08.00 uur. Hij krijgt over het algemeen 5 flesjes en dat houdt in dat hij elke 4 uur voeding krijgt. Dit houd ik aan als richtlijn. Hij krijgt dus 's avonds altijd tussen 22.30 uur en 24.00 uur zijn laatste fles. Als hij nou tussendoor een keer heel vroeg komt, dan krijgt hij een klein flesje (bijv. 90 cc i.p.v. 160 cc) waardoor we weer in het schema terecht komen. Het werkt hier prima!

@allemaal: gisteren een heel onrustige avond gehad. Quinten huilde veel en was moeilijk te troosten. We denken zelf dat dit kwam door honger (heeft dus een klein flesje extra gehad) en wellicht ook door de behandeling van de fysio.
    Hij is na de laatste voeding in zijn bedje gelegd op zijn eigen kamertje (voor het eerst 's nachts) en daar heeft hij tot 04.30 uur geslapen. Werd toen huilend wakker en was ontroostbaar. Hubbie heeft hem meegenomen naar onze kamer en is een flesje klaar gaan maken. Tegen de tijd dat deze klaar was, sliep Quinten echter weer... Flesje dus maar niet gegeven en hem weer in zijn wiegje gelegd. Hij heeft daar heerlijk verder geslapen tot 08.15 uur. Heeft toen dus pas zijn eerste flesje gehad. Later in de ochtend was hij weer wat onrustig, maar was nu prima te troosten. Hij heeft overduidelijk genoten van zijn badje en was daarna zo moe, dat hij om 12.00 uur maar 100cc heeft gedronken i.p.v. 160. Sindsdien slaapt hij maar ik verwacht dat hij snel wakker wordt van de honger.
    Zometeen komt er nog een groepje collega's op kraamvisite, ik heb er zin in!

14. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    '

Ik doe het hier op verzoek, maar ook op schema zeg maar.. ja beetje ingewikkeld maar als ik bijv. uitwil komen dat Mike ze laatste fles om 23.00 uur krijgt.. Ga ik rekenen..
    Ik geef even vanaf gisteravond ze laatste fles en vandaag als voorbeeld..
    24.00 uur fles wakker gemaakt ervoor
    05:15 uur fles (hij kwam zelf, in de nacht laat ik hem ALTIJD slapen tot hij zelf wakker word met honger)
    09:15 uur fles (kwam hij weer zelf)
    En vanaf die tijd zeg maar tel ik elke x 4 uur verder voor ze flessen en kijk ik hoelaat ik dan uitkom. In mijn geval dus veelste laat.. 01.15 uur vanavond als laatste fles! Dat wil ik niet, dus ga ik schuiven kwa tijd tussen de flessen. Ik doe nu steeds ze fles een kwartiertje eerder geven, zodat ik nu zo uitkom:
    13.00 uur fles (misschien dus wakker maken)
    16:45 uur fles (misschien dus wakker maken)
    20:30 uur fles (misschien dus wakker maken)
    24.00 uur laatste fles!

Weet niet met BV, maar dit is hoe CB mij het aanraadde en soms komt het wel precies uit hoor, dan hoef ik niks te schuiven.. CB zei als ik maar op 6 flessen uitkom per dag.

15. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Dreames: ik ben benieuwd hoe het vanmiddag met Demi gaat. Als je het niet vertrouwt, gewoon al eerder bellen hoor.

16. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    hoi hoi,

Straks bij de chiropractor geweest met Femke. Haar nekje zat vast en trok naar een kant (ze heeft zo ook 15 weken vast gezeten in mijn bekken....) en in haar onderrug was het helemaal verkrampt. Dus dat heeft ze allemaal verholpen en dinsdag moeten we weer terug.
    Ik ben erg benieuwd. Volgens mij zit Femke ook weer in haar volgende sprongetje, want net toen ik haar op bed liggen was het krijsen, en zodra ik haar oppakte was het goed en greep ze zich helemaal vast aan mij. Dus in de draagzak in slaap laten vallen en daarna in bed gelegd, toen werd ze wel even wakker, maar pikte het nu wel om in bed gelegd te worden.....
    Ik ben erg benieuwd hoe het de komende dagen zal gaan.

17. hoi

vanmorgen naar mijn werk geweest, ohw wat mis ik de kindjes. als ik ze weer zie dan merk ik dat pas.
    niet dat ik er op sta te springen om te gaan werken hoor maar ik mis de kindjes gewoon.

ook een nieuwe winterjas gekocht, eindelijk en nu moet ik nog een badpak, no way dat ik met die zebra strepen in een bikini ga volgende week.

thuis even gepoetst en nu lekker bakje thee, julia kan ook zo weer wakker worden dus gaat lekker hier.

volgens mij is het sprongetje weer voorbij want gisteren heeft ze ook 's avonds zonder mopperen in haar bed geslapen.
    voor het eerst sinds weken hebben hubbie en ik een avondje samen gehad, lekker hoor.

ik heb wel terug gelezen maar geen idee meer wie wat zei, sorry

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

18. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Sterre heeft fv en krijgt overdag om de 4 uurs voeding, haar laatste fles voor ze de nacht ingaat is 22.00u.
    Daarna krijgt ze voeding als ze wakker wordt maar er zit min 4 uurtjes tussen soms veel meer. dat is dan LUXE.....

19. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @moppiepoppie: ik voed volledig op verzoek, dus die laatste voeding is nooit stipt om 23 uur.
    Meestal ergens tussen 22 en 24 uur.
    Als ze om 21 uur komt, weet ik bijna zeker dat er nog een voeding achteraan komt rond 23-24 uur. Dan komt ze soms op 7 voedingen ipv 6. Bij Raven is de nachtslaap meer iets wat vaststaat dan het aantal voedingen of de tijd van de laatste voeding. Ze slaapt altijd tot ongeveer 5-6 uur 's ochtends. (vanmorgen zelfs 7 uur).

Ik 'doe' daar overigens niks aan. Is gewoon zo ontstaan door voortdurend op verzoek te voeden. En licht uit 's nachts.

Oja, luier verschonen doe ik soms voor de voeding als ik merk dat ie helemaal vol zit, anders pers ik het eruit en kan ik haar helemaal uitkleden. Als ze erg slaperig is doe ik het tussen de voedingen door, want dan zorg ik er zo voor dat ze de andere borst ook nog drinkt.
    Als ze heeeeeeel erg veel honger heeft ga ik niet eerst verschonen, dan krijgt ze eerst borst 1 en dan pas verschonen.
    Als ze na borst 2 haar luier helemaal volpoept verschoon ik haar soms ook na de voeding, maar dan laat ik haar eerst even spelen in de box anders spuugt ze alles weer uit.

Nou ja, ook niet een vast patroon dus, meer kijken wat er op dat moment het logisch lijkt of goed voelt.

20. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @allemaal: wanneer leggen jullie je kleintjes op bed en wat doen jullie in de tijd dat ze wakker zijn? Bij mij is het hier verschonen, voeden, weer in bed. Maar ik lees bij jullie ook wel eens dat ze even een uurtje wakker zijn ofzo. Is dat dan een uurtje waarin er gevoed wordt, of zijn ze dan gewoon wakker en haal je ze uit bed als ze gaan huilen om er dan mee te gaan spelen? Ben lekker bezig vandaag haha.

Deel Deze Pagina