September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Ego:
    Vanmorgen ben ik met Raven naar mijn werk geweest om haar ff te showen. Ze vonden haar erg lief en rustig en mooi kindje en nog meer van dat soort complimenten. Het was leuk om haar even te laten zien, maar ik vond het ook raar, want ik scheidt normaal mijn prive en mijn werk heel duidelijk van elkaar. :(
    Wel grappig om te merken dat de mensen die normaal zuur en chagrijnig zijn, dat nu ook waren! :) Je zou toch denken dat zo'n babytje mensen laat smelten, maar nee hoor!

2. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Moppiepoppie: als ze een paar weken zijn, zijn ze alerter en vallen niet meer meteen in slaap na de voeding. Ik leg Raven altijd even in de box, soms houdt ze dan langer vol dan andere keren. Maar even spelen wil ze wel anders gaat ze in bed jengelen van verveling. Ze roept dan echt Heeej! (zo van: Heee, haal me eruit, waar zijn jullie!) :)
    Uurtje tot anderhalf uur wakker inclusief de voeding is nu wel standaard eigenlijk (behalve 's nachts/'s ochtends vroeg, dan slaapt ze meteen weer in).

Ja, je bent idd lekker bezig! :) Nee hoor meid, geintje. Vragen staat vrij toch!

3. @moppie:
    hier wordt Julia soms wakker dat ze nog geen honger heeft en dan gaan we eerst lekker knuffelen.
    maar meestal wordt we wakker, eten en dan nog knuffelen of in de box/wipstoel. over het algemeen is ze inc voeden dan een uur wakker, soms ook meer.
    als ze moe begint te worden dan gaat ze naar bed en dan kletst ze daar vaak nog even tegen haar knuffel en valt dan in slaap.
    verschonen doe ik na de voeding, behalve 's ochtends omdat ze er dan al zo'n lange nacht op heeft zitten. maar 9 van de 10 keer poept ze na de voeding en ik bleef dus verschonen en nu niet meer.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Moppiepoppie, ik laat Levi het ritme bepalen.de ene keer drinkt hij oom 22.30 de andere keer om 23.30. Ik verschoon hem sowieso bij iedere voeding,dus ook snachts. als ik dat niet doe dan zit de poep en plas sochtends niet meer in zijn luier maar in zijn slaapzak :)
    Levi gaat smiddags na bed na zijn voeding ( ongeveer om 13.00 uur ) en savonds na zijn voeding (ongeveer 7 uur )
    De laatste twee weken is hij steeds meer wakker en zitten dan met hem op schoot, lezen een boekje, zingen een liedje. verder ligt hij in de box ( sinds vandaag hebben we er een babygym ingezet )

Yule, ow jee zure collega's :) Bij mij werd Levi gewoon genegeerd door de zure mensen :-?

5. wij hebben geen zure mensen op het werk, iedereen vraagt heel voorzichtig, mag ik haar even vast houden haha.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

6. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @missyZuilen: hoe doe je dat dan als hij eerder wakker wordt? Rekken met speentje of zoals Zico een kleiner flesje geven?

@Zico: Wat als hij na niet tevreden is met een kleiner flesje? Gaat hij daarna toch slapen?

7. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Allemaal dank en alvast dank voor de antwoorden, nu ik zo'n vraagmomentje heb ;)

@Yule en Kaatje: gaan jullie dan na die laatste voeding slapen? Dus eigenlijk bepaalt de beeb dan een beetje de bedtijd, zeg maar...? Zo is het bij ons momenteel wel, want anders liggen we er pas een uurtje in wanneer ze weer wil...
    En houden jullie ook een maximum/minimum tijd tussen de voedingen aan? Want ik heb als minimum drie uur ertussen (tussen begin vorige voeding en nieuwe voeding) en als maximum vier uur. Na vier uur moet ik haar soms wakker maken. Had namelijk begrepen als je dat niet doet dat ze dan dag- en nachtritme omgooien en dan 's nachts vaker komen. Of laten jullie ze gewoon overdag doorslapen zolang ze willen? En als ze bijvoorbeeld na 1,5 uur alweer wakker worden (dus gaan huilen), voeden jullie ze dan ook gewoon weer?

8. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hey meiden!
    Ben net weer thuis, ben na het cb bij een vriendin langs geweest. Isis was goed gegroeid, nu 4175 gram en 54 cm. Ingeltje, ik heb je gepb't met die gegevens.
    Verder is ze nagekeken, heupjes kon ze nog niet zeker zeggen of die helemaal goed waren, ze kon nog niet helemaal in spagaat. Maar dat zien we de volgende keer wel bij de controle. Ze heeft haar prikjes gehad. Zo zielig, bij die tweede liep ze zo rood aan, bijna paars! Maar tot nu toe heeft ze er nog geen last van. Kan nog komen natuurlijk...
    Ik heb nog steeds geen tijd om bij te lezen. Ik zag iets over de lootjes, je moet pben naar Kaatje? Wordt er voor de postmensen een apart lootjescircuit gemaakt of doen die gewoon mee met de rest?
    Ik moet nu de spullen van het bad opruimen, stana er nog steeds sinds vanmorgen, en de was eindelijk eens wegstrijken, die ligt er al bijna een wek :oops:...
    Ik hoop dat alles goed metj ullie gaat en dat iemand me nog even wil vertellen hoe het nou precies zit met Sinterklaas.
    Liefs
    Azeb

9. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Voor de lijst: Mijn meissie is 55 cm lang en 4425 gram! Ze schijnt groot te zijn voor een meisje, haha. En nee, ze is sinds haar geboorte niet gekrompen :): Ze hebben haar verkeerd gemeten; was waarschijnlijk 53 cm toen ze eruit kwam ipv 56 cm. :p

10. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    :confused: Ik heb serieus al 608 berichten gepost :confused:

11. mamameike

mamameike Bekend lid

moppie, als ik erg moe ben duik ik tussen de laatste twee voedingen mijn bedje in....maar slaap dan niet zo best! zet dan wel een wekker voor de laatste voeding.
    ik voed ze trouwens niet op verzoek, dan zal je net zien dat levi een uur later is dan Noah, dan ligt hij er net weer in en dan kan Noah weer. Als je trouwens eens wat wilt lezen over slaap en wakker zijn ritmes van baby's moet je misschien even ria blom's boek Regelmaat en inbakeren eens lezen, staan heel veel goede tip's in ook als je je kindje niet inbakert!

Yule, vervelend is dat zure collega's, gelukkig waren de meeste wel enthousiast! En eh...fijn dat ze zo leuk reageerden op je meisje!
    ik voed ze trouwens niet op verzoek, dan zal je net zien dat

12. mamameike

mamameike Bekend lid

hahaha dat gaat sneller dan je denkt he?!

13. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Amé heeft nu al sinds begin vorige voeding 4 uur ertussen zitten. Ze was driekwartier wakker tijdens verschonen/voeden/boertje en sindsdien slaapt ze. Het is nu dus 4 uur geleden... Moet ik haar nu wakker maken voor bv of moet ik haar maar laten slapen? Straks gaat ze 's nachts vaker wakker worden, wil ik ook niet, maar lijkt me zo onnatuurlijk om een slapend baby'tje wakker te maken voor bv.... Nou ja, zie ook hiervoor mijn vorige vraag :) Snelle reacties gewenst ;)

@Yule: als je volledig op verzoek voedt, hoe heb jij haar dan (behalve het uitschakelen der prikkels 's nachts :lol) een dag- en nachtritme gegeven?

14. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Mammameike: ik heb dat boek net uit :) Van haar heb ik die minimum/maximum tijd. Maar zie hierboven voor die maximum tijd en wat ik daarover denk ;)

15. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Moppiepoppie, ik zou haar gewoon laten liggen. Ze krijgt echt wel vanzelf honger, en waarschijnlijk duurt dat niet lang meer. nacht/dagritme: overdag klets ik met haar en laat ik haar na de voeding nog lekker even beneden in de box of op schoot en let ik op wanneer ze moe wordt en dan pas in bed. 's nachts is het voeden, verschonen, andere borst en weer in bed. geen prikkels, niet spelen of kletsen en een klein lampje aan.

16. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    wat een gek ventje heb ik toch hij komt echt niet zelf voor de fles heb nu steeds 4 uur ertussen zitten en geen kick de 2e fles was ook maar 10 cc zelf gedronken maar toen was de cb verpleegkundige hier ook dus vond ie het wat onrustig denk ik en net heeft ie 30 cc zelf gedronken maar heb niet echt het idee dat ie erg veel honger heeft. is toch moeilijk hoor wat moet je dan doen laten liggen of gewoon geven ik wil nu min 6 flessen geven per 24 uur en morgen maar weer eens kijken wat de ka ervan zegt. en of ie nog is aangekomen. ook is ie eigenlijk weinig wakker geweest vandaag misschien max 30 min. wie weet vanavond.

17. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @mamameike robin krijgt bv 4x en fv 3x uit de fles nu zo'n 95 cc in het zh geen problemen nu thuis wel
    misschien toch het eten van mij geweest of het water voor de fles heb nu barle duc gebruikt ff kijken.

18. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @MissyZuilen: Ik heb ook een hele tijd gehad dat ik superonzeker was en gek werd van het huilen en ab-so-luut niet kon genieten, en het ook eigenlijk echt niet leuk vond... Voelde me toen ook een beetje raar en 'surreal' zeg maar. Gelukkig is het bij mij overgegaan toen ik een ritme voor elkaar kreeg met dank aan Ria Blom, haha :p Maar weet nog dat ik dat ook ontzettend moeilijk vond... Goed van je dat je hulp gaat zoeken...

19. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Hier werkt het nog niet helaas..
    Rayyan slaapt meestal tussen 18 en 19 en dan moet ik hem echt wakker maken rond 23 uur. En dan 's nachts komt hij vrolijk om de 3 uur :rolleyes:
    En oh ja, als hij 's ochtends wakker wordt en het is licht, dan gaat hij echt niet meer slapen! :( Dus vanochtend om 07.15 weer wakker... en ik houd helemaal niet van vroeg opstaan :p

20. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Azeb: Hier nog steeds niets, alleen wat kreuntjes... Ik doe ook wat jij doet, behalve dan dat de mijne nog niet echt oud genoeg is om na de voeding nog energie over te hebben om te spelen. Dus enige verschil is hier dat ik overdag tegen haar aan klets en dat het licht is. Ze komt 's nachts standaard om de 4 uur (dus als ze dan langer dan 4 uur overdag slaapt dan snap je wel dat ik eigenlijk zoiets heb van dat ik liever heb dat ze dat 's nachts doet, haha), je kunt er de klok op gelijk zetten, haha. Maar ben dan wel driekwartier in de weer met haar omdat ze zo overstrekt en huilerig doet tijdens de bv. Dus ik moet haar de hele tijd opnieuw aanleggen.

@Ik weet niet wie het zei over dat ze dan misschien moeite heeft om de melk uit de borst te krijgen:
    Bij mij spuit de melk er op dat moment zowat uit dus het kan ook niet zijn dat ze zo doet omdat ze te weinig krijgt of het er moeilijk uit krijgt. Ook niet dat er teveel uitkomt want ze doet het later ook nog, als de druk eraf is... Toch krampjes dan tijdens het drinken? Misschien omdat drinken de darmen activeert? Het is wel onrustig bv geven zo. Hoelang doen jullie kindjes over het voeden aan de borst?

Deel Deze Pagina