hoi hoi, @Dniise, veel succes morgen! @Pisum, gelukkig is de placenta toch nog zo geboren, zou niet leuk zijn om als nog onder het mes te moeten... Wat goed dat je zo positief bent, terwijl ik begrijp dat Rayyan veel huilt. Zet hem op meid! @Lola, wat is SAB Simplex? Super dat Emma zo goed doorslaapt joh! Het kan inderdaad goed zo zijn dat Jasmijn 's nachts alle nieuwe indrukken aan het verwerken is. @Tweety, fijn dat het zo goed gaat met Robin! Lekker badderen met hem. Hier gaat het prima. De darmkrampjes lijken weer minder bij Femke, dus dat is wel fijn. Vannacht kwam ze wel weer om de 2 uur... Fijne dag allemaal!
@Pisum: heej buddy! Wat een bevallingsverhaal zeg, heftig hoor! En wat vervelend dat kleine Rayyan zo veel huilt. Bij de kleine van mijn zus hielp een draagdoek in elk geval heel erg goed. Hier gaat het zijn gangetje. Ik heb het idee dat Quinten al flink is gegroeid en dat de kleertjes al wat strakker beginnen te zitten. Morgen gaan we hem wegen. Verder blijft hij erg tevreden, al meldt hij zich luid en duidelijk als hij besloten heeft dat het etenstijd is . Ik heb nog steeds veel last van mijn litteken en heb afgesproken met manlief dat hij voorlopig de voedingen doet totdat deze helemaal dicht is.
Even snel een kort berichtje om jullie te informeren dat onze Luuk inmiddela al 4700 gram weegt! Hoera! Trots !
@Lola, heb het ook niet gedaan en heb me toch bedankt. Merk dat Britt langzamerhand toch één borst leeg begint te drinken en af en toe ook nog iets van de andere wil. Voorlopig gaat het kolfapparaat nog even de kast in Wow twee nachten doorgeslapen, dat klinkt heerlijk! Wat zit er in die SAB Simplex, nog meer alcohol? Ik zit hier ook alweer 1,5 kilo onder mijn startgewicht. @Tweety, goed om te horen dat het beter met Robin gaat. @Pisum, haha vage praat, weet je ook nog hoe ze reageerde? Wat fijn dat alles gelukt zonder keizersnede, knip of scheur. En een goeie score voor Rayyan! (heeft zijn naam een bijzondere betekenis?) Enig idee waarom hij zoveel huilt en voeding wil? @Jekkia, oh ja sorry zal beter opletten in het vervolg pukkeltjes bij Britt worden inderdaad al wat minder. Haha dat wordt wat later met al die kusjes. Nog bedankt voor de tip Yule. Heb gisteren overdag Britt af en toe wakker gemaakt zodat ze om de drie uur gevoed werd. Afgelopen nacht kwam ze om de 4 uur! Gaan het nog even volhouden, want iets meer slaap is erg welkom.
Net bij het CB geweest op het inloopspreekuur. Demi woog nu 3675 gram ( bij de geboorte was ze 3400 gram) en meten wilde ze haar niet doen, dat doen ze pas bij 4 weken.
@Lola: bedankt voor de uitleg over krampjes en overvol zitten. Nog over dat laatste: wat kun je daaraan doen dan? Want stil krijg ik haar niet en als ik haar aanleg begint ze ook als een gek te drinken (echt klokken zeg maar), dus ik denk steeds dat ze nog honger heeft. @Krisstel: fijn dat het voor jullie werkt, het overdag wakker maken. Hier is het ritme weer ver te zoeken. Vannacht om de 2 uur kwam ze en gisteravond van 9 tot 2 uur gehuild en ik maar steeds aanleggen. Het arme kind was zo moe dat ze de rest van de nacht steeds maar 1 borst pakte en dus na 2 uur weer wakker werd... Ik ben echt gebroken nu. Hopelijk zijn we snel door de regeldagen heen. @tweety: fijn dat het zo goed gaat met Robin! Nu nog het oprekken en dan lekker naar huis!
Poeh Pisum wat een bevalling! Hier ook een korte nacht weer... tussen 11-2 uur kwam Julian 3 keer, toen van half 3-5 geslapen, weer voeding en daarna hazeslaapjes, want meneer wilde om 7 uur en 8 uur alweer. Uiteindelijk hem in moijn armen gelegd en samen in bed in slaap gevallen... pfff hij had in de kraamtijd zo´n mooi ritme! Overdag wel beter, maar daar heb ik niets aan grrr.. ik kruip er maar weer ff in nu.. be kapot!
wat herkenbaar allemaal, ik ben blij dat ik niet de enige ben. ik ben zooo moe en het huilen staat me nader dan het lachen. Rayyan is nu wakker sinds half 1 en ik heb hem nou al weer 2 keer elke borst gegeven (dus 4 keer 20 min). en 2 keer zijn luier verschoond. maar hij blijft maar wakker en huilen en aan zijn knuistjes sabbelen en soms heel spastisch met zijn mond een tepel zoeken (waar dan ook). ik kom nauwelijks aan eten toe en soms ren ik naar de wc voordat hij weer gaat gillen. ik heb 2 keer kunnen douchen in 1 week ik heb dit kunnen typen door hem met 1 hand heen en weer te rijden in de kinderwagen en met de andere hand te typen.. maar nu slaat hij weer op tilt.. @krisstel: ja ze hield haar mond, hihi. gelukkig was ze niiet beledigd ofzo, ze is natuurlijk ook wel wat gewend.
hoi meiden dat jullie nog tijd hebben om hier te kletsen. Gio heeft tegenwoordig een speentje om aan zijn zuig behoefte te voldoen. Hij leek steeds honger te hebben, maar nu we een speentje hebben die met borstvoeding samen kan komen wij ook aan onze rust toe. Vandaag weer gewogen en onze man weegt 3975 dus hij is goed gegroeit sinds donderdag toen woog hij 3820 dus de borstvoeding is nu lekker op gang en ik moet hem er na 20 min afhalen, want anders gaat hij sabbelen. ´s nacht is hier ook een drama.Wat hebben die kleintjes tocfh allemaal overdag een redelijk goed ritme maar zodra de laatste voeding er aan komt zetten we het op een krijzen en gaat gio zeker niet slapen. Maar heb h er graag voor over. @yule gio dronk ook continue als ik hem gaf, maar nu met het speentje gaat het echt een stuk beter. Soms werkt het niet, maar als ik hem extra geef komt het er net zo hard weer uit. probeer later nog wat bij te lezen en of te reageren
haha ik ken dat. had toen Levi nog op onze kamer lag een aankleedkussen en luier enzo naast mijn bed. Nu ligt Levi al een paar dagen op zijn eigen kamertje,dus moet er sowieso uit. Verhaal van de dag : deden vandaag Levi in bad. Hij ontspande zo dat hij weer eens in bad plaste, doet hij wel vaker, mannetje en ik lagen helemaal in een deuk waarop Levi dacht "laat ik eens kijken hoe het is om in bad te poepen" echt 3x spuitpoep.. had mooi bruin water
Verschonen 's nachts: wij slaan 1 voeding over, dat kon makkelijk zei de kraamhulp omdat baby's later toch nog veel langer slapen en dan ook zo'n tijd met een vieze luier zitten. Dus laatste keer om 12 uur ongeveer en dan 's morgens weer om een uur of 7. De voeding daartussen (4 uur?) verschoon ik dus niet. Raven is wonderbaarlijk rustig vanavond. Vanaf half 8 wilde ze steeds weer drinken na een kwartiertje spelen/dutten, ik heb haar dichtbij gehouden, in de box en op schoot zodat ik meteen kon reageren op eventueel gesabbel of gehap. Meteen aangelegd en tadaaaaaaa, ze slaapt sinds een kwartiertje in haar bedje.... heerlijk! Hopelijk komt ze nog 1 keertje rond een uur of 11 en dan lekker weer een nacht lang slapen zodat mama ook kan slapen!
Ik verschoon bij elke voeding, ook s'nachts. Bovendien krijst Demi vaak als haar luier vies is. Ze houdt niet van een vieze luier, die wil ze vaak meteen verschoont hebben.
Een middel tegen onder andere darmkrampjes van het Duitse farmaceutische bedrijf Pfizer... Tja... ik heb helaas hetzelfde probleem. Op mijn pink laten sabbelen lijkt hier de enige remedie... Emma is erg zwart/wit in haar gedrag tussen twee voedingen: of ze slaapt meteen na de voeding in en blijft dan ook slapen, of ze wordt onrustig en blijft dat tot aan de volgende voeding (inclusief huilen). Dit las ik vandaag in een artikel: Soms kunnen alle inspanningen die ouders doen om het huilen te stoppen (wiegen, sussen, rondlopen, in de box leggen, weer oppakken), er de oorzaak van zijn dat een baby blijft huilen. De baby kan oververmoeid raken, wat leidt tot nog meer huilen en nog meer onrust. Ongewild kunnen ouders hun baby dus te weinig rust geven. Hier betrap ik mezelf ook op. Waar we Jasmijn 'gemakkelijk' even lieten huilen na het in bed leggen, probeer ik nu koste wat kost te voorkomen dat Emma haar grote zus wakker huilt. Vanmiddag heb ik dus geprobeerd om Emma - weg van alle prikkels - in haar wiegje te leggen. Nou, ze heeft gehuild van 18.15 tot 19.30 uur. Toen was het namelijk tijd voor de volgende voeding. Na de voeding van 19.30 uur viel ze als een blok in slaap en ze slaapt nu (22.20 uur) nog steeds... Waarom zit er ook geen gebruiksaanwijzing bij je baby ? Vooral het hoofdstuk 'Problemen en storingen' zou welkom geweest zijn...
Hihhi Lola.. idd, gebruiksaanwijzing kwam hier ook niet mee... Maar gelukkig blijft het bovenal genieten van mijn kleine wondertje, hoewel de vermoeidheid je echt opbreekt. Zijn er hier überhaupt wel baby's die al 's nachts doorslapen? Matice misschien? Ik geloof dat er al 1 gelukkige was... Hoop ook dat mijn vloeien gauw stopt. Was ik nog zo blij met mijn 9-maanden-niet-ongesteld, nu vloei ik al bijna 3 weken ik haal zo al die maanden wel in! (heb vooral erg veel zin in seks en Gijs ook.. het is hier al 5 maanden geleden denk ik.. als het niet langer is, ben benieuwd hoe dat voelt.. de knip voel ik nu nog te veel..) Nou de avondvoeding zit erin, Julian zal rond half 1 nog een laatste maaltijd krijgen (wordt er automatisch wakker voor) en dan dus rond half 4 hoop ik en half 7... ideaal plaatje Truste!
hahahahah prachtig! Mooi mannetje! Heerlijk dat ie zo lekker kan ontspannen! @Yule: ik verschoon ook elke voeding, ik heb het toen 1 keer niet gedaan en meneertje was dochtends helemaal nat van de plas, zo ontzettend zielig, dat doe ik nooit meer. Ik doe ook een beetje talkpoeder onder zn balletjes en in zn liesjes, dat als ie plast, het vocht goed opgenomen wordt en het niet schraal en doorweekt wordt. @Ingeltje: Ik ken het.... ik wil ook weer erg graag en ik ben al een week lang gestopt met vloeien, vandaag die kloterubbers gehaald, *&*(@&@^@&(&@ dingen maar ik durf nog niet echt Hier lekker met Luca gedouched, meneertje vond het heerlijk en sliep al gauw, die straaltjes op zn ruggetje, je zag em genieten. Daarna ingezeept met Zwitsal, haartjes gewassen, afgespoeld, gemasseerd met zwitsal massageolie, aangekleed in zn schaapjespyjama, flesje gegeven en nu slaapt ie heerlijk, is niet wakker te KRIJGEN haha, helemaal slap en af en toe beweegt ie ene handje , zalig mannetje haha.
Julian heeft een beetje van die velletjes in zijn lies en onder z'n balletjes. Smetten heet dat geloof ik? Bij consultatie-bureau zeiden ze dat je het heel dun in moet smeren met zinkzalf of sudocrem en dan later verwijderen met een gaasje met zoete olie. Paar keer herhalen en het zou weg moeten zijn. Ervaren mama's die me kunnen vertellen of dat klopt?
Goedemorgen, even een ego berichtje want ik weet het echt even niet meer.. Michelle is sinds zondag erg onrustig, hangerig en huilerig..en ze kan ook absoluut niet in slaap komen.. Ik heb niet de indruk dat ze last heeft van kramp, want als ik haar op pak stopt ze met huilen.. Haar naveltje is gisteren aangestipt, en daar kan ze volgens de wvk geen last hebben! Honger heeft ze ook niet echt, want als ik haar eten geef (naast haar normale voeding tijd) dan neemt ze 2 slokjes en houd ze op.. het pinkje of het speentje werkt wel, maar zodra die uit haar mond weg valt is het huilen geblazen.. Ik kan zien dat ze hartstikke moe is, maar ze wil er niet aan toe geven.. *zucht* ik weet het niet meer, heeft ze nou pijn of niet? we hebben dus ook een akelige nacht achter de rug..
Hè.. lastig is dat hè? Je denkt dat je het als moeder wel 'voelt' maar dat is lang niet altijd zo. Hier wel eindelijk een goede nacht gehad. Eindelijk kwam Julian gewoon weer netjes om de 3 uur. Ging er zelf echter wat laat in, dus nog geen slaap ingehaald maar ach, ik heb de hele middag nog om te slapen!
Ik begin nu al met argusogen de weken in de gaten te houden... en dan heb ik het over mijn verlof.. ik heb donderdag nog maar 7 weken over... pfff vind het vreselijk als ik er aan denk dat ik Julian straks 3 hele dagen niet zie en weg 'moet' brengen... *angstzweet breekt uit*