September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma is er ook een potje van aan het maken. Vamorgen kwam ze om 5.20 uur. Een rottijd: te vroeg om écht op te staan en aan de andere kant te laat om er na de voeding weer in te duiken, aangezien ik vandaag sowieso om 7.00 uur mijn bed uit moest... :(

Maar ik krijg het idee dat mijn melkproductie terug loopt. Ik heb zojuist gekolfd, omdat ik dadelijk de deur uit moet en de opbrengst is slechts 80 cc. Normaal gesproken haal ik uit één borst al dik 100 cc :( . 's Avonds is het al een paar dagen helemaal pet, Emma krijgt echt niet genoeg binnen en drinkt dus van 8.00 uur tot 24.00 aan één stuk door. Ik geef nu dus maar rond 20.00 een fles en kolf af om dit bij de laatste voeding te geven vóórdat ik haar aan de borst leg. Heeft ze in elk geval dat alvast binnen...

Het kan dus goed zijn dat ik zelf de oorzaak ben van Emma's verstoorde ritme... :(

@Dreames: Wat jammer Demi nog niet naar huis mag, maar ik ben wel blij om te lezen dat ze bijna niet meer gespuugd heeft... :D

Kunnen jullie om 14.00 uur even voor me duimen? Dan heb ik een sollicitatiegesprek. Tweede ronde al, dus behoorlijk spannend...

2. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Zal voor je duimen lola. Heel veel succes!

3. Thanks :D !

4. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Zaterdag is het nieuwe programma het consultatiebureau op tv om 17.25u op rtl8

5. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.820
    4.057
    113
    Ik ga zeker voor je duimen lola!
    Zo meteen weer mn spulletjes pakken en naar het ziekenhuis voor de voeding van 2 uur.

6. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Heel veel succes Lola! :D

en welkom Heleen! :D

7. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @ mamameike, baker jij de kids bij elke slaap in? En doe jij dus de kids na de voeding als ze beginnen te gapen gelijk inbakeren en hun bedje in?
    Want nu ligt Mike na ze fles van 12 uur wel ingebakerd in ze bedje en slaapt hij wel..
    Misschien toch beter dan om hem wel na elke fles in te bakeren en in ze bed te leggen en niet meer zonder in te bakeren de ochtend in de box?

8. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik deed t namelijk altijd zo:
    9 uur fles, lekker bij mij of in de box slapen
    1 uur fles, inbakeren en in ze bedje
    5 uur fles, lekker bij ons of in de box slapen
    8 uur fles, inbakeren en in ze bed
    12 uur fles, inbakeren en in ze bed
    5 uur nachtfles, inbakeren en in ze bed

Maar sinds we hem inbakeren, slaapt hij dus niet meer in de box.. Dan blijft hij maar huilen en komt dus niet aan ze slaap waardoor hij oververmoeid raakt.
    Maar wij deden hem juist die 2 x in de box zodat we hem nog even zagen.. Als ik hem steeds in ze bed moet leggen, mis ik hem gewoon zo..

9. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @moppiepoppie: ow, sorry... toch een vraag vergeten.
    Ik heb inmiddels wel in de gaten wanneer het echt honger is. Ik laat mijn beslissing haar wel of niet uit bed te halen afhangen van de vorige voeding. Was het veel en goed drinken, dan is er geen reden om na een uur weer honger te hebben. Maar 's avonds drinkt ze minder goed en lang (moe denk ik) en dan komt ze wel eens om de 2 uur.
    Ze huilt niet vaak in bed, heeft geleerd zelf weer in slaap te vallen. Soms ga ik er even heen om nog een keer de speen te geven, maar als ze blijft huilen haal ik haar eruit. Ze is inmiddels vaker wakker en soms klaar met slapen maar dan heeft ze nog geen honger. Ik leg haar dan in de box zodat ze even gaat spelen ofzo. Als ze dan gaat huilen heeft ze wel echt honger gekregen, en dan zijn we inmiddels wel op ca. 3 uur uitgekomen. Maar ik kijk niet op 15-30 minuten hoor. Als het 2,5 uur is en ze huilt echt door, dan geef ik haar de borst. En waar ik ook naar kijk is smakken en met de tong wriemelen als hongersigalen.
    Je kunt het ook gewoon uitproberen, als het echt geen honger is zal ze niet happen.

Maar... het belangrijkste advies is: probeer het een beetje los te laten. Ik ben ook nogal een neuroot, maar sinds ik gewoon per dag kijk wat er nu weer 'nieuw' is of 'anders' heb ik het veel relaxter. Er verandert nog steeds zoveel dat er niet echt een vast patroon/advies/ritme aan te brengen is en het meeste heb je uberhaupt niet in de hand.
    Het voortdurend proberen te bedenken wat je moet doen en verklaringen zoeken voor vanalles leidt je aandacht af van wat er echt toe doet, namelijk goed naar je kindje kijken zodat je vanzelf ziet/voelt wat het goede is. En dan nog zit je er wel eens naast, maar dat geeft niet.
    Als ik jou was zou ik echt proberen iets meer op je gevoel te vertrouwen (is moeilijk, I know...) ipv anderen te vragen hoe en wat en op de boekjes af te gaan. Jij bent haar moeder, dus jij weet het per definitie het beste!

Succes!

10. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @ iedereen: Wie had hier ookal weer een inbakerSLAAPZAK?
    Wil die eventueel erbij halen om af te wisselen met de inbakerDOEK Pacco, of die slaapzak gebruiken voor als we bij iemand zijn en hij in de wagenbak slaapt of in de box..
    Want wie weet of je de slaapzak & doek gewoon allebei kunt gebruiken?

11. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Jannes: joehoe! Een nachtje doorgeslapen! Geweldig he?

@Dreames: fijn dat het beter lijkt te gaan met Demi. Wel jammer dat je haar nog niet mee mag nemen. Hopelijk zijn ze er snel uit hoe je vanaf hier verder kan gaan met de voedingen.

@Heleen: welkom hier! Vraag maar raak.

Temperatuur babykamer: ik vind 17 graden ook absurd koud. Wij hebben het denk ik 18-19 graden en dat is koud genoeg vind ik. Slaapkamerdeur is dicht, verwarming uit en ventilatieroosters open.
    Van de week toen het ineens zo koud was buiten werd Raven 's ochtends gillend wakker, ze voelde helemaal koud aan. :confused: We hebben haar in bed genomen en ze was meteen stil en sliep verder. Sindsdien heb ik een omslagdoek over het bedje liggen. Heb nu dus:
    -kleertjes (of romper en dun badstoffen slaapzakje van de HEMA)
    -lakentje + enkele deken katoenen fleece
    -omslagdoek

Huisarts: hij zei ook inwendige aambeien (heeft me gelukkig niet hoeven onderzoeken, ik ben wel een beetje klaar met al die handen aan mijn private parts... :rolleyes: ). Ze bloeden omdat er druk op komt te staan bij obstipatie. Dus hij heeft me het hemd van het lijf gevraagd over mijn voedingsgewoonten. Ik drink genoeg (3 liter water), eet genoeg fruit (min. 2 per dag) en groenten, eet volkorenproducten, etc. Enige probleem is te weinig beweging, maar dat is vrij logisch na de bevalling. Ben al blij als ik mijn boodschapjes weer binnen heb, zie de sportschool echt nog niet zitten.
    Maar goed, ik kreeg dus Movicolon mee om te laxeren. Hopelijk helpt dat een beetje.

Pampers 2 perikelen: hier niet meer sinds ik maatje 3 heb gepakt (gisteren dus). Ze zitten een stuk hoger zodat de poep niet via de rug ontsnapt. En ze zijn iets breder waardoor de poep niet via de beengaatjes ontsnapt. Ik ben tevreden. Heb zowel de gele (newborn) als de groene (baby dry) pakken gekocht, geel nog niet geprobeerd.

12. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Grrr had ik net een hele lap tekst getypt ligt de server eruit :evil:

Nog even uit het hoofd dan
    @ Lola succes meid! ** inmiddels ben je waarschijnlijk al klaar * ben benieuwd hoe het gegaan is
    @ Isis was het leuk op school?
    @ Kaatje maf hè dat die kleintjes toch wel merken dat de klok een uur verzet is. Had ik niet verwacht maar merkte hier toch ook wel een verschil in ritme.
    @ Heleen07 welkom!
    @ Jekkia goede tip die madonnahouding! Ga ik ook eens proberen :D
    @ Dreames balen zeg dat Demi nog niet naar huis kan. Wat zeggen ze over het inbakeren?

Hier vandaag een lekker relaxdagje na een korte nacht. Geen bezoek gepland, pas vanavond weer en Kyano heeft tot nu toe heerlijk geslapen. Hij zal zo wel wakker worden maar ik heb nog wat huishoudelijke dingetjes kunnen doen.

Hubbie heeft trouwens een puckababy gekocht vandaag omdat Kyano altijd zo heel onrustig slaapt en dus snel wakker wordt. Eerst gebruikte ik een hydrofiele luier om hem heen maar daar is hij nu te sterk voor.
    Zo'n puckababy kun je toch gewoon gebruiken zonder te overleggen met CB of HA of niet? Zijn er meer meiden die deze zak gebruiken?

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Moppiepoppie, hier is het savonds en snachts ook vaak maar 17 graden. Levi ligt dan wel in een boxpakje in een dikke slaapzak. vind het anders ook veel te koud.

Tandarts: Viel gelukkig mee. Lang leve de verdovingen !

Sollicitatie: ga zo even een brief bij de Hema hier in het dorp langs brengen.

Gyn: Net de gyn gebeld voor die verzakking en even vragen wat ik het beste kan doen qua anti conceptie..gaat hij eerst op zomervakantie :-? kan nu dus pas 11 december terecht

Levi ligt nu al 3 1/2 te slapen op borstvoeding :schock: :)

mamameike, je moet kiezen waar je zelf achter staat. hier werd het borstvoeden ook steeds minder leuk en ging de fles ook veel beter. ben dus over gestapt op flesvoeding. daarnaast krijgt Levi nog wel borstvoeding maar dan afgekolfd.

Pisum, ik ben gewoon om en om de voeding gaan geven. dus FV - BV - FV - BV. vond het CB prima. ik doe met flesvoeding dan wat er op de verpakking staat ( 150 cc water + 5 schepjes = 165 cc ) met BV krijgt hij 180 á 190 cc omdat het licht verteerbaar is en Levi anders na 2 uur weer honger heeft maar dat was ook prima volgens het cb want van BV mogen ze zoveel als ze willen

Heleen, welkom bij de groep, gefeliciteerd met Jitze. goede bevalling gehad?
    Ik ben begonnen met bv. ben inmiddels half overgestapt naar kruitvat voeding. zie hierboven mijn reactie op Pisum voor de hoeveelheden

Devilschase, leuk ! je kan er maar niet vroeg genoeg mee zijn he :)

Dreames, gelukkig heeft demi nu voedingen binnen gehouden. Wel jammer dat ze nog niet naar huis mag,maar voor haar op het moment natuurlijk wel even beter. 21 graden? en dan lopen ze overal zo te zeuren dat het niet meer dan 17 tot 19 graden mag zijn :-?

Lola, mijn duimen draaien hoor !

Nog even spammen dan :

14. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Ook nog even spammen!
    Hier ligt ze in ons bed en ze vindt het geweldig.
    Kijk wat een dik koppie ze al krijgt! Lang leve de slagroom van mama...!

15. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Aaahhh wat een superschattige foto's allemaal!
    Kan echt niet wachten tot Mike ook zo heerlijk gaat lachen..

Trouwens.. heeft er hier iemand bekkenbodemoefeningen gedaan? Zo ja, hoe werkt dat?

16. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Jeetje.. weet niet wat er nou weer met Julian aan de hand is hoor... hij is de hele dag al huilerig en lijkt ergens last van te hebben.
    Poepen gaat moeilijk (moet steeds met thermometer helpen) hij heeft enorme zuigbehoefte, voelt warm aan en kwijlt veel. Gevoelsmatig denk ik aan tandjes, maar zou wel vroeg zijn. WEet ook niet hoe dat eruit moet zien in de mond.
    Overigens boert hij ook veel, mischien tch gewoon eten dat weer eens dwars zit.
    HEb hem in boxbedje geled nu en in slaap gestreeld en gezongen...

Zijn sprongetje was al begin deze week, of waren het toen de prikjes? Arrgh.. ik weet het niet meer :)

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Yule, lief ! Levi krijgt ook opeens zo'n dikke toet.

MissyZuilen. weet je je bekkenbodemspieren te vinden? zo ja dan moet je die dus aanspannen ( naar binnen trekken ) en ongeveer 6 sec. vast houden en dan weer loslaten. Dit herhaal je een stuk of 6x ( of tot dat je "moe" wordt )
    Ook kan je knipperen. Dat is hetzelfde maar dan los - vast - los - vast.

Heb je zwangerschapsgym gehad? want daar is het je als het goed is geleerd.

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ingeltje, ahh arme Julian..
    en die tandjes.. wat is vroeg. ik denk er ook wel eens aan.
    een vriendin van me is bevallen van een dochter en die had al 4 tandjes !

19. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.820
    4.057
    113
    Ik heb al meteen gemerkt dat de richtlijnen in het ziekenhuis heel anders zijn dan die van het cb enzo. Vind het allemaal ook maar raar.

Ben net terug uit het ziekenhuis. Demi was net wakker toen ik aankwam. Ze had een goede plasluier, dus dat is mooi.
    Ze had veel over van haar fles en die kinderarts ging overleggen of ze toch via een kathether urine gaan afnemen om die weer te testen. Dit omdat ze regelmatig van haar fles overhoudt. Ze krijgt nu 160 cc gewone voeding en ze heeft regelmatig wat over:
    om 6.00 60 cc over
    om 10.00 30 cc over
    om 14.00 70 cc over
    Dus dat is natuurlijk best wel veel dat ze overhoud.
    Hopelijk horen we om 18.00 of er urine is afgenomen of dat ze urine gaan afnemen.
    Heb er echt moeite mee dat nu ze niet meer spuugt, ze slecht gaat eten. Was net boodschappen doen en moest regelmatig moeite doen om mn tranen binnen te houden. Emodoos die ik ben :D

20. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @ Kaatje85.. Is dat dezelfde oefening als zeg maar je plas ophouden?
    Dat vertelde de goeie kraamhulp de laatste dag aan me. Dat ik moest oefenen bijv op de wc of onder de douche met de spieren die je gebruikt als je je plas ophoud of onderbreekt..
    Zijn dit je bekkenbodemspieren?
    En hoelang moet je die oefeningen doen?

Deel Deze Pagina