September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Nu ff ego. Kate wordt wakker dus probeer ik dit snel te doen ;)

Over de meeting.
    Het was idd niet de bedoeling dat jullie buitengesloten of zo voelen :)
    Al kan ik wel begrijpen dat het vreemd overkwam dat het ineens ter sprake kwam.
    Voor mij was het zo..
    Ik woon helemaal in de oosten. Ik moet ver rijden om zowieso bij één van jullie te komen. Ik heb geen enkel vlakbij wonen. Ik wil nog bij iedereen komen! Ik vind jullie toppers! Maar om elke keer één voor één jullie op te zoeken :( Zodoende werd het een minimeeting. Kon ik enkelen in één keer zien en was het groep niet té groot voor mij. Was ook een hele reis ivm mijn BI. Maar ik heb het er ook voor over!
    Ik vind grote meetings ook erg gezellig!! Vind het super jullie allemaal weer te zien en te spreken! Kijk ook erg uit naar de mama's only meeting!
    Wél is zo'n grote meeting lastig voor mij want jullie kunnen elkaar niet allemaal spreken maar ik kan ook jullie allemaal niet volgen door mijn gehoor. Alles is chaotisch en ben ik niet helemaal bij met mijn hoofd. Ik voel mij dan wel erg buitengesloten. Dit is iets wat jullie niks mee te maken hebben maar is gewoon een nadeel van mijn handicapt.
    Vandaar dat een minimeeting tussendoor met jullie wel lekker is!
    Ik vind het ook erg jammer zo ver van jullie allemaal te wonen. Sommige van jullie wonen zo dichtbij elkaar dat jullie kopjes koffie bij elkaar gaan drinken.
    En dan zit ik nu thuis en kan geen ene *(@&#^)*@. Ik heb wel vriendinnen maar die wonen zowieso ook 20min rijden en hebben ook doordeweeks een baan of andere verplichtingen.

Ik moet dus eerlijk zeggen dat ik nu wel aan het huilen bent.
    Ik ben wel blij dat sommige van jullie je niet buitengesloten voelen door ons meeting. En ook dat sommigen zelfs bezig zijn met kopjes koffie en minimeetings plannen! Want dat maakt mij zo blij dat wij dat willen en kunnen!
    Maar tegelijk voel ik mij klote om de mensen die wel verdrietig/buitengesloten voelen. Wij hebben al aangegeven dat dat ons bedoeling niet was. En toch wordt er nog steeds over besproken :cry: Dit was mijn en ons bedoeling helemaal niet en nu heb ik weinig zin meer on voortaan buiten de grote meetings af te spreken als het niet kan zonder iemand verdriet tedoen/ zich buitengesloten voelt...

2. Wat mijn betreft is dat in elk geval niet zo :D ! Integendeel, ik vind het juist leuk dat via dit forum echte vriendschappen ontstaan.

Ik heb al vaker verteld dat ik met drie andere meiden op dit forum (niet dit topic...) leuke dingen doe buiten de 'grote' meetings om en we zijn zelfs al een keer een midweek en weekend weg geweest. Dus ik mag er al helemaal niets van zeggen ;) . Maar ik geef toe dat wij toen ook problemen met een paar andere mama's hebben gehad. Die vonden dat we iedereen hadden moeten vragen voor die midweek. Ik was het daar niet mee eens. Een midweek in een huisje zitten doe je alleen met mensen waar je een bijzondere klik mee hebt, hetgeen overigens niet wil zeggen dat de andere mama's minder leuk zijn. Maar wij vieren hebben iets speciaals samen.

Van mijn kant uit was de vraag naar de paasbrunch pure nieuwsgierigheid... :oops:

3. Het is op dit forum tamelijk ongebruikelijk dat je hoopt dat iemand wél zwanger wordt, maar in jouw geval hoop ik daar dan maar wel op... [-o<

4. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @lola hihi nieuwsgierige aagje haha! heb je mijn vraag toevallig nog gelezen? :oops:

5. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Ingeltje, ik snap je..
    Natuurlijk is iedereen vrij om met elkaar af te spreken.
    Maar ik denk dat t komt doordat t een groepje was zeg maar..
    En dan zijn er toch veel mensen (waaronder ikzelf) het leuk hadden gevonden om ook uitgenodigd te worden.
    Ik spreek natuurlijk ook wel es af met bijv. Eva ofzo..
    Maar dan zijn we alleen snap je me nog?
    Heb toch t gevoel als er een groepsverband is, dat er meerdere mensen toch de keuze willen hebben om ook gezellig te komen of niet.

En verder sluit ik me volledig bij Tweety aan. ;)
    Die kan t toch wat beter verwoorden allemaal..
    En zoals Pisum zegt, zover woon ik ook niet van iedereen vandaan.
    En wil natuurlijk altijd ook de moeite nemen om verder te reizen!
    Omdat ik t gewoon gezellig vind om jullie te spreken/zien.
    En ik voelde me ook toch wel enigszins verdrietig dat ik blijkbaar ook bij de mensen hoor hier waarbij de klik niet zo aanwezig is.
    Zoals Pisum ookal zegt, anders waren ook wij wel uitgenodigd.
    Terwijl we ook ons best doen om mee te kletsen en gezellig te zijn!

@Funnyme, ik ga alles kruipproef maken als Mike de bewegingen gaat maken.
    Dat doe ik ook op die manier met zijn bed en box naar beneden doen.
    Zodra hij maar iets doet wat erop lijkt, pas ik gelijk alles aan.
    Beter te vroeg dan te laat..
    Ow en Mike heeft een romper korte mouw met een luchtig shirt in zijn slaapzak zonder dekens.
    En als hij straks wakker is krijgtie gewoon korte mouwen shirt aan.
    En in de buggy alleen een dun vestje eroverheen.

@Parr, je hoeft niet verdrietig te zijn hoor!
    Ik ben gewoon een gevoelig type en denk al gauw dat mensen mij niet leuk genoeg vinden om uit te nodigen of langs te komen.
    Ik wilde gewoon hierboven even ook mijn gevoel delen en ook om Pisum bij te staan.
    Omdat ik namelijk wel precies hetzelfde gevoel had toen ik t las hier..
    En het werd er gewoon een beetje verkeerd neergezet zo van ja die hebben een klik samen en de rest niet.
    Zo kwam het over... Snapje?

En je moet natuurlijk ook wel de kans krijgen om die klik te maken toch?
    Bedoel.. ik heb verder niemand op msn of iemand telefoonnummer..
    Dus is t ook lastig om zo persoonlijk contact te maken.

6. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Dorientje: hmm rare mensen op jouw werk zeg... tijd voor een nieuwe leuke baan?

Jannes: oh jee! ik duim maar voor een ongi dan!

Afspraak met de meiden:
    Ik merkte gewoon dat er irritaties liggen en dat niemand ze uitsprak.. dus vandaar dat ik het ff opnieuw heb aangesneden.
    Wat mij betreft: we hebben het misschien wat onhandig aangepakt door het zo laat neer te zetten. Het heeft voor mij niets te maken dat er met sommigen geen 'klik' zou zijn, maar puur dat wij het gewoon leuk vonden om iets met elkaar te gaan doen. Ik blijf er bij dat dat niet in overleg hoeft en dat als het iemand pijn doet, dat ik daar weinig aan kan doen.
    Klinkt misschien bot, maar als ik Jannes even mag 'quoten': het zou mij persoonlijk óók echt een worst wezen als mensen in een cluppie met elkaar iets gaan doen. Ik zou het juist ontzettend leuk vinden!
    Het zou mijns inziens pas buitensluiten zijn, als 20 mensen iets afspreken en de rest mag niet komen ofzo.

Zo denk ik er dus over....Ik vind het verdrietig :cry: dat er zo gereageerd is op onze afspraak. Voor mij was (en is) deze afspraak heel waardevol...

7. Lief dat je me gemist hebt! Maar ik had al aangekondigd dat ik het 'moeten' forummen achterwege zou gaan laten. En afgelopen weekend heb ik het zó druk gehad, dat ik eventjes niet aan jullie toe kwam... ;)

Tja, een .png avatar maken. Als je een bestand opslaat als .png, is het altijd groter dan in .jpg of .gif, je moet de kwaliteit (dus niet het aantal pixels!) dus verkleinen om de avatar onder de 10 kb te krijgen. En daar zit een beetje het probleem: ik gebruik daar Photoshop voor, maar die kent voor png-bestanden maar twee opties (een hoge - 24 - kwaliteit en een lage - 8 - kwaliteit. Mijn avatar is opgeslagen in de lage kwaliteit, maar dat gaat alleen als je avatar niet teveel kleuren bevat. De avatar van Jannes bleef in de hoge kwaliteit gelukkig nét beneden de 10kb.

Als jij geen Photoshop hebt, mag je me de avatar gerust even mailen, dan kijk ik of hij geschikt is om qua kwaliteit te verlagen...

8. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Tuurlijk is het leuk om uitgenodigd te worden, maar onze bedoeling was om met z'n 6-en iets af te spreken, dus vandaar dat het geen meeting was, maar een gewone vriendinnenafspraak. Laten we de term meeting maar niet meer gebruiken ;)

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Missy, Levi slaapt nog wel vrij veel maar dat kan ook in de auto/kinderwagen.
    Geen niet dagelijks met hem weg maar af en toe een keer zo'n dag gaat prima

Tweety, fijn dat robin toch vrolijk is

Dorientje, afschuwelijk zo'n collega

Jannes ga zo ff je huis kijken

Pisum., ow zie dat Ingeltje al uitleg gaf.sluiten je iig niet express buiten want vind jou ook lief. knuff

kom zo ff vertellen hoe het bij de dokter was. eerst koffie en alles over de meeting bijlezen

10. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Ingeltje, niemand hoeft verdrietig erom te zijn toch!
    Bedoel.. we hebben nu eerlijk onze gevoelens uitgesproken en het was van jullie kant niet zo bedoelt.
    Dus is 't klaar zo toch?
    Ik bedoel.. als ik iemand op msn of telefoonnummer zou hebben, zou ik t ook leuk vinden om af te spreken.
    En dat bedoelde ik gewoon.. Lees hier vaak dat mensen op msn zitten ofzo, maar ik heb niemand.
    Dus is t voor mij lastig om af te spreken, terwijl ik wel supergraag wil!

Ook omdat voor ons de meeting snel afgelopen was vorige x..

En ik weet ook niet zo gauw waar iedereen woont, anders zou ik ook kunnen kijken hoever alles reizen is.
    Vind het ook gewoon leuk om bij iedereen een bakkie te komen doen! :)
    Jullie zijn toch vriendinnen voor me geworden en zou dat graag persoonlijker willen maken dan alleen via t forum.
    Daarom was ik wat teleurgesteld erover..

11. Niet doen meid, nergens voor nodig! Maar ik begrijp het wel, wij voelden ons destijds ook best rot toen van twee mama's kritiek kwam op onze 'mini-meetings'. We spreken nog steeds geregeld af - binnenkort gaan we een dagje naar de dierentuin - en inmiddels is iedereen er aan gewend en hoor je er niemand meer over. Sterker nog: er zijn meer sub-clubjes ontstaan. Ik moet wel zeggen dat wij er altijd op hebben gelet om zowel op het forum als op de grote meetings niet als een clubje binnen een clubje over te komen. Maar eerlijk gezegd ben ik daar bij jullie ook niet zo bang voor...

En om nu mijn nieuwsgierigheid helemaal te bevredigen ;) : Wie waren er eigenlijk allemaal bij?

12. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hahaha! Kaatje, Yule, Krisstel, Parr, Roshi en ik, zei de gek (Freesia miste deze keer nog)

13. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @lola ik weet idd dat niet meer vaak langskomt ;) maar wou je ff laten weten dat jou wel gemist had ;)
    ik heb pspX2, kan ik het daarmee ook doen? ik had de avatar die ik nu heb in een hele simpele roze vierkant frame gedaan om te testen maar alsnog was het té :evil:

14. Dank je wel Ingeltje ;) !

Even over Freesia: ik las dat ze bv-troubles had, maar ik heb dat gemist. Er is sowieso een week 'weg' op dit forum, heb ik begrepen :( ...

Lieve Freesia, ik weet niet wat er aan de hand is. Maar wát het ook is, ik leef uiteraard erg met je mee. Ik hoop dat het iets is wat ook weer over gaat (misschien kan iemand me even bijpraten...), want ik gun jou en Jill een zolang mogelijke bv-periode! Zeker nu het de laatste tijd zo goed ging zónder tepelhoedje...

Dikke knuf van mij!

15. Ik heb in PSP niet kunnen ontdekken hoe dat dan zou moeten, heb ook versie X2...

16. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Lola, ging erover dat haar moeder Jill KV had gegeven van der nichtje omdat ze dacht dat Jill niet genoeg had aan de fles BV.. En dat zonder met Freesia te overleggen!

17. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ehm de (s?)mama van Freesia heeft Jill een flesje kunstvoeding gegeven omdat ze zo'n honger leek te hebben :(

18. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    @ingeltje:

het gaat mij er met name om dat ik heel erg dichtbij (zegmaar op fietsafstand) woon en van niets wist. als ik dan 2 dagen later op het forum lees hoe gezellig het was en ik zie allemaal leuke foto's, tja ...

als een aantal septembermama's, die jij kent en aardig vindt, nou afspreekt op 10 km van Uden, en ze weten dat jij daar woont en sommigen hebben je nummer/e-mail. en je komt er achteraf achter dat ze elkaar daar ontmoet hebben en dat het heel erg leuk was.

denk je dan (alleen maar): "ach ja, iedereen heeft het recht om af te spreken met wie hij wil" ? zou je niet een heel klein beetje zoiets hebben van: huh?

ik had niet uitgenodigd hoeven worden, maar dit kwam gewoon een beetje vreemd over zo. vanwege de afstand. voor de rest maakt het me niet uit.

nu zal ik erover ophouden, want het was niet mijn bedoeling om hier heisa over te maken. wat mij betreft is het nu opgehelderd.

19. IrisB

IrisB Fanatiek lid

@parr: Aww, je hoeft helemaal niet te huilen daarvoor hoor *dikke knuf* Maar is idd niet leuk dat zoiets leuks toch een beetje een wrange nasmaak krijgt (en dan ben ik zelf ook niet helemaal blameless, maar goed.)

@missyzuilen: Eén oplossing als je mensen op MSN wil... je kan de meiden waarmee je meer contact wil altijd vragen of je hun MSN mag ;)

Pff, wat ben ik totaal NIET productief vandaag. 6 dagen vrij geweest, dus is ff moeilijk om er weer in te komen. En als ik er vandaag al in kom, ben ik er straks alweer uit, want morgen en overmorgen vrij... Ach ja. Zolang ik m'n werk maar af heb straks.

20. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Oh hihihi dubbel :p de gewone mama dus ;)

Pfff heb echt geen klap zin in werken vanmiddag. Maar ben wel morgen vrij! *doet happydance* en kan dan lekker in de tuin genieten van de laatste dag zon. Lekker hoor!

Nou, ik ga nog effe een dutje doen. Ben nogal brak na het drukke weekend met een boel gereis.
    De chocolade is bijna op, dus de afvalplannen beginnen nu serieus. Dus als iemand me in de buurt van de snoeptrommel ziet: GIL FF NAAR ME!

xxx

Deel Deze Pagina