dat is wel erg bizar! ik neem aan dat ze niet meer meeschrijft? Denk dat het iemand is die graag aandacht wil?? Thanxxx maar het is mijn broer (met een heel verhaal erachter ) nog niets gehoord ga zo maar eens smsén ... aghos dat meisje zal wel gek worden als het nog niet zo is en iedereen smst haar hihi) hahahahaha zo noemde ik hem ook toen ik in Dordt woonde, nu hebben we alleen een groene container maar daar mag wel gewoon huisvuil in Den Haag is maar een vage stad
Cossy> heel veel sterkte met je moeder meis! dikke knuff limbomeetingmama's> leuke foto's! fijn dat het geslaagd was! eva> ah Aimar buikgriep knuff voor hem. Jenna krijgt bijna nooit vers gewoonweg omdat ze het niet lekker blijkt te vinden. Volgens het CB moet ik gewoon iedere week iets proberen en komt het vanzelf goed, hier dus alle potjes die er zijn Friso 4+ vind ik erg waterig maar 6+ weer niet. Woon je in de buurt van A'foort? ik kan alleen niet bij iemand langsgaan, zie mijn broer echt heel weinig dus als ik hem zie nemen we het er wel van wupje> ah arme Kyani, die zag iedereen en dacht "helppppppp" komt vanzelf goed hoor. misschien had hij gewoon zijn dag niet of was het toch te druk nog voor hem. steen> dikke knuf voor Femke hoop dat haar tandjes snel doorkomen! jannes> yoehoe Sara heeft een tandje! (ik zit ook bijna nooit in Jenna's mondje te roeren hoor zie vanzelf wel een keer een wit puntje ) azeb> Jenna at eerst ook maar 3 hapjes groente en nu gaat er 125gram in, fruit eet ze nog steeds erg slecht. Wij maken de fles klaar met fleswater (van de Aldi) dit komt omdat wij geen leidingwater mogen gebruiken ivm lodenleidingen. kaatje> aghos arme Levi dikke knufff miracle> ah Jaimy ook ziekjes? knufff parr> lekkerding is Kate toch ook he yoehoe ze rolt ook terug! ga met Jenna in bad ben gebleven op blz 2782
@Missy: wij hebben de fles van 15uur niet afgebouwd maar met 6 maanden gewoon weggelaten. Ze kreeg toen toch pap in de middag, dus vulling genoeg tot het avondeten (met koek en sap tussendoor). Nu eet ze brood en drinkt 180/6 en krijgt pap in de ochtend. @Parr: leuke foto's! @Wupje: hoe is het met Kyano? @Kaatje: fijn dat Levi goed geslapen heeft en dus blijkbaar niet teveel last heeft van de bultjes. Zo ik heb de hele middag voor mezelf. Mannetje gaat na de boterham met spapa en Sara naar Eindhoven bij iemand op bezoek en ik ga niet mee, dus kan heerlijk met een boek de tuin in. Lekker!!
@ Roshi: ik werk in Amersfoort en woon in een dorp 7 km er vandaan. @ Jannes: geniet van je middagje in de zon! Hier weer even aan ons seksleven gewerkt.....werd tijd. Ik heb vaak wel zin maar ben zo moe dat zodra mijn hoofd het kussen raakt ik zowat al in dromenland ben....dus vandaar maar tijdens Aimar's ochtendslaapje Oja ik denk dat Aimar gaat spugen van appel. Want net toen ik 'm weer appel wilde geven ging hij helemaal kokken en weer een beetje overgeven en dat terwijl er geen stukjes in zaten. Als hij straks wakker is, ga ik misschien een banaantje proberen, aangezien hij maar 2 happen appel heeft gegeten en die er ook weer uitgekomen zijn.
Fijn dat we mee mogen ontbijten kaatje, wat eten we? Oh en ik heb ook nog een tip voor een wonderzalfje: heb zelf een keer een flinke brandwond gehad en na paar dagen smeren was het niet meer te zien. Het zalfje werkt voor allerlei dingen en is te krijgen in van die speciale reformwinkels. Het heet Rescue Cream van Bach. Het is van dezelfde bedenker als van de Bach-remedies, de drupjes waar Lola het laatst over had. Ik geloof dat Freesia hier ook expert in was?
@Kaatje, was dat dopje niet van Iris? Volgens mij had zij namelijk toen erop gereageerd en gezegd dat zij dezelfde kinderwagen had als Ingeltje.. Owja, nu ga ik echt afsluiten hoor hihihi!
Missy dit staat op wikipedia: 5e ziekte: Het kind krijgt kleine en grote vlekjes door elkaar, soms iets verheven boven de normale huid en felrood van kleur, eerst in het gezicht, dan op billen, armen, benen en romp. De huid gloeit en voelt warm aan. De vlekjes kunnen jeuken. Het kind kan hangerig zijn en lichte verhoging hebben. Vlekjes verbleken in vier tot zes dagen. Meestal wordt het kind nauwelijks ziek. Het kind krijgt regelmatig ook gewrichtsklachten aan polsen, rug en knieën. De rode vlekken kunnen een hevig branderig gevoel van binnenuit geven, waarvoor pijnstillers gegeven kunnen worden. Oorzakelijke behandeling is niet mogelijk. De uitslag is na vijf tot negen dagen weer weg, maar kan onder invloed van warmte, kou, inspanning of stress weer terugkomen. De ziekte kan - ook door artsen - gemakkelijk worden verward met andere vlekjesziekten. Zekerheid is alleen te krijgen door gepaard serologisch onderzoek, wat vrij: wel nooit zal gebeuren aangezien dit geen therapeutische consequenties heeft. 6e ziekte: De ziekteverschijnselen bestaan uit een vrij plots optredende, enige (meestal 3 tot 5) dagen durende hoge koorts, (39 tot 40,5 °C), meestal zonder duidelijke lokaliserende symptomen zoals oorpijn of een zere keel. De koorts zakt dan vrij abrupt waarna het kind een uitslag ontwikkelt. Soms gaat de uitslag gepaard met keelontsteking, oorontsteking en/of vergroting van de lymfeklieren in hals en nek. Het kind hoeft geen erg zieke indruk te maken en een koortswerend middel zoals paracetamol is meestal reeds voldoende. De ziekte gaat binnen enkele dagen vanzelf over.
Hey meiden! Bedankt voor jullie reacties op mijn vragen. Ik ga de flessen nu maar gewoon met gezuiverd water uit de koelkast maken. Wat betreft groente, dat wordt vast gauw meer. Vannacht had Isis helaas weer honger om drie uur (na daarvoor zo'n beetje elk uur voor een speentje te zijn gekomen ). Vanmorgen dus een stuk duffer weer .... Kaatje, Isis heeft ook constitutioneel eczeem. Ik heb van de huisarts 'vette zalf' gekregen om haar droge huid te besmeren, en een hormoonzalfje voor als het heel erg wordt met de plekken. Zij heeft vaak op haar hoofd een soort korsterige, drogige plekken. 1 keer smeren met die hormoonzalf is vaak al genoeg. Gelukkig maar want het is eigenlijk rotzooi natuurlijk. Verder heeft ze eigenlijk altijd een smetplek in haar nek die wel wat lijkt op die plekken van Levi in zijn knieholtes. Dat maak ik steeds goed droog en doe er daarna sudocreme op. Dat werkt prima! Hmmm Isis is nu echt klaar met alleen spelen in de box, ga haar maar even wat aandacht geven! Groeten Azeb
Ik heb net weer op wat lief kleertjes gereageerd via mp. Haha ja je moet wat he? Hubbie is in de tuin bezig en ik ga zo beginnen om het huis babyproof te maken... Voel me een stuk beter. Heb wel flinke keelpijn nog, en mn klieren zijn ook nog helemaal opgezwollen. Hoofdpijn is een heel stuk minder. En had vanmorgen nog koorts maar nu niet...
Wat een lekker weertje! Ik was net een wasje op het rekje aan het hangen buiten, heerlijk in het zonnetje! @ Azeb: ohoh een onrustig nachtje voor jullie dus Misschien kan je vandaag een beetje bijkomen in het zonnetje. Ik ga zo even bij mijn ouders langs. Mijn ouders hebben gisteren bij de Etos luiers gehaald voor Aimar, waren in de aanbieding met zo'n 'lekker leven' bon. @ Missy: lief dat je nu braaf de zegeltjes eruit gaat knippen en ze voor mij wilt bewaren @ Funny: Succes met al je babyproof klusjes in huis en ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt. Denken jullie trouwens dat dat kan? Dat Aimar gaat kokken en spugen van appel? Zal hij het dan gewoon vies vinden? (trekt niet echt een smerig gezicht maar doet ook niet zijn mond wagenwijd open zoals hij bij worteltjes doen...) Of....het gekke is dat hij vrijdag wel gewoon ervan heeft zitten eten....
Oh en Isis wil ook graag meedoen aan het tandeloze bekkie cluppie Ik vroeg me ook af of Isis de enige baby is die nog niet kan rollen? Van buik naar rug lukt af en toe (al maanden), maar van rug naar buik helemaal niet. Sinds vanmorgen doet ze wel een beetje haar knie onder haar buik trouwens, een soort van begin van kruipen lijkt het. Maar ze komt nog totaal niet voor of achteruit.
cossy> leuk zeg dat je column wordt geplaatst!! missy> Ik zal (als ik het niet wéér vergeet) dat voedingsadvies van CB scannen. Ik geef brood met boter in stukjes en dan gewoon in haar mondje doen want ze wil het zelf niet vasthouden... DAT IS BAH hihi Babystyle> vind je vader het niet leuk om mee te gaan zwemmen?? ik kan helaas niet anders had ik wel meegegaan... Jenna and mama LOVES swimming hihi zover ik weet was Iris er niet bij... of zat ze onder de tafel
wow ik schrok hier wel een beetje van, jeetje dan probeer je zwanger te worden en dan ben je het en dan laat je het weg halen, weet niet zo goed wat ik hierop moet zeggen @eva hoe is het nu met Aimar? beterschap voor je kleine mannetje
Gister is 1 van de 4 konijnen overleden we denken dat ze haar nekje heeft gebroken want ze lag echt héél raar met haar hoofdje. Mannetje wilde de nijntjes eten gaan geven en vond haar. Hij heeft de andere 3 konijnen afscheid laten nemen (dat blijken ze in de natuur ook te doen) en heeft haar daarna begraven. Jenna is gister, na haar slaapje van 11.30 tot 14, tot 19.30uur wakker geweest. Ze was gewoon vrolijk dus ik vond het prima Toen zij op bed lag hebben "papa en mama" lekker de tijd voor elkaar genomen. Vanmorgen om 8uur heeft mannetje Jenna de fles gegeven en om 9.15uur ben ik eruit gegaan en mannetje lekker laten liggen. Die kwam om 10uur zijn bed uit normaal is 12uur al vroeg hahaha. Net lekker met Jenna in bad geweest, kan er zoooo van genieten **zwijmel**. Mannetje heeft in de tussentijd (jaja hij was zijn bed al uit ) een boterham voor haar klaargemaakt en een flesje. Nu ligt ze lekker op bed. Als ze wakker wordt gaan we richting Amersfoort heb er zin in. Fijne dag allemaal!