Badje: begint hier ook krap te worden! Nacht: ik doe een zacht lampje aan als het buiten donker is (vanaf 18 uur ofzo). ze is in de avond veel in de woonkamer (huilen, knuffelen, voeden, etc) dus daar is het licht. Vanaf dat wij zelf naar bed gaan maak ik het echt donker. Dat is de laatste week van 22.30 tot 6.30 ongeveer. En daarna slaap ik verder met haar dus is het ook nog donker. OV: altijd je kindje in je armen pakken en iemand vragen de wagen de trein in te tillen. Beter je wagen kwijt dan je wagen + kind als de treindeuren dicht gaan. @moppiepoppie: wij wonen in een appartement en ik leg Raven altijd in haar wiegje dat op de slaapkamer staat. Dat is dus 6 stappen van de woonkamer af. Ik laat de deur open zodat ik haar goed hoor en meestal heb ik vanuit de woonkamer wel 'zicht' op wat er gaande is. Ze wordt soms wakker, huilt heel even, maar ze huilen ook wel eens in de slaap. Dan ga ik kijken en slaapt ze gewoon. Waarom laat je de deur dicht eigenlijk? Misschien mist Ame je aanwezigheid? Raven heeft ook van die periodes, als ik dan af en toe mijn gezicht even laat zien, haar speentje teruggeef en aai over de bol slaapt ze vanzelf weer in. Wat ik niet helemaal snap overigens is waarom Ame helemaal wakker wordt als je binnen komt. Ik kan met de stofzuiger om haar wieg heen en dan slaapt ze daar nog steeds dwars doorheen.
Yule, idd een goede tip om je kindje vast te houden en dan met iemand de wagen te tillen.. ik had Levi zo in de wagen laten liggen :-? Volgens mij doet moppiepoppie de deur dicht ivm de katten ( als ik het goed onthouden heb ) Edit: Inmiddels heeft op Azeb en Lola na iedereen zijn lootje opgehaald.
Zoo heb een uur bijgelezen geloof ik haha. Kan het echt niet bijhouden allemaal. En nu ben ik bij, vraagt Cyenna weer om een spelletje te doen. Verlof: mijn verlof loopt 18 december af, maar doordat ik nog een aantal vrije dagen heb, hoef ik pas 5 januari te beginnen. Lekker hoor Hier gaat alles ok. Ik ga over 2 weekjes beginnen met babymassage. Ben benieuwd hoe het is en hoe Yarah het vindt. Iedereen fijn weekend en ik probeer gauw wat vaker te komen..
hoihoi even ego: wij zijn gisteren naar de dierenarts geweest en onze hond moest meteen geopereerd worden anders zou ze maandag niet eens halen. haar baarmoeder en alles is eruit gehaald en ze heeft het prima gedaan. nu ligt ze hier op haar kussen en heeft al wat gegeten en gedronken gelukkig. normaal weegt een baarmoeder van een hond 200 gram en die van onzr hond woog 1,5 kilo door alle rommel die erin zat. heb gisteren dus heel wat tranen gelaten en maak me nu nog wel zorgen maar gelukkig gaat het beter. we moeten haar nog goed in de gaten houden. morgen komt mijn broer even langs als wij naar de beurs zijn, ja we hebben de kaarten al dus thuisblijven is ook niet echt de bedoeling. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
sinterklaas lootjes trekken. ff vraagje is het misschien handig als de mensen die hier een nickname gebruiken in hun verlanglijstje deze ook ff vermelden. anders zou ik niet weten wie ik heb getrokken en wat voor kado gevoel ik erbij krijg. heb niet nog niet bijgelezen, maar als je naar de meeting komt moet je dan ook je adres erbij zetten?
he anno wat vervelend! sterkte en een dikke knuf! wat het slapen betreft, Levi en Noah slapen beide op de eerste verdieping! en ik zit vaak beneden in de woonkamer, Ik kan ze hier goed horen maar het komt ook wel eens voor dat ik ze langer laat huilen, soms ook bewust. Ik wil nl dat ze er niet aan wennen dat als ze een kik geven dat mama dan gelijk boven staat, ook al weten ze pas rond een half jaar dat dat zo werkt Bij mij gaan ze om 19:00 de nacht al in en dan is het donker buiten, ik wil bewust geen lampje aan snachts, de buitenlampen in het steegje achter ons huis geven genoeg licht van buitenaf. T is op hun kamertje wel bijna pikdonker, maar dat vinden ze beide wel fijn. de gordijnen blijven hier tot 9:00 dicht dan zijn ze de hele dag open
Lieve allemaal Ik ben geveld door de griep. Voel me echt ellendig: zeer lijf, diarree, geen energie... Ik schrijf dus eventjes niet mee. Heb wel mijn lootje ingeleverd en ontvangen. Groetjes Azeb
@Anno: wat vervelend zeg! Ik hoop dat het snel beter met haar gaat. Verlof: ik heb officieel verlof tot 1 december, maar door vakantie en overuren hoef ik pas op 6 januari weer te beginnen. Mijn vervangster blijft tot 21 januari dus ik heb rustig de tijd om in te werken. Draagdoek: wat een geweldig ding zeg! Quinten vindt het echt heerlijk (en mama ook...). We hebben een tijdje de Baby Bjorn gehad, maar die beviel helemaal niet. Nu heb ik de 'combi-cotton'. Slapen op kamertje: Quinten slaapt in principe na elke voeding + knuffelen op zijn eigen kamertje. Als hij veel huilt, dan neem ik hem mee naar beneden. Het gaat op zich heel goed, alleen slaapt hij niet zo lekker in de babysleeper (kussentje in de rug waardoor hij niet meer op zijn linkerkant ligt i.v.m. afgeplat schedeltje) dus als hij niet meer lekker ligt, meldt hij zich. Straks had hij zich er helemaal afgewurmd, en toen lag hij niet meer onder de dekens (want slaapzakje zit in de was). Hij kreeg het vast koud want hij protesteerde flink. Toen ik hem tegen mijn warme lijf aanhield, sliep hij meteen weer in. En dames: ik ben tot over mijn oren verliefd om mijn zoontje...
pupke....schattig dat je zo verliefd bent..... ik raak ook elke keer weer helemaal verliefd op mijn ukkies!
@Krisstel: ik wil geleidelijk overgaan op FV, omdat ik weer aan het werk zal in januari. Maar ik wil het stapje voor stapje invoeren, dus eerst 1 voeding vervangen en dan de week erop nog 1, etc. En ik wil dan graag beginnen met van de laatste voeding FV te maken. Ik hoop dat Rayyan dan wat langer doorslaapt s nachts.. op dit moment heeft hij ongeveer zon ritme: 02.00 uur 05.00 uur 08.00 uur 11.00 uur 14.30 uur 18.00 uur 23.00 uur Waarbij ik hem voor die laatste voeding echt wakker moet maken. Hij slaapt zegmaar te vroeg in. Tussen 18 en 23 zit immers 5 uur (en langer als ik hem niet wakker maak), maar daarna is het weer gewoon 3 uur ertussen Ik heb liever dat hij rond 22/23 uur echt inslaapt. Misschien dat hij van FV wat meer verzadigd raakt. Maarre, als je eens na kan vragen bij het CB hoe en wat. Of je gewoon een voeding mag gaan vervangen en hoeveel je dan moet geven. Wil jij ook overgaan op FV dan? @Lola: ik hoop dat je de baan krijgt! Bad: past hier nog, maar net. En het aankleedkussen dan? POST DAMES Sturen wij de kados dan ook in de week van 10 november op? Omdat dan de meeting is? Of wachten tot 5 december? Verlof: Ik moet er niet aan denken om aan het werk te gaan en dan Rayyan bij een vreemde achter te laten als ik daar aan denk word ik erg verdrietig Maar ik zal toch wat centjes moeten verdienen
ja daarna gaat ze over naar een klein dutje tot harr normaal uurtje. Omdat ze zoveel last heeft van krmapen en niet kan afgaan zijn we nu iets aan het uitproberen. Heb met spawater ( gekookt ) een venkelthee gemaakt, deze verdeeld in haar flesjes en de melkpoeder toegevoegd zodat ze het gewoon kan drinken als papje. Ondertussen heeft ze al 3 dagen niet kunnen afgaan
@ jekkia ik zit tot februari thuis. Badje, hier raakt kyani nog niet met uitstrekken de rand en hoofd. heb een hogaarsbadje van me tante die zijn groter. @ dreames wat fijn dat ze weer thuis is! @ kaatje, thnx voor het lootje. (wanneer moeten de post mensen het op de bus doen?)
Hallo allemaal, Even wat algemene reacties: Nachtritme: bij ons is het na de voeding van 19.00- 19.30 uur nacht voor Sara. Na even tutten gaat ze rond half 9 naar boven en komt ook niet meer beneden. Lampjes uit, gordijntjes dicht en lekker slapen. Avondvoeding en eventuele nachtvoeding doen we ook boven. Verlof: ik ga eerste week van december weer werken. Heb er wel zin in. Had ook tot januari verlof kunnen nemen, maar nu kan ik er even inkomen en heb dan weer 2 weken kerstvakantie. Wel een lekkere oplossing vind ik. Badje: viel mij gisteren ook op dat ze er gestrekt niet lang meer inkan, maar dan hou ik haar gewoon rechterop of zet haar in de aquasit, die vindt ze ook leuk. Nou ik ga afronden... Sara heeft fles leeg zie ik, dus ga ik haar spullen maar eens pakken. We gaan bij vrienden op bezoek om de zomervakantie van volgend jaar te bespreken. Ja ja.. lekker op tijd. Maar we willen graag een mooie Villa in Frankrijk voor 6 volwassenen en 3 kindjes en die zijn vast snel weg. Fijne zaterdag nog allemaal!
Ah irisb; je had Kaatje ge PB-t, ik vond het al zo gek, ik had er nooit iets van meegekregen dat jij niet zou komen Maar je doet het uit voorzorg! Ook prima natuurlijk. Maar alsnog geldt, als iemand op laatste moment toch niet kan naar meeting dan sturen we de cadeautjes toch gewoon alsnog op? Geen probleem hoor voor de meiden die nog niet zeker weten of het gaat! Kaatje; nog bedankt voor het goede werk met de lootjes! Super gedaan!