Dames die FV geven: slaapt jullie beeb een beetje door 's nachts? Of tenminste 6 uur achter elkaar? Wiens kindje slaapt op zijn/haar eigen kamer? Hebben jullie dan een babyfoon? Zo ja, lig je dan niet wakker van alle geluidjes? En zo nee, hoe weet je dan wanneer je beeb eten wil? Als je hard huilen hoort? Die formule van FV was lichaamsgewicht keer 150, gedeeld door aantal voedingen he? Bijv 4,8 x 150 / 6 = 120 cc ? Hoe weet je het maximale cc dat je kindje per dag mag? Is daar ook weer een formule voor? Of is dat hetzelfde als bovenstaande? Dus dat je dan op 720 cc komt.. Maar als je kind nou meer trek heeft? Zo, dit was mijn vragenrondje voor vandaag
@Pisum: Die regel van 150 x lichaamsgewicht en dat dan : door aantal flesjes per dag = aantal cc per fles. Maar bij Mike hebben we gezien dat hij daar echt niet genoeg aan had. Hij bleef maar huilen.. Dus wij mochten gewoon 6 x 150cc aanbieden en als hij ze allemaal leegdronk goed en als hij af&toe wat laat staan ook prima! Zolang hij maar onder die liter voeding per 24 uur blijft. Mijn zoontje slaapt nog niet door.. maximale wattie nu haalt op 1 fles is 5,5 uur. En mijn zoontje slaapt vanaf dag 2 op ze eigen kamertje. Wij wonen in een flat, dus laten gewoon zijn deur en onze deur op een kier. Zo kan ik ook af&toe bij rare geluiden stiekem gluren zonder hem eventueel wakker te maken..
pisum. Levi komt meestal rond 03.00 en 07.00 uur. hij slaapt op zijn eigen kamer. we hadden een babyfoon maar die verloor steeds het contact dus die hebben we terug gebracht. hebben er nu geen één, maar hoor hem ook prima zonder. Er is een nieuwe richtlijn, je mag nu 170 ipv 150 aanhouden Flesvoeding geloof ik 1 liter per dag. bv onbeperkt
Meeting: heeft iemand al een leuk idee bedacht voor hoe we de kadootjes gaan verdelen? Is er nu een locatie?
Ik weet wel een leuk spel.. Maar dat gaat eigenlijk alleen op als we gewoon unaniem kado's kopen en dus niet speciaal gericht op een persoon. Dat is wel jammer.. want het is best een leuk spel met een dobbelsteen dobbelen. En dan elk nummer heeft een bepaalde opdracht: zoals als je 1 gooit, pak een kado vd stapel. als je 2 gooit: geef het kado wat je hebt aan de persoon rechts 3: gooi nog een x 4: pak 2 kados uit de stapel en deel die aan de persoon rechts en links van je 5: leg al je kado's terug op de stapel 6: pak een kado (die wel 2 x erin doen anders hou je niks over haha En dan zo als alle kado's vd stapel op zijn.. Doe je weer een dobbelspel voor na het uitpakken om te verdelen zeg maar dus 1: geef 1 kado aan je linkerbuurman 2: pak een kado van je rechterbuurman 3: gooi nog een x 4: geef al je kado's aan je rechterbuurman 5: pak een kado van je linkerbuurman 6: beurt overslaan En wij deden op me oude werk dan aan t einde wel natuurlijk als er iemand was met 6 kado's en paar mensen met niks, gewoon wat verdelen..
Ik snap het ff niet hoor. Wat is het nut van lootjes trekken als je vervolgens de cadeautjes gaat verdelen...? : Hier een goede nacht gehad. Ik ben wel gaan voeden om 5.30 uur terwijl Raven nog niet echt wakker was geworden, omdat ik weer eens zoooooveeeeeeel stuwing had. Deed echt vreselijk pijn. Daar snap ik ook al niks van. Ze drinkt elke dag evenveel voedingen op ongeveer dezelfde tijden en soms heb ik helemaal geen stuwing en soms knal ik uit elkaar.... : @pisum: hier geen babyfoon, Raven slaapt bij ons. @pupke: heerlijk he die lachjes! @tweety: heb jij ijsblokzakjes van topp-its of een ander merk? @Kaatje: oh, gelukkig! Ik ook met jou als jij naar huis wil. @Parr: whahahaha! Nou gelukkig heb je het er nog uitgekregen! Anders wel zonde. Fijn dat ze de fles zo goed pakte! Dat scheelt een hoop zorgen. @Jannes: ga even op je stemmen. Hier ben ik weer eens verpleegster aan het spelen. Kwam gisteren thuis toen zat mijn vriend op de bank met een dikke enkel. Doorheen gegaan met voetbal... vorig jaar heeft ie z'n andere enkel zo gebroken. Vanmorgen kan ie natuurlijk niet meer lopen van de pijn, maar naar de huisartsenpost gaan, ho maar. Zucht.
@Pisum: Quinten sliep door... Hij kan op FV op zich een uur of 7 slapen, alleen vertikt hij dat de afgelopen dagen, hahaha. Hij slaapt op zijn eigen kamertje en aangezien zijn kamertje een verdieping hoger ligt en de deur dicht moet i.v.m. de katten, moet de babayfoon aan. We zetten de gevoeligheid wat lager en het volume wat zachter zodat we niet elk geluidje horen. Ik slaap nu in ieder geval beter dan toen hij bij ons lag, toen hoorde ik (ondanks oordopjes) écht alles. En als hij huilt, dan horen we dat heel erg goed. Wat die formule betreft: dit is een richtlijn. Je mag volgens mij inderdaad niet boven een liter uitkomen per dag. @Yule: oh wat zielig voor je mannetje! @Jannes: ik ga ook even op je stemmen!
@IrisB, leuk hé als ze duimen. Britt begint dan af en toe te kokhalzen omdat de duim te ver in de keel komt. Gecondoleerd, wel mooi dat ze Ewout nog heeft gezien! @MissyZuilen, als je van de zetpillen obstipatie krijgt zou ik ze ook niet nemen want daar krijg je juist weer aambeien van. Je zou even met een spiegeltje kunnen kijken. Als het uitwendige aambeien zijn die je een soort uitstulping rond je anus zitten. Zie je niets dan zitten ze waarschijnlijk inwendig. Sperti heeft bij mij in het begin ook geholpen. @Steen, hoe was de nacht? Hoop dat Femke en jullie een beetje hebben kunnen slapen. @Parr, yoehoe fijn dat ze de fles ook pakt. @Tweety, slaapt Robin bij jullie op de kamer? Hier werkt de cinababy ook maar kort meer in acute gevallen. @Pupke, wat is Quinten lekker eigenwijs sport ze! @Pisum, als we bij mijn ouders slapen ligt Britt op haar eigen kamer. Wij hebben dan de babyfoon aan omdat ik anders de eerste hongersignalen niet hoor. Moet zeggen dat ik meer wakker lig van de babyfoon dan wanneer ze bij ons op de kamer slaapt. Als ze straks hier op haar eigen kamer gaat slapen ga ik niet de babyfoon gebruiken en zullen we dus waarschijnlijk pas wakker worden als ze begint met huilen. @Yule, hier vannacht ook zoveel last van stuwing. Ik krijg de harde schijven ook niet weg gemasseerd, jij wel? Is je vriend ook zon typische man als hij ziek is of pijn heeft? Vannacht kwam Britt opeens weer twee keer (om 3:00 uur en 5:00 uur). Vond het niet zo heel erg want mijn (.)(.) stonden beide keren op knappen. Vanmorgen weer leeg gekolfd (met Britt tegelijk aan de andere (.) (wat een gedoe!) en heb weer melk voor in de vriezer). Die vieze poepluiers blijven hier komen zal morgen eens op het cb vragen of deze kleur en dikte normaal is bij bv.
Bedankt voor jullie stemmen op Buik van de maand! Babyfoon: wij hebben hem alleen beneden aanstaan. Maar zonder geluid. Wij zien enkel lampjes op en neer gaan. Boven hoor ik echt alles (ben een lichte slaper, zelfs met oordopjes in) dus daar hoeven we geen babyfoon aan te zetten. Doorslapen FV: Sara slaapt steeds vaker door. Vannacht heeft ze wel gehuild om 5 uur, maar heb haar gewoon laten liggen. Het was niet echt een hongerhuil. Om 6 hoorde ik haar weer, maar daarna tot 7 stil gebleven. Maar kan best zijn dat ze zich vannacht om 4 uur meldt met honger hoor... nog geen peil op te trekken. Formule: onze kraam zei dat de formule tussen de 150 en de 200 per gewichtsklasse zit. Wij houden de 200 aan, want met de 150 formule heeft Sara echt nog honger. Ze zit nu op zo'n 900cc per dag. Wil trouwens ook even kwijt dat ik echt respect heb voor de dames hier die nog steeds BV doen. Knap hoor: alle voedingen zelf moeten doen en het neemt veel tijd en energie in beslag. Petje af!
Goeiemorgen, mmm ik zie dat er meer gestopt zijn met doorslapen. Heeft volgens mij ook te maken met het "omgaan" van de klok. Sinds de klok een uur achteruit gezet is komt hij steeds vroeger 8) Voor de rest weinig te melden, ik doe niet meer met de cadeautjes. Ik heb nog één week de tijd om mijn examens te leren, en tja zoals jullie weten is tijd erg kostbaar sinds de kleine er is Gelukkig gaat hier wel alles hartstikke goed!
met verdelen bedoelde ik niet net zoals de vorige keer maar dacht is misschien zo saai als je gewoon hup zo het kado geeft MissyZuilen, dat spel hebben we bij de vorige meeting gedaan
Waren wel veel september mama babietjes om uit te kiezen, dus ik heb gekozen voor Anno met Julia om de stemmen gelijk op te laten gaan.... Maar andere dames ... ook prachtige foto's!
ja lastig he als er meerdere mee doen. Ik heb gekozen voor Kate van Parr omdat het zo'n super schattige foto is.
Cadeautjes hoeven toch niet worden verdeeld omdat we lootjes hebben getrokken? Of wilde je weer zo'n dobbelspel en dat iemand het cadeautje van tafel pakt en het aan de juiste baby geeft? Wat was dat ene cafe ook alweer waar ze voor die andere meeting toen die tent eerder hebben open gegooid? Dat lijkt mij wel wat. Yule veel succes met je koppig mannetje. IrisB gecondoleerd met jullie groot verlies Jannes dank je wel voor he bv complimentje kolven heb voor het eerst last van kloven. Hoe lang duurt het voordat zoiets weg gaat? Heb nu wel tepelcreme van vriendin gekregen en smeer er ook vit k op.
Nee das waar natuurlijk.. Dan weet ik ook geen leuk spelletje ervoor.. Iemand trouwens ervaring met Etos Comfort zuigelingenvoeding? Me vriendin werkt daar en heeft er speciaal les in gehad zeg maar, zodat ze vragen erover kan beantwoorden vd klanten. En zij zegt dat er precies dezelfde bestanddelen inzitten als Friso Comfort, alleen het scheelt gewoon 4 euro per pak! Dus wil zo een pak Etos Comfort gaan uitproberen.. Heb even nagekeken op de sites van Etos & Friso. Er zitten inderdaad bij allebei DHA/AA in, nucleotiden, prebiotische vezels en dus johannesbroodpitmeel voor spugen, krampjes en verstopping.. Lijkt mij dus dat ik gewoon Etos Comfort kan proberen? (Hebben 't niet zo breed sinds ik ontslagen ben door me zwangerschap, dus 4 euro is voor ons al mooi meegenomen)
Missy waarom niet? Hou er wel rekening mee dat Mike er misschien even aan moet wennen dat hij een ander merk krijgt Een vriendin van mij gebruikt de voeding van Kruidvat en die is er ook heel tevreden over. En die is ook niet zo duur. Hoe komt het eigenlijk dat jij ontslagen bent door je zwangerschap? Dat mag toch helemaal niet? Of was je contract afgelopen?
Me contract werd niet verlengt.. Terwijl ik 2 weken voordat ik wist dat ik zwanger was nog een functioneringsgesprek had gehad en toen waren ze zéér tevreden en kreeg ik waarschijnlijk vast contract. Alleen toen dus niks zwart op wit gezet! BALEN! Kwam toen tijdens me zwangerschap met 4,5 maand thuis te lopen ivm bloedingen.. Mocht vd Arbo niet meer merken en toen hebben ze dus tijdens me zomervakantie een brief gestuurd met daarin de melding dat ik niet meer terug hoefde te komen..
Goeiemorgen! Ik ben weer aardig opgeknapt. Was maar een eendagsgriepje gelukkig! Wel vervelend hoor, zo'n zeer lijf en diarree en geen energie, bah. Was Isis gisteravond ook nog heel moeilijk en wilde niet goed pakken bij het voeden, ze werd echt boos en duwde zichzelf steeds terug. Ik werd er gefrustreerd van, zat op een gegeven moment zelf mee te huilen... Uiteindelijk wel gelukt, maar na het voeden op bed (uur of acht) was ze na een half uur al weer hartstikke wakker en aan het huilen... Mijn man haar maar weer opgehaald en bij zich op schoot genomen. Daar heeft ze toen de hele avond prinsheerlijk liggen slapen . Gewoon 'huidhonger' dus! TOen wij op bed gingen haar ook neergelegd, ze werd eventjes wakker maar viel daarna weer in slaap en sliep tot vier uur 's nachts! Tjee, een lange ruk dus. En vanmorgen weer lekker met papa gedouched en nu ligt ze weeer lekker te slapen. Oke, nu even reageren.. (ik stap op pagine 282 weer in, alles teruglezen gaat me niet lukken vrees ik...). Dreames, fijn dat Demi weer thuis is en het beter met haar gaat. Ga je nog terugkoppelen naar het cb en de ha dat ze je geen goeie adviezen hadden gegeven? Cinababy: drie drupjes inderdaad, meestal als ze wakker wordt en ik vind het nog te vroeg voor voeding, dan ligt ze wat te persen en te kermen. Ik probeer wel minstens een half uur voor de voeding of na de voeding (staat in de bijsluiter). Meestal slaapt ze ook nog wel een tijdje als ik haar de drupjes heb gegeven. Ze vindt ze trouwens erg lekker! Ik leg Isis niet direct na de voeding in bed. Na de voeding is ze inderdaad klaar wakker. Ze zit dan lekker een tijdje bij mij op schoot, liedjes zingen of lekker kletsen. Dan nog eventjes in de box of in de wipstoel (die vindt ze sinds gister ook leuk). Dan gaat ze op een gegeven moment gapen en een beetje huilen, en dan breng ik haar op bed (of in de kinderwagenbak). In totaal is ze nu inclusief voeding meestal wel ruim anderhalf uur tot twee uur wakker. Dan iets van anderhalf tot twee uur slapen en dan begint het weer van voren af aan . Verlof/werken: ik moet na de kerstvakantie weer beginnen met werken, dat is op 5 januari. Officieel moest ik al per 1 december weer maar ik heb tot aan de vakantie ouderschapsverlof opgenomen. Ingeltje, mooie banner! Jekkia, wat een leuk filmpje van Raven en Matice! Isolement: ik heb er nog niet echt last van. Ik heb gelukkig een auto tot mijn beschikking dus ik ga af en toe met Isis naar mijn ouders of naar een vriendin of even naar de winkel ofzo. Ik probeer er elke dag wel eventjes uit te gaan, al is het maar een wandelingetje. De buitenlucht is voor Isis ook goed. En ik vind het eerlijk gezegd ook nog heerlijk om een beetje aan te keutelen in huis, wat huishoudelijke dingen te doen en veel te forummen natuurlijk Zieke kindjes en werken: wij hebben hier gelukkig een vrij breed opvangnetwerk: mijn ouders en mijn schoonmoeder zijn overdag altijd vrij (mijn schoonmoeder draait alleen avonddiensten en mijn ouders zijn met pensioen). Dus er is altijd wel iemand denk ik om Isis op te vangen. En omdat Isis alleen op dinsdag en woensdag naar het kdv gaat, kan ik op woensdag wel een keertje vroeg weg om half 1 als de kinderen vrij zijn, dus dat scheelt dan ook een stuk. Iris, gecondoleerd met je bomma Yule, ik had eerst ook ijsblokzakjes maar vond het vooral onhandig omdat het zo veel ruimte inneemt. Ik heb nu die zakjes van Medela, die vind ik wel handig. Meestal kolf ik net iets meer dan 100 cc af, ik vul het dan nog aan met ijsblokjes tot 150 cc (die gooi ik er dan bij in) en vries het samen in. Parr, fijn dat Kate de fles goed pakte! Cossy, de foto van Vince is inderdaad prachtig! Tweety, tjee Robin is aardig sterk al als ie zich helemaal weet om te draaien! Balen dat ie zo last van krampjes heeft Jannes, grappig dat je zegt dat je respect hebt voor de meiden die volledig bv geven. Ik heb dat juist andersom: als Isis honger heeft, is het een kwestie van aanleggen en klaar. Als je fv geeft, moet je de fles nog opwarmen, en steeds alles weer schoonmaken enzo, wat een gedoe! En als Isis 's nachts begint wakker te worden dan duur t het meestal nog wel 15 minuten ofzo voordat ze echt gaat protesteren en echt wil drinken. Die 15 minuten kan ik mooi gebruiken om rustig wakker te worden. Als ik fv zou geven zou ik (of mijn man) er direct uit moeten om de voeding in orde te maken enzo. Dus: respect ook voor de fv meiden! Oke, weer bijgelezen Vanmiddag gaan we naar mijn ouders, mijn moeder gaat lekker uitgebreid koken. En dan kunnen ze direct oefenen met de fles en verschonen, alvast voor volgende week. Isis blijft waarschijnlijk toch niet slapen trouwens als we die reunie hebben. Ik vind het toch wel erg moeilijk en erg lang dan, de reunie begint al om 13.00 namelijk, tot 's avonds laat. Dus dan halen we haar daarna gewoon op, in plaats van de volgende dag. Moet dat nog wel even met mijn ouders checken, ik hoop dat ze niet al te erg teleurgesteld zijn... Oke, tot later meiden, liefs Azeb
Goedemorgen! joehoe hier een super goede nacht gehad! Na de laatste voeding (22:15) heeft Femke tot 6 uur doorgeslapen! En daarna tot half 10! Krijgen zo visite, ben er vanavond weer!