parr leuke foto's met de fles! Ennu de site van kyani doet het helemaal enigste wat nog meot is de foto's terug plaatsen in haar fotoboek, de rest is weer zoals het was!
@Cossy, mooie foto van Vince! @Jekkia, ik smeer dan Bepanthen dan is het met ongeveer 3 dagen weg. @Azeb, gelukkig ben je weer beter @Freesia, wat leuk..veel plezier! @Parr, wel fijn dat hij zijn excuus kwam aanbieden...mag je nu door de weeks een dagje terug pakken? lekker lekker lekker mc Flurry! Mooie foto's @Yule, ja klopt groen mag...maar dit is lichtbruin en echt klei. Beter dan geen poep
@Ingeltje: euh... je weet zeker de pagina voor die foto niet meer? @Yule: We hadden haar vroeger in de kinderwagenbak beneden maar dan wou mevrouwtje niet in haar ledikant 's nachts. Dat was dan brullen geblazen.. Ik heb gister wel even de deur opengehad en zag dat ze bij het harde huilen nog wel haar oogjes dicht had (hoewel dat ook kan van de inspanning). Bij het zachtere huilen had ze haar oogjes open. Dat kan dus verveling zijn maar kan ook dat ze erg moe is en zichzelf niet in slaapt krijgt. Ze beweegt meestal wel met haar beentjes erbij... Ik moet zeggen dat het toch niet lijkt alsof ze honger heeft, want als je je vinger tegen haar wangertje zet dan probeert ze er niet naar toe te happen. Ik zie ook niet echt zoekbeweginkjes eigenlijk. Wel dat ze haar tongetje uitsteekt, hoewel ook weer niet overdreven veel. Ik heb het idee dat ze gaat smakken als ze echt honger heeft en dat doet ze eigenlijk niet zo vaak, tenzij ze 's nachts echt 5 uur achter elkaar heeft geslapen. Maar zoveel slapen achter elkaar is voor haar een uitzondering. Wat jij hebt met soms stuwing, soms helemaal niet, dat heb ik ook! Ik heb het gevoel dat het te maken kan hebben met je vochtinname, want overdag en de eerste voeding 's nachts heb ik het meer dan de eerste voeding 's ochtends bijvoorbeeld. En als ik veel drink lijkt het ook wat harder op te zetten allemaal... Kan dat? Wat betreft ijsblokzakjes; die gebruiken wij ook. Als we eens iets ontdooien dan knijpen we de blokjes in de fles. Die warmen we vervolgen au bain marie op.... @Pisum: ik vroeg me ook al af hoe mensen dat doen met voedingssignalen, want ik wil niet bij elk geluidje uit mijn bed schieten, maar ik wil ook niet dat ze heel hard gaat huilen voordat ik haar kan voeden, want verschoon altijd eerst haar luier, maar als ze al heel hard huilt dan is dat echt een drama om te doen... @allemaal: Gaan jullie dan 's nachts pas naar jullie beeb als deze al echt ligt te huilen om eten? @Cinababy-gebruikers: hoe geef je de druppeltjes? Ik las dat iemand ze in haar mondje druppelde maar Améetje is zo druk dat ik dan wel erg goed moet mikken; lijkt me totaal onmogelijk Ik doe het nu op een theelepeltje maar ze is volgens mij niet zo gecharmeerd van het theelepeltje dus als iemand een andere methode heeft... Kolven: Ik heb de Medela Harmony handkolf, maar ik krijg ampers iets uit mijn boobies daarmee, zelfs als ze op springen staan Ik krijg met dat korte pompen wel een toeschietreflex maar als ik dan overga op dat lange pompen dan houdt het gewoon op. En alleen maar dat korte pompen gebruiken daar krijg je echt een lamme duim van dus is geen optie. Lekker dan van die 55 euro Betekent dit overigens dat als je er met de handkolf niets meer uit krijgt, je er met de elektrische kolf ook niets meer uit krijgt? Want toen ik pas was bevallen had ik zo'n elektrische van de thuiszorg gehuurd (ook te duur, maar goed) en dat ging hartstikke goed. Snap er nix van... Wil wel een elektrische tweedehands aanschaffen maar wil dan wel zeker weten dat er dan wel wat uit gaat komen. Ingevroren melk: Ik heb nog melk met erg veel colostrum erin in de vriezer. Een heel ijsblokzakje vol met knalgele melk. Zou ik haar dat nog mogen geven of is dat niet goed omdat daar voedingsstoffen in zitten die ze nu niet meer nodig heeft, of die nu niet meer goed voor haar zijn? Wie weet daar iets over? Daar gaan we weer met de vragen
Das een leuk idee idd om met de meeting te doen (schiet gelijk in de stress want kan niet dichten ) Moppiepoppie kijkeens op marktplaats voor een 2e hands kolf. Ik heb de Medela Swing en ben er heel erg tevreden over (kun je gelijk daar die handkolf verkopen ) kloven bepathen heb ik geprobeerd 4 dagen, geen resultaat. Doe Matice ook om en om aanleggen en wissel ook van houding maar meneer heeft een megazuigkracht Bv smeer ik er eigenlijk altijd standaard op na het voeden. Dan maar even op mijn tanden bijten als ik hem aanleg, wil het toch minimaal 3 maanden volhouden om bv te geven. Bij Raven heb ik het 7 maanden volgehouden.
@moppiepoppie: denk dat het het gewoon kan geven hoor. Waarschijnlijk drinkt ze daar wel minder van omdat het veel vetter is. Uit bed halen 's nachts: Ik haal Raven uit haar bed als ik wakker word van de kreungeluidjes en het is 'tijd'. Dat wil zeggen 's ochtends vanaf 5 uur ga ik het pas als honger zien. Daarvoor maakt ze ook geluidjes maar dan slaapt ze weer verder. Vanaf een uur of 5 kan het honger zijn en dan blijft ze ook meestal doorpruttelen met tussenpozen. Dan haal ik haar eruit, geef schone luier en eten maar! Tja, dat met die kinderwagenbak en dan niet in bed willen slapen moet je ook niet hebben natuurlijk. Alhoewel je kinderen ook kan aanleren dat tijdens daguren in bak slapen normaal is en 's nachts in bed. Maar dat vergt misschien even tijd en volhouden. Overigens kan iets wat eerder niet werkte nu wel werken he? Altijd een probeerpoging waard. Stuwing: ik drink wel ongeveer hetzelfde elke dag. Gisteren beetje te weinig en prompt vannacht knetter stuwing. Bij mij heeft het dus duidelijk NIET met vochtinname te maken... Kolven: met elektrisch krijg je er altijd meer uit dan met handkolf. Zeker bij een dubbelzijdige elektrische. Bij mij werkt het snel kolven wel om TSR op gang te krijgen maar echt lange halen doe ik pas na een minuutje of 5 korte slagen gemaakt te hebben. Anders stopt het idd weer (handkolf). Rekening huur kolf: kun je opsturen naar de verzekering, de eerste 3 weken huur worden door bijna alle verzekeraars vergoed. Vitamientjes geven: werkt hier ook niet door mondje open te houden, dan zit het overal inclusief in haar oog... Ik heb eerst theelepeltjes van roestvrij staal gebruikt, dat vond ze supervies. Nu heb ik van Nuby van die lepeltjes gekocht waar een hittegevoelig deel in zit. Handig voor straks (groente hapjes geven enzo) en nu voor de druppeltjes, want ze zijn smaller en smaken niet naar metaal. Baby even rechtop houden, drupjes erin en dan lepeltje even omdraaien zodat ze de restjes er af kan likken met haar tongetje.
Meeting Ingeltje zou jij niet naar tante bistro mailen? We zaten toch te denken tussen La Place en Tante Bistro (http://www.tantesbistro.nl)?
Yule lepeltjes van staal worden nu nog afgeraden. Tis te hard voor het zachte tandvlees. Die van Nuby kunnen straks wel wat verkleuren als je potjesvoeding er mee gaat geven.
cinababy, met je ene hand mondje beetje open'knijpen'. dus niet echt knjipen hè! andere hand drupjes erin! moppiepoppie: het was pagina 104; na ff zoeken: aan mijn sppen zat geen ring, dus ik haal de doek door het ringetje van speenkoordje.
ja heb gemaild maar nog geen reactie... misschien wil iemand morgen bellen? ben daar niet zo'n held in
Ze zijn pas vanaf 15u telefonisch bereikbaar. Heb net een berichtje op hun antwoordapparaat gelaten. Hoeveel kwamen er ook alweer naar de meeting in Utrecht?
ohhh nu al Julian misbruiken als excuus om je souders te ontlopen Doen we weer high tea? (wel duur daar) HIGH-TEA 19,50 p.p. Drank Potje thee met diverse smaken (op verzoek koffie) Zoetwaren Ballroom gebakjes, amandel friandise, chocolade cake rolletjes, slagroomsoesjes, minitompouces, noten cake, bonbons, pinda rots en koekjes. Sandwiches sandwiches met komkommer en roomkaas. sandwiches met gerookte zalm en kappertjes. sandwiches met spek, gerookte kip en mayonaise. sandwiches met gerookte zalm en kappertjes. vanaf 2 personen, reserveren noodzakelijk tijden zijn in overleg Kan ook vragen of ze een goedkoper arrangement kunnen bieden...
Liever geen high tea, omdat we er niet aan toe komen (hadden we al over gehad hier jekkia, ws had je dat niet gezen) en het is mij ook te duur.. heb het niet zo breed. de borrel is er maar 10 euro en bevat 3 drankjes dacht ik met wat kleine hapjes
@Moppie, als Britt zo erg huilt van de krampen dan is het makkelijk mikken de cinababy Je zou ook nog wat op de speen of je vinger kunnen doen zodat het eraf kan sabbelen. Krijg hier met kolven ook niets uit mijn (.)(.) Wel het toeschietreflex maar daarna niet meer. Het lukt wel als Britt aan de andere borst drinkt (niet echt praktisch maar als het echt moet). Wij halen Britt 's nachts uit bed als ze nog net in huilt. @Jekkia, Kaatje gaf eerder deze week de tips van Vit. K op je tepels. @Ingeltje, heb je dan ook zulke vreselijke schoonouders?
Even van de site gekopieeerd Uit ervaring weten wij dat de gemiddelde receptie ongeveer 1,5 uur duurt en uw gasten dan ongeveer drie drankjes gemiddeld gebruiken. DE KOSTEN BEDRAGEN DAN CIRCA € 9,50 PER PERSOON. Hiervoor is uw receptie geheel verzorgd inclusief drankjes, zoutjes en uitgebreid bittergarnituur, met uitzondering van binnenlands, buitenlands gedistilleerd en speciaal bieren.(deze zijn op nacalculatie) Broodmaaltijd 9,00 Bestaat uit de volgende onderdelen: - 3 ruim belegde broodjes met vleeswaren en kaas - yoghurt - vers fruit - onbeperkt koffie, thee, melk en karnemelk Kunnen we nog kiezen ook
heey meiden! Ben even 2 dagen niet online, en moet me dan toch wat bijlezen dat heb ik dus niet gedaan hoe gaat het met de meiden hier? Ik heb een druk weekendje achter de rug! Maar nu lekker aan het luieren!