September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Okee het is gebeurd. :D

Ik heb voor de meeting gereserveerd bij Tante Bistro.

Ze gaan normaal pas om 16u open maar speciaal voor ons om 14uur. :D

hoop dat iedereen hier er mee eens is.

Wil wel graag nog op tijd weten of we voor die borrel gaan of voor de broodmaaltijd. Dan bel ik dat nog even door.

http://www.tantesbistro.nl/contact.cfm

2. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Kort berichtje van mij:

Het lijkt wat beter met mij te gaan! Met Aimar ging het niet zo goed afgelopen week, veel huilen na de voeding en amper slapen. Dus naar de huisarts geweest en we zijn nu op proef begonnen met koemelkvrije voeding. Het lijkt te werken. Na 2 weken evalueren, geen verbetering dan krijgen we een verwijzing naar de kinderarts. Ben blij dat het lijkt te werken.
    Ook ben ik blij dar de huisarts ook gewoon constateerde dat Aimar te veel huilde. Om me heen werd namelijk telkens gezegd: ja maar baby's mogen huilen, je moet niet bij elk huiltje denken dat er iets aan de hand is....blablabla :x EN natuurlijk helemaal omdat ik niet lekker in mijn vel zit/zat denken mensen meteen dat het aan mij ligt! Tis fijn om je gevoel door een arts bevestigd te krijgen. ;)
    Ik ga nu zo de kleine naar mijn ouders brengen, even snel langs bij een optreden van mijn vriend, terug naar mijn ouders, even eten daar en dan naar huis om te wachten op visite: mijn beste vriendin en haar moeder!

(Aimar mocht trouwens van vrijdag op zaterdag bij opa en oma slapen, zodat wij een nacht door konden slapen :) Lief hè?)

3. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @moppiepoppie Als kate 's nachts komt dan gaat zij eerst pruttelen of "zeuren" maar heel soms zet zij het meteen op het huilen (dan schrik ik wakker :))

@jekkia die broodmaatlijd klinkt ook wel lekker (en gezond ;))

Zo kraamvisite weg. Was erg gezellig! Ze kwam uit Heemskerk dus waren wel langer dan een uur hier logisch. Ook al een paar maanden niet gezien dus was erg leuk! Zw kwamen toen ik boven de 2e boob aan Kate gaf dus ipv op bed te leggen eerst naar beneden gebracht en toen later naar bed, zij slaapt nog steeds :)

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    maximale is jou uitkomst wat ie mag hebben + 300.

Luca slaapt al vanaf dag 1 op zn eigen kamer, en we hebben een babyfoon met camera (omdat ie op zn buik slaapt)maar je hoort hem ook huilen. Ik hoor geen geluid want dat maakt ie niet haha.

Hij slaapt 7,5 uur door. Dus half 12 laatste fles gaat ie om 12 uur naar bed en komt ie half 8, en als ze flesje een keer een uurtje eerder is kom ie ook ene uurtje eerder.

5. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Parr: ik ga ook idd als ze begint te pruttelen, maar die geluidjes kan ik alleen horen als ik de gevoeligheid van de babyfoon op een bepaalde manier instel. Maar met die instelling hoor ik dus ook alle andere kleine geluidjes waar ik niets mee hoef te doen en die mij wél heel erg uit mij slaap houden. Dus ik had eigenlijk het dilemma wat Pisum beschreef: hoe moet je in hemelsnaam slapen terwijl je toch ook niet pas wil gaan voeden als ze keihard gaan zitten huilen...

@Ingeltje: Thanx! Wat een goed idee eigenlijk.

@Allemaal: Jaaaaaah ik heb de eerste vier glimlachjes van m'n dochter te pakken! Geweldig, wat een prachtig plaatje is dat!

6. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Hey meiden,

De visite is weg, vriendin met de kids. Was gezellig!

Enne ik durf het bijna niet hardop te zeggen maar het lijkt alsof we onze Femke weer terug hebben....vanmorgen om half tien gevoed, tussendoor in de tummytub, daarna nog even gespeeld, en lag ze om kwart voor elf in bed. Is direct in slaap gevallen, en heeft tot kwart voor drie geslapen! Nu weer gevoed, even gespeeld en ze ligt er nu net een kwartiertje in, enne ze is weer meteen in slaap gevallen. Wauw, heerlijk hoor. En zelfs zonder speen! Ik hoop echt voor ons allebei dat de behandeling bij de chiropractor nu zijn werk heeft gedaan en Femke weer lekker in haar velletje zit!

@Freesia, fijne receptie vanmiddag!

@Parr, mooie foto's!

@Babystyle, pff kan me voorstellen dat je moe wordt, als Kyani elke twee uur komt, en je moet het alleen doen...dikke knuffel meid!

@Moppiepoppie, het CB vertelde me dat de mm na 3-4 weken van samenstelling veranderd. Je kunt het dus allemaal nog wel geven uit de vriezer, maar het veranderd wel wat, dus ik zou het niet veel langer dan die 4 weken aanhouden, tenminste zo doe ik het.....misschien anders ff googlen?
    Ik geef de cinababy gewoon in haar mondje, het is soms ff mikken dat wel ja...

@Dreames, leuk idee wat betreft de gedichten en cadeautjes!

@Jekkia, balen dat je nog zo veel last hebt van kloven...

Meeting: gezien het tijdstip kies ik voor het "receptie"idee. leuk hoor!
    Ziet er gezellig uit daar.

@Eva, fijn dat het wat beter met je gaat. En ik hoop voor jullie dat dit de uitkomst is voor Aimar. Inderdaad balen he al die "goedbedoelde" adviezen en tips van iedereen...dikke knuffel meid!

Ik ga ff mijn sportoefeningen op de Wii doen ;)

7. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Hier Etos voeding gekocht.. En om 15:15 gegeven, tot nu toe nog niks raars kunnen ontdekken maargoed is ook pas 1 flesje.
    Al reageerde hij 15 min na ze fles met Friso Extra wel gelijk super heftig.
    Hij moest wel effe wennen aan de smaak volgens mij.. Want hij dronk eerst heel langzaam en trok een gekke bek haha. Maar was na 3/4 slokken weer over en ze hele fles ging leeg.

Heb toch nog niet de luiers gekocht.. Was alleen en kon ze niet alle 3 de pakken meenemen. Heb nog 2 pakken liggen, dus ga wel voor de volgende aanbieding. ;)

Lekker wezen wandelen met opa&oma, oma helemaal trots achter de kinderwagen hihihi.. En net lekker lasagna gemaakt, staat nu in de oven! :D

Me mannetje gaat na 't eten weg voor een pokertoernooi, hopelijk is Mike een beetje lief voor ze mama haha.. En moeten jullie me maar gezelschap houden. ;)

Wat goed dat Femke vandaag zo'n goede dag heeft! :D Dan kun je echt van je kleintje genieten he als je kleintje zich ook goed voelt..

8. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ziet er trouwens leuk uit Tantes Bistro! :D
    Mij maakt het persoonlijk niks uit kwa menu/drankjes.. Kom meer voor de gezelligheid en de babies hahaha..;)

9. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Hoorde trouwens weer ergens dat je pas met je baby met de bus/ov mag als die 6 weken is?

10. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Steen wat fijn dat femke weer wat lekker in haar velletje zit! Doet je goed he!
    Missyzuilen daar heb ik geen idee vanaf dat pas vanaf 6 weken mag!

zo wij gaan hier dadelijk hachee eten .. lekker!

Michelle doet ook mee aan baby vd maand! gaan jullie ook stemmen :D

11. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    Aan de bv gevende moeders, hebben jullie savonds voor de nacht ook soms het idee of de kleine tekort bv voeding binnen krijgt?
    Ik heb namelijk nu al 5 dagen elke avond na 6uur dat kyani blijft krijzen en maar wil blijven eten. ZOu ik savonds misschien tekort voeding hebben? :cry:

prikjes spannend hoor morgen krijgt kyani haar eerste prikjes.
    babyyoga hebben morgen ook de eerste les!

12. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Babystyle: ik heb wel het idee dat ze minder drinkt 's avonds en vaker huilt, maar ik weet bijna zeker dat dat weinig drinken daar niet de oorzaak van is, want als ik ga kijken en ik leg mijn vinger tegen haar wang dan wil ze er niet heen met haar hoofdje om erin te happen. Als ze honger hebben zouden ze volgens mij dat wel moeten doen omdat ze denken dat het een tepel is... Ik leg haar dan ook niet nog een keer aan als ze begint te huilen. Ik laat haar dan maar even, maar vind het eigenlijk wel zielig om haar zo alleen op haar eigen kamertje te laten huilen...

@Steen: ik ga over anderhalve week naar de osteopaat met haar voor dat huilen tijdens haar slaapjes. Waarom heb jij voor een chiropractor gekozen en heb het waarschijnlijk gemist maar wat was er precies met haar aan de hand? Hebben ze dan ook iets 'gekraakt' en vond je het niet eng? Ik ben namelijk bang dat zo'n osteopaat misschien wel te hardhandig met zo'n baby'tje omgaat en misschien de boel wel erger maakt ofzo... Ja, ik weet het, ze hebbben er heel lang voor gestudeerd, maar toch spookt dat door m'n hoofd...

13. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    kyani hapt dan wel naar vinger. en idd is zielig om haar alleen op kamer te laten huilen.
    vandaag is dag 6 en doet ze het weer, dus ga morgen toch ff info vragen op het cb. misschien savonds dan maar flesvoeding en de rest bv.

14. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Wow ik heb 2uur gedut! iets wat de laatste paar weken niet kon doen heerlijk! en kate begint nu pas te pruttelen. Eten is bijna klaar dus dan doen wij haar in bad. DUs ik hoop dat zij nog ff een half uurtje wacht :D

@steen wat fijn dat Femke een beetje weer in haar velletje is! :)

@Missy hier heeft hubbie krieltjes, kip en wittekool op staan :p met ijs als toetje. Vanavond een paar series kijken en ook forummen :)

@babystyle succes morgen met de prikjes! ik denk mssn huiluurtje, Kate sabbelt dan ook maar is niet echt honger maar zuigreflex. Ik geef haar dan de speen en dan is zij rustig, soms ook wel wat bv als troostje tussendoor, maar als mijn boobs leeg zijn dan zijn ze leeg. Maar wat jij zegt kan mssn ook, je hebt in de ochtend zowieso meer melk en ook vollere dan 's avonds.

zo nee Kate wilt niet wachten :) krijg net mijn bord eten voor mijn neus wordt zij wakker :( haha

15. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    @parr, duurt jmmr genoeg geen uurtje, is meestal tot ikzelf naar bed ga.

16. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    ja klopt nhier ook van etenstijd tot 22/23 u :(

17. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    jah precies.

18. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    heerlijk inderdaad! Ze kwam net op kwart over zes weer, en nu ligt ze lekker in de box te kraaien!

@Babystyle, ik herken het niet. Kunnen het krampjes zijn? Dan wil Femke namelijk ook alleen maar drinken en zuigen....

@Moppiepoppie, ik ben naar de chiropractor gegaan, omdat Femke erg veel last van darmkrampjes had, en ze heeft 15 weken bij mij vast in het bekken gelegen, en trok wat met haar hoofd naar links boven. Ik ben zelf ook onder behandeling bij deze chiropractor, dus had er alle vertrouwen in. Zij kon inderdaad voelen dat Femke's nekje vast zat en haar spieren in de onderrug waren verkrampt. Dus het nekje heeft ze los "gekraakt" en het rugje losgemaakt. Het is veel zachter dan dat ze bij ons doen, ze heeft het me laten voelen op mijn hand. En het was niet hoorbaar. Dus ik vond het niet eng, maar ja ik kende het zelf dus ook al.....

Ik ga Femke ff in bed liggen...tot later!

19. nikky

nikky Niet meer actief

wil jullie alvast heeeeel veeeeel plezier wensen met de meeting? (voordat ik het vergeet :oops: )

dinsdag krijg ik de uitslag van mijn bloedonderzoek, de gyn wilde even verder onderzoeken waarom mijn menstruatie nog steeds niet op gang is gekomen, als de uitslagen binnen zijn krijg ik waarschijnlijk medicijnen om het een handje te helpen, vind het zelf nu ook wel lang duren hoor

met Pim gaat het goed, het is zo'n vrolijk mooi mannetje, we genieten echt van hem, vind het mama zijn helemaal geweldig

ik hoop dat ik snel wat vaker met jullie mee kan komen kletsen

liefs Nikky

20. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    hoop dat die medicatie je dan wat op weg helpt! het liefste natuurlijk dat je morgen ongi wordt! Ik had een paar dagen geleden ook beginnende ongi, buikpijn en verloor al donker oud bloed.. HA zei begin maar alvast met de pil.. 2 dagen later verloor ik niets meer.. dus ben ook nog niet echt ongi geweest..

Deel Deze Pagina